[TEST] BMW 525d xDrive Sütten Çıkmış Ak Kaşık

Bu konuyu okuyanlar

cansermo

Profesör
Katılım
14 Tem 2011
Mesajlar
1,581
Reaksiyon puanı
29
Puanları
48
Biraz görev adamı, biraz mirasyedi.

1fd52025619a7eb8aca6ac671059dc83.jpg


İnsanları içinde büyüdükleri aile ortamından ve çevre koşullarından bağımsız değerlendiremeyeceğimiz gibi, otomobilleri de mensup oldukları firmayı*-ve elbette fiyatlarını-*görmezden gelerek yargılamak mümkün değil .

Çok iyi yol tutuyor,*yeterince gidiyor,*az yakıyor, hızlı vites satıyor, içi fena değil, arkası da geniş. Herhangi bir markanın zar zor bir araya getireceği bu vasıfların normalde bir arabaya*yetmesi*gerek.

90 bin Euro'luk bir BMW'ye ise, hayır.

1,5 sene ve 42 bin kilometre kullanılmış test arabasında, klimayı*kapatmak için herhangi bir düğme bulunmadığından, sık kullanılan*fan azaltma butonunun boyası atmış. Direksiyon simidi ilk günkü yumuşaklığını kaybetmiş ve parlar hale gelmiş. Orta konsolla saklama gözünün birleştiği noktadaysa derinin katlanışı gözü tırmalıyor.

F10'un en boş hali olan bu örneğin içinde özellikle, dört bir yanı çevreleyen piyano siyahı benzeri kaplamanın inceliği ve yerine oturtuluşundaki gevşeklik dikkat çekiyor. Her kuvvetli temasınızda malzemenin ardında hafif bir boşluk duyumsuyorsunuz. Hangi yöne nerden ve ne şekilde hareket ettirildiğini bir türlü çözemediğiniz yarı elektrikli koltuklar sinir bozucu. Standart müzik sisteminin sesi perdeli ve boğuk.

Kabinin gerisi fena değil ancak bir*F30'dan çok farklı da değil, sadece*şişirilmiş. iDrive her BMW'de olduğu gibi içgüdüsel çalışıyor. Arkası oldukça geniş, bagaj 520 litre. Kısa farların aydınlatması vasat olsa da 'dokunmatik' çalışan uzunları muazzam.

2.0-litrelik dizelin 218 beygiri sizi yüksek beklentiler içine sokmasın; dört çekerle 1840 kg'luk gövde birleşince 525d ancak kafi gidiyor. Devirlenme karakteri güzel, rahatsız edici sesler çıkartmıyor ve şehiriçinde çok sakin 7 litre yakıyor.

ZF'in meşhur*8HP*otomatik şanzımanı,*3 serisindeki*büyüleyiciliğinden uzak çalışıyor. Harekete geçerkenki tepkisi çok hızlı ancak sonraki tepkileri ağırkanlı. Tavırlarındaki fark muhtemelen sınıfına uygun kalibrasyonundan ileri geliyor.

55 yanaklı 17" Pirelli Sottozero'ların da yardımıyla -her ne kadar runflat olsalar da- 525 çoğu kasis, çukur ve tümseği bertaraf ediyor. Ancak bir*E serisinin*uçan halı hissini vermiyor, bunu amaçlar gibi de değil; onun yerine sürüşe daimi, dinamik bir gerginlik hakim. Kalıtsal BMW / Mercedes farkları.

F10'un xDrive logolu kıyafetlerini çıkarmak emek istiyor. Dört çeker sistemi normal koşullarda 40/60 ön/arka güç dağılımına sahip ancak duruma göre 100'e kadarını bir aksa gönderebiliyor. Otomobilin tutuş limitleri bu şekilde çok yüksek ve ötesine yaklaştıkça ağırlığını daha şiddetli hissediyorsunuz.

Lakin bir kez çırılçıplak kaldı mı, çekinecek bir şey olmadığını görüyorsunuz. Uzun dingil mesafesinin de yardımıyla kayma daima kademeli gerçekleşiyor. Ancak bunun ön değil de arkadan gerçekleşmesi için ıslak zemin ya da ciddi ağırlık transferleri gerekiyor. Son derece dengeli şasi sayesinde 5'te sürprize yer yok.

