Haber Şubat Ayındaki Küresel Uygulamalar丨Amerikan sağlık uygulamalarında gelir artışı yaşandı ve Yapay Zeka eski erkek arkadaş işlerinde etkili oldu

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
26
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
1679402080989.png

App Intelligence ve diğer modülleriyle SocialPeta, 2023 Şubat ayında reklam, gelir ve indirme açısından küresel mobil uygulamalar (oyun dışı) arasında ilk 20'yi sıralayarak, mobil uygulama sektöründeki kişilere küresel mobil pazarın değişen trendlerini daha iyi anlamalarında yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Şubat ayında küresel mobil uygulamaların genel performansı:

● Canlı video arkadaşlık uygulaması [PeachLive], cinselliğe uygun derecede dokunan ve açıklayıcı reklamlarıyla reklam listesinde yer aldı;

● [Picsart], fotoğraflardan eski erkek arkadaşları AI kullanarak kaldırma özelliği sundu ve bu özellik, birçok yeni indirmeye yol açtı;

● Android reklam listesindeki reklamların yarısı, ağ optimizasyonu sağlayan uygulamalar tarafından işgal edildi.

Reklama Göre En İyi 20 Uygulama​


1679402126918.png

Şubat ayında reklam listesinde yer alan ilginç ve yeni uygulamalar:

[PeachLive], Shenzhen Lerji Technology tarafından yayınlanan canlı video sohbet uygulaması, Şubat ayında iOS'taki reklamlarında %41'lik bir artış yaşadı. Uygulama Haziran 2021'de piyasaya sürüldü ve 2 yıldan kısa sürede, rakip uygulamaların reklam tarzlarından incelikle ayrılan, kendine has reklam stiline sahip oldu.

● [PeachLive], reklam görsellerinin cazip olması sebebiyle pazarlamaya uygun yapısı ve cinsel açıdan çağrıştırıcı olması sayesinde öne çıktı. Örneğin, göğüslerin hareketlerine odaklanan videolar;

● Reklam bölgeleri: başlıca BAE, Suudi Arabistan ve diğer Orta Doğu ülkeleri olup, bu ülkeler toplamın %26'dan fazlasını oluşturmakta, bunların ardından %4,4 ile ABD geliyor;

● Reklam satın alma: uygulamanın reklam satın alımları sadece gündelik ve aksiyon medyasını kapsıyor, her biri %50 oranda çoğunlukta;

● Reklam kanalları: uygulama, FB News Feed, Audience Network, Instagram ve Messenger dahil olmak üzere 4 ana kanalda reklamlar yayınladı, her biri yaklaşık %25'lik bir paya sahip.

[AXS Tickets], bilet satın alma hizmeti sunan bir uygulamadır. Uygulamanın iki benzersiz yönü bulunmakta. İlk olarak, insanların biletlerini yeniden satmalarına izin veriyor; ikincisi ise, kullanıcılar AXS Tickets ile açtıkları ücretli hesapları aracılığıyla biletleri piyasa fiyatlarına satın alabiliyor, böylece bilet simsarlarından çok daha yüksek fiyatlara bilet satın almaları gerekmiyor. [AXS Tickets], Şubat ayında reklamlarında %21'lik bir artış yaşadı. SocialPeta'nın Reklamveren Analizi'ne göre, uygulamanın Şubat ayındaki reklam verileri şu şekildedir:

● Yalnızca ABD, İngiltere, Kanada ve Avustralya'da reklamlar yayınladı, ABD pazarı reklamlarının %85'ini oluşturdu. Yüzde, geçen yıl boyunca artmıştı. Açıkça uygulamanın reklamları Amerika pazarında daha etkiliydi;

● Uygulamanın reklam satın alması, paylarına göre yüksekten düşüğe sağlık & fitness, arcade ve verimlilik medyasına odaklanmıştır. Bununla birlikte, payların birbirine olan farklarında büyük bir fark gözlemlenmemekte idi;

● Reklam kanalları açısından, uygulama reklamlarının çoğunu %41'lik bir oranla FB News Feed'de yayınladı, ardından %33 ile Instagram geldi;

Son zamanlarda daha verimli olan reklamlar, canlı gösterilerden alınan klipler ve reklam metinleri ayrıntılı gösteri bilgileriydi. En iyi reklamlarından biri, Mayıs ayında Huntsville'deki gösterinin resmi fragmanıydı, burada grup büyük bir tutkuyla çaldı ve bu da hayranları için büyük bir çekicilik sağladı.

