Hakan Göçmez
Asistan
- Katılım
- 11 Ocak 2017
- Mesajlar
- 343
- Reaksiyon puanı
- 24
- Puanları
- 18
- Yaş
- 34
Amazon, Netflix gibi pek çok farklı sistemde, kişiselleştirilmiş içerik ve tavsiyeler sunulurken bu alanda yapılan çalışmalardan iyi sonuçların alınması pek çok farklı sistem için de önemli bir örnek teşkil etti.
Bu alanda başarılı çalışmalardan birisini gerçekleştiren Netflix, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada öneri sisteminin şirkete yıllık 1 milyar dolar değerinde bir artı sağladığı belirtildi. Benzer bir etki de Amazon'da yaşandı fakat Amazon tarafından çalışmanın sonuçları ile ilgili herhangi bir rapor paylaşılmadı. Peki, sitelerdeki kişiselleştirilmiş tavsiye sistemi ne?
Tavsiye sisteminde; kullanıcıların ilgileneceği farklı ürün bulması, sitelerde alışveriş ve gezinme boyunca her aşamada tavsiyeler bölümünde kullanıcıların ilgi alanlarına göre içerik gösterilmesi ve böylece satışların, kullanıcı odaklı hizmetin arttırılması hedefleniyor. Üstelik sanılan aksine, öneri sistemleri e-ticaret dünyasıyla sınırlı değil. İçerik portallarında, blog sistemlerinde, seyahat sitelerinde dahi bu tip tavsiyeler sunulabilir. Fakat satışa odaklı sitelerde bunun etkisi çok daha etkili olduğunu söylemek mümkün.
Dinamik İçerik Çözümleri
Kişiselleştirilmiş tavsiyeler için kullanılan isim daha çok dinamik içerik çözümleri olurken, bu sistemin temel hedefinde işbirlikçi filtreleme yer alıyor. Bu yöntem, birçok kullanıcı hakkında davranış bilgisini toplayıp analiz eder, ardından sitedeki metalar ile bu verileri karşılaştırarak en uygun sonuçları istenilen alanda kullanıcılara yönlendirir. Bu konuda farklı eklentiler ve sistemleri kullanabilmek mümkün. Kendi web projenizde kullanıcılara yönelik geliştireceğiniz bu sistem size her zaman artı bir puan katacaktır.