TTnet çağrı merkezi artık cep telefonundan aranmıyor!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan redoano
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

redoano

Asistan
Katılım
24 Nisan 2009
Mesajlar
228
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
TTnet sağ olsun bu ay da beni şaşırtmadan 55 TL'lik faturamı hiçbir ek hizmet almamama rağmen 72 TL olarak gönderdi. Cep telefonumla önce 0212 440375'i aramaya çalıştığımda "Lütfen aradığınız çağrı merkezi numarasını başında alan kodu olmadan girin" diyor, 444 0 375'i aradığımda şebeke hatası diyor. Üç operatörden de denedim sonuç aynı. Ev telefonu olmayanlar gidip dışarıdan bir telefondan mı sizi arayacak sayın TT yetkilileri?
 

Kriptex

Profesör
Katılım
20 Haziran 2010
Mesajlar
1,358
Reaksiyon puanı
38
Puanları
0
Alan kodu koymadan aramak artık tüm özel şirketler için geçerli bankalar filan ama diğer konudaki mağduriyetine birşey diyemem tabiki :)
 

redoano

Asistan
Katılım
24 Nisan 2009
Mesajlar
228
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Alan kodu koymadan aramak artık tüm özel şirketler için geçerli bankalar filan ama diğer konudaki mağduriyetine birşey diyemem tabiki :)
Belirttiğin gibi genel bir düzenleme mi diye iş bankasını da aradım dediğiniz gibi alan kodu ile aranmıyor ama alan kodu olmadan rahat bir şekilde bağlanıyor.
 

Kriptex

Profesör
Katılım
20 Haziran 2010
Mesajlar
1,358
Reaksiyon puanı
38
Puanları
0
Belirttiğin gibi genel bir düzenleme mi diye iş bankasını da aradım dediğiniz gibi alan kodu ile aranmıyor ama alan kodu olmadan rahat bir şekilde bağlanıyor.

Dediğim gibi o genel bir düzenleme ancak diğer sıkıntınız hakkında ne desem yalan sitemizde TTnet'den bir yetkili bulunuyor umarım görür başlığınızı.
 

redoano

Asistan
Katılım
24 Nisan 2009
Mesajlar
228
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Dediğim gibi o genel bir düzenleme ancak diğer sıkıntınız hakkında ne desem yalan sitemizde TTnet'den bir yetkili bulunuyor umarım görür başlığınızı.
Ben de öyle umuyorum ;)
 

muratteas

Dekan
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
228
Biz geçenlerde aramıştık TTNet'i cepten öyle bir hata ile karşılaşmadık.
 

Cincin

Öğrenci
Katılım
23 Şubat 2007
Mesajlar
72
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
444 ile başlayan hizmet numaralarını cepten başına alan kodu koyarak Mevcut dakikalarımızdan kullanabiliyorduk. Fakat BTK nın yeni aldığı karar gereği 444 lü tüm numaralar 7 halenli çevirilerek aranma zorunluluğu getirdiği için. Bundan böyle TÜM GSM operatörlerinden 444 lü numaraları aramak, mevcut tarife dışında, ayrı bir ücrete tabi olacaktır. Bu durumu şikayet için Lütfen.
https://www.btk.gov.tr/Tuketici/tuketici_sikayet/bireyseltuketicisikayet.asp


aşağıdaki gibi bir başvuru yapılabilir.
"Bilindiği üzere Kamu tarifesinde 444 ile başlayan hizmet numaralarının başına Alan kodu ekleyerek arama yapıldığında Sabit ücreti ödenmiş dakikalarımızdan kullanabiliyorduk. Fakat BTK nın almış olduğu yeni karar doğrultusunda 444 hizmet numaralarının tüm türkiyeden 7 haneli olarak aranması zorunluluğu getirildiği söylenmektedir. Fakat bu uygulamanın getirilmesi, pratiklikten daha çok GSM opertörlerinin ekstra gelir elde etmesini sağlayacak olması durumu gayet açıktır. Bundan dolayı bu düzenlemenin teknik olarak, Türk Telekom Sabit hatları kapsaması fakat GSM opertörlerini kapsamaması gerekemktedir. Kamu tarifelerinde abonelere vaadedilen bedava dakikaların bedava değil sabit ücretleri ödenmiş konuşma dakikaları olduğunu göz ardı etmeminizi umuyorum. GSM abonelerini etkileyecek ve madur edecek bu durumun düzeltilmesi hususunu rica ederiz.."
 

