[TEST] Citroen DS5 1.6 T

Bu konuyu okuyanlar

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
2010 yılının sonları Citroen DS3’ü test ediyoruz ve nereye gidersek “Citroen logomu değiştirdi?” sorusu kaçınılmaz. Aslında bir yerde hayır Citroen daha seçici bir kitle için daha fazla özenle hazırlayacağı DS Serisi oluşturuyor ve DS3’te bu halkanın ilk mirasçısı gibisinden uzunca bir açıklama yerine evet daha havalı modellerinde bu logoya yer verecek gibi bir açıklama daha kolay geliyordu. Citroen tamamıyla marka kimliğinden sıyrılmış değildi C3 ve de C4, DS kardeşlerine özellikle yüz hatlarıyla fazlasıyla benziyordu ama arkaya doğru geçildikçe tasarımların farklılaştığı görülüyordu.

İşte bu farklı tasarıma birde DS logoları eklenince haliyle kafa karışıklığı kaçınılmaz oluyordu. O günlerden bu yana DS modelleri daha fazla benimsendi ve hatta Citroen’in marka değerini yükseltmeyi de başardı.İlk başlarda birçok otomobil insanı, DS Serisi’ni Citroen’in performanslı modelleri için hazırladığı isimlendirme olarak düşünse de durumun bu şekilde olmadığı sonradan anlaşıldı. Citroen, DS Serisi ile performansın yanında daha şık,daha prestijli ve daha seçici bir kitleye seslenmek istiyordu. Hatta bazı ülkelerde satış ofisleri bile farklı yerde konumlandırıldı. Test konuğumuz olan DS5’te kardeşleri gibi ve hatta onlardan daha çarpıcı bir tasarım diline sahip. Otomobilin dışarısı neredeyse konsepti ile aynı. Krom detaylar,silindir şeklinde egzost çıkışları,hatcback karoseri ile DS5 oldukça dinamik görünmeyi başarabilen bir otomobil ama keşke aynı şeyi sürüş içinde söyleyebilsek.

Otomobilin içerisinde ise havacılık dünyasından esinlenerek tasarlanmış bir kokpit yer alıyor. Uçak levyesi şeklinde direksiyon,tavana ve orta konsola konumlandırılmış gereğinden fazla düğme bu hissi fazlasıyla arttırmış.Telefon vb küçük eşyalarınız için vitesin yer aldığı orta bölümde yeterli eşya gözü bulunmuyor. İçeride kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik gayet başarılı hacimde yeterli ama basık tavan ferah kabin sevenlerden çok sportifliğe önem verenler için. Burada en dikkat çekici detaylardan birisi de sürücü,yolcu ve arka yolcular için farklı olarak açılabilen sunroof güneşlikleri.Direksiyon biraz fazla büyük ve buda kabinde göze batan en büyük kusur,üstelik ideal sürüş pozisyonunu ayarlamada yetersiz olan derinlik opsiyonu ile de sürücüye yardımcı olamıyor.Masaj fonksiyonu,deri koltuklar,geri görüş kamerası,head display ekranı,yokuş kalkış desteği DS5’te dikkat çeken özellikler.

DS5 şehiriçi,otoyol ve bozuk yol sürüşlerinde sınıf standartları için yeterli yalıtıma sahip. Modelin 1.6 lt’lik dizel versiyonundan sonra bu sefer 1.6 lt’lik benzinli versiyonu konuğumuz. BMW-PSA ortaklığı ile geliştirilen turbo beslemeli ünite daha ağır gövdeli DS5’e, kardeş DS3 kadar etkileyici performans değerleri veremiyor.156 bg gücünde ve 240 Nm tork değerine sahip ünitenin 0-100 km/s hızlama değeri 9.7 sn iken maksimum hız değeri 202 km/s. Performans verilerinde de anlaşılabileceği gibi modelin çok etkileyici performans verileri bulunmuyorki geleneksel BVA şanzımanın da bu duruma hiçbir katkısı yok.Tabi dizel versiyonda bulunan elektrik destekli şanzımanın aksine daha yavaş olan geçişlerine rağmen sarsıntısız olan geçişler sayesinde sürüş burada daha konforlu.6 ileri otomatik şanzımanı sadece vites üzerinden manuel olarak kumanda edebilmek mümkün ama 6000 devir bandına gelmeden kendisi siz değişim yapmasanız bile kesiciye takılmadan bir üst vitese geçiyor.

Modelin oldukça dinamik olan görünümünü, sürüşü çok fazla desteklemiyor ,mesela ESP’yi kapatma opsiyonu sadece 50 km/s’ye kadar. Özellikle ön taraf limitlerde yere basmada sıkıntı yaşıyor ve bu durumda önden kaymanın oldukça erken başlamasına sebep oluyor. Tabi oldukça erken devreye giren ESP’de bu faktörü yaratan etmenlerden. Limitlerde her ne kadar temiz bir çizgi yakalayıp otomobili viraj çizgisine oturtsanızda gazın sizinle iletişiminin sınırlı olduğunu gösterge panelinde sürekli yanıp sönen ESP uyarı ışığı ile anlamanız uzun sürmüyor. Tabi çok sert olmayan süspansiyonlardan dolayı da DS5 daha çok konfor anlamında dizel seçeneğinde olduğu gibi benzinli seçeneğin de de iddialı bir otomobil. 1420 kg ağırlığında olan test konuğumuz iddialı performans verileri sunamazken ekonomi anlamında da çok başarılı sayılmaz. Fabrika verileri DS5’in karma tüketim değerinin 7.6 lt olduğunu söylüyor ama biz ortalama bir kullanıma 10 lt civarında tüketimle karşılaştık. Bu durumda aradaki yaklaşık 3000 TL’lik fiyat farkına rağmen (benzinli=85.722) dizel versiyonu daha mantıklı kılıyor. Son dönemde çok iddialı tasarımlarla görmeye başladığımız Citroen, model gamına kattığı DS5 gibi yeni ürünlerle, rakipleri karşısında iddiasını arttıracak gibi görünüyor.

IMG_3573.jpg


IMG_3551.jpg


IMG_3530.jpg


IMG_3579.jpg


IMG_3486.jpg


IMG_3469.jpg


IMG_3463.jpg


IMG_3415.jpg


IMG_3349.jpg


kaynak
 
Üst