Subaylık için AYT'den alınması gereken puan yazmıyor

Bu konuyu okuyanlar

TommyShelby

Doçent
İnternette astsubaylık için TYT'den +200 alınması gerektiği + MSÜ'nün sınavından alınması gereken puanlar yazıyor eşit ağırlık veya sayısal türünden.
Subaylığa geldiğimizde de TYT'den +200 alınması gerektiği + olarak AYT sınavına girilmesi gerektiği ve MSÜ sınavından alınması gereken puanlar yazıyor eşit ağırlık veya sayısal türünden.

Fakat AYT sınavından kaç alınması gerektiğine dair hiçbir bilgi bulamadım subaylık için internette. Sadece MSÜ sınavından alınması gereken puanlar yazıyor sayısal ve eşit ağırlık türünden. Bu bilgiyi nereden öğreneceğim? Devlet sırrı sanki.
 

TommyShelby

Doçent
MSÜ'nün sınavından alınması gereken puanlar bunlar. AYT veya TYT değil. AYT'den kaç alınması gerektiği hiçbir yerde yazmıyor. Devlet sırrı gibi saklıyorlar. Ne biçim iş yapıyorlar anlamış değilim. Ona göre gireceğim AYT sınavına.
 

Overclocked

Profesör
Özel başlık
#RVN
MSÜ'nün sınavından alınması gereken puanlar bunlar. AYT veya TYT değil. AYT'den kaç alınması gerektiği hiçbir yerde yazmıyor. Devlet sırrı gibi saklıyorlar. Ne biçim iş yapıyorlar anlamış değilim. Ona göre gireceğim AYT sınavına.
AYT'ye gerek var mı ki? Attığım linkte, sayısal/sözel olarak ayrılmış zaten.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Evet AYT gerekiyormuş fakat puanları hakkında bilgim yok.
 

TommyShelby

Doçent
AYT'ye gerek var mı ki? Attığım linkte, sayısal/sözel olarak ayrılmış zaten.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Evet AYT gerekiyormuş fakat puanları hakkında bilgim yok.
Evet AYT şartı var fakat puanla alakalı en ufak bir bilgi internette yok. Yüksek puan gerekiyorsa girmeyeceğim fakat dediğim gibi, devlet sırrı gibi saklıyorlar herhalde. Daha sınava girmeden soğudum.
 
Özel başlık
Belgaz
Kara Harp Okulunu kazanmıştım yardımcı olmaya çalışayım.

MSÜ puanı zaten baraj puan belli. Onu geçmen kâfi mülakata çağırılmak için. O puan yerleştirmede etki etmiyor okula girdikten sonra branş seçerken lazım oluyor.

AYT'de ise 2020 için , AYT EA ham 250 puan alan arkadaşım yedeklerde kaldı , 220,230 altı da zaten kazanamadı AYT puanı yetersiz diye uyarı verdi. Tavsiyem KHO'ya EA'dan gireceksen 260 270 puanı geçmen.

KHO Sayısal veya HHO , DHO gireceksen zaten 300 bin barajı var. AYT Sayısal'da 300 bine girmen gerekiyor.
 

TommyShelby

Doçent
Kara Harp Okulunu kazanmıştım yardımcı olmaya çalışayım.

MSÜ puanı zaten baraj puan belli. Onu geçmen kâfi mülakata çağırılmak için. O puan yerleştirmede etki etmiyor okula girdikten sonra branş seçerken lazım oluyor.

AYT'de ise 2020 için , AYT EA ham 250 puan alan arkadaşım yedeklerde kaldı , 220,230 altı da zaten kazanamadı AYT puanı yetersiz diye uyarı verdi. Tavsiyem KHO'ya EA'dan gireceksen 260 270 puanı geçmen.

KHO Sayısal veya HHO , DHO gireceksen zaten 300 bin barajı var. AYT Sayısal'da 300 bine girmen gerekiyor.
Çok teşekkür ederim cevaplarınız için. Bu bilgilerin 1 tanesi bile internette yer almıyor, nedenini hiç anlayamadım.
Peki ben KHO ve astsubaylığı tercih edersem, AYT puanım yetersiz gelirse astsubaylığı da deneyebiliyor muyum? Çünkü MSÜ sınavı üniversite sınavından önce yapılıyor, kılavuzda da okuduğuma göre sanırım AYT puanımız yeterli gelmezse eleniyoruz.
 
Özel başlık
Belgaz
Çok teşekkür ederim cevaplarınız için. Bu bilgilerin 1 tanesi bile internette yer almıyor, nedenini hiç anlayamadım.
Peki ben KHO ve astsubaylığı tercih edersem, AYT puanım yetersiz gelirse astsubaylığı da deneyebiliyor muyum? Çünkü MSÜ sınavı üniversite sınavından önce yapılıyor, kılavuzda da okuduğuma göre sanırım AYT puanımız yeterli gelmezse eleniyoruz.
Rica ederim bende bu sene öğrendim geçen sene dediğiniz gibi hiçbir bilgi yoktu internette.

Evet KHO için AYT puanınız yetmezse Astsubaylık için elemelere çağrılırsınız.

Aklıma gelmişken söyleyeyim , Boy/Kilo sıkıntınız varsa bir an önce halletmeye çalışın yoksa daha spor ve 100 küsür soruluk teste bile giremeden elenirsiniz. Bir sorunuz olursa buradan veya özelden sorabilirsiniz yardımcı olurum.
 

Fakehero

Moderatör
Yönetici
Moderatör
Özel başlık
English Teacher
Kara Harp Okulunu kazanmıştım yardımcı olmaya çalışayım.

MSÜ puanı zaten baraj puan belli. Onu geçmen kâfi mülakata çağırılmak için. O puan yerleştirmede etki etmiyor okula girdikten sonra branş seçerken lazım oluyor.

