Tübider Zincir Mağazaları Uyarıyor

Bu konuyu okuyanlar

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
6,853
Reaksiyon puanı
136
Puanları
63
Son birkaç yıla kadar bilişim ürün ve hizmetlerini yoğun bir şekilde son kullanıcıya ulaştıran bayi kanalının büyük bir sıkıntı içinde olduğu, bu kanalda çalışan esnaf ve küçük KOBİ’lerin adeta bir var olma savaşı verdiği görülmektedir. Çok yoğun bir rekabetin olduğu bilişim donanımı satışında, zincir mağazalar sahip oldukları fiyat ve finansman avantajları ile pazardaki paylarını her geçen gün artırmaları beklediğimiz bir gelişmedir. Bu sebeple, TÜBİDER Bilişim Sektörü Derneği olarak, biz kanaldaki küçük KOBİ’lerin ve esnafların sadece donanım ürünlerine konsantre olmaları durumunda pek çok işletmenin küçüleceğini, yeterince iyi organize olamayan, finansman problemi olan, sadece hazır ürün satan ve katma değerli hizmet üretemeyen küçük bilişim işletmelerinin işinin gerçekten çok zorlaşacağını ve faaliyet konularına yazılım, teknik servis hizmetleri ve diğer katma değerli hizmetleri eklemeleri gerektiğini uzun süredir altını çizerek söylüyoruz. Ancak büyük mağazaların ve zincir mağazalarının haksız rekabet oluşturan uygulamalarına da “Dur!” demenin de görevimiz olduğu bilincindeyiz.

Tüm söylemlerin aksine ve bu durumun ve mevcut rekabet ortamının artık kendileri açısından bile sürdürülebilir olmadığını gördükleri halde, tüm üreticiler (Vendor) ve markalar (Brands) büyük mağazaları ve zincir mağazaları desteklemekte ve çok ciddi avantajlar vermektedir. Tablet ve Notebook üreticileri, bitmiş ürün markaları, yazılım şirketleri ve diğer tüm üreticiler/markalar.. ama hepsi, bayilere ve diğer küçük KOBİ’lere vermedikleri kâr marjını (%25-30) bu şirketlere tanımaktadırlar. Üstüne üstlük bir de bunlara insert desteği, raf parası, pano reklâmları, duvar/cam reklâmları, yeni dükkan açılış sponsorlukları adı ile inanılmaz pazarlama destekleri verilmektedir.



TÜBİDER Bilişim Sektörü Derneği olarak uyarıyoruz;

1. Bayi kanalına verilmeyen ve sadece belli büyük mağazalara ve zincir mağazalara sunulan farklı ürün/model/seri uygulamaları haksız rekabet yaratmaktadır,

2. Üretici ve markaların desteklediği ve yanıltıcı içerikli reklamlar sektörümüzü mağdur etmekte üyelerimizden gelen yoğun şikayetlere neden olmaktadır,

3. Özellikle hafta sonu yapılan indirimlerde büyük mağazaların ve zincir mağazalarının distribütör ve/veya ithalatçılarından satın aldıkları fiyatın da altında bir fiyatla ürün satmaları ve aradaki fiyat farkının da üreticiler veya markalar tarafından kanunsuz olarak kapatılması ciddi şikayet konusu olmaktadır.



Bilişim sektörüne büyük zarar veren bu uygulamaların sonlandırılması için tüm taraflarla iletişim içinde olacağımızı ve mevcut olumsuzlukları devam ettirme konusunda ısrarcı olan tüm sektör paydaşlarına karşı bir Bilişim STK’sı olarak atılabilecek tüm adımları atma konusunda kararlı olduğumuzu beyan ediyoruz.


TÜBİDER Bilişim Sektörü Derneği

Kişisel yorum:

Burada söz konusu olan eleştiri zincir mağazaların "uygun fiyata ürün verme"leri değil; yanlış yorumlama yapılmaması gerekir. Burada söz konusu olan, etik ve kanun dışı uygulamaların olmasıdır; piyasanın oligopollaşması ve bir kaç firmanın tekel durumuna geçmek için banka-üretici-tedarikçi üçlemesini kullanarak kendi lehine ve başkasının aleyhine anlaşmalardır.
 

Hafiye

Profesör
Katılım
30 Nis 2009
Mesajlar
2,092
Reaksiyon puanı
14
Puanları
38
Öncelikle ahlak dışı vergilerin kalkması lazım. Belli bir alım gücünün olduğu yerde firmalar da ürün satabilmek için adeta takla atıyorlar. Küçük işletmeler için ise monsternotebook güzel bir örnek olur.
 
Üst