Soru Türk Yapımı Oyunlar Neden Başarısız?

sharp44

Doçent
Katılım
16 Nisan 2020
Mesajlar
739
Reaksiyon puanı
353
Puanları
63
Yaş
23
Sevgili arkadaşlar sizce Türk yapımı oyunlar sektörde başarılı mı?
Kime sorsam hayır diyor, anket açıyorum hayır çıkıyor, bunun spesifik bir sebebi var mı?
Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim, muhabbet tarzı bir tartışma konusu olsun.
 

Nixc0r

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
6,096
Çözümler
12
Reaksiyon puanı
16,158
Puanları
3,258
Yaş
18
Türkler sektörde gerçekten başarısız. Hayalleri büyük tutuyoruz ve tüm oyun elimizde patlıyor, birde Türkler oyunu grafikten ibaret sanıyorlar, oynanış, vuruş hissi vs. eklemeye özen bile göstermiyorlar. Örnek veriyorum geçen Türk yapımı Dwarf diye bir oyun görmüştüm, yalan yok grafikleri gayet iyi yapmışlar (UE5) ancak oynanış namına hiç bir şey göremiyoruz, balta rakibin içinden geçiyor, oturaklı bir karakter animasyonu dahi yok. Oyunu uzun uzun eleştirmiştim üşenmedim sektöre bir katkımız olsun dedim ancak ne dediysem cevap vermeden yorumumu silmişler. Arkadaşım madem oynanış yapamıyorsun bak elinde güzel grafikler var, güzel bir hikaye bas, oynanışı sıra tabanlı olarak değiştir oynayalım.

Türkler eleştirileri dikkate almadıkça bu durum böyle gider maalesef. Hayalleri büyük tutmayın, 2-3 arkadaşla GTA yapılmaz.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Unutmadan ekleyeyim sektörde gerçekten başarılı oyunlarda bulunuyor bu arada.

Remnants Of Naezith bence buna en iyi örnektir, 2D bir oyuna yakışır grafikler ve harika bir oynanış ile gerçekten insanı bilgisayara bağlıyor. Öneririm.
 
Son düzenleme:

MTATurkey

Asistan
Katılım
1 Ocak 2019
Mesajlar
355
Reaksiyon puanı
207
Puanları
43
Yaş
21
Türkler sektörde gerçekten başarısız. Hayalleri büyük tutuyoruz ve tüm oyun elimizde patlıyor, birde Türkler oyunu grafikten ibaret sanıyorlar, oynanış, vuruş hissi vs. eklemeye özen bile göstermiyorlar. Örnek veriyorum geçen Türk yapımı Dwarf diye bir oyun görmüştüm, yalan yok grafikleri gayet iyi yapmışlar (UE5) ancak oynanış namına hiç bir şey göremiyoruz, balta rakibin içinden geçiyor, oturaklı bir karakter animasyonu dahi yok. Oyunu uzun uzun eleştirmiştim üşenmedim sektöre bir katkımız olsun dedim ancak ne dediysem cevap vermeden yorumumu silmişler. Arkadaşım madem oynanış yapamıyorsun bak elinde güzel grafikler var, güzel bir hikaye bas, oynanışı sıra tabanlı olarak değiştir oynayalım.

Türkler eleştirileri dikkate almadıkça bu durum böyle gider maalesef. Hayalleri büyük tutmayın, 2-3 arkadaşla GTA yapılmaz.
Eleştiri kabul edememe durumu çok doğru, oyun yapımcısı haricinde oynayıcı kısmında da. Eleştiri yapanları sırf milli yapım olduğu için bir güzel linçliyorlardı zamanında :)
 

Nixc0r

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
6,096
Çözümler
12
Reaksiyon puanı
16,158
Puanları
3,258
Yaş
18
Eleştiri kabul edememe durumu çok doğru, oyun yapımcısı haricinde oynayıcı kısmında da. Eleştiri yapanları sırf milli yapım olduğu için bir güzel linçliyorlardı zamanında :)
Köstek olmayalım destek olalım iyi hoş ama sektörün iyiliği içindir ne diyorsak. Ya eleştiri kabul edecekler ya da sektörde çürüyüp gidecekler, bu kadar basit.
 

