Size Bir Sorum Olacak?

dana

Asistan
Katılım
15 Ağustos 2011
Mesajlar
329
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
Merhaba,

Ben bu din konularında biraz cahilimdir. Bu benim eksiğim ama biraz öğrenmeye de çalışıyorum. Size soracağım bu soru basit olabilir. Biliyorsanız lütfen cevaplayınız.

Geçenlerde kuaförümden duydum, ama kulaktan dolma bilgilere de körü körüne inanmak istemedim. Soru şu;

Biz kadınlar adet dönemlerimizde kaş alabilir miyiz, epilasyon yapabilir miyiz, tırnak kesebilir miyiz? Günah diye duydum da.

Etrafımdakilere sordum, kimisi evet kimisi hayır dedi. Tabi kimse referanslı konuşmadı. İnternette de net bir şey bulamadım.

Acaba siz cevaplayabilir misiniz? Ama referanslı olarak, kaynak göstererek.

Teşekkürler.
 

muratflash

Rektör
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,803
Reaksiyon puanı
510
Puanları
3,293
Hayır olur mu öyle şey günah değildir...

Sual: Hayzlı kadın neler yapamaz?
CEVAP
1- Namaz kılamaz.
2- Oruç tutamaz
3- Kur'an-ı kerim okuyamaz.
4- Mushafa el süremez.
5- Camiye, mescide giremez.
6- Kâbe’yi tavaf edemez.
7- Zevciyet muamelesinde bulunamaz. Yani kocası ile birlikte olamaz.
Hayzlı kadın, her çeşit dua okur, tesbih çeker. Saç ve tırnak kesebilir. Saç boyatabilir.

KAYNAK


2- Cünübe saç ve tırnak kesmek mekruh, ama hayzlıya mekruh değildir. Cünüpken de, hayzlı iken de saç boyatabilir. Hayzlı iken yiyip içilebilir; fakat cünüpken ağzını yıkamadan yiyip içmek mekruhtur ve fakirliğe sebeptir. Oruç için sahura kalkan kimsenin, vakit dar ise, elini ağzını yıkadıktan sonra, yiyip içmesi, daha sonra gusletmesi günah değildir. (Halebi)

3-
Kadın cünüp iken hayz görse, cünüplük için gusletmesi iyi olur, hayz bitinceye kadar bekleyip, sonra ikisi için bir gusletmesi de caizdir. Cünübün ağzını yıkamadan yiyip içmesi tenzihen mekruhtur. Çünkü ağzına aldığı su, müstamel olur. Müstamel suyu içmek ise mekruhtur. Hayzlı böyle değildir. Hayz iken gusletmesi emredilmedi. Hayzlı kadın, göğsünü yıkamadan, çocuğunu emzirebilir. Cünüp kadının, yıkamadan emzirmesi mekruhtur. (Hadika)

KAYNAK

Bu verdiğim kaynaklardaki bilgileri oraya gidip okursan zaten bilgilenirsin.. Din etraftaki kişilerden öğrenilmez çünkü günümüzde o kadar saçmalayan varkiii... Doğru düzgün bi kaynak bulup dini ordan öğrenmeli... Doğru kaynağı nasıl bilirim diye soracak olursanda şöylekii kafasına göre anlatmayıpta nakli esas alan kitap, dergi, tv ve radyo yayını, internet sitesi gibi yayınları bulmalı yanii sen diyorsun yaa kaynak istiyorum diye dinde böyledir işte din hakkında konuşurken kaynak gerekir eğer dini insan kendi kafasına göre anlatıyorsa o düzgün bi rehber değildir işte...

Benim sana tavsiye edebileceğim bi kitap şu andaki en iyi en kapsamlı ilmihal kitabı TAM İLMİHAL SAADETİ EBEDİYYE bu kitabı edinmeni tavsiye ederim ondan sonra din hakkında hiçkimseye bişey sormaya gerek kalmaz...

Veya pdf formatında online okuyabilirsin..

online_oku_icon.png
Online Okuyun...
 

dana

Asistan
Katılım
15 Ağustos 2011
Mesajlar
329
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
[MENTION=48671]muratflash[/MENTION] teşekkür ederim
 

7/24

Profesör
Katılım
5 Kasım 2007
Mesajlar
3,814
Reaksiyon puanı
51
Puanları
228
Kulaktan dolma bilgiler + yı - yapar, - yi + yapar. Diyanet hattı var bu konular için uzman kişileri arayabilirsiniz ve danışabilirsiniz..
0212 5122320 0212 5122321
0212 5122322 0212 5135841
0212 5135842 0212 5135840

