mr_rain
Guru
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,957
- Reaksiyon puanı
- 441
- Puanları
- 83
İçgiyimden gelen kar ile finanse edilen çok az arabadan bahsedilebilir: fakat işte bu o : the Jiotto Caspita. Japon gecelik üreticisi Wacoal tarafından sponsorluğu yapılan ve Dome racing car outfit tarafından mühendislik işlemleri tamamlanan Caspita, Formula 1 sürüş deneyimini yollarda yaşatacaktı.
1989 Tokyo Motor Showda ilk kez görücüye çıktığında, 3.5 litrelik düz- 12 450 bhp Formula 1 motoru ile güçlendirilmişti. (Motori Moderni ve Subaru tarafından üretilen) . 300 km/s en yüksek hıza ulaştığı ve 4.7 saniyede 0-100 kmyi aldığı iddia edildi ve fiyatı $650,000 olarak duyuruldu. Ne yazık ki Caspitanın yolu 1992deki ekonomik daralma ile kesişti ve araç oldu.
Gran Turismo oyuncuları bilirler ki Cadillacın Cien modeli efsanevi şekilde hızlı bir araçtır. 2002de Cadillacın 100. Doğum gününü kutlamak için üretilirken Cien süperarabalara ait tüm eksiklikleri gidermişti : karbonfiber şasi ve gövde, 750bhp V12motor, direksiyon üstü vites kutusu, gece görüşü vs
İngiliz Stilist Simon Cox tarafından tasarlanmış ve Banburry ProDrive tarafından üretilmiş haliyle ful fonksiyonlu birinci sınıf bir prototipti. Gören herkesin övgüyle bahsettiği araç için yapılan alkışları General Motors duymamazlıktan geldi ve aracı üretime sokmayı reddetti.
W.O. Bentley Almanlar tarafından şirketi satın alınınca her ne düşünmüş olursa olsun, Volkswagen Bentley için harika şeyler yaptı. Le Mansdaki yüksek hızından sonra isimlendirilmiş bu 1999 yarı-zamanlı etkileyici süperaba gibi.
Bentleynin yarı-zamanlı şasi ile ilgili bir geçmişi olmadığından, temel olarak bir Lamborghini Diablo VT kullandı. İçine aracı220mphye çıkardığı iddia edilen 623bhp 16 silindir bir motor takıldı. VW her yıl 300 Hunaudieres üretmeyi önerdi ancak daha büyük bir proje olan Bugatti Veyron dikkatleri kendi üzerine çekti, büyük Bentley bu nedenle çöpe gitti.
Motosiklet üreticisi Yamaha süper araba kulübüne katılmaya 1993 yılında olağanüstü OX99-11 ile karar verdi. Yamaha 90ların başında Brabham ve Jordana Formula 1 motorları sağlıyordu, Japon firması 3.5-litre 400bhp V12 F1 toplamasını bir Formula 1 karbonfiber/alüminyum monokok şasiyle birleştirmeye ve bu aracı yola çıkarmaya karar verdi.
Araç etkileyici bir IAD-dizaynı olarak iki kişinin arka akraya oturabileceği bir alüminyum kasa içinde hazırlandı. Milton Keynesin Ypsilon Technologyşirketi seri halinde üretmek istedi, 850.000$ ile fiyatlandırdı. Fakat 1994te Yamahanın süper araba hayali sadece 3 prototip ile sona erdi.
Honda geçmiş NSX süperaraba modelini herşeyiyle yeni bir modelle devam ettirmek istedi. 2008 yılında basın, öne yerleştirilmiş 5.5 litre 560bhp V10 motorlu, 6 ileri yarı otomatik vitesli ve 200mph hıza ulaşabilen prototipin gizlice çekilmiş resimlerini yayınlıyordu.
Yılın sonunda, dünya bankalar sistemi çöktüğünde, Honda Formula 1 aracını geri çekti ve yeni NSXi çöpe attı. Herşey kaybolmadı: araç Hondanın yeni başkanı NSXi geri istediğinde HSV-010 Super GT racer olarak bir daha göründü.
TVR arkasında hiçbir zaman üretime girmemiş bir prototipler listesi bıraktı. Fakat hiçbiri 1997 Cerbera Speed 12 gibi değildi. O dünyadaki en hızlı araba olmak için üretilmişti. TVR 1,000bhp 7.7-litre V12 motor ile aracın 240mph en yüksek hız ve 2.9 saniyede 0dan 60a çıkmasını hedeflemişti.
TVRnin patronu Peter Wheeler prototipin içinde kendini korkunç hissettiği söyledi. (aracın sürülemez olduğunu açıkladı.) Projeyi iptal etti ve kızgın müşterilerin depozitlerini geri ödedi.
Lamborghini, İtalyan dizayn evi Zagato bu etkileyici güzellikteki süper arabayı 1996 da dizayn ettiğinde Jurassic Parkın bazı isim haklarını almak üzereydi. Raptor 492bhp V12 motorlu ave dört çeker sürüş imkanı sunan Lamborghini Diablo VTnin üzerine tam oturdu.
Zagato 1996 Geneva Showda 550den fazla sipariş aldı. Fakat ne yazık ki Audi Lamborghiniyi satın aldıktan sonra Raptor ile ilgili hiçbir şey yapmak istemedi ve Raptor ancak ismi kadar yaşadı , sonu dinazorların soyunun tükenmesi gibi oldu.
Çoğu Ferrari hayranına göre 228 GTO Ferrarinin ürettiği en iyi araçtır. Fakat 288 GTO Evoluzione projesi devam etseydi çok daha iyi işler çıkabilirdi. Evo özelliği daha fazla aerodinamik gövde ve sadece 2.8 litrelik olağanüstü 650bhp çift turbodestekli V8 motoru içeriyordu. Ferrari aracın dört saniyede 0dan 100e çıktığını ve 230 mph yaptığını iddia etti.
1985-86 arası sadece 6 araba üretildi.
Al Melling ismini TVR ile duyurmuş bir motor gurusuydu. Onun 2007 Hellcat projesi dünyanın en hızlı yol arabasını üretmek üzerineydi.
Bu 6.0-litre V10 motorlu canavar için bazı iddialar ortaya atıldı: en yüksek güç 1,175bhp, en yüksek hız 295mph ve 0dan 100e 2.8 saniyede çıkış. Mellingin Portekize göç etmesinden sonra Hellcat ile ilgili herşey sessizliğe gömüldü.
Giorgetto Giugiaro Lotusa Espriti 1972 yılında verdi. Daha sonra, 1984te, Lotus için yeni bir kahraman yaratma amacıyla yeniden görevdeydi: Etna. Uzatılmış Esprit formunda, İtalyan dizayn konsepti ile stil verilmiş Etnaya Lotus M300 denen bir kod adı verdi ve Lotusun yeni 4.0-litre 909 Tipi V8 motoru takıldı.
Fakat Etnanın kaderi 1986da General Motors Lotusu aldığında değişti ve Type 909 motoru takıldı. Sadece bir Etna üretildi ve Hollandalı bir yatırımcı tarafından alındı.
kaynak