sharp44

Doçent
Katılım
16 Nisan 2020
Mesajlar
739
Reaksiyon puanı
353
Puanları
63
Yaş
23
Türkler sektörde gerçekten başarısız. Hayalleri büyük tutuyoruz ve tüm oyun elimizde patlıyor, birde Türkler oyunu grafikten ibaret sanıyorlar, oynanış, vuruş hissi vs. eklemeye özen bile göstermiyorlar. Örnek veriyorum geçen Türk yapımı Dwarf diye bir oyun görmüştüm, yalan yok grafikleri gayet iyi yapmışlar (UE5) ancak oynanış namına hiç bir şey göremiyoruz, balta rakibin içinden geçiyor, oturaklı bir karakter animasyonu dahi yok. Oyunu uzun uzun eleştirmiştim üşenmedim sektöre bir katkımız olsun dedim ancak ne dediysem cevap vermeden yorumumu silmişler. Arkadaşım madem oynanış yapamıyorsun bak elinde güzel grafikler var, güzel bir hikaye bas, oynanışı sıra tabanlı olarak değiştir oynayalım.

Türkler eleştirileri dikkate almadıkça bu durum böyle gider maalesef. Hayalleri büyük tutmayın, 2-3 arkadaşla GTA yapılmaz.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Unutmadan ekleyeyim sektörde gerçekten başarılı oyunlarda bulunuyor bu arada.

Remnants Of Naezith bence buna en iyi örnektir, 2D bir oyuna yakışır grafikler ve harika bir oynanış ile gerçekten insanı bilgisayara bağlıyor. Öneririm.
Eleştiri kabul edememe durumu çok doğru, oyun yapımcısı haricinde oynayıcı kısmında da. Eleştiri yapanları sırf milli yapım olduğu için bir güzel linçliyorlardı zamanında :)
Köstek olmayalım destek olalım iyi hoş ama sektörün iyiliği içindir ne diyorsak. Ya eleştiri kabul edecekler ya da sektörde çürüyüp gidecekler, bu kadar basit.
Söylediklerinize katılıyorum hocam, umarım ilerleyen zamanlarda sektör oturur, şuan dediğiniz gibi sektör değer görmüyor ülkemizde, malum oyunlara olan "kaç yaşına gelmişin hala oyunlarla mı uğraşıyorsun" bakış açısı sebebiyle insanlar çekiniyor. Oyunlar çocuk işi gibi görülüyor ve bu yüzden büyük risklere giremiyor yaratıcı fikirler. Tabii bunların yanında maddi durumlar da var, say say bitmez.
 

Nixc0r

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
6,096
Çözümler
12
Reaksiyon puanı
16,158
Puanları
3,258
Yaş
18
Söylediklerinize katılıyorum hocam, umarım ilerleyen zamanlarda sektör oturur, şuan dediğiniz gibi sektör değer görmüyor ülkemizde, malum oyunlara olan "kaç yaşına gelmişin hala oyunlarla mı uğraşıyorsun" bakış açısı sebebiyle bakış açısı sebebiyle insanlar çekiniyor. Oyunlar çocuk işi gibi görülüyor ve bu yüzden büyük risklere giremiyor yaratıcı fikirler. Tabii bunların yanında maddi durumlar da var, say say bitmez.
Hocam dediğim gibi hayalleri küçük tutup yavaş yavaş büyümek lazım, dediğim Remnants Of Naezith oyununu inceleyin, Dünya çapında belli bir kitleye ulaşbildi bu oyun. Harika bir hikayesi yok belki ancak hızlı, akıcı bir oynanış ve kaliteli müzikler ile bu tarz şeyler daha kolay.

Maddi problemler var tabii evet ve zaten bahsettiğim Dwarf oyunu deprem bölgesinden yapılıyor, tamam anlayışla karşılarım ama gidipte yorumumu silmeleri gerçekten yanlış. Ben onların ve sektörün iyiliği için konuşurken yapılan olay gerçekten ayıptı. Bilemiyorum belki gerçekten dikkate almışlardır ve düzeltirler ama sanmıyorum maalesef.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Birde bu ülkede hâlâ oyuna para mı verilir kafasında çok insan var arkadaki emeği görmüyorlar, sektöre saygı duymuyorlar.
 

