Tünel ve viyadükler de paralı oluyor

Bu konuyu okuyanlar

-Beneficence-

Müdavim
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
7,862
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
paTxV.jpg


Otoyol veya erişme kontrolünün uygulandığı karayollarında güzergahın tamamının yanı sıra çevre yolu, bağlantı yolu, köprü, tünel ve viyadüklerde ayrı ayrı geçiş ücreti uygulanabilecek.

KarayollarıGenel Müdürlüğünün, ''Karayolları Genel Müdürlüğünün Sorumluluğu Altında Bulunan Otoyollar ile Erişme Kontrolünün Uygulandığı Karayollarında Geçiş Ücretlerinin Belirlenmesi ve Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik''i Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre, otoyollar ile erişme kontrolünün uygulandığı karayollarının geçişi ücretli olacak kesimleri Karayolları Genel Müdürünün teklifi üzerine, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı tarafından belirlenecek.

Karayollarının geçiş ücretleri ile bu ücretlerin yeniden belirlenmesi; ücretlendirilen karayolunun mesafesi, trafik yoğunluğu, aracın cinsi, sosyal ve ekonomik faktörler dikkate alınarak hesaplanacak ve yine Genel Müdürün teklifi üzerine Bakan onayı ile yürürlüğe girecek.

Belirlenen ücret tarifesi ve uygulama tarihi idarenin internet sitesinde ilan edilecek.

Ücretlerin belirlenmesinde, otoyol veya erişme kontrolünün uygulandığı karayollarında güzergahın tamamı olabileceği gibi; çevre yolu, bağlantı yolu, köprü, tünel ve viyadük ler ayrı ayrı ücretlendirilebilecek.

Geçiş ücretleri uygulamasında işletmecilik gereği kullanımı teşvik etmek amacıyla Bakan onayı ile indirim yapılabilecek.

Araç sınıflarının tespitinde çeken ve çekilen araçların yere değen aksları esas alınacak. Geçiş ücreti uygulaması yapılırken bu araçların dolu veya boş olması dikkate alınmayacak.

Geçiş ücretlerine Her yıl başında yıllık ÜFE değerleri ile fiyat artışı yapılacak.

Geçiş ücretlerinin yürürlüğe girmesi

Bakanlık makamı oluruyla ücret tarifesinin uygulama tarih ve saati belirtilecek. Beklenmeyen teknik zorunlulukların oluşması halinde İdarece bu süre uzatılabilecek.

Geçiş ücreti muafiyeti

Ücretli karayolunun bakım ve işletmesinden sorumlu birimler ile trafik denetimi ve karayolundaki asayişten sorumlu birimlerin görev amacıyla ücretli kesime girmelerinde herhangi bir ücret alınmayacak.

Ücretli karayolunda meydana gelen trafik kazası, yangın ve benzeri olaylara müdahale için görevlendirilen itfaiye araçları, ambulanslar, sivil savunma araçları ve diğer görevli araçlar ücret ödemeyecek.

Ücret ödemeden yapılan geçişlere dair işlemler

Yönetmelik kapsamında geçişi ücretli olduğu halde ücret ödemeden geçiş yaptığı tespit edilen araç sahiplerine Karayolları Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ilgili maddesine göre o güzergahın en uzun mesafesine ait geçiş ücretinin on katı tutarında idari para cezası verilecek.

En uzun mesafe, ücret ödemeden çıkış yapılan gişelere en uzak mesafede olan gişe dikkate alınarak belirlenecek.

Ücret ödemeden geçişin yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde ödemesiz geçiş yapan aracın plakasına ait hesabın, ilgili tarafından Ana Kontrol Merkezine bildirilmesi durumunda cezasız geçiş ücreti bu hesaptan tahsil edilecek.

Ödemesiz geçiş ücreti bedelinin ödenmesinden araç sahibi sorumlu olacak. Cezalı geçiş yapan gerçek kişi hüviyetindeki araç sahibinin ölmesi durumunda varislerinden sadece cezasız geçiş ücreti tahsil edilecek. Bu uygulamada araç sahibinin ölüm raporu evraka eklenecek.

İdari para cezaları ile geçiş ücretleri, tebliğ tarihinden itibaren bir ay içerisinde ödenecek. Bu sürede ödenmeyen geçiş ücretleri ve idari para cezaları, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre ilgili vergi dairesi tarafından takip ve tahsil edilecek.

İdarenin ücret toplama sistemlerine yönelik tesis ettiği kameralarla tespit edilen görüntülerin saklanması, ücret toplama sisteminin çalıştırılmasına yönelik olacak. Kamera görüntülerinin incelenmesini gerektiren itirazlar geçiş ücreti ve idari para cezasının ödemesini durdurmayacak.

Geçiş ücretleri ve idari para cezaları ödenmeden kabahatin işlendiği araçların fenni muayeneleri ile satış ve devirleri yapılmayacak.

Geçiş ücreti sistemlerinin kullanımı

Sürücüden kaynaklanan nedenlerle giriş veya çıkış bilgisinin olmadığı durumlarda en uzak mesafe ücreti uygulanacak. Bu uygulamaya itiraz, geçişten itibaren 45 gün içinde Ana Kontrol Merkezine yapılabilecek.

Geçişi ücretli yoldan çıkış, giriş saatinden 12 saatten sonra yapılırsa, en uzun mesafe geçiş ücreti uygulanacak.
Geçişi ücretli karayolunda aynı noktadan giriş-çıkış yapılması (U dönüşü) durumunda en uzun mesafe geçiş ücreti uygulanacak.

Kaynak:

(Artık işin suyu çıkmaya başladı.)
 

Elbruz46

Müdavim
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Bunun uygulanabilmesi için Alternatifin sunulması lazım!

Otoyol ücretlidir. Zaten Dünyanın çoğunda bu durum böyledir.

Ama ben otoyola giriş için bir ücret verdiysem artık o otoyol üzerindeki köprü için de tünel içinde o ücreti vermişim demektir!

Be otoyola girdim! Paramı ödedim

Önüme tünel çıktı! Tekrar gişe koyup ücret alacaksan bana Tünel dışında OTOYOL sunmak zorundasın! Eğer bu alternatifi sunmuyorsan o tünel benim parayı verdiğim otoyola dahildir ki ekstra ücret alamazsın...
 

dadaist

Müdavim
Katılım
18 Eylül 2010
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
babamızın hayrına devlet duble yol yapmıyordu herhalde :)
 

MorTİS-1

Asistan
Katılım
2 Mayıs 2012
Mesajlar
194
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bedava güneş doğuyor gerisi para oğlu para... :D
 

neskalii

Profesör
Katılım
25 Mayıs 2008
Mesajlar
3,932
Reaksiyon puanı
23
Puanları
38
Yaş
38
Otobüs Firmaları özellikle ayvayı yedi bizim memlekete gidene kadar en az 5-10 tünelden geçiyolar :D şaka

bi tarafa iyice işin cılkını çıkardılar gerçekten para lazım bu aralar herhalde her taraftan itelemeye başladılar

var bi durumda hadi hayırlısı diyelim:p
 

Son mesajlar

Üst