Sosyal Medya ve Erişilebilirlik

RqcTR

Öğrenci
Katılım
30 Haziran 2011
Mesajlar
23
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Sosyal medya, gün geçtikçe hayatımızda daha derin bir yer ediniyor. Firmalar, sanatçılar, medyatik isimler, promosyon çalışmalarının büyük bir bölümünü sosyal medyada gerçekleştiriyor. Bu duruma bireysel kullanıcıların gösterdiği yoğun ilgi de eklendiğinde, sosyal medyanın önlemez yükselişi ortaya çıkıyor.

Neden sosyal medya?

Bir sanatçı, yaptığı çalışmayı duyurmak için televizyon, gazete ve diğer yayın organlarına başvurmak mecburiyetindeydi. Bu durum hiç şüphesiz, maddi olanak, yoğun çalışma temposu ve uzun bir zaman süreci gerektiriyordu. Artık bu kişiler, Facebook, Twitter gibi sosyal paylaşım platformlarında oluşturdukları sayfalarından, birkaç saniye içinde onbinlerce kişiye ulaşabiliyor.

Neden sosyal medya sorusunun yanıtı ise: Düşük ücret, kaliteli tanıtım ve büyük kitleler.

Rakamsal bilgilerle sosyal medya gerçeği:

  • 24 saat içinde Facebook’a 700 bin kişi üye oluyor. Tüm bu insanlar yazılar paylaşacak, yorum yapacak ve arkadaşlarının paylaşımlarını takip edecekler. Bu da 1 günde yaklaşık 1 milyar bilgi demektir.
  • Twitter’a bir günde 300 bin kişi üye oluyor ve dakikada 44 bin, günde ise yaklaşık 64 milyondan fazla tweet gönderiliyor.
  • Twitter’da en çok takipçisi olan Lady Gaga, The New York Times’dan fazla kişiye ulaşabiliyor.
  • YouTube ise Dünya’da en çok ziyaret edilen 4. web sayfası, 2. arama motoru. Her dakika YouTube’a 24 saatlik video yükleniyor.
  • Tüketicilerin sadece %14′lük bir kısmı reklamlara güvenirken, %91′lik bir kesim sosyal medyada yapılan yorum ve önerilere güveniyor.
NOT: Alıntıdır.
Kaynak İçin Tıklayın

---------- Post added at 22:14 ---------- Previous post was at 20:29 ----------

bu yazıyı silin lütfen
 
Üst