GrowthackerSK
Öğrenci
- Katılım
- 25 Kasım 2014
- Mesajlar
- 4
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 0
Gelişen Google algoritmaları, kişilerin ve firmaların arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilmeleri için farklı yöntemler geliştirmelerini zorunlu kılmaktadır. Birçok kişi sosyal medya ile ilgilenecek zaman bulamadıklarından şikayet ediyor ve bir çok mecrayı gereksiz görüyor. Ancak bu sosyal mecralar arama sonuçlarınıza doğrudan etki yapmanın yanında, bilinirliğinizi ve etkileşim oranınızı da arttırmaktadır.
Özellikle Facebook, Twitter, Google+ üzerindeki link paylaşımlarınız ve yarattığınız etkileşimler çok önemlidir. Yaptığınız bir paylaşımı beğenen,paylaşan, retweet eden kullanıcılar sayesinde onlarında arkadaş listeleriyle hatta 3. dereceden kişiler ile de bağlantı kurabilirsiniz.
İlginizi Çekebilir: Sosyal Medya Pazarlama Planınızın Parçası Olmalı!
İçerik Paylaşımlarınız Nasıl Olmalı ?
Sosyal medya üzerinden yapacağınız paylaşımların direk satış odaklı olması yapacağınız en büyük hata olur. Öncelikle firmanız ve hizmetleriniz hakkında farkındalık yaratan ve kullanıcı ile etkileşim sağlayacak paylaşımlar olmalıdır. Sade link paylaşımlarından sakınıp, kullanıcıda merak uyandıran başlıklar seçilmelidir. Makalenin veya paylaşacağınız içerikten bir kesit eklemeniz yine karşı tarafın gözünde olumlu gözükecektir.
Bir diğer önemli nokta da sosyal medyanın her türlü içeriği paylaşmaya müsait olduğunu unutmamalısınız. Resimler, videolar, makaleler, podcastler, ses dosyaları, dökümanlar vb. kaynaklardan maksimum yararlanmalısınız. Örneğin bir Facebook sayfasında sadece link paylaşmış bir firma hem estetik açıdan hemde etkileşim açısından zayıftır. Sayfa içeriklerinizi videolar, resimler ve animasyonlar ile besleyerek kullanıcı dostu bir profil sağlayabilirsiniz.
İlginizi Çekebilir: Linkedin Pazarlama Teknikleri
Facebok üzerinden alacağınız Likelar, Twitter üzerinden Fav. ve Retweet ler Google+ üzerinden +1 puanları, Google ve Bing sıralamanızı doğrudan etkileyecektir.
Sosyal medyada yaptığınız paylaşımların görülmesini şansa bırakmayın !! Her mecrada sektörünüzle, ürün ve hizmetleriniz ile ilgili yada ilgilendiğiniz konularla alakalı yayın yapan grup ve topluluklara katılın. Bu konuda başı çeken mecralar Linkedin ve Google+dır. Bu iki mecrada takip edeceğiniz kişiler ve gruplar ile yurtdışında yapılan çalışmaları görebilir ve onlardan esinlenebilirsiniz. Özellikle Linkedin paylaşımlarına başladıktan sonra site trafiğinizde ki artış sizi fazlasıyla memnun edecektir. Ayrıca, Linkedin ve üzerinde katıldığınız gruplarda başlatacağınız tartışmalarda ve bırakacağınız yorumlarda kendinizi uzman gösterip, kemik kitlenizi yaratabilirsiniz.
Peki ya Google+? Arama sonuçlarına etki eden bir çok faktörden söz edilir, bunlardan bir tanesi de şüphesiz Google+ üzerindeki hareketliliğiniz. Google arama sonuçlarında önceliği doğal olarak kendi sosyal mecrasına veriyor ve burada yaratacağınız etkileşimler önemli bir hal alıyor.
Yeni hazırladığınız sayfanızı/makalenizi direk Google+ üzerinde paylaşıp, gruplarda yayarsanız, sayfanız daha hızlı index alacak ve sonuçlarda yükselecektir. Ayrıca, Google+ hashtag kullanılmasına izin vererek, içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaşmasına katkıda bulunuyor. Paylaşımlarınızın altında yer alan bölümde hedef kitlenizi seçebilir, dilerseniz bu kitleye mail atabilirsiniz.
Dikkat!! İçeriklerinizi belirli bir planlama dahilinde paylaşmazsanız, Google sizi spam olarak algılayabilir ve hesabınız devre dışı kalabilir.