---------- Post added at 18:51 ---------- Previous post was at 18:48 ----------

Ek olarak buradan mail atabilirsiniz.

dinhizmetleri[MENTION=15169]istanbul[/MENTION]muftulugu.gov.tr
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
dana arkadaşımızın sualine verilen cevap doğrudur. muratflash arkadaşın verdiği kaynak ise birçok konuda geçerli ve güvenilir bir kaynak asla değildir. muratflash kardeşim mutlaka bunu iyi niyetle yapmıştır, samimiyetinden şüphem yok, fakat bu verilen kaynak sadece ihlas(sız) holdingin etrafında kümelenen cemaat için geçerli bir kaynak olabilir ancak. online destek kardeşim bu konuda söylenmesi gereken en güzel sözü söylemiş ve bu milletin tamamına yakınını temsil eden DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI'nın bu konularda insanlarımıza yardımcı olacağı telefonlarını vermiştir. kendisine teşekkür ediyorum.
 

muratflash

Rektör
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,803
Reaksiyon puanı
510
Puanları
3,293
Bende dini konularda tartışmaktan hoşlanmıyorum... Ben hayatımda Enver Ören gibi düzgün bi kişilik vede İhlas holding gibi düzgün bi firma görmedim... Adam kanalını sattı bütün herkese paralarını ödedi daha nee??. Bence bunlar çamur at izi kalsın politikası ayrıcada Samanyolu grubuyla kanal 7 grubnun etrafında kümelenenler allamei cihanmı??..En azından TGRT grubu Amerika dan emir almıyor...

Bu verdiğim kaynak kesinlikle doğru ve güvenilirdir.. Kaynaktaki güvenli olmayan bilgiler neymiş çıkarın getirin cevaplayalım... Neye dayanarak bu kaynağı kötülüyorsunuz...

İslamiyet akıl dini değil nakil dinidir işte kim nakil yaparak anlatıyorsa o doğrudur..O güvenilirdir...
 

N4O1

Asistan
Katılım
4 Eylül 2011
Mesajlar
196
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Madem inanıyorsunuz dine bari yazan şeklini öğrenin
 

promidal

Profesör
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
218
hayızlı kadın sadece namaz kılamaz. onun dışındaki her türlü ibadeti yapabilir. kuranda okur kurana da dokunur oruç da tutar.
kuranı kerim hayızlı kadına sadece namazı yasaklar o da namaz için abdest şartı olduğundandır. onun dışındaki yasakların hiçbirisi kuranda yoktur uydurma ve hurafedir. kuranın yasaklamadığı şeylere haram demek allaha şirk koşmaktır.
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0


Hayızlı veya lohusa kadına yasaklanan Şeyler:

1- Namaz kılmak.
Âdetli veya lohusa kadının namaz kılması câiz değildir. Hz. Peygamber (s.a.s), Fâtıma binti Ebî Hubeyş'e "Hayız gördüğün zaman namazı bırak ve hayız hâlin sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namaz kıl" buyurmuştur. Buhâri'deki rivâyet şöyledir: "Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl" (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109).
Âdetli kadın, kılamadığı namazı kaza etmez, orucu ise kaza etmesi gerekir. Hz. Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).

2- Oruç tutmak.
Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir.

3- Tavâf.
Hz. Peygamber, hac sırasında âdet gören Âişe (r. anhâ)'ye şöyle buyurmuştur: "Hayız gördüğün zaman, temizleninceye kadar Beytullah'ı tavaf dışına hacıların yaptığı diğer hac ibadetlerini yap" (Buhârî, hayz,1, 7, Hacc, 71, Edâhî, 3, 10; Müslim, Hacc,119,120; Ebû Davûd, menâsîk, 23).

4- Kur'an-ı Kerîm okumak.
Mushafa el sürmek ve onu taşımak. "Ona (Kur'ân'a) tam olarak temizlenmiş olanlardan başkası el süremez" (el-Vâkıa, 56/79) Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "İddetli kadın ve cünüp olan, Kur'ân'dan hiç bir şey okuyamaz" (Tirmizî, Tahâre, 98; İbn Mâce, Tahâre, 105).
Hanefilere göre, bir kılıf içindeki Kur'ân'a el sürmek ve taşımak hayızlı ve cünüp için mümkün ve câizdir. Yine ilimle uğraşan kimse, tefsir, hadis ve fıkıh kitaplarını zarûret yüzünden elbisesinin yeniyle veya eliyle tutabilir. Kur'ân yapraklarını abdestli çevirmek müstehaptır. Yine bu yaprakları okumak için bir kalemle çevirmek de câizdir (ez-Zühaylî, el-Fıkhu'l İslâmî ve Edilletuh, I, 471).

