Tüketici Hakem Heyeti konusunda fikir

Bu konuyu okuyanlar

S. Aleyna B.Tunay

Öğrenci
Katılım
13 Haziran 2019
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
8
Puanları
8
Yaş
24
26 Ekim 2020 Tarihinde T. mağazasına 2. kez garantiye verdiğim Mi9T ( kaskosu var) cihazım 20 iş gününü doldurdu ve halen bir mail , mesaj yok. Yarın Tüketici haklarına şikayet etmeye gideceğim nelere dikkat etmem yanımda neleri götürmem gerekiyor telefonun tüm kağıtları duruyor. Benim istediğim ya bir üst model ile üzerine az bi para verip değişim en kötü ihtimale para iadesi. Siz hiç başvurdunuzmu ?
 

Ahmet-

Müdavim
Katılım
24 Ağustos 2020
Mesajlar
1,256
Reaksiyon puanı
1,042
Puanları
113
26 Ekim 2020 Tarihinde T. mağazasına 2. kez garantiye verdiğim Mi9T ( kaskosu var) cihazım 20 iş gününü doldurdu ve halen bir mail , mesaj yok. Yarın Tüketici haklarına şikayet etmeye gideceğim nelere dikkat etmem yanımda neleri götürmem gerekiyor telefonun tüm kağıtları duruyor. Benim istediğim ya bir üst model ile üzerine az bi para verip değişim en kötü ihtimale para iadesi. Siz hiç başvurdunuzmu ?
dostum bende verdim hayla ses mes yok. 5 defa garantiye vermiştim cihazı düzgün yapamadıkları için verdim Tüketici Hakem heyetine gittim virüsden dolayı pandeminden dolayı uzun sürer dediler 7 ay veya 5 ay sürer dediler. 2 ay oldu vereli.
 

S. Aleyna B.Tunay

Öğrenci
Katılım
13 Haziran 2019
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
8
Puanları
8
Yaş
24
dostum bende verdim hayla ses mes yok. 5 defa garantiye vermiştim cihazı düzgün yapamadıkları için verdim Tüketici Hakem heyetine gittim virüsden dolayı pandeminden dolayı uzun sürer dediler 7 ay veya 5 ay sürer dediler. 2 ay oldu vereli.
Hadi ya gerçekten üzüldüm mağdur olduğunuz için, keşke markalar cihazlarının arkasında dursa
 

Ahmet-

Müdavim
Katılım
24 Ağustos 2020
Mesajlar
1,256
Reaksiyon puanı
1,042
Puanları
113
Hadi ya gerçekten üzüldüm mağdur olduğunuz için, keşke markalar cihazlarının arkasında dursa
General Mobile pişmanlıktır. Casper telefonum vardı ekran sararmıştı garantiye gönderdim. kullanıcı hata dediler değiştirdiler. bu general da şarj kafasını değiştirmişler. kabloyu değiştirmediler kullanmadım. kullanıcı hata dediler kulaklık patlamış+ böyle rezil firma görmedim. Samsung Casper. İphone kullandım bugüne kadar böyle rezillik görmedim.
 

Tuxs

Asistan
Katılım
17 Ekim 2012
Mesajlar
262
Reaksiyon puanı
208
Puanları
43
Gitmene gerek yok internetten talep oluştur.
 

bilexsamet

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,144
Reaksiyon puanı
2,419
Puanları
113
Bence bizzat gidip sorun. THH sizi yönlendirir zaten.
 

bilexsamet

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,144
Reaksiyon puanı
2,419
Puanları
113
T. Mağazasını aradım 24 iş günü olmuş 24 saat içinde size dönüş yapılacaktır dedi. Yarın dediğiniz gibi bizzat sorayım

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 11. maddesinin 4. fıkrasında;

"... bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir." denilmektedir.

Kanunun 58. maddesi "Satış sonrası hizmetler" ile ilgilidir.

Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinin 4. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde;
"Azami tamir süresi: Bu Yönetmeliğe ekli listede yer alan her mal grubu için tespit edilen süreleri ifade eder." denilmektedir.


