Tarihin en büyük otoyol projesi

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
12 Mar 2011
Mesajlar
35,339
Reaksiyon puanı
19,165
Puanları
113
Tarihin en büyük otoyol projesi

otoban5cc33a4a.jpg



İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu projesinin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Köprüsü inşaatının ayaklarının üzerine yerleştirileceği, 4 katlı apartman yüksekliğinde ve 25'er bin ton ağırlığındaki kesonlar denize batırıldı.

İstanbul - İzmir arasında TEM, D-100 ve E-130 karayollarındaki trafiği de büyük ölçüde rahatlatacak olan otoyolun en önemli geçiş güzergahlarından 2 bin 682 metre uzunluğundaki Körfez Köprüsü inşaatı da tüm hızıyla devam ediyor. Gece gündüz demeden devam edilen çalışmalarda, 4 katlı apartman yüksekliğinde ve yaklaşık 16 basketbol sahası büyüklüğünde keson denize indirildi. 100 yıllık servis ömrü ile dizayn edilen, toplam 220 bin metreküp özel betonun imalatı, testleri ve dökümü denizin içerisinde devam ediyor. Köprü ayaklarının temeli vazifesini görecek kesonların betonarme, su alma sistemi ve 27 metre yükseklikteki çelik şaft montajları, yaklaşık bir süre denizde devam ettikten sonra, şaft bağlantı kirişlerinin inşaatına başlanacak.


TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK OTOYOL PROJESİ


Körfez Projesi'nin sadece köprüsü değil, otoyolu çalışmaları da hızla sürüyor. Köprünün hemen üzerinde bulunacak otoyolun ayaklarının yapımı tamamlandı. Proje, İstanbul'da yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne otoyol ile bağlanacak. Böylelikle, sürücüler körfezi dolanmak yerine direk olarak karşı tarafa geçebilecek. Proje çalışmaları hızla ilerlerken, Şubat ayı sonuna kadar Körfez'in içerisine, biri güney'de biri kuzey'de, denizin 40 metre dibinde hazırlanan temellere beton yerleştirme işlemi yapılacak. Bunlar temellere yerleştirildiği zaman, donatılarla birlikte deniz yüzeyinin üzerine 2 metrede çıkılmış olacak ve Mart ayı sonuna kadar denizden 42 metre yükseklikte ayaklar konulacak.


DEV ÇUKURLARDA GECE GÜNDÜZ ÇALIŞIYORLAR


Dilovası'nda merkezi bulunan köprü yapım çalışmalarında, Körfez'in her 2 yakasında da kazılan dev çukurlar dikkat çekti. Proje sadece Türkiye'nin değil, dünyanın da en ilgi çekici projelerinden biri oluyor. Körfez Projesi'nin tüm otoban bağlantıları tamamlandığında, 427 kilometrelik bir uzunluğa ulaşacak olması projenin bugüne kadar tek seferde tamamlanan en uzun yola sahip olması bakımından da oldukça ilgi çekiyor. Projenin, İstanbul-Bursa arası kısmının, 2015'in ortalarına kadar tamamen bitirilmesi bekleniyor. Körfez'in üzerinde inşası yapılan köprü tamamlandığında, feribot ile 45 dakikada bitirilen Körfez geçişi, 2 dakikaya inecek.


KÖPRÜNÜN YÜZDE 28'İ TAMAMLANDI


Çalışmalar hakkında bilgi veren Karayolları 1. Bölge Müdürü İsmail Kartal, Körfez Geçiş Köprüsü'nün yapı ve tasarım itibariyle dünyanın en büyük köprüleri arasında yer aldığını vurguladı. Köprünün toplam uzunluğunun 2 bin 682 metre olduğunu belirterek, 'Gerek kuzey gerek güney yaklaşımı viyadüğünü de dikkate aldığımızda, toplam köprümüzün boyu 4 bin 510 metre civarındadır. Bugün gelinen noktaya baktığımız da deniz ortasında yer alan köprü ayaklarımızın, kazı çalışmaları, keson çalışmaları imalatları devam etmektedir. 37 adet viyadüğümüzün 11'inde yoğun çalışmalarımız devam etmektedir. Toplam boyutu 3 bin 500 metre olan viyadüğümüzün de kireçlerinin döküm aşamasına gelinmiştir. Ufak ve büyük sanat yapılarının yaklaşık yüzde 40'ını tamamladık. Yani köprümüzün yüzde 28'inin tamamlandı diyebiliriz' dedi.