Emnn

Profesör
Emektar
Müdavim
Katılım
3 Mayıs 2021
Mesajlar
2,233
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
1,929
Puanları
358
Yeni nesiller maalesef çok uğraşmak istemiyorlar, herşeyi çok çabuk yapmak istiyorlar oyun yapma konusunda da bu böyle. Heves eden kişiler hemen yazılım öğreniyim sonra hemen oyun kodlayım düşüncesinde oluyorlar ancak bir oyun sadece kodlama ve assetlerden oluşmaz. Güzel oyunlar çıkarmak için bir senaryo, level-design, karakterler, animasyonlar, fizikler... gibi birçok bileşende bilgi sahibi olmak veya bilgi sahibi olan insanlarla bir arada olmak gerekir.
Bunların haricinde de Türkiyede oyun geliştirme sektörü tam oluşmadı kimi güzel oyun maddi yetersizlikten ve hakkettiği değeri görememekten kaybolup gidiyor.
 

MTATurkey

Asistan
Katılım
1 Ocak 2019
Mesajlar
355
Reaksiyon puanı
207
Puanları
43
Yaş
21
Köstek olmayalım destek olalım iyi hoş ama sektörün iyiliği içindir ne diyorsak. Ya eleştiri kabul edecekler ya da sektörde çürüyüp gidecekler, bu kadar basit.
Katılıyorum, sektör de fazlasıyla gelişti. Artık insanların beklentileri de oldukça büyük bence.
 

sharp44

Doçent
Katılım
16 Nisan 2020
Mesajlar
739
Reaksiyon puanı
353
Puanları
63
Yaş
23
Yeni nesiller maalesef çok uğraşmak istemiyorlar, herşeyi çok çabuk yapmak istiyorlar oyun yapma konusunda da bu böyle. Heves eden kişiler hemen yazılım öğreniyim sonra hemen oyun kodlayım düşüncesinde oluyorlar ancak bir oyun sadece kodlama ve assetlerden oluşmaz. Güzel oyunlar çıkarmak için bir senaryo, level-design, karakterler, animasyonlar, fizikler... gibi birçok bileşende bilgi sahibi olmak veya bilgi sahibi olan insanlarla bir arada olmak gerekir.
Bunların haricinde de Türkiyede oyun geliştirme sektörü tam oluşmadı kimi güzel oyun maddi yetersizlikten ve hakkettiği değeri görememekten kaybolup gidiyor.
Teşekkür ederim fikirleriniz için arkadaşlar.
 

serj

Müdavim
Müdavim
Katılım
27 Ağustos 2019
Mesajlar
1,758
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
2,953
Puanları
358
Yaş
24
ne diyonuz olm, şu ortama bak beee
1691268061992.png
 

neptün yüksel

Asistan
Cezalı
Katılım
5 Haziran 2023
Mesajlar
257
Reaksiyon puanı
100
Puanları
43
Yaş
23
Başarılı olanları var;
Peak Games'in oyunları,
Crytek oyunları,
Mount and Blade,
Zula.

Sektörde adını duyurmuşlardır.

Yine oyunu kendi çapında yeniden Remake yapan Saltanat Metin2'de çok güzel bence. Gameforge'nin bile eklemediği 6. karekteri eklediler.
 

kmurat

Müdavim
Müdavim
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,519
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,732
Puanları
1,358
Bu oyun şimdi başarısız mı?
Karunun_Hazinesi
Mesaj otomatik birleştirildi:

Milli ve yerli.
 

niyazi5859

Müdavim
Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
5,582
Çözümler
5
Reaksiyon puanı
5,097
Puanları
293
Çok fazla kaynak yok eskisine nazaran yine bir şeyler var ama yine de yetersiz kalıyor. Bazı videolar var saatler sürüyor ama az bir şey anlatıyor. Olabildiğince öz ve anlaşılabilir olması gerekiyor. UnrealEngine forumuna yazdığım konularım yanıtsız kalmıştı. Youtube üzerinden dövüş sistemi nasıl yapılır diye video izliyorum az sayıda güzel anlatım var ve onlarda bence yeterli kalmıyor baya temel kalıyor. Türk oyunlarının başarısız olma sebebi sanat tarzı olabilir level tasarımları olabilir oynanış olabilir. Piyasada zaten fazla Türk oyun yok çıkarsa da iyi bir düzeyde çıkmıyor. Aklında iyi projeleri olan ancak bir ekibi olmayan insan sayısıda çok.
 

