- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,961
- Reaksiyon puanı
- 450
- Puanları
- 7,263
Ford Grand C-MAX 1.6 Ecoboost Titanium-X: C-MAX Liderlik İçin Geri Döndü!
Fordu kompakt MPV segmentinde temsil eden C-MAX, 2010un sonunda ikinci jenerasyonuna kavuştu. Yeni C-MAX, Fordun yeni Focusda da kullandığı Global C platformunun ilk modeli olma unvanını taşıyor. İkinci jenerasyonla birlikte C-MAX rakipleriyle benzer şekilde 7 koltuk opsiyonuna kavuştu. Grand C-MAX adı verilen model 5 koltuklu kardeşinden tasarım olarak da farklı. Yeni C-MAX Duratec ve Ecoboost benzinli motorlar ve Duratorq dizel motor seçenekleri ile satılıyor. Test aracımız ise bu motor ailesinin en yeni ve en güçlü üyesi 1.6 litrelik Ecoboost motor ile donatılmıştı.
Yeni Ford modelleriyle alışmaya başladığımız kinetik tasarım anlayışının MPVye yansıması C-MAXde kendini gösteriyor. Köşeli çizgilerle şekillendirilmiş ön tasarım bu segmente göre oldukça yırtıcı. Ford Grand C-MAXin rüzgar direnç katsayısı 0.30 cd. Bu değer için, sınıfı göz önüne alındığında başarılı denilebilir. Profil görünümüne göz attığımızda ise arkaya doğru yükselen omuz çizgisi ve kayar arka kapı dikkatimizi çekiyor. Kayar kapılar Ford binek modellerinde ilk defa bu araçta kullanılmış. Sıkışık alanlarda araçtan inmeyi kolaylaştıran sistemin ray yolu arka stoplarda son buluyor. Titanium-X donanım seçeneği ile birlikte C-MAXin arka camları karartılmış olarak geliyor. Bu arada araçla benzinciye yanaştığınızda depo kapak kilidinin olmadığını fark edeceksiniz. C-MAXin bu noktasının kilitsiz oluşu can sıkıcı olabilir. Grand C-MAXin tavan yapısı 5 kişilik kardeşinden daha yüksek bir şekilde sonlanıyor. Bu sayede üçüncü koltuk sırası için yeterli baş mesafesi sağlanmış. Aracın arka kısmı da diğer versiyondan farklı bir tasarıma sahip. Büyük bagaj kapağı tamamen elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor. Sistem herhangi bir engele takıldığında hemen verdiği komutu geri alarak ufak kazaların önüne geçiyor. Grand C-MAXin 4520 mmlik uzunluğu diğer 7 kişilik rakiplerinden Peugeot 5008den 9 mm Renault Grand Scenicden ise 40 mm daha kısa. Aracın 7 koltuğu da açıkken bagaj kapasitesi yok denecek kadar küçük. 79 litrelik bu hacmi üçüncü sırayı kapatıp 719 litreye, ikinci koltuk sırasını kapatıp 1706 litreye yükseltmek mümkün.
İç mekan
Ford tasarımcıları C-MAXin ön konsolunda köşeli hatlarla yuvarlak hatları iyi görünecek bir şekilde harmanlamışlar. Malzeme kalitesini tatmin edici olduğu konsolun orta kısmında Ford Fiestadan da tanıdık gelen bir tasarım var. Cep telefonlarını andıran bu tasarımın en üst kısmında aracın bilgilendirme ekranı yer alıyor. Sert plastik malzemelerin çerçevelediği bu kısmı kullanmak bir miktar alışkanlık gerektiriyorken ses sisteminin radyo kısa yollarının sürücüye çok uzak kaldığını söylemeliyiz. Bu kısım aynı zamanda bluetooth ile telefon bağlantısı yaptığınızda nümerik tuş takımı olarak da görev yapıyor. Vites kolunun hemen önündeki klima sisteminin kontrolleri ise gayet kullanışlı ve kolay. Altında C-MAXin en güzel özelliklerinden biri olan otomatik park asistanının aktifleştirme butonu da bulunuyor. C-MAXin dört kollu direksiyonu ergonomik açıdan başarılı ancak üzerindeki butonların ne işe yaradığını belirten bir yazı veya işaret olmaması ilk kullanımda karmaşa yaratıyor. Neyse ki direksiyonun alt kısmına yerleştirilmiş, telefonu ve hız sabitleyiciyi kontrol eden butonların üzerine açıklayıcı simgeler konulmuş. Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği bulunan C-MAXin gösterge grubu kolay okunabilir şekilde tasarlanmış. Test aracımızdaki cam tavan, C-MAXin daha da ferah hissettirmesini sağlıyor.
