Telefon İade Edebilir Miyim

Bu konuyu okuyanlar

Ahmet Orhun

Öğrenci
Katılım
10 Temmuz 2020
Mesajlar
50
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
19
Merhaba. Xiaomi Remdi Note 9 adlı ürünü aldım.Fakat ürün beklediğim gibi çıkmadı ve iade etmek istiyorum ve sorun çıkar mı?.Bunu merak ediyorum Hepsiburada dan aldım ve 4 5 gündür kullanıyorum iadede sorun çıkar mı
 

SelcukD

Asistan
Katılım
4 Şubat 2020
Mesajlar
167
Reaksiyon puanı
52
Puanları
28
Yaş
24
sanmıyorum sorun çıkarıcaklarını sıfırlayıp geri yollarsan bir sorun yaratmazlar gibime geliyor.
 

Ahmet Orhun

Öğrenci
Katılım
10 Temmuz 2020
Mesajlar
50
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
19
Ayın 2'sinde aldım iade için gönderirsem sorun çıkar mı
 

Ahmet Orhun

Öğrenci
Katılım
10 Temmuz 2020
Mesajlar
50
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
19
kutuda yırtık vb hiç bir şey yok telefonu sıfırlayıp göndersem sorun olur mu
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,379
Puanları
113
Yaş
35
Kutu açılmayacaktı ve sim kart takılmayacaktı. Telefon kutudan çıkarılıp sim kart takıldıktan sonra iade edilmez o andan itibaren 2. el olur firma tekrar ambalajlayıp satamaz. Bu yüzden iade edemeyeceksiniz maalesef kabul etmeyecekler iade etmek istediğinizde.
 

Ahmet Orhun

Öğrenci
Katılım
10 Temmuz 2020
Mesajlar
50
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
19
teşekkür ederim yardımınız için yapacak bir şey yokmuş :disappointed:
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,379
Puanları
113
Yaş
35
Siz yine de bir sorun ama aynı cevabı alacaksınız.
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Merhaba. Xiaomi Remdi Note 9 adlı ürünü aldım.Fakat ürün beklediğim gibi çıkmadı ve iade etmek istiyorum ve sorun çıkar mı?.Bunu merak ediyorum Hepsiburada dan aldım ve 4 5 gündür kullanıyorum iadede sorun çıkar mı
İade kabul edilmez. Üründe herhangi bir kusur veya arıza yoksa kabul etmezler. Sim kart ve Wi-Fi ile herhangi bir ağa bağlandığın an cihaz 2. El kategorisine giriyor çünkü.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,379
Puanları
113
Yaş
35
İade etmek yerine az bir zararla ürünü satabilir gelen paranın üstüne bir miktar daha koyup daha iyi olduğunu araştırıp bulduğunuz bir telefonu alabilirsiniz. Bir de ufak bir not ekleyeyim bir ürünün pro plus gibi modelleri var ve arada ekran çözünürlüğü kamera ve işlemci farkları varsa pro ya da plus gibi üst modellerini alın.
 

luckyslevın

Asistan
Katılım
10 Mayıs 2018
Mesajlar
170
Reaksiyon puanı
58
Puanları
28
Arkadaşlar rica ediyorum yanlış yönlendirmeyin. Şayet bir konuyla ilgili yeterli bilgiye sahip değilseniz veya bizzat tecrübe etmediyseniz yazmayın lütfen.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayın 2'sinde aldım iade için gönderirsem sorun çıkar mı
Dostum ayın 2 sinde almışsın ve internet alışverişi olarak yapmışsın. Daha üzerinden 14 gün geçmediği için herhangi bir koşul ve şart öne sürmeksizin telefonunu iade edebilirsin.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,379
Puanları
113
Yaş
35
Arkadaşlar rica ediyorum yanlış yönlendirmeyin. Şayet bir konuyla ilgili yeterli bilgiye sahip değilseniz veya bizzat tecrübe etmediyseniz yazmayın lütfen.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Dostum ayın 2 sinde almışsın ve internet alışverişi olarak yapmışsın. Daha üzerinden 14 gün geçmediği için herhangi bir koşul ve şart öne sürmeksizin telefonunu iade edebilirsin.
Cep telefonunu iade edebilmek için kutunun açılmamış olması gerekir. Yani kutuyu açmak tekrar satışına engel olduğu için kabul edilmez. Amazon tr üzerinden alsaydı iade edebilirdi çünkü 30 gün koşulsuz iade sunuyorlar ama diğer e ticaret siteleri öyle değil.
 