ZozoTheKid

Cezalı
Cezalı
Katılım
6 Ağustos 2023
Mesajlar
7
Reaksiyon puanı
5
Puanları
3
Herkese merhaba :)
Şimdi tabi sektörün içinden olmadığınız için bilmediğiniz durumlar var arkadaşlar.
Öncelikle oyunların başarısını dışarıdan gözlemlediğiniz kadar yapıyorsunuz. Ama biz ne kadara mal oldu ne kadar kazandık olarak bakıyoruz. Atıyorum ben AA bir oyunu 12 kişiyle 6 ayda geliştirmeyi bitirsem bana maaşlarla beraber atıyorum zararı 1.4 milyon tl ben bu oyundan steamde 10 dolardan 10bin tane satsam 100bin dolar = 2.5milyon tl yapar. 1milyon tl kar ederim az olabilir fakat stüdyoyu sürdürürüm. E tabi oyun sadece 10bin kişi indirdiğinden çok tutmaz ve sizce başarısız olur ama oyunu yapan ben bunu kısmen başarı olarak sayarım. Bizim için en kötü senaryo bu durumda oyunu 100 kişinin alması ve şirketi kapatırız.

Şimdi bu söylediğim tarz oyunlar piyasaya yapılan oyunlar, concept oyunlar yada çok başarıya ulaşmayı bekleyen oyunlar değil stüdyo kendini sürdürsün yeter oyunları. Eğer kar edebiliyorsam ve üzerine adam alabiliyorsam işte ozaman ikinci bir oyunu kafamdaki hikayeli konseptli kaliteli bir AA oyunu yapmaya başlayabilirim. Tabi bu yapılan sizinde bahsettiğiniz başarılı oyunlara çok fazla adam para ve kaynak ayırmak gerekir. Bu oyunları yaparken kar amacı gütmeyiz çünkü fail etme olasılığı bizim için çok yüksektir. Hikaye beğenilmez, ana karakter beğenilmez film gibi düşünün milyon dolara uğraşıp yaparsın tutmayınca tutmaz. Haliyle bu tarz oyunlara parasıve kaynağı olan studyolar girer. Geri kalanlar piyasada tutabilecek az da olsa kar edicek ve eden oyunları yaparlar.

Sorunuz olursa cevaplarım :)
 

Graveworm

Profesör
Moderatör
Katılım
17 Haziran 2012
Mesajlar
1,968
Çözümler
6
Reaksiyon puanı
976
Puanları
293
Yaş
36
Türk'ler hangi dalda başarılı Allah aşkına ?
 

ZozoTheKid

Cezalı
Cezalı
Katılım
6 Ağustos 2023
Mesajlar
7
Reaksiyon puanı
5
Puanları
3
Türk'ler hangi dalda başarılı Allah aşkına ?
Şuan en falza Game Dev bizim ülkede, en falza hypercasual bizim ülkeden çıktı 2021de dünyada açık ara farkla :) Başarıyı neye göre tanımladığına göre değişir. 100 tane tutan oyunu olsaydı bu ülkenin başarılı mı saycaktık, sınırı ne 99 mu mesela :D
 

niyazi5859

Müdavim
Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
5,582
Çözümler
5
Reaksiyon puanı
5,097
Puanları
293
Herkese merhaba :)
Şimdi tabi sektörün içinden olmadığınız için bilmediğiniz durumlar var arkadaşlar.
Öncelikle oyunların başarısını dışarıdan gözlemlediğiniz kadar yapıyorsunuz. Ama biz ne kadara mal oldu ne kadar kazandık olarak bakıyoruz. Atıyorum ben AA bir oyunu 12 kişiyle 6 ayda geliştirmeyi bitirsem bana maaşlarla beraber atıyorum zararı 1.4 milyon tl ben bu oyundan steamde 10 dolardan 10bin tane satsam 100bin dolar = 2.5milyon tl yapar. 1milyon tl kar ederim az olabilir fakat stüdyoyu sürdürürüm. E tabi oyun sadece 10bin kişi indirdiğinden çok tutmaz ve sizce başarısız olur ama oyunu yapan ben bunu kısmen başarı olarak sayarım. Bizim için en kötü senaryo bu durumda oyunu 100 kişinin alması ve şirketi kapatırız.