5- Mescide girmek, orada eğleşmek ve itikâfa çekilmek.
Hadiste şöyle buyurulur: "Hiç bir hayızlı veya cünüp mescide giremez" (İbn Mâce, Tahâre, 92; Dârimî, Vudû',116). Şâfiî ve Hanbelîler, hayızlı ve lohusanın kirletmemek şartıyla mescitten karşıdan karşıya geçmesini câiz görürler. Hz. Peygamber'in Âişe (r. anha)'ye böyle bir izin verdiği nakledilmektedir. (Müslîm, Hayz, I1-13; Nesâî, Tahâre, 172, Hayz, 18; İbn Mâce, Tahâre, 120).

6- Cinsel temasta bulunmak veya göbekle diz kapağı arasını okşamak (istimtâ).
Bunu delili âyet ve hadistir. Âyette şöyle buyurulur: " Hayız halinde iken kadınlardan uzaklaşın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın" (el-Bakara, 2/222). Uzaklaşmaktan (İ'tizal) maksat, onlarla cinsel teması bırakmaktır. Yine hayızlı hanımıyla ne derece ilgilenebileceğini soran bir sahabeye Allah elçisi şöyle cevap vermiştir: "Senin için göbekten üst taraf serbesttir" (eş-Şevkânî, Neylü'l-Evtâı, I, 277).
Hanbelilere göre, göbek-diz arasında cinsel temas dışında serbesttir. Delil şu hadistir: "Hayızlı kadına cinsel temasın dışında herşeyi yapabilirsiniz" (Müslim, Hayz" 16; Nesaî, Tahâre, 16).
Hanefi, Şâfiî ve Mâlikilere göre hayızlı veya lohusa olan eşiyle cinsel temasta bulunan erkeğe keffâret gerekmez. Ancak tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir.

7- Boşama.
Hayız hâlindeki kadını boşamak câiz değildir. Ancak buna rağmen boşama geçerlidir, ve bid'î tâlak adını alır. Âyette; "Boşayacağınız zaman, eşlerinizi iddetlerine doğru boşayın" buyurulur (et-Talûk, 65/1). Yani içinde iddet meşru olan bir sürede boşayın demektir. Çünkü, ay hâlinin geri kalan kısmı iddetten sayılamaz. Allah elçisi, Abdullah b. Ömer'e, eşini temizlik günlerinde veya gebe iken boşamasını bildirmiştir (eş-Şevkânî, a.g.e., VI, 221; Geniş bilgi için bk. el-Kâsânî, a.g.e., I, 44; İbnü'l-Hümâm, a.g.e., I, 54, 57, 61; eş-Şirâzî, el-Müheneb, I, 38, 45; İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 306 vd.; İbn Âbidîn, a.g.e., I,158,162, 268, 274; eş-Şevkânî, a.g.e., I, 276, 278, 280, 777; ez-Zühaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletüh, Dimaşk 1985, I, 469 vd.).

http://www.sevde.de/islam_Ans/H/H2/hayiz.htm

 

promidal

Profesör
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
218


Hayızlı veya lohusa kadına yasaklanan Şeyler:

4- Kur'an-ı Kerîm okumak. Mushafa el sürmek ve onu taşımak. "Ona (Kur'ân'a) tam olarak temizlenmiş olanlardan başkası el süremez" (el-Vâkıa, 56/79) Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "İddetli kadın ve cünüp olan, Kur'ân'dan hiç bir şey okuyamaz" (Tirmizî, Tahâre, 98; İbn Mâce, Tahâre, 105).
Hanefilere göre, bir kılıf içindeki Kur'ân'a el sürmek ve taşımak hayızlı ve cünüp için mümkün ve câizdir. Yine ilimle uğraşan kimse, tefsir, hadis ve fıkıh kitaplarını zarûret yüzünden elbisesinin yeniyle veya eliyle tutabilir. Kur'ân yapraklarını abdestli çevirmek müstehaptır. Yine bu yaprakları okumak için bir kalemle çevirmek de câizdir (ez-Zühaylî, el-Fıkhu'l İslâmî ve Edilletuh, I, 471).
söylediklerinizin hiçbiri kuranda yasaklanmış şeyler değildir (cinsel ilişki hariç).kuranda haram kılınmamış yasaklanmamış şeyleri yasaklamak şirktir ve müşriklerin işidir. öyleyse yukarıda verdiğiniz hadisleri uyduranlarda mutlaka müşriktir. kurana yalnız temiz olanlar dokunabilir ayetinin geçtiği vakıa suresi ise "hayız" dan bahseden surelerden çok önce inmiştir.yani kuran daha hayizin ne olduğunu anlatmadan yıllar önce bundan bahsetmesi mantıksızdır. öyleyse orada bahsedilen temizlik hayiz halinden yada cünüplükten kurtulmak değildir.78. ayette kuranın korunan bir kitap olduğu 79. ayette ona sadece arınmış olanların dokunabileceği yazar. yani "bu kitap değiştirilemez allah sözüdür bu kitabı yazanlar kalben arındırılmış kimselerdir" anlamı vardır. oradaki temizlik kalben temizliktir. kalbi temiz insanlar bu kitaba dokunduğu için onun değiştirilebileceğini düşünmeyin diyor.
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
“Bir kimse diğerine (din kardeşine), ‘kâfir’ dediği zaman, bu ikisinden biri kâfir olur: Eğer dediği kimse kâfir ise, adam doğru söylemiştir; yok eğer itham edilen kâfir değilse, ona söylediği küfür sözü kendine döner (söyleyen kâfir olur).” ( Buhârî, Edeb 73; Müslim, İman 111; Tirmizî, İman 16)