SEO Dediğimiz zaman aklımıza bir çok çalışma, teknik, yöntem gelebilir. Sosyal medya çalışmaları da bu yapbozun sadece bir parçası. Siteye trafik sağlamanın, web2.0 profil sitelerde çalışma yapmanın, hedef kitleniz ile etkileşim halinde olmanın en sağlam yolu sosyal medyadır.
Herkese iyi çalışmalar
Özellikle Facebook, Twitter, Google+ üzerindeki link paylaşımlarınız ve yarattığınız etkileşimler çok önemlidir. Yaptığınız bir paylaşımı beğenen,paylaşan, retweet eden kullanıcılar sayesinde onlarında arkadaş listeleriyle hatta 3. dereceden kişiler ile de bağlantı kurabilirsiniz.
İlginizi Çekebilir: Sosyal Medya Pazarlama Planınızın Parçası Olmalı!
İçerik Paylaşımlarınız Nasıl Olmalı ?
Sosyal medya üzerinden yapacağınız paylaşımların direk satış odaklı olması yapacağınız en büyük hata olur. Öncelikle firmanız ve hizmetleriniz hakkında farkındalık yaratan ve kullanıcı ile etkileşim sağlayacak paylaşımlar olmalıdır. Sade link paylaşımlarından sakınıp, kullanıcıda merak uyandıran başlıklar seçilmelidir. Makalenin veya paylaşacağınız içerikten bir kesit eklemeniz yine karşı tarafın gözünde olumlu gözükecektir.
Bir diğer önemli nokta da sosyal medyanın her türlü içeriği paylaşmaya müsait olduğunu unutmamalısınız. Resimler, videolar, makaleler, podcastler, ses dosyaları, dökümanlar vb. kaynaklardan maksimum yararlanmalısınız. Örneğin bir Facebook sayfasında sadece link paylaşmış bir firma hem estetik açıdan hemde etkileşim açısından zayıftır. Sayfa içeriklerinizi videolar, resimler ve animasyonlar ile besleyerek kullanıcı dostu bir profil sağlayabilirsiniz.
İlginizi Çekebilir: Linkedin Pazarlama Teknikleri
Facebok üzerinden alacağınız Likelar, Twitter üzerinden Fav. ve Retweet ler Google+ üzerinden +1 puanları, Google ve Bing sıralamanızı doğrudan etkileyecektir.
Sosyal medyada yaptığınız paylaşımların görülmesini şansa bırakmayın !! Her mecrada sektörünüzle, ürün ve hizmetleriniz ile ilgili yada ilgilendiğiniz konularla alakalı yayın yapan grup ve topluluklara katılın. Bu konuda başı çeken mecralar Linkedin ve Google+dır. Bu iki mecrada takip edeceğiniz kişiler ve gruplar ile yurtdışında yapılan çalışmaları görebilir ve onlardan esinlenebilirsiniz. Özellikle Linkedin paylaşımlarına başladıktan sonra site trafiğinizde ki artış sizi fazlasıyla memnun edecektir. Ayrıca, Linkedin ve üzerinde katıldığınız gruplarda başlatacağınız tartışmalarda ve bırakacağınız yorumlarda kendinizi uzman gösterip, kemik kitlenizi yaratabilirsiniz.
Peki ya Google+? Arama sonuçlarına etki eden bir çok faktörden söz edilir, bunlardan bir tanesi de şüphesiz Google+ üzerindeki hareketliliğiniz. Google arama sonuçlarında önceliği doğal olarak kendi sosyal mecrasına veriyor ve burada yaratacağınız etkileşimler önemli bir hal alıyor.
Yeni hazırladığınız sayfanızı/makalenizi direk Google+ üzerinde paylaşıp, gruplarda yayarsanız, sayfanız daha hızlı index alacak ve sonuçlarda yükselecektir. Ayrıca, Google+ hashtag kullanılmasına izin vererek, içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaşmasına katkıda bulunuyor. Paylaşımlarınızın altında yer alan bölümde hedef kitlenizi seçebilir, dilerseniz bu kitleye mail atabilirsiniz.
Dikkat!! İçeriklerinizi belirli bir planlama dahilinde paylaşmazsanız, Google sizi spam olarak algılayabilir ve hesabınız devre dışı kalabilir.
SEO Dediğimiz zaman aklımıza bir çok çalışma, teknik, yöntem gelebilir. Sosyal medya çalışmaları da bu yapbozun sadece bir parçası. Siteye trafik sağlamanın, web2.0 profil sitelerde çalışma yapmanın, hedef kitleniz ile etkileşim halinde olmanın en sağlam yolu sosyal medyadır.
Herkese iyi çalışmalar