Aynı yönetmeliğin ekinin 8.1.2'nci sırasında "cep telefonları" için azami tamir süresinin 20 iş günü olduğu belirtilmiştir.

Yine aynı yönetmeliğin 4. maddesinin 1. fıkrasının (d) bendinde;
"İş günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini, ifade eder." denilmektedir.


Tüketicinin seçimlik hakları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 11. maddesinde belirtilmiştir.


TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN:


SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
 
Son düzenleme:

S. Aleyna B.Tunay

Öğrenci
Katılım
13 Haziran 2019
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
8
Puanları
8
Yaş
24
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 11. maddesinin 4. fıkrasında;

"... bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir." denilmektedir.

Kanunun 58. maddesi "Satış sonrası hizmetler" ile ilgilidir.

Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinin 4. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde;
"Azami tamir süresi: Bu Yönetmeliğe ekli listede yer alan her mal grubu için tespit edilen süreleri ifade eder." denilmektedir.


Aynı yönetmeliğin ekinin 8.1.2'nci sırasında "cep telefonları" için azami tamir süresinin 20 iş günü olduğu belirtilmiştir.

Yine aynı yönetmeliğin 4. maddesinin 1. fıkrasının (d) bendinde;
"İş günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini, ifade eder." denilmektedir.


Tüketicinin seçimlik hakları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 11. maddesinde belirtilmiştir.


TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN:


SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
Teşekkür ederim :) Gerçekten
 

UgurluTurk

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2018
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
27
26 Ekim 2020 Tarihinde T. mağazasına 2. kez garantiye verdiğim Mi9T ( kaskosu var) cihazım 20 iş gününü doldurdu ve halen bir mail , mesaj yok. Yarın Tüketici haklarına şikayet etmeye gideceğim nelere dikkat etmem yanımda neleri götürmem gerekiyor telefonun tüm kağıtları duruyor. Benim istediğim ya bir üst model ile üzerine az bi para verip değişim en kötü ihtimale para iadesi. Siz hiç başvurdunuzmu ?
Para iadesi talep edebilirsin. E-Devlet üzerinden başvurunu yap telefonun faturasını, servis kağıtlarını fotoğrafla gerekli yerlere yükle sorununu ve isteğini yaz 1 bilemedin maximum 2 ayda talebin yerine getirilir.
 

Akkara

Müdavim
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,005
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,363
Puanları
113
THH online başvuru işlemi için şu konuya da bakabilirsin.

 

iMaKaNDi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2016
Mesajlar
531
Reaksiyon puanı
251
Puanları
63
Şöyle bir husus var; virüs nedeni ile işlerde yoğunluk oluyor olabilir. Belki tamir kısmında 6 teknisyen varken 3 e düşmüş olabilir veya karantinada olabilir 1-2 kişi bakıyordur. Birçok neden olabilir.
Sen arayıp sor neden gelmedi telefon diye. Gerçi bunu size bildirmeleri gerekiyor onayınızı almaları gerek. 20 iş gününü geçecek virüsten ötürü onaylıyor musunuz diye. Böyle bir talepte bulunmamış servis sana.
Telefon para iadesi alacaksan eğer ilk satın aldığında ki tutar ödenir. Telefonlar pahalandı. Aynı fiyat ile aynı telefonu alabilecek misin? Veya istediğin özellikte olanını. Bunu konuyu unutma.
Bire bir değişim iste bence.
Bi de aynı sıkıntıdan dolayı 1 yıl içinde 3 defa giderse para iadesi veya yeni ürün ile değişim talebinde bulunabiliyorsun. Böyle bir madde vardı değişti mi bilmiyorum incelemede fayda var.
Hakem heyetine başvuru yaparken elinde kanıt olsun. Mesela benim eski telefon durup dururken kendiliğinden dokunmatiğe basıyordu. Teknosa ya götürdüm adamların yanında basmadı. ? Servisten döndü sonra aynı sıkıntı var. Bende denk getirdim yine basarken başladım başka bir telefonda video kaydına ve bu sefer ekrana imei numarasını getirdim. 3 defa aynı sıkıntıdan gitti servise. Hakem heyetine başvurdum. Videoyu ben bi de CD ye kopyaladım ve servise telefon ile gönderdim. Adamlar benim şikayetimi saptayamamışlar. Hakem heyetine para iadesi istiyorum dedim. Bu telefon Nokia 6 idi. O parayı dolara yatırdım seneler evvel. O parayla mi 9t alındı ? virüs olduğu için hakem heyetide geç dönüyor olabilir. Benim virüs yokken başvurmam ve parayı almam tam 1 yıl sürdü toplamda.
 

