Turkcell'den Avea'ya Hızlı Yanıt

Bu konuyu okuyanlar

filtrekahve

Doçent
Emektar
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
641
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Avea'nın bugünkü basın toplantısında dile getirdiği, "Turkcell istediğimiz altapıyı eksik verdi" içerikli açıklamasının ardından Turkcell'den hızlı bir yanıt geldi. Avea'nın bu sabahki basın toplantısında gündeme getirdiği "trafikteki yoğunluk nedeniyle tüm operatörlerden ek port talebinde bulunduk, Türk Telekom ve Vodafone ihtiyacı büyük ölçüde karşılarken Turkcell sadece yüzde 27'sini karşıladı." açıklamasına Turkcell'den hızlı bir yanıt geldi. Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlter Terzioğlu imzasıyla yapılan açıklamada operatörlerin öncelikli görevinin bir tarife ya da kampanya çıkacağı zaman sonuçlarını öngörmektir cümlesine yer verildi.

ilterterzioglu1236182625.jpg

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İlter Terzioğlu, Avea'nın şikayetlerine hızlı bir yanıt verdi.

Avea'nın şebekesinde doğru öngörü ve planlamayı yapmayarak abonelerine verdiği taahhütleri yerine getirmediği ve kullanıcıları mağdur ettiğine değinilen açıklamada, "biz bu tarifeyle ilgili sorunları Avea'nın kendisinden değil, Avea müşterilerinin bizlere ulaşan şikayetlerinden öğrendik" sözlerine de yer verildi.

İlter Terzioğlu imzasıyla gönderilen kamuoyu açıklamasının tam metni şu şekilde;

---

Bir tarife ya da kampanya çıkacağı zaman sonuçlarını öngörmek bir operatörün öncelikli görevidir. Operatörler, ilave bir kapasite ihtiyacı öngörülüyorsa, hem kendi şebekeleri hem de diğer operatörlerle aralarındaki arabağlantı kapasitesi için planlama yapmak zorundadır. Bir operatörün diğer operatörlere hangi usul ve süre zarfında kapasite artırım talebinde bulunacağı, arabağlantı sözleşmelerinde net olarak belirtilmektedir.

Avea’nın şebekesinde doğru öngörü ve planlamayı yapamayarak abonelerine verdiği taahhütleri yerine getirmediği ve kullanıcıları mağdur ettiği açıktır.

Turkcell olarak biz, Avea’nın bu tarifesiyle ilgili sorunları ilk olarak Avea’nın kendisinden değil, Avea müşterilerinin bize ulaşan şikâyet başvurularından öğrendik. Avea ise müşterileriyle yaşadığı bu sorun kontrolünden çıktıktan sonra Turkcell’e resmi olarak başvurup ilave kapasite talebinde bulundu.

Tüm iyi niyetimizle elimizde bulunan uygun portların hepsini kullanıma açtık ve bunun sonucunda Avea’nın toplam talebinin yüzde 27’sini karşıladık. Bu artış, Turkcell büyüklüğündeki bir operatöre gelen aramalar için milyonlarca dakika ilave kapasite anlamına gelir. Bundan sonra da Avea’ya ek kapasite yaratmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Avea’nın yaptığı açıklamalarla kendi planlama hatalarından doğan sonucu Turkcell’e yüklemeye çalıştığını görüyoruz. Şirketimizin ticari itibarını zedeleyecek bu tip açıklamaları rekabet etiğine aykırı buluyoruz. Avea’nın bu açıklamaları ile ilgili rahatsızlığımızı da BTK’ya resmi olarak ilettik.

Şunu da belirtmek isterim; Turkcell müşterileri, hem tüm Turkcell’lileri hem de diğer operatör abonelerini herhangi bir sorun yaşamadan arayabilmektedir.

Bugüne kadar olduğu gibi bugün de Turkcell, şebeke ve kalitesinden ödün vermeyerek kesintisiz olarak müşterilerine hizmet sunmaktadır.

İlter Terzioğlu
Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı


:: Sizce Avea Turkcell arasındaki bu olayda kim haklı?

Yazan: Melih Çelik
SDN - http://shiftdelete.net
 

AliA

Müdavim
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
527
Puanları
0
Turkcell haklı mı bilmem ama Avea haksız görünüyor.
 

Frespo

Doçent
Katılım
19 Eylül 2008
Mesajlar
722
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Turkcelle uzanan eller kırılsın.
 

cerviheus

Öğrenci
Katılım
15 Şubat 2009
Mesajlar
81
Reaksiyon puanı
1
Puanları
8
Yahu arkadaşlar, Hain turkcell adamlara port vermemiş. Haksız rekabet yani. Yani bir Avea kullanıcısı Vodafonu veya Aveayı veya Telekomu arayınca sorun yok, Turkcelli arayınca hat meşgul uyarısıyla karşılaşmış.
Daha önce de yazdım. Türkiyenin en kazıkçı kuruluşu Turkcelldir. Parasız günahını vermez. Haksız rekabet yapıyor. Piyasada Tekel olma özelliğini kullanıyor.
2 kez protesto yemiş Aveadan ama Cevap bile vermemiş Turkcell.
Kanmayın, inadına Avea kullanın. Turkcellin burnu sürtünmezse olmaz bu işler.
 

sdelta

Müdavim
Katılım
23 Nisan 2008
Mesajlar
4,228
Reaksiyon puanı
140
Puanları
63
Yahu arkadaşlar, Hain turkcell adamlara port vermemiş. Haksız rekabet yani. Yani bir Avea kullanıcısı Vodafonu veya Aveayı veya Telekomu arayınca sorun yok, Turkcelli arayınca hat meşgul uyarısıyla karşılaşmış.
Daha önce de yazdım. Türkiyenin en kazıkçı kuruluşu Turkcelldir. Parasız günahını vermez. Haksız rekabet yapıyor. Piyasada Tekel olma özelliğini kullanıyor.
2 kez protesto yemiş Aveadan ama Cevap bile vermemiş Turkcell.
Kanmayın, inadına Avea kullanın. Turkcellin burnu sürtünmezse olmaz bu işler.

gereksiz söyleyen, boş laflar...

Operatorler kendi aralarında sözleşme yaparlar bana şu kadar port açacaksın şeklinde diğer operator de tamam şu kadar zamanda şu kadar portu açarız... Hadi aç hemen dendiğinde açılmaz. Avea ' nın zamanında gereğinden az port istemesi Turkcell'in suçu olamaz.
 

K46

Asistan
Katılım
2 Ocak 2009
Mesajlar
355
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Yavuz hırsız ev sahibini bastırırmış, turkcellin yaptığı rekabet etiğine yakışmıyor.
Ama şaşırmadım bu kısıtlamaya, çünkü turkcell ne zaman etik davrandı ki?
Numaramı Turkcell sömürüsünden kurtardığım için bir kez daha doğru yaptığımı anlıyorum şimdi.
Numara taşımada 1.liği aveaya kaptırınca belden aşağı vuruyorlar şimdi, ama şunu öğrenememişler henüz, ayak oyunlarıyla sonsuza dek kazanç sağlanamaz.
Numaramı taşıdığım gün yarım saate yakın süre yalvarmışlardı geri dönün lütfen diye.
Bu kafayla çok beklersin kazıkcell.
 

astute

Asistan
Katılım
31 Ekim 2006
Mesajlar
379
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Hepsi aynı al birini vur berikine..
 
Üst