Motor
Ford, yeni geliştirdiği Ecoboost motorları düşük hacimden yüksek güç üretebilen ve yüzde 20ye kadar yakın yakıt tasarrufu sağlayabilen motorlar olarak tanıttı. Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik ünite 5700 d/dda ürettiği 180 hp güç ile göz doldururken, 1900 d/ddan başlayıp 5000 d/dya kadar kesintisiz sunulan tork değeri ile de etkileyici bir kullanım zevki sunuyor. 6 ileri manuel şanzımanla gücü ön tekerlere ileten Grand C-MAX, sürücüyle beraber bir buçuk tonu bulan ağırlığına rağmen 8,9 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Aracın 215 km/slik maksimum hızı ise bu sınıf için fazla bile. Ecoboost motor kullanımımız sırasında 10 lt/100 km ortalama tüketime imza attı. Bu tüketim bu boyutlardaki ve bu güçteki bir araç için normal karşılanabilir. Ecoboost ünite sessiz çalışma yapısı ve sarsıntısız çalışma karakteri ile beğenimizi kazandı.
Konfor ve yol tutuş
Yeni C-MAXin kendini en çok geliştirdiği nokta kuşkusuz yalıtım. Araç eskisinden çok daha sessiz hale getirilmiş. Yükselen hızla beraber rüzgar sesi ise bir miktar içeriye girmeye başlıyor. Bu özelliği sayesinde Grand C-MAX ile uzun yolculuklarda bile kafanız şişmiyor. Aracın birinci ve ikinci sıra koltuklarının konforu hoşumuza giderken üçüncü koltuk sırası için aynı şeyleri söyleyemeyeceğiz. Bu sırada uzun yolculuklar sadece çocuklar için uygun. Yetişkinler ise zaruri durumlarda burayı kullanmakta çok sıkıntı çekmeyecektir. Grand C-MAXde üçüncü koltuk sırasının kullanışlılığını arttırmak için ikinci sıranın orta koltuğu katlanarak yandaki koltuğun içine giriyor. Bu durumda 2+2+2 kişilik bir oturma düzeni oluşturulmuş olurken, aradaki koridor sayesinde rahat hareket imkanı sağlanıyor. Araçta en arka koltuk sırası kapalıyken sürücü arkasında iyi bir diz mesafesi sunuluyor. 7 kişilik kullanımda ise diz mesafesi kısıtlı hale geliyor. C-MAX ailesinin en büyük teknolojik yeniliği ise otomatik park asistanı. Videomuzdan da izleyeceğiniz üzere C-MAX kendi kendini park edebiliyor. Sistemin park yeri bulma konusundaki başarısı, bizi kendisine hayran bıraktı.
Ford modellerinin en belirgin özelliği olan yol tutuş, Grand C-MAXde de kendini gösteriyor. Sınıfının en iyi yol tutan modellerinden biri olan Grand C-MAX başarılı direksiyon tepkileriyle de beğenimizi kazandı. Tabi aracın yol tutuşunun iyi olması onun kompakt hatchbacklerin peşinden gidebileceği yargısı oluşturmasın. Sadece sınıfına göre iyi bir yol tutuş var ve sınırları aşıldığında önden kaymaya başlıyor. Bu durumlarda ESP sistemi C-MAXi yoluna sokmakta zorlanmıyor. Test aracımızın fren sistemi de performansıyla göz doldurdu.
Güvenlik
Fordun 7 kişilik MPVsi Grand C-MAX, EuroNcap çarpışma testinden başarılı puanlarla ayrıldı. Grand C-MAX çarpışma testinde 1.6 TDCI Trend versiyonu ile katılarak 5 yıldız aldı. Önden çarpışmada Grand C-MAXin yolcu kabini sağlam kaldı. Test mankenlerinin üzerindeki sensörlerin hiç biri kötü sonuçları göstermedi. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi iyi korundu. Göğüs kafeslerinde ise ortanın üzerinde koruma sağlandı. Benzer koruma değişik boydaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarıyla yapılan testte de sağlandı. Grand C-MAX yandan çarpışma testinde mankenlerin vücudunun tamamını mükemmel korudu. Yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin vücutları yine başarılı şekilde korundu. Göğüs kafesi yandan çarpışma testine göre daha düşük puanlar almasına rağmen mankeni yeterince iyi korudu. Grand C-MAXin koltukları arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı da mankenlerin boyunlarını iyi korudu.