S. Aleyna B.Tunay

Öğrenci
Katılım
13 Haziran 2019
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
8
Puanları
8
Yaş
24
Şöyle bir husus var; virüs nedeni ile işlerde yoğunluk oluyor olabilir. Belki tamir kısmında 6 teknisyen varken 3 e düşmüş olabilir veya karantinada olabilir 1-2 kişi bakıyordur. Birçok neden olabilir.
Sen arayıp sor neden gelmedi telefon diye. Gerçi bunu size bildirmeleri gerekiyor onayınızı almaları gerek. 20 iş gününü geçecek virüsten ötürü onaylıyor musunuz diye. Böyle bir talepte bulunmamış servis sana.
Telefon para iadesi alacaksan eğer ilk satın aldığında ki tutar ödenir. Telefonlar pahalandı. Aynı fiyat ile aynı telefonu alabilecek misin? Veya istediğin özellikte olanını. Bunu konuyu unutma.
Bire bir değişim iste bence.
Bi de aynı sıkıntıdan dolayı 1 yıl içinde 3 defa giderse para iadesi veya yeni ürün ile değişim talebinde bulunabiliyorsun. Böyle bir madde vardı değişti mi bilmiyorum incelemede fayda var.
Hakem heyetine başvuru yaparken elinde kanıt olsun. Mesela benim eski telefon durup dururken kendiliğinden dokunmatiğe basıyordu. Teknosa ya götürdüm adamların yanında basmadı. ? Servisten döndü sonra aynı sıkıntı var. Bende denk getirdim yine basarken başladım başka bir telefonda video kaydına ve bu sefer ekrana imei numarasını getirdim. 3 defa aynı sıkıntıdan gitti servise. Hakem heyetine başvurdum. Videoyu ben bi de CD ye kopyaladım ve servise telefon ile gönderdim. Adamlar benim şikayetimi saptayamamışlar. Hakem heyetine para iadesi istiyorum dedim. Bu telefon Nokia 6 idi. O parayı dolara yatırdım seneler evvel. O parayla mi 9t alındı ? virüs olduğu için hakem heyetide geç dönüyor olabilir. Benim virüs yokken başvurmam ve parayı almam tam 1 yıl sürdü toplamda.
Merhaba ilk önce teşekkürler bugün gittim THH. ye 6 aydan önce sonuçlanmayacağını mağaza ile son kez konuşmamı söyledi. Mağazayla konuştum ( bugün 27. iş günü) anakartı değişmiş cihazı istemiyorum aynı modeliyle değişsin dedim mi9t cıhazı teknosa stoklarında bitmiş bana iki seçenek sundular ya 3000 tl hediye çeki (şuan mi9t nin güncel interneteki fiyatı 3500) yada cihazınızı getirelim dediler. Cihaz 2 kere garantiye gitti bu arada bir kamerası birde anakart olarak 2 parcası değişmiş. Şuan ne yapacağımı hiç bilmiyorum yine sıkıntı çıkartır gibi geliyor.
 

iMaKaNDi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2016
Mesajlar
531
Reaksiyon puanı
251
Puanları
63
Merhaba ilk önce teşekkürler bugün gittim THH. ye 6 aydan önce sonuçlanmayacağını mağaza ile son kez konuşmamı söyledi. Mağazayla konuştum ( bugün 27. iş günü) anakartı değişmiş cihazı istemiyorum aynı modeliyle değişsin dedim mi9t cıhazı teknosa stoklarında bitmiş bana iki seçenek sundular ya 3000 tl hediye çeki (şuan mi9t nin güncel interneteki fiyatı 3500) yada cihazınızı getirelim dediler. Cihaz 2 kere garantiye gitti bu arada bir kamerası birde anakart olarak 2 parcası değişmiş. Şuan ne yapacağımı hiç bilmiyorum yine sıkıntı çıkartır gibi geliyor.
O cihazı hiç alma anakart değişecek boşver. 3 bin ₺ senin ödediğin fiyat mı peki. ?
 