Mustafa Demir

Öğrenci
Katılım
6 Şubat 2011
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Avea herhangi bir ücret almıyor.

444 ile başlayan tüm aramalar varsa tarife kapsamındaki ev/iş yönüne dakikalarınızdan düşecektir. Tarife kapsamında ev/iş yönüne dakika olmaması ya da ev/iş dakikalarının tükenmesi durumunda yapılan aramalar tarifenin ev/iş yönüne dakika ücreti üzerinden ücretlendirilecektir.

kaynak

http://www.avea.com.tr/tr/sta/birey...ozel.shtml?pagemenu=tarifeler.faturali.ttozel
 

redoano

Asistan
Katılım
24 Nisan 2009
Mesajlar
228
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
444 ile başlayan hizmet numaralarını cepten başına alan kodu koyarak Mevcut dakikalarımızdan kullanabiliyorduk. Fakat BTK nın yeni aldığı karar gereği 444 lü tüm numaralar 7 halenli çevirilerek aranma zorunluluğu getirdiği için. Bundan böyle TÜM GSM operatörlerinden 444 lü numaraları aramak, mevcut tarife dışında, ayrı bir ücrete tabi olacaktır. Bu durumu şikayet için Lütfen.
https://www.btk.gov.tr/Tuketici/tuketici_sikayet/bireyseltuketicisikayet.asp


aşağıdaki gibi bir başvuru yapılabilir.
"Bilindiği üzere Kamu tarifesinde 444 ile başlayan hizmet numaralarının başına Alan kodu ekleyerek arama yapıldığında Sabit ücreti ödenmiş dakikalarımızdan kullanabiliyorduk. Fakat BTK nın almış olduğu yeni karar doğrultusunda 444 hizmet numaralarının tüm türkiyeden 7 haneli olarak aranması zorunluluğu getirildiği söylenmektedir. Fakat bu uygulamanın getirilmesi, pratiklikten daha çok GSM opertörlerinin ekstra gelir elde etmesini sağlayacak olması durumu gayet açıktır. Bundan dolayı bu düzenlemenin teknik olarak, Türk Telekom Sabit hatları kapsaması fakat GSM opertörlerini kapsamaması gerekemktedir. Kamu tarifelerinde abonelere vaadedilen bedava dakikaların bedava değil sabit ücretleri ödenmiş konuşma dakikaları olduğunu göz ardı etmeminizi umuyorum. GSM abonelerini etkileyecek ve madur edecek bu durumun düzeltilmesi hususunu rica ederiz.."
Kurum olarak BTK'yı mı şikayet ediyoruz?
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Kurum olarak BTK'yı mı şikayet ediyoruz?

Evet kararı alan kurum BTK dır. Fakat unutmayınki kurum kendi kendine aldığı kararı haklı bulacağından. Lütfen hem BTK nın şikayet formunu doldurun, hem de BTK nın bağlı olduğu üst kurum olan "Ulaştırma Bakanlığına" da BTK yı şikayet ediniz..
 

redoano

Asistan
Katılım
24 Nisan 2009
Mesajlar
228
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
BTK'yı BTK'ya şikayet ettim. Sıra Ulaştırma Bakanlığında :)
 

clients

Müdavim
Müdavim
Katılım
25 Ağustos 2010
Mesajlar
3,082
Reaksiyon puanı
36
Puanları
228
alan kodunu girmeden aradıgında telefon faturası olduka uklu gelir, boşunamı kapadılar alan kodunu :)
 

tamericel

Öğrenci
Katılım
19 Aralık 2010
Mesajlar
8
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Vodafonu hala alan kodu ile arayabiliyoruz cepten, bu farklılıklar kurumların kendi tercihlerinden kaynaklanıyor olabilir mi acaba ?
Örneğin Türk.... firmasına da alan kodu eklenerek numara çevrilince ıulaşılamıyor. Denedim.
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
BTK'yı BTK'ya şikayet ettim. Sıra Ulaştırma Bakanlığında :)