luckyslevın

Asistan
Katılım
10 Mayıs 2018
Mesajlar
170
Reaksiyon puanı
58
Puanları
28
Cep telefonunu iade edebilmek için kutunun açılmamış olması gerekir. Yani kutuyu açmak tekrar satışına engel olduğu için kabul edilmez. Amazon tr üzerinden alsaydı iade edebilirdi çünkü 30 gün koşulsuz iade sunuyorlar ama diğer e ticaret siteleri öyle değil.
Tamam işte böyle bir uygulamanın olmadığından bahsediyorum ben de. Tamamı ile yanlış, geçerliliği olmayan ve tüketicinin bu hakkını kullanmasının önüne geçmeye çalışan bir uygulama. Yani iade talebi reddedilse dahi tüketici hakem heyetine giderek bu hakkını her halûkârda kullanabilir; zira kanun metni çok açık aksine bir uygulama yapamazlar bu sebeple.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,379
Puanları
113
Yaş
35
Satın alınan cep telefonuna sim kart takılması, WiFi ile network bağlantı kurulması halinde cihaz 2. el statüsüne geçmiş olacaktır.İlgili mevzuat gereği cayma hakkı kapsamında "ürünün satılabilir özelliğinin kaybolmaması" gerekmektedir.Bu nedenle de sim kart takılan veya WiFi ile bağlantı kurulan ürünler cayma hakkı kapsamında iade alınamamaktadır.Ayıplı vs. ürün olması halinde mağaza ile irtibata geçilmelidir.Mağaza, teknik servis raporu talep edebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Tüketici hakem heyetine gittiniz böyle bir sonuç aldınız mı? Almadıysanız bu sefer sizin yaptığınız yorum yanlış yönlendirme olacaktır.
 

luckyslevın

Asistan
Katılım
10 Mayıs 2018
Mesajlar
170
Reaksiyon puanı
58
Puanları
28
Tüketici hakem heyeti değil mahkeme kararlarına göre konuşuyorum zaten ben. Tüketici hakem heyetlerinden böyle sonuçlar bazen çıkabiliyor. Hukukçu olmadıkları için kanunları, mevzuatları çok doğru bir şekilde yorumladıklarını düşünmüyorum zaten.
 

berke05

Öğrenci
Katılım
3 Temmuz 2020
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
18
hangi beklentini karşılamadı ?
 

Ahmet Orhun

Öğrenci
Katılım
10 Temmuz 2020
Mesajlar
50
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
19
Arkadaşlar rica ediyorum yanlış yönlendirmeyin. Şayet bir konuyla ilgili yeterli bilgiye sahip değilseniz veya bizzat tecrübe etmediyseniz yazmayın lütfen.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Dostum ayın 2 sinde almışsın ve internet alışverişi olarak yapmışsın. Daha üzerinden 14 gün geçmediği için herhangi bir koşul ve şart öne sürmeksizin telefonunu iade edebilirsin.
teşekkür ederim yardım ettiğin için
 

Zxcvbm

Asistan
Katılım
21 Temmuz 2020
Mesajlar
328
Reaksiyon puanı
140
Puanları
43
Yaş
31
Mesafeli satışlarda 14 gün içinde koşulsuz iade edebilirsiniz. Aldığınız ürün iade kapsamında olduğundan firma kabul etmeyiz biz bunu dese bile, tüketici hakem heyeti gereken’i yapar bu konuda. Siz firma ile iletişime geçin 14 gün dolmadıysa kabul ederler olur ki, iadeyi kabul etmeme gibi durumları olur ise bağlı olduğunuz yerde tüketici haklarına gittiğinizde gereken yapılıyor.
 

luckyslevın

Asistan
Katılım
10 Mayıs 2018
Mesajlar
170
Reaksiyon puanı
58
Puanları
28
Aynen öyle
Mesaj otomatik birleştirildi:

Mesafeli satışlarda 14 gün içinde koşulsuz iade edebilirsiniz. Aldığınız ürün iade kapsamında olduğundan firma kabul etmeyiz biz bunu dese bile, tüketici hakem heyeti gereken’i yapar bu konuda. Siz firma ile iletişime geçin 14 gün dolmadıysa kabul ederler olur ki, iadeyi kabul etmeme gibi durumları olur ise bağlı olduğunuz yerde tüketici haklarına gittiğinizde gereken yapılıyor.
Aynen öyle
 
Katılım
6 Eylül 2018
Mesajlar
2,095
Reaksiyon puanı
3,027
Puanları
113
Yasal olarak 14 gün iade hakkın var. Eğer ekranın kırılması gibi senden kaynaklı durumlar söz konusu değilse iade talebi oluştur. Hepsiburada bu konuda müşteri dostudur.
 