Köprünün tamamlanması için her geçen gün, işçi ve makine sayısının arttırıldığını belirten İsmail Kartal, 4 bin 500 civarında eleman, bin 500 civarında da iş makinesi çalıştırdıklarını sözlerine ekledi. İsmail Kartal sözlerini şöyle sürdürdü: 'Bursa'ya kadar olan kesimin 2015 yılına kadar bitirilmesi bekleniyor. Kemalpaşa- İzmir 20 kilometrelik kesimin, Kemalpaşa bağlantısıyla birlikte 6 buçuk kilometre dahil olmak üzere yine 2015 yılına kadar bitirilmesi hedeflenmektedir. Kalan kısmın ise tamamının 2017 yılının bitirilmesi üzerine, programımız devam ediyor.'


GÜNLÜK MALİYET 2.5 MİLYON DOLAR


İsmail Kartal, sahadaki çalışmalar için günlük harcanan yapı maliyetinin 2.5 milyon doları bulduğunu söyledi. 'Köprünün şuan ki ismi Körfez Geçiş Köprüsü'dür' diyen İsmail Kartal, 'Bu tür yapılar çok özellik sarf etmektedir. Bu yüzden ileri dönemde köprünün ismi değişebilir' diye konuştu.


Köprünün dünyadaki sayılı projeler arasında yer aldığını vurgulayan İsmail Kartal, projenin Türkiye Cumhuriyeti'nin en büyük projesi olduğunu, bu tür projelerin dünyada 5 yıla kadar bittiğini ancak Türkiye'de 3 yılda tamamlanacağını ifade etti.


KÖPRÜ GEÇİŞ ÜCRETİ 35 DOLAR OLACAK


Vatandaşların rahat bir yolculuk yapacağını söyleyen Kartal, sözleşme gereği köprüden geçiş ücretinin 35 dolar, her kilometresi için de 5 cent olacağını söyledi. İsmail Kartal, 'Mevcut yerleşimleri dikkate aldığımızda, 90 kilometrelik kesime yaklaşık 1 buçuk saatte ulaşılmaktadır. Ancak biz bu köprüyü tamamladığımızda yaklaşık 12 kilometrelik mesafeyi 6 dakikada tamamlayacağız. Bu yüzden 1 buçuk saatlik karadan ulaşımı köprüyle birlikte 6 dakikaya indiriyoruz' dedi.


KaynaK
 

blackdown

Profesör
Katılım
18 Ağu 2013
Mesajlar
3,413
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Neden dolar,cent liradan utanıyorlar mı konuya gelirsek hayırlı olsun şimdiden
 

mustang

Dekan
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
8,663
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
Bu ne yahu.35 Dolar çok fazla.
Hayırlısı Olsun.
 

karacaerc

Profesör
Katılım
14 Haz 2009
Mesajlar
2,502
Reaksiyon puanı
14
Puanları
38
Burdan İzmir'e otobüs firmaları 60 liraya götürmüyor muydu zaten? Köprüye o parayı verip benzin yakacağıma, bir de şu litresi 2 buçuk dolar olan benzinden, otobüsle giderim...
 

LonelyDay

Öğrenci
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
69
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
Yaş
24
anlaşma gereği diyor zaten arkadaşlar düm düz köprü sonuçta :D fiyati düşer onun merak etmeyin

- - - Mesaj Güncellendi - - -

anlaşma gereği diyor zaten arkadaşlar düm düz köprü sonuçta :D fiyati düşer onun merak etmeyin
 

slaves

Asistan
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
250
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Burdan İzmir'e otobüs firmaları 60 liraya götürmüyor muydu zaten? Köprüye o parayı verip benzin yakacağıma, bir de şu litresi 2 buçuk dolar olan benzinden, otobüsle giderim...

11 saatte gidersin gerçi otobüslerde bu yolu kullanır 60 lira olan fiyat 65 olsa kurtarır
 

blackdown

Profesör
Katılım
18 Ağu 2013
Mesajlar
3,413
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
anlaşma gereği diyor zaten arkadaşlar düm düz köprü sonuçta :D fiyati düşer onun merak etmeyin

- - - Mesaj Güncellendi - - -

anlaşma gereği diyor zaten arkadaşlar düm düz köprü sonuçta :D fiyati düşer onun merak etmeyin

Bir hafta boyunca indirim yaparlar o arada ne kadar gidip-gelseniz kâr:D
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
2
Puanları
38
Neden dolar,cent liradan utanıyorlar mı konuya gelirsek hayırlı olsun şimdiden
Bu tarz projelerde bu tür gelirler giderler vs. dolar olarak belirtilir. Yani yolu kullanırken kimse dolar vermeyecek, Türk lirası kulanacak yine.
 

rohirrim

Profesör
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
1,359
Reaksiyon puanı
10
Puanları
0
çüşş 35 dolar bir de üstüne km başına sent:D o yol sinek avlar... demedi demyin...
 