Herkes bu konuda duyarlı olursa, eminim sonuç alınacaktır. Çünkü TCELL in kamu tarfesini geçmişte 500-500-500 şeklinde böldüğünde, aldığı şikayetler yüzünden BTK tarafından geri adım attırılmıştı..
 

redoano

Asistan
Katılım
24 Nisan 2009
Mesajlar
228
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Herkes bu konuda duyarlı olursa, eminim sonuç alınacaktır. Çünkü TCELL in kamu tarfesini geçmişte 500-500-500 şeklinde böldüğünde, aldığı şikayetler yüzünden BTK tarafından geri adım attırılmıştı..
Ulaştırma Bakanlığının ve Haberleşme Genel Müdürlüğü'nün sitelerinde şikayet bağlantısını bulamadım. Aşağıdaki linke şikayeti gönderdim umarım sonuç alırız.
http://bilgi.ubak.gov.tr:9080/ULAST...o?kisilik=1&ilTuruId=6&birimId=1&deger=AXCDFD
Ayrıca şikayetvar sisteminde de yaklaşık 15 şikayet var bu hususta (http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/493/f/15939). Ne kadar fazla yazarsak sesimiz o kadar çok çıkar. Birkaç dakikamızı ayırarak lütfen şikayet edelim. Sonuçta hepimizin işi düşüyor bu çağrı merkezlerine. Dakikası 40 kuruştan her çağrı merkezini aradığımızda en az 5 dakika konuşmak bize çok pahalıya patlayacak sonuçta.
 

redoano

Asistan
Katılım
24 Nisan 2009
Mesajlar
228
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Ben bu haberi kaçırmışım demek ki. Zaten birçok açıdan mağdur olduğumuz Bilgi Teknolojileri konusunda niçin bu karar alınır ki?
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Ulaştırma Bakanlığının ve Haberleşme Genel Müdürlüğü'nün sitelerinde şikayet bağlantısını bulamadım. Aşağıdaki linke şikayeti gönderdim umarım sonuç alırız.
http://bilgi.ubak.gov.tr:9080/ULAST...o?kisilik=1&ilTuruId=6&birimId=1&deger=AXCDFD
Ayrıca şikayetvar sisteminde de yaklaşık 15 şikayet var bu hususta (http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/493/f/15939).

Ulaştırma bakanlığına bahsedilen forum aracılığı dışında 444 24 07 telefon hattından da ihbar ve şikayette bulunabilirsiniz..
 

chewrokee

Öğrenci
Katılım
28 Ekim 2010
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Şikayetime aldığım cevap Şu şekildedir. Bu arada emin değilim ama şu anda bunu sadece TURKCELL uygulamakta.

Küçük bir not: TürkTelekom alan koduyla arama yapılamamsı karşılığında GSM şirketlerinden Dakika başına 4,67 kuruş ücret alıyormuş.

Bu durumda TELEKOMDA KAZANIYOR GSM ŞİRKETLERİDE...


UMARIM ANLAMIŞIZDIR OLAYI VE BİR AN ÖNCE BENİM GİBİ TÜKETİCİ HAKLARINA BAŞVURURSUNUZ 5 DAKİKALIĞINA.


UNUTMAYIN DEMOKRATİK BİR ÜLKEDE YAŞIYORUZ. HAKLARIMIZ VAR.......
DUYARSIZ KALMAYALIM..........................