AYT'de ise 2020 için , AYT EA ham 250 puan alan arkadaşım yedeklerde kaldı , 220,230 altı da zaten kazanamadı AYT puanı yetersiz diye uyarı verdi. Tavsiyem KHO'ya EA'dan gireceksen 260 270 puanı geçmen.

KHO Sayısal veya HHO , DHO gireceksen zaten 300 bin barajı var. AYT Sayısal'da 300 bine girmen gerekiyor.
Peki meraktan soruyorum Harp okulunda devam ediyor musun ? Kazanmıştım derken mülakatı filan geçtin mi ?
 

TommyShelby

Doçent
Rica ederim bende bu sene öğrendim geçen sene dediğiniz gibi hiçbir bilgi yoktu internette.

Evet KHO için AYT puanınız yetmezse Astsubaylık için elemelere çağrılırsınız.

Aklıma gelmişken söyleyeyim , Boy/Kilo sıkıntınız varsa bir an önce halletmeye çalışın yoksa daha spor ve 100 küsür soruluk teste bile giremeden elenirsiniz. Bir sorunuz olursa buradan veya özelden sorabilirsiniz yardımcı olurum.
Hocam peki sözel ile kara harp okuluna girebiliyor muyuz? İnternette 3-5 bilgi var fakat internete pek güvenim kalmadı artık :D
 
Özel başlık
Belgaz
Peki meraktan soruyorum Harp okulunda devam ediyor musun ? Kazanmıştım derken mülakatı filan geçtin mi ?
Evet her şeyi geçtim , sağlıkta kurulda elendim. Şu an mühendislik okuyorum bitince dış kaynaktan subay alımlarında şansımı deneyeceğim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hocam peki sözel ile kara harp okuluna girebiliyor muyuz? İnternette 3-5 bilgi var fakat internete pek güvenim kalmadı artık :D
Hayır. Sözel ile astsubaylık bile alım yapmıyor artık.
 

Fakehero

Moderatör
Yönetici
Moderatör
Özel başlık
English Teacher
Evet her şeyi geçtim , sağlıkta kurulda elendim. Şu an mühendislik okuyorum bitince dış kaynaktan subay alımlarında şansımı deneyeceğim.
Sağlıkta ne sebeple elendin ? Ciddi birşey ise dış alımdan girdiğinde de aynı sebeple elenebilirsin aklında olsun. Bir de giremezsen hemen yüksek lisansa kaydol o zaman biraz daha zaman kazanırsın. Biliyorsun dış alımda kurallar değişmediyse lisans mezunu 27 yüksek lisans ise 32 yaş sınırında olmalı.
 

TommyShelby

Doçent
Evet KHO için AYT puanınız yetmezse Astsubaylık için elemelere çağrılırsınız.
Bu elemelere çağrılma işi ÖSYM'nin sınavından sonra mı belli oluyor? Üniversite puanları açıklandıktan sonra yani. Eğer açıklanmadan önce elemeler başlıyorsa ve elemelere girdikten sonra AYT puanım düşük gelirse astsubaylığı denemek için geç kalmış olmaz mıyım?
 
Özel başlık
Belgaz
Sağlıkta ne sebeple elendin ? Ciddi birşey ise dış alımdan girdiğinde de aynı sebeple elenebilirsin aklında olsun. Bir de giremezsen hemen yüksek lisansa kaydol o zaman biraz daha zaman kazanırsın. Biliyorsun dış alımda kurallar değişmediyse lisans mezunu 27 yüksek lisans ise 32 yaş sınırında olmalı.
Gözden elendim ufak bir farkla. Olur da düzelmezse 4 sene içinde çizdiririm diye düşünüyorum. Teşekkür bu arada yüksek lisans tavsiyesi için.
Bu elemelere çağrılma işi ÖSYM'nin sınavından sonra mı belli oluyor? Üniversite puanları açıklandıktan sonra yani. Eğer açıklanmadan önce elemeler başlıyorsa ve elemelere girdikten sonra AYT puanım düşük gelirse astsubaylığı denemek için geç kalmış olmaz mıyım?
Onun için bir şey diyemem MSÜ 2019 ve 2020 çağrısı çok başka oldu. 2020'de covidden dolayı tyt-ayt açıklanmadan çağrılmıştık.
 

TommyShelby

Doçent
2020'de covidden dolayı tyt-ayt açıklanmadan çağrılmıştık.
Böyle bir şey olursa ve TYT-AYT açıklanmadan çağrılırsam çok kötü olur. Dediğim gibi AYT düşük gelirse astsubaylık için geç kalmış olurum. Çoktan başlamış olacak çünkü elemeler.
Mesaj otomatik birleştirildi:

c) MSB tarafından belirlenecek olan taban puanı alamamış olan adayların, 2’nci seçim aşamalarına katılmış ve başarılı olmuş olsalar dahi taban puanını alamadıkları okul türü için askeri öğrenci adaylıkları sonlandırılır.

ç) Ayrıca MSB tarafından Harp Okulları adaylarına YKS Başarı Sıralamaları için bir alt sınır koyulabilecek, bahse konu alt sınırın koyulması durumunda adayların alt sınırın altında kaldıkları okul için adaylıkları sonlandırılabilecektir.

Böyle bilgiler yer alıyor kılavuzda. Ama ''subaylık için AYT puanım düşük geldi ve 3. aşamada elendim, neyse astsubaylığa TYT yetiyor onu deneyeyim bari'' deme hakkım var mı onunla ilgili bir bilgi bulamadım. Bana böyle bir hakkımız olmaz gibi geliyor. Saçma sapan iş yapıyorlar.
 
Son düzenleme:

SDN Son Haberler

Son mesajlar

Üst