Bir öğe hariç. Aynı*1 serisindeki*gibi, günlük kullanımda gayet güzel çalışan direksiyon, kopma başlayıp da duruma müdahil olmanız gerektiği an ruhunu teslim ediyor. Bir anda direnci sıfıra iniyor ve sanki boşa dönmeye başlıyor. Kontrayı bir şekilde veriyorsunuz ama o ana dek kademeli olarak sertleşen simidi ters yöne çevirirken uygulamanız gereken kuvvet, az evvelkinin onda birine düşüyor. Direksiyonun limitlerdeki bu şuursuzluğu, şasinin başarısını çok gölgeliyor.

Daha üst donanımlar ve arkadan itişle 5 serisinin ne hale bürüneceği şimdilik bir soru işareti ancak bu haliyle F10, atalarının azametinden uzak.


Sonuç :
puan_3.5.gif


Test videosu :
http://youtu.be/Dyitg0TCusg

Foto galeri :
http://oto-park.com/foto_galeri_detay/bmw-525d-xdrive-2012/1315/

Kaynak : www.oto-park.com
logo.png
 

sleeper

Asistan
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
423
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
İyi sitedir.Yotube'da buldum videolarını 1 haftada hepsini izledim (panpalar dahil :D ).Araçlar la ilgili insanların işine yarayacak her türlü bilgi var.İnceleme videoları da farklı komik :D Tavsiye ederim :thumbup1:
 

cansermo

Profesör
Katılım
14 Tem 2011
Mesajlar
1,581
Reaksiyon puanı
29
Puanları
48
İyi sitedir.Yotube'da buldum videolarını 1 haftada hepsini izledim (panpalar dahil :D ).Araçlar la ilgili insanların işine yarayacak her türlü bilgi var.İnceleme videoları da farklı komik :D Tavsiye ederim :thumbup1:

Bende youtube da bulalı yaklaşık 2-2.5 ay oldu. İnşallah çizgilerini bozmadan devam ederler :)
 

karacaerc

Profesör
Katılım
14 Haz 2009
Mesajlar
2,502
Reaksiyon puanı
14
Puanları
38
Vay be Türkiye'de böyle cesur yorum yapan da mı varmış! Biz ne biliriz, Ntv de saffet abi alsın arabayı, aa vitesi var kliması var muhabbeti yapsın. Bu kadroyu ilk defa gördüm ve ben de takip etmeye başladım. Eğer 10 yıldır bu işi yapıyorlarsa yazık, kimseye ulaşamamışlar çünkü... Otomobil sektörüne yön vermese de Top Gear gibi en azından keyifle dinlenirler, Türkiye için güzel olmuş ;)
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
2
Puanları
38
Bu arada yanlış anlaşılmasın 10 yıldır video test yapmıyorlar 10 yıldır otomobil inceleme vs. yapıyorlar gerek dergilerde gerek internet sitelerinde :)
 

cansermo

Profesör
Katılım
14 Tem 2011
Mesajlar
1,581
Reaksiyon puanı
29
Puanları
48
Vay be Türkiye'de böyle cesur yorum yapan da mı varmış! Biz ne biliriz, Ntv de saffet abi alsın arabayı, aa vitesi var kliması var muhabbeti yapsın. Bu kadroyu ilk defa gördüm ve ben de takip etmeye başladım. Eğer 10 yıldır bu işi yapıyorlarsa yazık, kimseye ulaşamamışlar çünkü... Otomobil sektörüne yön vermese de Top Gear gibi en azından keyifle dinlenirler, Türkiye için güzel olmuş ;)

Cesur yorum yaptıkları için Renault , clio incelemesini kaldırmalarını istiyormuş :D ( oto-park forumunda okumuştum )
Bu arada diğer testleri de izlemenizi öneririm :)

- - - Mesaj Güncellendi - - -

çizgilerini bozacak zaman kalmadı adamlar zaten 10 yıldır bu işin içinde.

Video testleri için -inşallah çizgilerini bozmazlar- demiştim. :) Yanlış bilmiyorsam video testleri başlayalı 10 yıl olmadı senin de dediğin gibi :)
 
Üst