Soru Türkiye'deki Araba Talebi Neden Azalmıyor?

Bu konuyu okuyanlar

mychar276

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2016
Mesajlar
1,845
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,793
Puanları
113
Son 50 yıldır fabrikalar ölümüne araba üretiyor. Sadece İstanbul'da her gün 1017 yeni araç trafiğe ekleniyor.
Bu sonu gelmez talebin sebebi nedir?

Yani buz dolabından biraz daha hallice bir ev eşyası için sizce neden bu kadar talep var?
Ve 1 milyon dolarlık soru "fiyatlar ne zaman düşer? "
 

OzkanK.

Dekan
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
9,881
Reaksiyon puanı
11,964
Puanları
113
Bu nasıl bir soru böyle. :) Çünkü araba bir ihtiyaç...

Siz hiç otobüsle şehirler arası seyahat yaptınız mı? Rezillik resmen saatlerde otobüs bekle otogarda in oradan gideceğin yere 2 vesayetlemi gidersin 3 lemi. Otobüsler yarım saat gelmez içi tıklım tıklım olur nakit para geçmez her şehirin ayrı otobüs kartı vardır. üstüne otobüs fiyatlarıda ucuz değil. 150-200 TL iki şehir arası git gel ve ara otobüsler ile etti sana 500 TL. Yanına bavul alamazsın. Hava bir sıcak olur bir soğuk ser sefil olursun yollarda.

Adam diyor ki kör topal bir arabam olsun koyarım 250 TL lik gaz canım ne zaman isterse tıngır mıngırda olsa gider gelirim... ( Gaz kısmen ucuz 10-11 TL bandında Benzin ve Dizele göre.)

Ben şeçimden önce bir ÖTV veya hurda indirimi bekliyorum arabalar konusunda. Arabalar bu kadar pahalı iken bile satış rekorları kırılıyor indirim gelirse ne olur hayal bile edemiyorum... Bayilerde şuan bile araba yok.
 
Son düzenleme:

1234456

Asistan
Katılım
17 Aralık 2021
Mesajlar
121
Reaksiyon puanı
23
Puanları
18
ihtiyaç olduğu gibi ben doğu tarafında yaşıyorum burda araba olmasa bile biryere gidip gelmekte zorlanmıyorsun ama istanbul ankara gibi şehirlerde şart hem büyükşehir olduklarından hemde trafik yoğunluda olabilir
 
Katılım
11 Ocak 2022
Mesajlar
668
Reaksiyon puanı
518
Puanları
93
Yaş
32
Mardin'de hem araba dert hem toplu taşıma hem de motor inişli çıkışlı olduğu için de yürümekte dert.
Tek cadde olduğu için sürekli trafik oluyor araban da olsa toplu taşıma da olsa o trafiğe takılıyorsun yol dar olduğu için de motorla gitmek de epey tehlikeli.
Mardin benim memleketim ama seven yemekleri harici nesini sever neden sever asla anlayamadım.
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2016
Mesajlar
1,845
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,793
Puanları
113
Bu cümleyi kuracağım için lütfen beni ekonomi iyi diyen yaşlı dayılarla aynı kefeye koymayın.
Düşüncemde çok ciddiyim.
Globalde yaygın ve gizli tutulan bir geniş çaplı araba stokçuluğu var bence.
Galeriler falan değil, bence multi milyarder bazı güçler ciddi ciddi gizli depolarda sıfır araba saklıyor.

Bu kadar üretim ile bu kadar ikinci el pazarı, tamir, yeniden değerlendirme olmasına rağmen bu talebin yüz yıllardır azalmamasının başka bir açıklaması aklıma gelmiyor.
 

Yahya Furkan

Profesör
Katılım
29 Şubat 2020
Mesajlar
1,940
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,448
Puanları
113
Bu cümleyi kuracağım için lütfen beni ekonomi iyi diyen yaşlı dayılarla aynı kefeye koymayın.
Düşüncemde çok ciddiyim.
Globalde yaygın ve gizli tutulan bir geniş çaplı araba stokçuluğu var bence.
Galeriler falan değil, bence multi milyarder bazı güçler ciddi ciddi gizli depolarda sıfır araba saklıyor.

Bu kadar üretim ile bu kadar ikinci el pazarı, tamir, yeniden değerlendirme olmasına rağmen bu talebin yüz yıllardır azalmamasının başka bir açıklaması aklıma gelmiyor.
Hocam ben de düşüncenizi mantıklı buldum ancak multi milyarderler neden araba stoklasın ki? Yüz yıllardır süren talebin sebebi arabanın ulaşımı epey kolaylaştıran bir ihtiyaç olması ve dolaylı yoldan dayatılması olamaz mı?
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2016
Mesajlar
1,845
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,793
Puanları
113
Hocam ben de düşüncenizi mantıklı buldum ancak multi milyarderler neden araba stoklasın ki? Yüz yıllardır süren talebin sebebi arabanın ulaşımı epey kolaylaştıran bir ihtiyaç olması ve dolaylı yoldan dayatılması olamaz mı?
Bence altın stoklamaktan daha mantıklı.
Hisse senedi saklayamıyorsun, son 1 yılda bütün piyasalar aşağıda
Altın saklayamıyorsun, düşüyor yerlerde
Dolar saklayamıyorsun, doların üzerinde de enflasyon var.
Ev alacaksan saklayamazsın, depoya koyamazsın. Ortada olur kaç evin olduğu.
Gıda saklayamazsın bozuluyor
Araba alıyorsun, sürekli değeri artıyor, birde saklayabiliyorsun.