“
Hiç kimse, bir başkasına ‘fâsık’ veya ‘kâfir’ demesin. Şayet itham altında bırakılan kişide bu sıfatlar yoksa, o söz, onu söyleyene döner.” (Buhârî, Edeb 44)
“Müslümana sövmek fâsıklık, onunla savaşmak küfürdür.” ( Buhârî, İman 36, Edeb 44, Fiten 8; Müslim, İman 116; Tirmizî, Birr 51, İman 15; Nesâî, Tahrîm 27; İbn Mâce, Mukaddime 7, 9, Fiten 4)

Aşırı tekfircilikten Allah'a cc sığınırım. Önüne gelene müşrik kafir diyerek bir yere varamazsınız.

Bir önce ki mesajımda Benim yazdıklarım Tâbiînden Ehl-i sünnetin reisi ve Hanefî mezhebinin kurucusuİmam-ı A'zam Ebü Hanife Hazretleri'nin fetvasıdır.
Senin yazdıkların ise 4 mezhepte yoktur.
Siz kendinizi Imamı Azam'dan yüksek görüyorsunuz belli ki.
İmran b. Husayn'dan (r.a.) Rasululla h (s.a.v.) şöyle buyurdu:
"Ümmetimin en hayırlıları, benim içinde yaşadığım nesildir. Sonra onları takip eden nesil gelir. Sonra onları takip eden nesildir."

Gerçi hadislere inancınız yok ama insanın hidayeti hangi kelimede bulacağı belli olmaz. Okursunuz belki kalbiniz döner inşaallah.
 

promidal

Profesör
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
218
bende sizler gibi hadislere inanırdım. ancak bir gün hadisleri okumaya karar verdim ve 7300 kutubi sitte hadisini inceledim. anladım ki hiç birisi güvenilmez. binlerce kişinin şahitlik ettiği veda hutbesi bile 4 farklı şekilde aktarıldıysa hadislerin hangisi doğru aktarılmış olabilir.

sizinle tartışmak ikimizede birşey kazandırmaz. ama açın okuyun. en azından inandığınız şeyi okuyun. bilmeden inanmak tehlikelidir. zaten okuyunca sizde anlayacaksınız doğruları
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
kütübü sitte de bulunan hadislerin hepsi dinin temel konuklarına delildir, Müctehid hangisini delil yapacaksa onunla fıkhı beyan etmiş iş tamam olmuştur. diğer hadisi şerifler rivayet senedine göre sınıflandırılmıştır. delil olan var olmayan var, nesh edilen var veya hususi bir şey için söylenen var... bu derin bir ilimdir
Sen Müctehid misin ki ? Rivayetlerden hüküm çıkarıyorsun ?
 

promidal

Profesör
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
218
Sen Müctehid misin ki ? Rivayetlerden hüküm çıkarıyorsun ?

bende bunu diyorum rivayetten hüküm çıkarılmaz. kuranda hükümler tamamlanmıştır. kuranda olmayan haramlar ve helaller çıkarmak ise şirktir. herkes kendi müçtehitidir. ben senin adına hüküm koyamam. çünkü senin inancın yalnızca seni bağlar ve sevabıda günahıda sana aittir. ama sizler kuranı okumadan hadisleri okumadan körü körüne size dayatılan sentetik islama biat ediyorsunuz. ancak kuranın bizlere yüklediği sorumluluk öğretilen islama uymak değil, kuranı okumak ve aklımızı kullanarak iman sahibi olmaktır.
 
Üst