KAYNAK
Fordu kompakt MPV segmentinde temsil eden C-MAX, 2010un sonunda ikinci jenerasyonuna kavuştu. Yeni C-MAX, Fordun yeni Focusda da kullandığı Global C platformunun ilk modeli olma unvanını taşıyor. İkinci jenerasyonla birlikte C-MAX rakipleriyle benzer şekilde 7 koltuk opsiyonuna kavuştu. Grand C-MAX adı verilen model 5 koltuklu kardeşinden tasarım olarak da farklı. Yeni C-MAX Duratec ve Ecoboost benzinli motorlar ve Duratorq dizel motor seçenekleri ile satılıyor. Test aracımız ise bu motor ailesinin en yeni ve en güçlü üyesi 1.6 litrelik Ecoboost motor ile donatılmıştı.
Yeni Ford modelleriyle alışmaya başladığımız kinetik tasarım anlayışının MPVye yansıması C-MAXde kendini gösteriyor. Köşeli çizgilerle şekillendirilmiş ön tasarım bu segmente göre oldukça yırtıcı. Ford Grand C-MAXin rüzgar direnç katsayısı 0.30 cd. Bu değer için, sınıfı göz önüne alındığında başarılı denilebilir. Profil görünümüne göz attığımızda ise arkaya doğru yükselen omuz çizgisi ve kayar arka kapı dikkatimizi çekiyor. Kayar kapılar Ford binek modellerinde ilk defa bu araçta kullanılmış. Sıkışık alanlarda araçtan inmeyi kolaylaştıran sistemin ray yolu arka stoplarda son buluyor. Titanium-X donanım seçeneği ile birlikte C-MAXin arka camları karartılmış olarak geliyor. Bu arada araçla benzinciye yanaştığınızda depo kapak kilidinin olmadığını fark edeceksiniz. C-MAXin bu noktasının kilitsiz oluşu can sıkıcı olabilir. Grand C-MAXin tavan yapısı 5 kişilik kardeşinden daha yüksek bir şekilde sonlanıyor. Bu sayede üçüncü koltuk sırası için yeterli baş mesafesi sağlanmış. Aracın arka kısmı da diğer versiyondan farklı bir tasarıma sahip. Büyük bagaj kapağı tamamen elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor. Sistem herhangi bir engele takıldığında hemen verdiği komutu geri alarak ufak kazaların önüne geçiyor. Grand C-MAXin 4520 mmlik uzunluğu diğer 7 kişilik rakiplerinden Peugeot 5008den 9 mm Renault Grand Scenicden ise 40 mm daha kısa. Aracın 7 koltuğu da açıkken bagaj kapasitesi yok denecek kadar küçük. 79 litrelik bu hacmi üçüncü sırayı kapatıp 719 litreye, ikinci koltuk sırasını kapatıp 1706 litreye yükseltmek mümkün.
İç mekan
Ford tasarımcıları C-MAXin ön konsolunda köşeli hatlarla yuvarlak hatları iyi görünecek bir şekilde harmanlamışlar. Malzeme kalitesini tatmin edici olduğu konsolun orta kısmında Ford Fiestadan da tanıdık gelen bir tasarım var. Cep telefonlarını andıran bu tasarımın en üst kısmında aracın bilgilendirme ekranı yer alıyor. Sert plastik malzemelerin çerçevelediği bu kısmı kullanmak bir miktar alışkanlık gerektiriyorken ses sisteminin radyo kısa yollarının sürücüye çok uzak kaldığını söylemeliyiz. Bu kısım aynı zamanda bluetooth ile telefon bağlantısı yaptığınızda nümerik tuş takımı olarak da görev yapıyor. Vites kolunun hemen önündeki klima sisteminin kontrolleri ise gayet kullanışlı ve kolay. Altında C-MAXin en güzel özelliklerinden biri olan otomatik park asistanının aktifleştirme butonu da bulunuyor. C-MAXin dört kollu direksiyonu ergonomik açıdan başarılı ancak üzerindeki butonların ne işe yaradığını belirten bir yazı veya işaret olmaması ilk kullanımda karmaşa yaratıyor. Neyse ki direksiyonun alt kısmına yerleştirilmiş, telefonu ve hız sabitleyiciyi kontrol eden butonların üzerine açıklayıcı simgeler konulmuş. Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği bulunan C-MAXin gösterge grubu kolay okunabilir şekilde tasarlanmış. Test aracımızdaki cam tavan, C-MAXin daha da ferah hissettirmesini sağlıyor.
