- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,961
- Reaksiyon puanı
- 450
- Puanları
- 7,263
Skoda komapkt sedan temsilcisi Octaviayı baştan aşağı yeniledi. yeni A3, Golf ve Leon ile ortak platformu paylaşan model yeni haliyle yerini aldığı modele göre daha ağır bir görünüm sunmayı başarmış. Yeni modelde eski nesillerin Hbden devrişme sedan görüntüsünden eser kalmadığını görüyoruz.
Octavia dünya prömiyeri geçtiğimiz aylarda yapılan ve ülkemize henüz gelmeye başlayan Rapid ile benzer bir tasarım diline sahip olmuş. Bu durum Rapidin tasarımı için genel olarak yapılan olumlu geri dönüşleri sonrası çokta şaşırtıcı olmadı. Firmanın bağlı olduğu VW grubunda bu hamleyi hemen hemen bütün markalar gerçekleştiriyor. Arka taraf Rapid ile çok büyük oranda benzerlik gösterirken önde ızgara ile bütünleşik olmayan farlar modeli ile Rapidden ayıran en önemli farklılıklar. Tabi Rapidin bir b-sedan olduğunu düşündüğümüzde yeni Octavanın bir C-sedan olarak daha büyük olacağına şüphe yok.
Yeni Octavia, selefinden 90 mm daha uzun ve 45 mm daha geniş. Bu sayede iz genişliği artan model içeride daha geniş bir hacme sahip olmuş. 590 ltlik bagaj hacmiyse oldukça dikkat çekici. 102 kglık diyet yapan yeni Octavia, içeride platform kardeşlerine benzer seviyede daha kaliteli malzemeye yer vermiş. İçeride kullanılan tasarım diliyse Rapidden tanıdık. Fren enerjisi geri kazanımlı ve start-stop sistemli Greenline versiyonu 1.6 TDI 110 bglik üniteye sahip olacak.
Benzinli ünitelerde ise ilk etapta Yeni 1.2 TSI üniteler 84 bg ve 104 bg gücünde, 120 bg gücünde 1.4 TSI ve 179 bg gücünde 1.8 TSI üniteler ile başlayacak. En güçlü vRS versiyonu ise 2014′te üretime alınacak. Skoda bu ve başka birçok güçlü motor seçeneği için dört tekerlekten çekiş sistemine geçiş yapmayı düşünüyor. Sürüş modlarının seçim opsiyonu,akıllı park sistemi gibi dikkat çekici özelliklerin yer alacağı yeni Octaviada bir Skoda için ilk olacak adaptif hız sabitleyici yer alacak. Yeni modelin ülkemize geliş tarihi henüz net değil.
kaynak
Octavia dünya prömiyeri geçtiğimiz aylarda yapılan ve ülkemize henüz gelmeye başlayan Rapid ile benzer bir tasarım diline sahip olmuş. Bu durum Rapidin tasarımı için genel olarak yapılan olumlu geri dönüşleri sonrası çokta şaşırtıcı olmadı. Firmanın bağlı olduğu VW grubunda bu hamleyi hemen hemen bütün markalar gerçekleştiriyor. Arka taraf Rapid ile çok büyük oranda benzerlik gösterirken önde ızgara ile bütünleşik olmayan farlar modeli ile Rapidden ayıran en önemli farklılıklar. Tabi Rapidin bir b-sedan olduğunu düşündüğümüzde yeni Octavanın bir C-sedan olarak daha büyük olacağına şüphe yok.
Yeni Octavia, selefinden 90 mm daha uzun ve 45 mm daha geniş. Bu sayede iz genişliği artan model içeride daha geniş bir hacme sahip olmuş. 590 ltlik bagaj hacmiyse oldukça dikkat çekici. 102 kglık diyet yapan yeni Octavia, içeride platform kardeşlerine benzer seviyede daha kaliteli malzemeye yer vermiş. İçeride kullanılan tasarım diliyse Rapidden tanıdık. Fren enerjisi geri kazanımlı ve start-stop sistemli Greenline versiyonu 1.6 TDI 110 bglik üniteye sahip olacak.
Benzinli ünitelerde ise ilk etapta Yeni 1.2 TSI üniteler 84 bg ve 104 bg gücünde, 120 bg gücünde 1.4 TSI ve 179 bg gücünde 1.8 TSI üniteler ile başlayacak. En güçlü vRS versiyonu ise 2014′te üretime alınacak. Skoda bu ve başka birçok güçlü motor seçeneği için dört tekerlekten çekiş sistemine geçiş yapmayı düşünüyor. Sürüş modlarının seçim opsiyonu,akıllı park sistemi gibi dikkat çekici özelliklerin yer alacağı yeni Octaviada bir Skoda için ilk olacak adaptif hız sabitleyici yer alacak. Yeni modelin ülkemize geliş tarihi henüz net değil.




kaynak