Zxcvbm

Asistan
Katılım
21 Temmuz 2020
Mesajlar
328
Reaksiyon puanı
140
Puanları
43
Yaş
31
Bazı firmalar bunu fırsat’a çevirmeye çalışır, siz’e derler “kargo poşeti açılmış kullanmışsınız bu telefonu artık iade edemezsiniz kabul etmeyiz bunu” diyen firmalarda oluyor hatta şikayetvar sitesinde bu tür şikayetler çok fazla aslında kural 14 gün koşulsuz iadeyi kapsamaz, bir sorun çıktı oldu ki 14 gün sonunda hata buldunuz telefonda, servis raporu bile olmadan tüketici haklarına gidildiğinde yine tüketici lehine karar çıkar. Gelen telefonun kargosunun açılması, kullanılması, ardından 14 gün içinde firmaya iade edipte kabul etmeyiz derler ise firma direkt suçlu konuma düşer öylelikle. Birde bu konuda asıl konu, siz firmaya 14 gün geçmeden yazılı ve ya sözlü olarak “bu telefonu iade etmek istiyorum” diye söylediğinizde, yazılı ve ya sözlü olan beyanda bulunduğunuz tarih geçerlidir. Firmaya ulaştığı tarih 20. Gün bile olsa, siz ilk ne zaman yazılı ve ya sözlü beyanınızı 14 gün dolmadan belirttiyseniz o gün geçerli oluyor. 14 gün içinde yazılı ve ya sözlü olarak firmaya iade beyanınızda bulunup, kargoya verdiğinizde kargo parasını karşı taraf öder, para iadesinde de kargo ücreti kesilmez. Bu konuda da çok fazla şikayet oluyor ama doğrusu böyle. Bazı sitelerde iade olunca, kargo parası ödenmez diye belirtmişler ama tüketici kanunlarında böyle bir kural yoktur o siteler kendisi kural çıkarmıştır. Yaklaşık 4 tane böyle yapan site ile karşılaştım ve karşılaştığım gün yetkili birimlere başvuru yaptım çünkü bir çok kişi’ye böyle bir şey varmış gibi yanlış bilgi gösteriyor bazı siteler.

Mağazadan aldığınız ürünlerde ise hata, sorun varsa onda da para iadesi oluyor ama bunuda bir çok mağaza uygulamıyor, bu konuda kuralları araştırdığınızda hangi durumları kapsıyor hangisini kapsamıyor açıkça belirtmişler.

Yakın zamanda mağazadan aldığım ürün sorunlu çıktı “biz karışmayız garantiye gönderin tamir etsinler” dediler. Ürünün garantiside başka bir şehirdeydi, firmaya doğru düzgün ulaşamadım. Bende satın aldığım yer’e gidip ürünü iade edip parasını geri ödemelerini talep ettim. Söyledikleri “biz kimseye ödeme yapmayız” sonrasında fiş ile beraber tüketici haklarına verdim yaklaşık 1 ay sonra firma aradı ürünü getirip parayı iade edeceklerini söylediler.

Haklarınızı araştırın, öğrenin böylelikle kesin ve net bilgiye ulaşmış olacaksınız
 

Mrmorning

Öğrenci
Katılım
8 Ekim 2022
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
29
Merhaba arkadaşlar,



06/10/2022 tarihinde hepsiburada.com üzerinde bir satıcı tarafından satılan Xiaomi marka bir telefon aldım. İnternet sitesinde aldığım telefon 32 GB ve mavi renkti. Bugün teslim aldığımda 16 GB ve siyah renkte aynı telefon geldi. Benim bunu anlamam biraz zaman aldı kutuyu açtım, amblajdan çıkardım ilk kurulumu yaptım ana ekran geldi Google play üzerinden bir baktım depolama alanı 16 GB olduğunu anladım. Telefonun kendi ayarlarından baktığımda yine ayniydi. Sonra kutuya filan baktığımda kutunun sağ altında 16 GB şeklinde bir husus yer alıyordu.

Ben bununla ilgili satıcı ile iletişime geçmeye çalıştım ulaşamadim. Hani iade yerine 16 ile 32 nin farkını verse yine kabulüm. Hepsiburada.com müşteri hizmetleri ilk amblaji daha sonra telefonu kişileştirme yaptınız mı dedi. Benden yaptıkları anlattım. Sıfırlayıp iadesi yapın dedi . Bende forumlardan okuduğumda ambalajı vb hususlardan iadesi kabul edilmedi gibi yorumlar okudum. Benim bu iademin amacı yanlış ürün veya ayıplı bir olarka bir telin gönderilemsi . Tecrübeli arkadaşlarım iyi bilir husus nasıl sonuçlanir acaba. Pazartesi 10/10/2022 de iadesini yapacağım.
 
Üst