Stokta olmayan ürünün Tüketici hakları nelerdir?

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
14 Ağustos 2014
Mesajlar
803
Reaksiyon puanı
227
Puanları
43
Yaş
32
"Corsair RM100i" Power satın aldım. Bu ürünüm daha sonra arızalandı ve Hepsiburada'ya gönderdim.
Ürününün Stokta aynısı veya bir üst modeli olmadığı ve bu neden ile sadece para iadesi yapabileceklerini belirttiler.

Ürünün fiyat farklı çok değişti. Edilen iade ile yeni bir ürün alamam.

Tüketici haklarında ürünün "Misli (Eş, Benzer)" ile değişim yapılacağını belirten yasa tam olarak ne anlama geliyor?

Bende şu şekilde belirttim. Corsair ürünü yoksa sitenizde olan benzeri farklı marka ile ürün ile değişimini kabul edeceğimi belirttim. Tabi kabul edilmedi.
Bu yasa ile benzer farklı bir marka ürünü talep hakkım var mıdır? Bi ürün stokta yoksa benzeri Farklı marka veya güncel ücretinin iadesini yapılması gerekmez mi? (Bu arada ürün hiçbir yerde satılmıyor.)

Diğer türlü stokta yoksa müşteri mağdur edilecek mi?
 

realsim85

Asistan
Katılım
1 Mart 2018
Mesajlar
190
Reaksiyon puanı
99
Puanları
28
satış sözleşmesini okumak lazım hepsiburadanın ki biraz farklı diğer alışveriş sitelerinden fakat yasada ayıplı ürünler için "malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır" genel olarak yazdıklarınızdan çıkardığım sonuç bu metni karşılıyor...
Edit: ürünün fiyatının artması birşey değiştirmez size aldığınız ürün fiyatı iade edilir eğer siz talep ederseniz aradaki farkı ödeyerek diğer ürünleri alabilirsiniz...
 
Katılım
14 Ağustos 2014
Mesajlar
803
Reaksiyon puanı
227
Puanları
43
Yaş
32
satış sözleşmesini okumak lazım hepsiburadanın ki biraz farklı diğer alışveriş sitelerinden fakat yasada ayıplı ürünler için "malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır" genel olarak yazdıklarınızdan çıkardığım sonuç bu metni karşılıyor...
Edit: ürünün fiyatının artması birşey değiştirmez size aldığınız ürün fiyatı iade edilir eğer siz talep ederseniz aradaki farkı ödeyerek diğer ürünleri alabilirsiniz...
Buradaki sorun stokta olmayan ürün ve Farklı marka talep etme hakkım var mı? Lütfen yazımı detaylı inceleyiniz zaten bu genel cevabı biliyoum. Hepsiburada ile sorunu çözemedim bu neden ile tüketici haklarına gideceğim.
 

realsim85

Asistan
Katılım
1 Mart 2018
Mesajlar
190
Reaksiyon puanı
99
Puanları
28
Buradaki sorun stokta olmayan ürün ve Farklı marka talep etme hakkım var mı? Lütfen yazımı detaylı inceleyiniz zaten bu genel cevabı biliyoum. Hepsiburada ile sorunu çözemedim bu neden ile tüketici haklarına gideceğim.
internette araştırdım üstadım yetmedi avukat arkadaşımı aradım anladığım kadarıyla anlatmaya çalışayım; "ürünün bedelinin artması satıcıyı bağlamadığını kur farkından dolayı olduğunu ürünün stokda bulunmaması durumunda stok güncellene veya üretici firmadan istenilmesini talep edebilirsin,farklı renk farklı model ürün değişimi yasal olarak talep edilemeyeceği satıcının inisiyatifinde olduğunu söyledi tüketici hakem heyetine gidersen sonuç değişmeyecek fatura tutarı iade edilecektir, bir üst ürünü vs isterseniz aradaki fiyat farkını siz verirsiniz, ürünü dolar cinsinden aldıysanız faturada yazıyorsa ozmn güncel kurdan iadesini alırsınız aksi durumda Tl cinsinden faturada yazan tutar iade edilir.diğer durumlarda satıcının duruma itirazı mümkün kur farkını gösterebilir ben zarar ediyorum vb cümleler kuracaktır"
benim yorumum sonuçta ürün piyasadan çekilmedi üretimi devam ediyorsa üreticiden istenilmesini talep edin veya stok bekleyin,en kötü de iadesini alın derim...

EDİT: tam sizin konunuz ile alakalı bir yazı buldum eminim gerekli cevapları bulacaksınız burada
Ayıplı malın misli ile değişimi mümkün mü?
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağustos 2014
Mesajlar
803
Reaksiyon puanı
227
Puanları
43
Yaş
32
internette araştırdım üstadım yetmedi avukat arkadaşımı aradım anladığım kadarıyla anlatmaya çalışayım; "ürünün bedelinin artması satıcıyı bağlamadığını kur farkından dolayı olduğunu ürünün stokda bulunmaması durumunda stok güncellene veya üretici firmadan istenilmesini talep edebilirsin,farklı renk farklı model ürün değişimi yasal olarak talep edilemeyeceği satıcının inisiyatifinde olduğunu söyledi tüketici hakem heyetine gidersen sonuç değişmeyecek fatura tutarı iade edilecektir, bir üst ürünü vs isterseniz aradaki fiyat farkını siz verirsiniz, ürünü dolar cinsinden aldıysanız faturada yazıyorsa ozmn güncel kurdan iadesini alırsınız aksi durumda Tl cinsinden faturada yazan tutar iade edilir.diğer durumlarda satıcının duruma itirazı mümkün kur farkını gösterebilir ben zarar ediyorum vb cümleler kuracaktır"
benim yorumum sonuçta ürün piyasadan çekilmedi üretimi devam ediyorsa üreticiden istenilmesini talep edin veya stok bekleyin,en kötü de iadesini alın derim...

EDİT: tam sizin konunuz ile alakalı bir yazı buldum eminim gerekli cevapları bulacaksınız burada
Ayıplı malın misli ile değişimi mümkün mü?
Yazdığınız yazıyı okudum. Ürün arızalı diye şu ürünü vereceksiniz diye bilgi paylaşmadım. Sadece ürünümle eşdeğer özelliklere sahip bi ürün bana verilmesinin yasal hakkım olabileceğini soruyorum.

Ayrıca bu alışveriş bir sözleşmedir. Bana 2 yıl bu fiyat bu ürünün performası söz verildi. Bunu yerine getirmeleri gerekiyor. Ürünlerinin yetersiz olmasını nedeni ile bir ücret ödemem zorunda değilim.
Burada bana teklifte bulunurlar kabul ederim. Farklı birşey.
 
Üst