Yani başka açıklamam yok. Bu kadar üretime rağmen araç fiyatları düşmüyor, almak isteyen araba bulamıyor. Yani post apokaliptik bir film senaryosu gibi.
 

James Howlett

Profesör
Katılım
26 Ekim 2020
Mesajlar
3,337
Reaksiyon puanı
2,578
Puanları
113
Bu nasıl bir soru böyle. :) Çünkü araba bir ihtiyaç...
Müstakbel Reisin lüks olarak görüyor, gerçi ona meyve suyu bile özel tüketim.

Mümin'e hava, kuru ekmek su neyine yetmiyor camiyede yürüyerek gidiversin.

Çakarlı siyah 4 halkayla gideceksekte biz gideriz
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2016
Mesajlar
1,845
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,793
Puanları
113
Müstakbel Reisin lüks olarak görüyor, gerçi ona meyve suyu bile özel tüketim.

Mümin'e hava, kuru ekmek su neyine yetmiyor camiyede yürüyerek gidiversin.

Çakarlı siyah 4 halkayla gideceksekte biz gideriz
Benim sorum şu,
Araba üretimi devasa miktarlarda. Bir noktada piyasa doyması lazım. Ama araç almak isteyen araba bulamıyor. Nereye gidiyor bu sıfır arabalar. Bu sorduğum soruyla insanlar dalga geçiyor olabilir ama burada uyuşmayan bir şey var. Ya buradaki kocaman açığı görmüyor muyuz sevgili arkadaşlar?
 

Yahya Furkan

Profesör
Katılım
29 Şubat 2020
Mesajlar
1,940
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,448
Puanları
113
Bence altın stoklamaktan daha mantıklı.
Hisse senedi saklayamıyorsun, son 1 yılda bütün piyasalar aşağıda
Altın saklayamıyorsun, düşüyor yerlerde
Dolar saklayamıyorsun, doların üzerinde de enflasyon var.
Ev alacaksan saklayamazsın, depoya koyamazsın. Ortada olur kaç evin olduğu.
Gıda saklayamazsın bozuluyor
Araba alıyorsun, sürekli değeri artıyor, birde saklayabiliyorsun.

Yani başka açıklamam yok. Bu kadar üretime rağmen araç fiyatları düşmüyor, almak isteyen araba bulamıyor. Yani post apokaliptik bir film senaryosu gibi.
Doğru söylüyorsunuz.

Ancak sürekli araba fiyatları her yerde artmıyor ki. Mesela ekonomik sıkıntıları olmayan ülkeler.
 

James Howlett

Profesör
Katılım
26 Ekim 2020
Mesajlar
3,337
Reaksiyon puanı
2,578
Puanları
113
Benim sorum şu,
Araba üretimi devasa miktarlarda. Bir noktada piyasa doyması lazım. Ama araç almak isteyen araba bulamıyor. Nereye gidiyor bu sıfır arabalar. Bu sorduğum soruyla insanlar dalga geçiyor olabilir ama burada uyuşmayan bir şey var. Ya buradaki kocaman açığı görmüyor muyuz sevgili arkadaşlar?
Sarayın önüne gidip pankart açarak sormak en mantıklı çözüm 👍
 

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
24,861
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
23,858
Puanları
113
Turkiye'deki arac satisi Avrupa'nin en dusugu. Bulgaristanla falan yarisiyoruz nufusa oranla. Cok kalabalik gorunmesinin nedeni tamamen plansiz sehirlesme ve dar yollar. ABD'de her ailenin 2-3 arabasi var, bizim kadar sıkışık veya kalabalik gorunmuyorlar. Turkiye'de trafikteki sayisi en fazla olan binek arac tofas. Bizdeki talep az bile.
 

Emirhan Sonmez

Doçent
Katılım
3 Ağustos 2022
Mesajlar
970
Reaksiyon puanı
404
Puanları
63
Son 50 yıldır fabrikalar ölümüne araba üretiyor. Sadece İstanbul'da her gün 1017 yeni araç trafiğe ekleniyor.
Bu sonu gelmez talebin sebebi nedir?