Şimdi bu söylediğim tarz oyunlar piyasaya yapılan oyunlar, concept oyunlar yada çok başarıya ulaşmayı bekleyen oyunlar değil stüdyo kendini sürdürsün yeter oyunları. Eğer kar edebiliyorsam ve üzerine adam alabiliyorsam işte ozaman ikinci bir oyunu kafamdaki hikayeli konseptli kaliteli bir AA oyunu yapmaya başlayabilirim. Tabi bu yapılan sizinde bahsettiğiniz başarılı oyunlara çok fazla adam para ve kaynak ayırmak gerekir. Bu oyunları yaparken kar amacı gütmeyiz çünkü fail etme olasılığı bizim için çok yüksektir. Hikaye beğenilmez, ana karakter beğenilmez film gibi düşünün milyon dolara uğraşıp yaparsın tutmayınca tutmaz. Haliyle bu tarz oyunlara parasıve kaynağı olan studyolar girer. Geri kalanlar piyasada tutabilecek az da olsa kar edicek ve eden oyunları yaparlar.

Sorunuz olursa cevaplarım :)
Güzel para kanka

Ben daha işin öğrenme sürecinde olduğum için satış hakkında bilgim yok ancak küçük şirketler iyi kar ediyor yani bize göre erzurum bile 1 milyon Tlnin üstünde kar elde etti.

Hocam unreal engine mi kullanıyorsunuz bir dc sunucunuz var mı teknik destek isteyebilirim bolca :D
 

ZozoTheKid

Cezalı
Cezalı
Katılım
6 Ağustos 2023
Mesajlar
7
Reaksiyon puanı
5
Puanları
3
Güzel para kanka

Ben daha işin öğrenme sürecinde olduğum için satış hakkında bilgim yok ancak küçük şirketler iyi kar ediyor yani bize göre erzurum bile 1 milyon Tlnin üstünde kar elde etti.

Hocam unreal engine mi kullanıyorsunuz bir dc sunucunuz var mı teknik destek isteyebilirim bolca :D
Kar ediyosun tabi ne kadar ettiğinide kimse söylemez heralde :D

UE4/5 ve Unity kullanıyoruz aslında. Unity ile AAA grafik kalitesine çıkabiliyorsun aslında bilirsen ve haliyle herkes C# bildiğinden ağırlıklı Unity projeler. Nanite lazımsa geçiyoruz daha çok UE5 e :)

Yani dc sunucularımız var ama şirkette çalışanlara açık sadece, sen bana özelden yazarsan cevaplayabilirim ama :)
Mesaj otomatik birleştirildi:

@niyazi5859 Birde UE4/5 için hiçbiyerde kaynak yok doğru düzgün ingilizcede türkçede. Kendin öğrenebilirsin ama öğrenmen baya dene yanıl ile oluyo ama sonunda öğrenebilirsin. Birde tavsiyem bi yandan c++ bakmayada başla ue için custom şeyler illaki gerekecektir ilerde terrain datasını editleme vs.
 

niyazi5859

Müdavim
Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
5,582
Çözümler
5
Reaksiyon puanı
5,097
Puanları
293
Kar ediyosun tabi ne kadar ettiğinide kimse söylemez heralde :D

UE4/5 ve Unity kullanıyoruz aslında. Unity ile AAA grafik kalitesine çıkabiliyorsun aslında bilirsen ve haliyle herkes C# bildiğinden ağırlıklı Unity projeler. Nanite lazımsa geçiyoruz daha çok UE5 e :)

Yani dc sunucularımız var ama şirkette çalışanlara açık sadece, sen bana özelden yazarsan cevaplayabilirim ama :)
Mesaj otomatik birleştirildi:

@niyazi5859 Birde UE4/5 için hiçbiyerde kaynak yok doğru düzgün ingilizcede türkçede. Kendin öğrenebilirsin ama öğrenmen baya dene yanıl ile oluyo ama sonunda öğrenebilirsin. Birde tavsiyem bi yandan c++ bakmayada başla ue için custom şeyler illaki gerekecektir ilerde terrain datasını editleme vs.
Evet hocam kaynak baya kısıtlı locomotion yaparken ileri geri ileri koşu geri koşu sağa koşu vb kapsamlı bir şey yapmak isteyince bir bakıyorum kaynak yok herkes blendspace1d anlatıyor normal blendspace ile alakalı doğru düzgün bir video yok. Bir tane video buldum adamın yaptığı gibi yaptım da t pose da takılı kaldı. Değişik değişik sorunlar çıkartıyor çözmek için de kırk takla atıyorum :D
 