1679402175651.png


AXS’nin reklamlarından bir görüntü
Dosya temizleme aracı [File Cleanup Expert], Şubat ayında reklamlarında %71'lik bir artışla tüm alet uygulamaları arasında bir numara oldu. SocialPeta'nın Reklamveren Analizi'ne göre, uygulamanın Şubat ayındaki reklamcılığı şu şekildeydi:

● Reklamlarını Güneydoğu Asya, Kuzey Amerika ve Orta Doğu'daki birçok ülkede yayınlamış ve her ülkede %1,4-1,9 oranları bulunmaktadır. Açıkçası uygulama hedef pazarlarından emin değil izlenimi vermekte;

● Uygulamanın reklam satın alması açısından, üretkenlik medyası %68'lik bir paya sahipti. Bu oran, son bir yıl içinde artmıştı, bu da üretkenlik medyasının uygulama için daha yüksek bir dönüşüm oranına sahip olduğu anlamına geliyordu;

● Reklam kanalları açısından, uygulamanın çoğu reklamı FB Haber Akışı'nda yayınlandı ve %37'lik bir orana sahipti, ardından Messenger ve Instagram takip etmekte, ve her biri de yaklaşık %20'lik bir orana sahip olmakta idi;

● Son zamanlarda yayınlanan daha verimli yeni reklamlar ise, çeşitli tipte olmalarına rağmen, hepsi "ücretsiz indirme" ile öne çıkmaktaydı. Bazı reklamlar image matting ile ilgiliydi, bazıları şarj etkileri ile ilgiliydi, hatta oynanabilir oyun reklamları bile vardı, ancak hiçbiri, bir dosya temizleme aracının indirilmesine yol açtıklarını belirten bir içeriğe sahip değildi.

Dosya temizleme aracı [File Cleanup Expert], Şubat ayında reklamlarında %71'lik bir artışla tüm alet uygulamaları arasında bir numara oldu. SocialPeta'nın Reklamveren Analizi'ne göre, uygulamanın Şubat ayındaki reklamcılığı şu şekildeydi:

● Reklamlarını Güneydoğu Asya, Kuzey Amerika ve Orta Doğu'daki birçok ülkede yayınlamış ve her ülkede %1,4-1,9 oranları bulunmaktadır. Açıkçası uygulama hedef pazarlarından emin değil izlenimi vermekte;

● Uygulamanın reklam satın alması açısından, üretkenlik medyası %68'lik bir paya sahipti. Bu oran, son bir yıl içinde artmıştı, bu da üretkenlik medyasının uygulama için daha yüksek bir dönüşüm oranına sahip olduğu anlamına geliyordu;

● Reklam kanalları açısından, uygulamanın çoğu reklamı FB Haber Akışı'nda yayınlandı ve %37'lik bir orana sahipti, ardından Messenger ve Instagram takip etmekte, ve her biri de yaklaşık %20'lik bir orana sahip olmakta idi;

● Son zamanlarda yayınlanan daha verimli yeni reklamlar ise, çeşitli tipte olmalarına rağmen, hepsi "ücretsiz indirme" ile öne çıkmaktaydı. Bazı reklamlar image matting ile ilgiliydi, bazıları şarj etkileri ile ilgiliydi, hatta oynanabilir oyun reklamları bile vardı, ancak hiçbiri, bir dosya temizleme aracının indirilmesine yol açtıklarını belirten bir içeriğe sahip değildi.

[Rotita], ABD'de bulunan yüksek kalite ve trend kadın giyimine odaklanan bir alışveriş uygulaması, Şubat ayında reklamlarında %21'lik aylık bazda (MoM) bir artış yaşadı. [Rotita]'nın reklam sloganı "Yeni Sezon, Yeni Gardırop"tan, uygulamanın son dönemdeki reklamlarının yaklaşan sezon için yeni kıyafetlere olan talebi hedeflediğini görebiliriz. Kasım 2021'de başlatılan uygulama, reklamlarını esas olarak ABD, Avustralya, Kanada ve İngiltere'de yayınladı. Reklamlarının çoğu bulmaca medyasındaydı ve %70 kadar yüksek bir orana sahipti, ardından %21 oranı ile kart medyası gelmekte idi.