Sayın Tekin,
Şikayetiniz incelenmiştir.
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu'nun "Tarifelerin Düzenlenmesi" başlıklı 13'üncü maddesi uyarınca işletmeciler, uygulayacakları tarifeleri ilgili mevzuat ve Kurum düzenlemelerine aykırı olmayacak şekilde serbestçe belirleyebilmektedirler. Bu itibarla mobil işletmeciler Kurumumuz ile imzaladıkları İmtiyaz Sözleşmelerinin ilgili hükümleri kapsamında Kurumumuzca belirli aralıklarla belirlenen "Mobil Elektronik Haberleşme Hizmetleri Azami Ücret Tarifesi" (Azami Tarife Çizelgesi)'nde yer alan ilgili azami sınıra aykırı olmamak şartıyla tarifelerini ve tarifelere ilişkin uygulama esaslarını serbestçe belirleyebilmektedir. Bu çerçevede, bilgi ve danışma hizmetlerine (444'lü numaralara) doğru yapılan aramalar için uygulanacak ücretlerin tespiti ve bazı abonelik paketleri kapsamında sunulan toplu kullanım dakikaları kapsamında değerlendirilip değerlendirilmeyeceği hususu işletmecilerin takdirine bağlıdır. Bu kapsamda, işletmeciler tarafından benimsenen mevcut uygulamalar incelendiğinde işletmecilerin bazı her yöne tarifelerinde 444'lü numaralara doğru yapılan aramaları paket dakikaları dâhilinde değerlendirmekte olduğu ve söz konusu aramalar için ayrıca ücretlendirme yapmadığı, diğer bazı tarifelerde ise bahse konu aramaların paket kapsamından hariç tutulduğu, dolayısıyla mezkûr aramalar için uygun gördükleri bir ücret üzerinden ücretlendirme yaptıkları görülmektedir. Öte yandan, mobil işletmeciler 444'lü numaralara doğru şebekelerinde başlatılan çağrıların sonlandırılması hizmeti karşılığında toptan seviyede Türk Telekomünikasyon A.Ş.'ye vergiler hariç 4,76 Kr/dk ücret ödemekte olup, tüketicilerden tahsil edilen perakende ücretin geri kalan kısmı, diğer faaliyet giderleri ile söz konusu hizmetin sunumundan elde edilen kârı yansıtmaktadır.

Bu itibarla, bahse konu tercihin ve 444'lü numaralara doğru yapılan aramalara ilişkin son dönemde işletmeciler tarafından ücretlendirme uygulamalarında yapılan bazı değişikliklerin Kurulumuz düzenleyici işlemleri ile ilişkilendirilmesi mümkün değildir. Bu kapsamda, tüketiciler tarafından işletmeci ve tarife tercihi yapılırken, 444'lü numaralara doğru yapılan aramalara ilişkin mevcut ücretlendirme uygulamalarının da dikkate alınması gerekmektedir.

Bilgilerinizi rica ederiz.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Basın ve Tüketiciler ile İlişkiler Müşavirliği
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Şikayetime aldığım cevap Şu şekildedir. Bu arada emin değilim ama şu anda bunu sadece TURKCELL uygulamakta.

Küçük bir not: TürkTelekom alan koduyla arama yapılamamsı karşılığında GSM şirketlerinden Dakika başına 4,67 kuruş ücret alıyormuş.

Bu durumda TELEKOMDA KAZANIYOR GSM ŞİRKETLERİDE...


UMARIM ANLAMIŞIZDIR OLAYI VE BİR AN ÖNCE BENİM GİBİ TÜKETİCİ HAKLARINA BAŞVURURSUNUZ 5 DAKİKALIĞINA.


UNUTMAYIN DEMOKRATİK BİR ÜLKEDE YAŞIYORUZ. HAKLARIMIZ VAR.......
DUYARSIZ KALMAYALIM..........................


Sayın Tekin,
Şikayetiniz incelenmiştir.
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu'nun "Tarifelerin Düzenlenmesi" başlıklı 13'üncü maddesi uyarınca işletmeciler, uygulayacakları tarifeleri ilgili mevzuat ve Kurum düzenlemelerine aykırı olmayacak şekilde serbestçe belirleyebilmektedirler. Bu itibarla mobil işletmeciler Kurumumuz ile imzaladıkları İmtiyaz Sözleşmelerinin ilgili hükümleri kapsamında Kurumumuzca belirli aralıklarla belirlenen "Mobil Elektronik Haberleşme Hizmetleri Azami Ücret Tarifesi" (Azami Tarife Çizelgesi)'nde yer alan ilgili azami sınıra aykırı olmamak şartıyla tarifelerini ve tarifelere ilişkin uygulama esaslarını serbestçe belirleyebilmektedir. Bu çerçevede, bilgi ve danışma hizmetlerine (444'lü i

ii sana cevap vermişler. Ben başvuralı ne kadar oldu hiç bir cevap gelmedi..
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,894
Reaksiyon puanı
178
Puanları
1,243
Hiç kimsenin alınan kararların sonucuna değinmemiş olmasına çok şaşırdım; Troy da yanılmış olduğundan ve haberi de bu doğrultuda yaptığından olabilir. BTK herhangi bir ücretlendirme zorunluluğu getirmedi; bu olay tamamen GSM firmalarının işgüzarlığıdır. Aslında BTK ile GSM firmaları arasında teknoloji uygulamaları asenkronizasyonu var. BTK'nın 444'lü numaraların 7 haneli ulaşılabilmesi zorunluluğunu GSM firmaları 7 haneden başka türlü ulaşılamaz şeklinde lanse ediyor.