ZozoTheKid

Cezalı
Cezalı
Katılım
6 Ağustos 2023
Mesajlar
7
Reaksiyon puanı
5
Puanları
3
Evet hocam kaynak baya kısıtlı locomotion yaparken ileri geri ileri koşu geri koşu sağa koşu vb kapsamlı bir şey yapmak isteyince bir bakıyorum kaynak yok herkes blendspace1d anlatıyor normal blendspace ile alakalı doğru düzgün bir video yok. Bir tane video buldum adamın yaptığı gibi yaptım da t pose da takılı kaldı. Değişik değişik sorunlar çıkartıyor çözmek için de kırk takla atıyorum :D
Yani başlarken cidden çok fena locomotion tarafları ama çözünce haa ondan böyle yapmmışlar diyosun mantıklı aslında herşey :) Kolay gelsin uğraşmadan olmuyo malesef UE, belki sende Unity geçersin onda acayip kaynak var
 

niyazi5859

Müdavim
Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
5,582
Çözümler
5
Reaksiyon puanı
5,097
Puanları
293
Yani başlarken cidden çok fena locomotion tarafları ama çözünce haa ondan böyle yapmmışlar diyosun mantıklı aslında herşey :) Kolay gelsin uğraşmadan olmuyo malesef UE, belki sende Unity geçersin onda acayip kaynak var
Yarı 3d yani 2d ama 3d gibi oyun geliştirme fikirleri var aklımda bu tarz içinde unity daha elverişliymiş diye biliyorum öğrensem iyi olur.
 

sharp44

Doçent
Katılım
16 Nisan 2020
Mesajlar
739
Reaksiyon puanı
353
Puanları
63
Yaş
23
Herkese merhaba :)
Şimdi tabi sektörün içinden olmadığınız için bilmediğiniz durumlar var arkadaşlar.
Öncelikle oyunların başarısını dışarıdan gözlemlediğiniz kadar yapıyorsunuz. Ama biz ne kadara mal oldu ne kadar kazandık olarak bakıyoruz. Atıyorum ben AA bir oyunu 12 kişiyle 6 ayda geliştirmeyi bitirsem bana maaşlarla beraber atıyorum zararı 1.4 milyon tl ben bu oyundan steamde 10 dolardan 10bin tane satsam 100bin dolar = 2.5milyon tl yapar. 1milyon tl kar ederim az olabilir fakat stüdyoyu sürdürürüm. E tabi oyun sadece 10bin kişi indirdiğinden çok tutmaz ve sizce başarısız olur ama oyunu yapan ben bunu kısmen başarı olarak sayarım. Bizim için en kötü senaryo bu durumda oyunu 100 kişinin alması ve şirketi kapatırız.

Şimdi bu söylediğim tarz oyunlar piyasaya yapılan oyunlar, concept oyunlar yada çok başarıya ulaşmayı bekleyen oyunlar değil stüdyo kendini sürdürsün yeter oyunları. Eğer kar edebiliyorsam ve üzerine adam alabiliyorsam işte ozaman ikinci bir oyunu kafamdaki hikayeli konseptli kaliteli bir AA oyunu yapmaya başlayabilirim. Tabi bu yapılan sizinde bahsettiğiniz başarılı oyunlara çok fazla adam para ve kaynak ayırmak gerekir. Bu oyunları yaparken kar amacı gütmeyiz çünkü fail etme olasılığı bizim için çok yüksektir. Hikaye beğenilmez, ana karakter beğenilmez film gibi düşünün milyon dolara uğraşıp yaparsın tutmayınca tutmaz. Haliyle bu tarz oyunlara parasıve kaynağı olan studyolar girer. Geri kalanlar piyasada tutabilecek az da olsa kar edicek ve eden oyunları yaparlar.

Sorunuz olursa cevaplarım :)
Anladım hocam teşekkür ederim, başarılar.
 
Üst