[Emmiol], listede yeni olan başka bir alışveriş uygulaması ise Şubat ayında reklamlarında %18'lik aylık bazda (MoM) bir artış yaşadı. [Rotita]'nın aksine, [Emmiol]'ün reklamları, Y2K trendleri ve Z jenerasyonu modasıyla ilgilenen müşterilere yönelikti. Kadın giyiminin yanı sıra erkek giyim ve vintage giyim de hedeflerinde bulunmaktadır. Uygulamanın reklamcılığı konusunda ise, ABD, Almanya ve diğer Avrupa ülkelerine odaklanıldı. Reklam satın alımları, eğitim, board medya ve sosyal medya ile ilgiliydi.

[Lokal], sadece Hindistan'da reklamlar yayınlayan Hint bir haber uygulamasıdır. Uygulama, Şubat ayında Android'deki reklamlarında %27'lik aylık bazda (MoM) bir artış yaşadı, belki de yaklaşan Ramazan için bir pazarlama planı yapmakta idi.

Gelire Göre En İyi 20 Uygulama

1679402665203.png

App Store'daki önemli gelir artışına sahip yeni uygulamalar:

● ABD'nin en iyi kilo verme ve fitness uygulaması olan [MyFitnessPal], Şubat ayında %13,2'lik aylık bazda (MoM) istikrarlı bir gelir artışı bildirdi. Gelir artışı, büyük ölçüde, uygulamayı kullanarak kilo verme deneyimini paylaşarak halka [MyFitnessPal]'ı öneren 39 yaşındaki bir erkek ünlüden kaynaklandı;

● Japon canlı TV yayını uygulaması [ABEMA], Şubat ayında %23,5'lik aylık bazda (MoM) bir gelir artışı yaşadı ve App Store küresel gelir sıralamasında 43. sırada yer aldı. Gelir artışı, Şubat ayında elde edilen Alman Bundesliga yayın haklarından kaynaklandı.

Google Play'deki önemli gelir artışına sahip yeni uygulamalar:

● [Globoplay], Brezilya merkezli kitle iletişim holdingi Grupo Globo'ya ait bir video streaming uygulamasıdır. Uygulama, Şubat ayında %4,4'lük aylık bazda (MoM) gelir artışı yaşadı. Brezilya'da karnaval ayı olan Şubat'ta, [Globoplay] birçok yeni dizi, film ve kitap uyarlamaları sunarak kutlama yaptı ve uygulamanın abone sayısını artırdı;

● Küresel çevrimiçi arkadaşlık uygulaması olan [Badoo], Şubat ayında %8,7'lik aylık bazda (MoM) gelir artışı bildirdi ve Google Play küresel gelir sıralamasında 36. sırada yer aldı. Gelir artışının büyük bölümü Hindistan, İngiltere ve Endonezya'dan kaynaklandı.

İndirmeye Göre En İyi 20 Uygulama

1679402894941.png

App Store'daki önemli indirme artışına sahip yeni uygulamalar:

● [Google Meet], bire bir video aramaları ve çok kullanıcılı video konferansları sunan bir iletişim uygulamasıdır. Uygulamanın indirmeleri, Şubat ayında %18,6'lık aylık bazda (MoM) artış göstererek App Store küresel indirme sıralamasında 23. sırada yer aldı. İndirmelerin %69'u ABD'den gerçekleşti;

● Konum paylaşım uygulaması [whoo], Aralık 2022'de yayınlandı. Şubat ayında indirmelerde %56'lık aylık bazda (MoM) artış kaydederek, App Store küresel indirme sıralamasında 40. sırada yer aldı. İndirmelerin %46'sı Japonya'dan gerçekleşti.

Google Play'deki önemli indirme artışına sahip yeni uygulamalar:

● Çevrimiçi fotoğraf düzenleme uygulaması olan [Picsart], Şubat ayında indirmelerde %4,3'lük aylık bazda (MoM) artış kaydetti. Artış, "AI ile fotoğraflarınızdan eski erkek arkadaşınızı kaldırın" adlı popüler pazarlama fikrinden kaynaklandı. İndirmelerin %33'ü Hindistan'dan yapıldı.

Picture1.png

● Ses/video oynatıcı ve dosya aktarma aracı olan [PLAYit], Şubat ayında indirmelerde %49,4'lük aylık bazda (MoM) artış kaydederek, Google Play küresel indirme sıralamasında 16. sırada yer aldı. Küresel indirmelerin %78'i Hindistan'dan gerçekleşti, ardından %12 ile Pakistan geldi.
 
Üst