Motor
Ford, yeni geliştirdiği Ecoboost motorları düşük hacimden yüksek güç üretebilen ve yüzde 20ye kadar yakın yakıt tasarrufu sağlayabilen motorlar olarak tanıttı. Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik ünite 5700 d/dda ürettiği 180 hp güç ile göz doldururken, 1900 d/ddan başlayıp 5000 d/dya kadar kesintisiz sunulan tork değeri ile de etkileyici bir kullanım zevki sunuyor. 6 ileri manuel şanzımanla gücü ön tekerlere ileten Grand C-MAX, sürücüyle beraber bir buçuk tonu bulan ağırlığına rağmen 8,9 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Aracın 215 km/slik maksimum hızı ise bu sınıf için fazla bile. Ecoboost motor kullanımımız sırasında 10 lt/100 km ortalama tüketime imza attı. Bu tüketim bu boyutlardaki ve bu güçteki bir araç için normal karşılanabilir. Ecoboost ünite sessiz çalışma yapısı ve sarsıntısız çalışma karakteri ile beğenimizi kazandı.
Konfor ve yol tutuş
Yeni C-MAXin kendini en çok geliştirdiği nokta kuşkusuz yalıtım. Araç eskisinden çok daha sessiz hale getirilmiş. Yükselen hızla beraber rüzgar sesi ise bir miktar içeriye girmeye başlıyor. Bu özelliği sayesinde Grand C-MAX ile uzun yolculuklarda bile kafanız şişmiyor. Aracın birinci ve ikinci sıra koltuklarının konforu hoşumuza giderken üçüncü koltuk sırası için aynı şeyleri söyleyemeyeceğiz. Bu sırada uzun yolculuklar sadece çocuklar için uygun. Yetişkinler ise zaruri durumlarda burayı kullanmakta çok sıkıntı çekmeyecektir. Grand C-MAXde üçüncü koltuk sırasının kullanışlılığını arttırmak için ikinci sıranın orta koltuğu katlanarak yandaki koltuğun içine giriyor. Bu durumda 2+2+2 kişilik bir oturma düzeni oluşturulmuş olurken, aradaki koridor sayesinde rahat hareket imkanı sağlanıyor. Araçta en arka koltuk sırası kapalıyken sürücü arkasında iyi bir diz mesafesi sunuluyor. 7 kişilik kullanımda ise diz mesafesi kısıtlı hale geliyor. C-MAX ailesinin en büyük teknolojik yeniliği ise otomatik park asistanı. Videomuzdan da izleyeceğiniz üzere C-MAX kendi kendini park edebiliyor. Sistemin park yeri bulma konusundaki başarısı, bizi kendisine hayran bıraktı.
Ford modellerinin en belirgin özelliği olan yol tutuş, Grand C-MAXde de kendini gösteriyor. Sınıfının en iyi yol tutan modellerinden biri olan Grand C-MAX başarılı direksiyon tepkileriyle de beğenimizi kazandı. Tabi aracın yol tutuşunun iyi olması onun kompakt hatchbacklerin peşinden gidebileceği yargısı oluşturmasın. Sadece sınıfına göre iyi bir yol tutuş var ve sınırları aşıldığında önden kaymaya başlıyor. Bu durumlarda ESP sistemi C-MAXi yoluna sokmakta zorlanmıyor. Test aracımızın fren sistemi de performansıyla göz doldurdu.
Güvenlik
Fordun 7 kişilik MPVsi Grand C-MAX, EuroNcap çarpışma testinden başarılı puanlarla ayrıldı. Grand C-MAX çarpışma testinde 1.6 TDCI Trend versiyonu ile katılarak 5 yıldız aldı. Önden çarpışmada Grand C-MAXin yolcu kabini sağlam kaldı. Test mankenlerinin üzerindeki sensörlerin hiç biri kötü sonuçları göstermedi. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi iyi korundu. Göğüs kafeslerinde ise ortanın üzerinde koruma sağlandı. Benzer koruma değişik boydaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarıyla yapılan testte de sağlandı. Grand C-MAX yandan çarpışma testinde mankenlerin vücudunun tamamını mükemmel korudu. Yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin vücutları yine başarılı şekilde korundu. Göğüs kafesi yandan çarpışma testine göre daha düşük puanlar almasına rağmen mankeni yeterince iyi korudu. Grand C-MAXin koltukları arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı da mankenlerin boyunlarını iyi korudu.





KAYNAK