djvietnam

Profesör
Katılım
5 Tem 2011
Mesajlar
3,306
Reaksiyon puanı
7
Puanları
38
bunuda 15 gün ücretsiz yapmasınlarda :)
 

mr_rain

Guru
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
23,959
Reaksiyon puanı
440
Puanları
83
Bugün izledim çalışmaları, muhteşem bir şey çıkacak ortaya 2017'de. 70 tl bana da çok geldi ancak, feribot la 45 dakika süren bu yol 80 tl bildiğim kadarıyla, para vermem dersen de aynı yolu katetmek için körfezi 1.5 saat dolaşman gerekiyor. Köprüden 2 dakika da geçiyorsun ve 70 tl ödüyorsun. Hem yakıt hem de zaman tasarrufu açısından oldukça karlı bir durum..
 

saffettn

Öğrenci
Katılım
11 Tem 2013
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
bence de ücret pahalı ama proje faydalı gözüküyo özellikle zaman tasarrufu açısından
 

-Hewal-

Dekan
Katılım
27 Haz 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Yav zaten yollar araçlardan benzinden ve ötv den alınan vergiler ile yapiliyor eee bu yollardan neden ücret aliyorlar
 

blackdown

Profesör
Katılım
18 Ağu 2013
Mesajlar
3,413
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Yav zaten yollar araçlardan benzinden ve ötv den alınan vergiler ile yapiliyor eee bu yollardan neden ücret aliyorlar

Ülkemizin sömürge olarak kullandığı bir ülke yok ülkemizde petrol ya da değerli bir madenin çıktığı yok bor var onuda işleyemiyoruz bu ülkede yaşayacaksak mecburuz
 

MaMiFilm

Asistan
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
133
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Muhteşem bir proje 35$ rakamına o kadar takılmayın zamanla düzelir başlangıç için böyle olması gayet doğal.
 

-Hewal-

Dekan
Katılım
27 Haz 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Vergilerle değil, Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılıyo :)

De deprem de ötv vergilerine ne oldu diye soranlara duble yol yaptık dediler nerde kaldı yap işlet devret modeli yoksa olaylara benmi fransız kaldım
 

goodolddays

Dekan
Katılım
30 Ağu 2010
Mesajlar
6,907
Reaksiyon puanı
189
Puanları
63
De deprem de ötv vergilerine ne oldu diye soranlara duble yol yaptık dediler nerde kaldı yap işlet devret modeli yoksa olaylara benmi fransız kaldım

duble yol vergilerle yapıldı açıklandığı üzere, ben otobandan ve körfez köprüsüden bahsediyorum :)
 

El Padrino

Dekan
Emektar
Katılım
15 Şub 2007
Mesajlar
6,046
Reaksiyon puanı
72
Puanları
48
Daha 2017'ye kadar neler olur bilinmez.Şuanda geçiş ücretini söylemek saçma olmuş bence.Çok hayırlı bir proje.Kazasız belasız tamamlansın inşallah.Vatana millete hayırlı olsun.
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
6,395
Reaksiyon puanı
251
Puanları
63
projeyi başından beri takip ediyorum. yıllardır ihtiyaç duyulan bir projeydi.
fakat 35 doları çok yüksek buldum. umarım fiyatı zamanla düşer.
 

KlpRnS

Asistan
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
193
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Ben şimdi Gebzeden Karamürsel'e gitmek istiyorum, niye okadar kısa yol için 35$ veriyim. Bulunduğu yere faydası olmayan köprü ne işe yarar. Ayıptır yahu.
 

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
2,581
Reaksiyon puanı
27
Puanları
38
Bugün izledim çalışmaları, muhteşem bir şey çıkacak ortaya 2017'de. 70 tl bana da çok geldi ancak, feribot la 45 dakika süren bu yol 80 tl bildiğim kadarıyla, para vermem dersen de aynı yolu katetmek için körfezi 1.5 saat dolaşman gerekiyor. Köprüden 2 dakika da geçiyorsun ve 70 tl ödüyorsun. Hem yakıt hem de zaman tasarrufu açısından oldukça karlı bir durum..

Neyin hesabını yapıyorsunuz ??? O köprüler yollar senin benim vergimle yapılmıyormu.Niye para ödeyim, ben o vergiyi devlet yiyip içsin dilediğine peşkeş çeksin diye mi ödüyorum.
Boğaz köprüleri maaliyetlerini çıkaralı yıllar oldu hala paralı, üstelikte yakın zamanda kılıfına uydurulup peşkeş çekilecek birilerine.Bu körfezde aynısı olacak, sizlerde avunun bilmem kaç dakikada geçiyoruz, bilmem şu kadar tasarruf ediyoruz vs vs vs.
 

mr_rain

Guru
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
23,959
Reaksiyon puanı
440
Puanları
83
Neyin hesabını yapıyorsunuz ??? O köprüler yollar senin benim vergimle yapılmıyormu.Niye para ödeyim, ben o vergiyi devlet yiyip içsin dilediğine peşkeş çeksin diye mi ödüyorum.
Boğaz köprüleri maaliyetlerini çıkaralı yıllar oldu hala paralı, üstelikte yakın zamanda kılıfına uydurulup peşkeş çekilecek birilerine.Bu körfezde aynısı olacak, sizlerde avunun bilmem kaç dakikada geçiyoruz, bilmem şu kadar tasarruf ediyoruz vs vs vs.