Yani buz dolabından biraz daha hallice bir ev eşyası için sizce neden bu kadar talep var?
Ve 1 milyon dolarlık soru "fiyatlar ne zaman düşer? "
Benim düşüncem evet ihtiyac ama biz gösteriş meraklısı ve genellikle onda var bizde niye olmasın gibi düşüncelerimiz var ben mesala eve gitmek icin 2otobüs degiştirmek zorunda kalıyorum buda 150tl ediyor ve otobüsü beklerken oluşan zaman kaybını hesap edersek ve rahatlıgımızı arabayla gitmek daha mahkül kalıyor.arabaylada gidip gelince 100tl yakıyor bu arada.
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2016
Mesajlar
1,845
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,793
Puanları
113
Turkiye'deki arac satisi Avrupa'nin en dusugu. Bulgaristanla falan yarisiyoruz nufusa oranla. Cok kalabalik gorunmesinin nedeni tamamen plansiz sehirlesme ve dar yollar. ABD'de her ailenin 2-3 arabasi var, bizim kadar sıkışık veya kalabalik gorunmuyorlar. Turkiye'de trafikteki sayisi en fazla olan binek arac tofas. Bizdeki talep az bile.
Son dönemlerde özellikle muhalif kişilerce bu çok dile getiriliyor. Ben plansız yerleşme olduğu ve bunun ek bir kalabalıklık gösterdinin farkındayım. Ancak şu gözden kaçırılıyor, gelişmiş ülkelerde insanların arabası olmasına rağmen fırsatı olan bisiklet kullanıyor, yürüyor. Oralarda arabası olan herkes Türkiye deki gibi markete 5dk lık mesafeye bile arabayla gitmiyor. Mangalcılık, her hafta sonu ailecek sahile inmecilik tarzı sürekli ve düzenli etkinlikle az.
O yüzden kullanım oranı da önemli. Bu kullanım oranı da değil, yüz ölçümü / aktif kullanılan araç sayısı, aile sayısı / aktif kullanılan araç sayısı vb. birçok istatistikle desteklenmediği sürece benim gözümde doğruluk payı olan sıradan bir argümandır. Sırf x-y partisine vurmak için bu istatistikler kullanılabilir, ben olayın kültürel ve daha karışık olduğunu düşünüyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Benim düşüncem evet ihtiyac ama biz gösteriş meraklısı ve genellikle onda var bizde niye olmasın gibi düşüncelerimiz var ben mesala eve gitmek icin 2otobüs degiştirmek zorunda kalıyorum buda 150tl ediyor ve otobüsü beklerken oluşan zaman kaybını hesap edersek ve rahatlıgımızı arabayla gitmek daha mahkül kalıyor.arabaylada gidip gelince 100tl yakıyor bu arada.
Otobüsün kişisel araçla gitmekten daha pahalı olduğu bir dönem yaşıyoruz, çok enteresan.
Kardeşim Allah yardımcın olsun. Çok zordur otobüs işi bilirim uzun süre otobüsle gittim geldim.
 

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
24,861
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
23,858
Puanları
113
Son dönemlerde özellikle muhalif kişilerce bu çok dile getiriliyor. Ben plansız yerleşme olduğu ve bunun ek bir kalabalıklık gösterdinin farkındayım. Ancak şu gözden kaçırılıyor, gelişmiş ülkelerde insanların arabası olmasına rağmen fırsatı olan bisiklet kullanıyor, yürüyor. Oralarda arabası olan herkes Türkiye deki gibi markete 5dk lık mesafeye bile arabayla gitmiyor. Mangalcılık, her hafta sonu ailecek sahile inmecilik tarzı sürekli ve düzenli etkinlikle az.
O yüzden kullanım oranı da önemli. Bu kullanım oranı da değil, yüz ölçümü / aktif kullanılan araç sayısı, aile sayısı / aktif kullanılan araç sayısı vb. birçok istatistikle desteklenmediği sürece benim gözümde doğruluk payı olan sıradan bir argümandır. Sırf x-y partisine vurmak için bu istatistikler kullanılabilir, ben olayın kültürel ve daha karışık olduğunu düşünüyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Otobüsün kişisel araçla gitmekten daha pahalı olduğu bir dönem yaşıyoruz, çok enteresan.
Kardeşim Allah yardımcın olsun. Çok zordur otobüs işi bilirim uzun süre otobüsle gittim geldim.

Bu arastirmayi herhangi bir parti vs. olayindan almadim. Avrupa'da yapilan arastirmanin sonucu bu bizle alakasi bile yok. Emre Ozpeynirci paylasmisti aylar once. Avrupa'da bisiklet kullanimi evet fazla olabilir ama en basitinden ABD'de oyle degil. Onlar da 5 dakikalik yere arabayla gidiyor. Bir Istanbul'a bak bir de NYC'ye. Adamlarin sehir ici yollari 5-6 seritli yollar. Ozetle Turkiye'de daha donusturulecek coook fazla arac var, halen Toros, Sahin ve Kartal gibi arabalarin trafikte sayisi cok fazla. Bu arabalarin artik piyasada olmamasi lazim. Ancak bu arabalar bile olmus 80 - 100.000K civari.
 

Son mesajlar

Üst