Son düzenleme:

iMaKaNDi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2016
Mesajlar
531
Reaksiyon puanı
251
Puanları
63
peki yeni cihaz alırsan teknosadan kasko devam edecek mi?
 

Görkem Say

Müdavim
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
25,734
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
24,982
Puanları
113
Bütçenizi bilmiyorum tabi ancak 3K ücret iadesi alırsanız, 3500 TL civarına Realme 7 Pro veya Mi Note 10 Lite gibi 9T'ye göre daha iyi bir cihaz alabilirsiniz. 9T'nin 3500 TL fiyata sahip olması yanıltmasın yani sizi. Bizim ülkemizde eski ürün ucuzlamıyor maalesef.
 
S

SDN Anonim 645270

SDN Okuru
Detaylı rehber var:

 

S. Aleyna B.Tunay

Öğrenci
Katılım
13 Haziran 2019
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
8
Puanları
8
Yaş
24
Bütçenizi bilmiyorum tabi ancak 3K ücret iadesi alırsanız, 3500 TL civarına Realme 7 Pro veya Mi Note 10 Lite gibi 9T'ye göre daha iyi bir cihaz alabilirsiniz. 9T'nin 3500 TL fiyata sahip olması yanıltmasın yani sizi. Bizim ülkemizde eski ürün ucuzlamıyor maalesef.
samsung almazsam xiaomiye bayağı alıştım. Note 9pro ve mi note 10 lite arasında
 

Görkem Say

Müdavim
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
25,734
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
24,982
Puanları
113
samsung almazsam xiaomiye bayağı alıştım. Note 9pro ve mi note 10 lite arasında
Realme ayrı bir markadır. Realme 7 Pro incelemelerine bir bakın isterseniz belki hoşunuza gider. Öne çıkan güzel özellikleri var çünkü 65W hızlı şarj gibi. Onun haricinde Note 9 Pro'ya yönelmeyin derim. Redmi cihazı alarak klasman düşmüş olursunuz. Mi Note 10 Lite çok daha iyi bir tercih olabilir.
 

S. Aleyna B.Tunay

Öğrenci
Katılım
13 Haziran 2019
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
8
Puanları
8
Yaş
24
Meseleyi halletik mağaza benden habersiz istemediğim halde cihazı getirmiş almanız gerekiyor dediler bende size istemediğimi söyledim deyip müşteri hizmetlerini aradım, yarım saat sonra mağazadan haber geldi paranızı alabilirsiniz diye yanımda benden 4 yaş büyük bir abimizle gittiğimizde davranışları gerçekten çok değişikti. Sürekli konuşanlar yapma yazık cihaza diyenlerin ağzından bir laf bile duymadım yanımda abim varken ben çokta küçük biri değilim 21. Teşekkür ederim yardımlarınız için :)
 

Görkem Say

Müdavim
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
25,734
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
24,982
Puanları
113
Meseleyi halletik mağaza benden habersiz istemediğim halde cihazı getirmiş almanız gerekiyor dediler bende size istemediğimi söyledim deyip müşteri hizmetlerini aradım, yarım saat sonra mağazadan haber geldi paranızı alabilirsiniz diye yanımda benden 4 yaş büyük bir abimizle gittiğimizde davranışları gerçekten çok değişikti. Sürekli konuşanlar yapma yazık cihaza diyenlerin ağzından bir laf bile duymadım yanımda abim varken ben çokta küçük biri değilim 21. Teşekkür ederim yardımlarınız için :)
En azından paranızı uğraştırmadan vermişler. Maalesef bizim ülkemizde garanti ve servis süreci böyle işliyor işte. Sistemin kendiliğinden tıkır tıkır işlediğini pek görmedim. Neyse hayırlısı olsun artık. Bir sonraki cihazınızda bu tarz sıkıntıları yaşamazsınız umarım diyelim.
 

Son mesajlar

Üst