BTK, "444'lü numaralar 7 haneli olarak da aranabilecek" diyor, "444'lü numaralar sadece 7 haneli aranabilecek" demiyor. GSM firmaları da fırsat bu fırsat diyerekten suçu başkasındaymış gibi gösterip tarifelere bindirme yapıyorlar. Kaldı ki 7 haneli olarak da aransa durum tamamen GSM firmasının inisiyatifinde. Özetle BTK kararı hiçbir şekilde tarifeleri değiştirmiyor, tarifeleri BTK'ya atfedip GSM firmaları değiştiriyor. Normalde 7 haneli de olsa 11 haneli de oplsa aynı tarifeden işlem görebilir.
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Hiç kimsenin alınan kararların sonucuna değinmemiş olmasına çok şaşırdım; Troy da yanılmış olduğundan ve haberi de bu doğrultuda yaptığından olabilir. BTK herhangi bir ücretlendirme zorunluluğu getirmedi; bu olay tamamen GSM firmalarının işgüzarlığıdır. Aslında BTK ile GSM firmaları arasında teknoloji uygulamaları asenkronizasyonu var. BTK'nın 444'lü numaraların 7 haneli ulaşılabilmesi zorunluluğunu GSM firmaları 7 haneden başka türlü ulaşılamaz şeklinde lanse ediyor.

BTK, "444'lü numaralar 7 haneli olarak da aranabilecek" diyor, "444'lü numaralar sadece 7 haneli aranabilecek" demiyor. GSM firmaları da fırsat bu fırsat diyerekten suçu başkasındaymış gibi gösterip tarifelere bindirme yapıyorlar. Kaldı ki 7 haneli olarak da aransa durum tamamen GSM firmasının inisiyatifinde. Özetle BTK kararı hiçbir şekilde tarifeleri değiştirmiyor, tarifeleri BTK'ya atfedip GSM firmaları değiştiriyor. Normalde 7 haneli de olsa 11 haneli de oplsa aynı tarifeden işlem görebilir.

BTK elbette yeni bir ücretlendirme getirmemiştir. AMA BTK nın aldığı bu karar GSM firmalarının ücretlendirme bahanesinin yolunu açmıştır. Sonuç olarak BTK bu kararı almasaydı bu konu gündeme gelmeyecekti. ve eski sistem devam edecekti.. Ayrıca GSM firmaları isterler ise sistemlerinden bu durumu ayarlayabilirler fakat BTK ya atıf yaptıkları için, bu konuda BTK 1. dereceden sorumlu olmak zorundadır. Madem BTK bu mağduriyeti görüyor o zaman tekrar GSM firmalarına bir ihtar çekip "dakikaları peşin ödenmiş tarifelerde ayrıca ücret alınmayacaktır" derse sorun kalkar..
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,894
Reaksiyon puanı
178
Puanları
1,243
@futureng, BTK'yı bahane ediyor olmaları, BTK'nın kararından kaynaklandığını göstermez, bu yaklaşım çok yanlıştır. Şimdi yolda seni birisi öldürse, sonra da "benim suçum yok, sen evden çıkımasaydın ölmeyecektin" dese sana mantıklı gelir mi bu? GSM firmaları işgüzarlık ediyor o kadar. Belki yeni bir karar alınabilir, fakat burada GSM firmalarının "BTK istedi böyle yapmamızı" demesi büyük bir aldatmaca ve yalandır.
 

baaydin

Profesör
Katılım
2 Kasım 2007
Mesajlar
2,173
Reaksiyon puanı
7
Puanları
0
bu c ep telefonu şebekelerini cidden uyarmak lazım. o kadar reklam yapıyorlar ucuzuz, müşteri memnuniyeti odaklı çalışıyoruz diyolar ama hikaye. her fırsatta müşteriye iteliyolar. acaba diyorum bu müşteriye fırsat buldunmu giydir maddesi cep anayasalarında varda bizdenmi saklıyolar :D
 
Üst