:) Oldu elektriğe, suya, doğalgaza da para verme. Nasıl olsa o santraller benim paramla yapıldı. Bizim millet hem vergi vermez hem de devletten hizmet bekler. İster ki sırtımı dayayım devlet bana baksın.. Dünyanın hiçbir ekonomisi böyle bir sistemle işleyemez..
 

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
2,581
Reaksiyon puanı
27
Puanları
38
:) Oldu elektriğe, suya, doğalgaza da para verme. Nasıl olsa o santraller benim paramla yapıldı. Bizim millet hem vergi vermez hem de devletten hizmet bekler. İster ki sırtımı dayayım devlet bana baksın.. Dünyanın hiçbir ekonomisi böyle bir sistemle işleyemez..
Nasıl bir zihniyet anlamadım ?
Ben elektriği beleş kullanalım demedim ? Santralımız satılmasın diyoruz.Köprülerden para almanın mantığı ne , satmanın mantığı ne ?
Doğalgazı beleş kullanalım diyen yok, dışarıdan alıyoruz sonuçta, bu herkesin malumu.Ama sen nasıl bir mantık kurdun beleş kullanalım diye anlamadım ?
Para verip kullanacağın şey var-hak ederek bedava kullanacağın şey var.(Köprüler-oto yollar gibi.)
Bugun barajları özelleştirirsin, elektriği ucuz kullanmayı hayal edersin, Türk Telekomu Özelleştirirsin, İnternet çok pahalı der kotadan şikayet edersin.Sabit ücretten şikayet edersin. Bütün bunlar özelleşmemiş olsa idi , kar güdüsü olmayan devlet tarafından bugun yarı yarıya bir fiyatla kullanabilirdik.Var diğerlerini sen düşün.
 

mr_rain

Guru
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
23,959
Reaksiyon puanı
440
Puanları
83
Devletin tüccar olduğu sistemde, fabrikası da, işletmesi de arpalık olmaya mahkumdur. Çünkü oy deposudur. Oy kaygısıyla ihtiyacın misli kadar adam doldurulur, adam gibi işletilmez, nasıl olsa devletin malı deniz. Zarar eder geçmişte olduğu gibi. Belki sen hizmeti ucuza alırsın ancak görev zararları yine hazineden çıkar, yani benim cebimden. Sağ cebine giren para, sol cebinden çıkar haberin olmaz. Devletten hizmet alıyorsan, devlet 5 yıllık bir projeye 8-9 milyar dolar para yatırıyorsa, vatandaşı hem zaman hem de yakıt kaybından kurtarıyorsa bunun bir bedeli olmalı.
 

xyz1234

Profesör
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
2,587
Reaksiyon puanı
13
Puanları
38
arkadaşlar köprü ile birlikte, 140 km lik bir yol tasarrufu olacak. ayrıca kamyonların 2 saatte bu yolu dolaşacaklarını varsayarsanız nakliyat firmaları bu rakamı seve seve ödeyeceklerdir. zaten kamyonlar o parayı 140 km dolaşsalar yakacaklar. ayrıca, bu tür yapılar yap unut değil. periyodik bakımları olan ve düzenli olarak kontrol ve bakım gerektiren yapılar. bu kontrol ve bakımları, dağcılık eğitimleri almış, özel ekipler yapıyorlar. Türkyede böyle bir ekibin olmadığını varsayarak, bu rakamın çok yüksek olmadığını söyleyebilirim.
 

grkn-g

Doçent
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
883
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
binek araç için o yolda körfezi dolaşsa 10 litre civarı yakar 4.750 desek litreye 47500 bilemedin 50 lira yakıt var artı 1.5 saat çok sıkıcı bir yol ışıklar dur kalk falan, büyük araç desek tır mesela o yolda 30 35 litre yakar oda 130 140 lira falan yani büyük araç için çok iyi fakat küçük araç için çok aman aman bir fark yok gemininde bi esprisi yok oda aynı fiyat yani üç alternatifte aynı fiyata çıkıyor sadece 1 saatten fazla kazanç var
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Birincisi yol henüz açılmadı onun için şimdiki yakıt fiyatlarıyla hesap yapmayın. İkincisi telaffuz edilen rakam nihai geçiş ücreti değil bunu da unutmayın.
 

hdoru

Asistan
Katılım
25 Eyl 2013
Mesajlar
218
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
fiyat bakimindan pekte ucuz sayılmaz lakin proje basarili bir proje gibi gorunuyor..
 
Üst