Sigarayı Bırakanlara Öneriler Tavsiyeler

Sigarayı Bırakmak İstermisiniz


  • Kullanılan toplam oy
    7
  • Anket kapatılmış .

Bu konuyu okuyanlar

digiturkeyfi

Öğrenci
  • İçtiginiz son sigaradan 12 saat sonra bedeniniz kendini yenilemeye başlar.
  • Yeni davranışlar huylar edinmenin zaman alacagını unutmayın.
  • Size sigarayı hatırlatacak ortamlardan uzak durun.
  • Kendinizi kandırmayın. Sigarayı bir günde bırakamazsınız. O sizi zorlayacaktır.
  • İçme istegi geldigi vakit, bunun ne zaman, nerede, nasıl kimleyken geldigine dikkat edin.
  • Sigarayla ilgili küllük, ağızlık, çakmak kibrit gibi şeyleri yok edin veya en azından ortadan kaldırın.
  • Sigarayı bıraktıktan sonra evinizde ve işyerinizde sigara kokan perde gibi eşyaları temizleyin degiştirin.
  • Uykunuza dikkat edin. İyi uyursanız ertesi gün sıkıntınız daha az olacaktır.
  • Bedenizi yormaya çalışın. Bol hareket etmek enerjinizi artıracaktır.
  • Boş kaldıgınız zamanlarda sigara içmek yerine yürüyün.
  • Düzenli yemek yiyin ve aç kalmayın.
  • Bol miktarda su için.
  • Kahve, çay ve alkol gibi size sigarayı hatırlatan maddelerden uzak durun.
  • Sekersiz sakırlar çiğneyin veya kalorisiz şekerler yiyin.
  • Yemeklerin yeniden tadına vardıgınızı fark edin.
  • Hatırlayın:ağzınız ve çevreniz sigara kokmuyor, para harcamıyorsunuz, sağlığınız düzeliyor.
  • Arkadaşlarınıza ve çevrenize sigarayı bıraktığınızı söyleyin ve onlardan yardım isteyin.
  • Sigara yoksunlugu iki hafta sürer. Sabredin.
  • Kendinize boş zaman bırakmamaya çalışın. Okuyun sohbet edin, Tv seyredin vb.
  • Elinizi boş hissettiginiz zaman, hemen bir kalem alın, parayla oynayın vb.
  • Sigaranın sorunlarınızı çözmediğini hatta zorlaştırdığını hatırlayın.
  • Çevrenize sigara içilmez işaretleri asın. Çevrenizde sigara içilmesini engelleyin.
  • Yemeklerden hemen sonra dişlerinizi fırçalayın ve yürüyüşe cıkın.
Sigarayı Bırakanlara Öneriler Devam edecek.....

Bu konuda tüm forumdaki kardeşlerimi yazmaya okumaya davet ediyorum. Belki birine faydası olur inşallah. Saygılarımla
 

PrestigeMan

Profesör
Bende içmiyorum sağlığım için bıraktım gerçekten pislikten başka birşey değil sigara arada bi denerim 2 hafta balgam mı atar ya 1 taneden önceden içtiğimde sabah kalktığımda ağzımdaki pis kokusu.. dişlermi fircalagim halde.. Üstüne sinmesi leş gibi üzerinin kokması duman kokusu bide elin pis kokması pislikten başka bişey değil her türlü yönden zararlı bırakın rahatlayın yediğiniz herşeyden tat alıp kedinize geliceksiniz.
 

teokan

Asistan
evet bunlar motive edici ve yardimci tavsiyeler.
ama
Sigarayi birakmak bir basaridir. bu yukarda sayilan yardimci tavsiyelerin hicbiri ve saglik sorunu da olmadan biraktim
sigarayi birakmak aliskanliklari degistirmektir. aynen zayiflamakta aliskanligi degistirerek olur.
 

digiturkeyfi

Öğrenci
  • Arabanızda sürekli radyo dinlemeye başlayın yada araba kullanırkenhalen sigara içme istegi geliyorsa bir süre toplu taşıma araclarını kullanın.
  • Alkolden uzak durun.
  • Sigara içilmeyen yerlerde bulunmaya özen gösterin.
 

digiturkeyfi

Öğrenci
Sigara içmek bagımlılık degil aptal bir alışkanlıktır. Bu alışkanlık yapan sebeblerden ramazan ayında uzaklaştıgımızda kısmen bu alışkanlık degişmektedir. Sigaranın adının ahmak otu olarak degiştirilmesini devletimize tavsiye etmek lazım. Kimse sigara alamazdı o zaman utancından:)
Bana bir ahmak otu verebilir misiniz?
 

digiturkeyfi

Öğrenci
  • Sigara icilmeyen yerlerde bulunmaya özen gösterin.
  • Toplantı, parti gibi sigara içme riski olan yerlerde sigara içmeyenlerle birlikte olun.
  • Sigara reklamlarını izleyerek sizi nasıl etkilemeye çalıştıklarını anlamaya çalışın.
  • Sigara içme krizleriniz için, şeker, sakız, havuç gibi sigara yerine koyacagınız maddeleri hazır tutun.
  • Sigara içme istegi gelirse: 5 kez içinizden üçe kadar sayarak derin nefes alın, üçe kadar sayıp tutun ve üçe kadar sayarak nefesinizi verin.
  • Sigara içme istegi gelirse banyo veya duş alın.
  • Ellerinizi oyalıyacak ( bulaşık yıkama, bulmaca cözme, el ve bahçe işi gibi) işler yapın.
  • Dişçinize giderek dişlerinizi temizletin.
  • Her hafata sigarayı bırakma gününüzü kutlayın.
 

digiturkeyfi

Öğrenci
Müzik Terapisi ile Sigara bağımlılığınızdan kurtulun sakin bir ortamda Kulaklıkla Dinleyin.
En kolay ve basit yöntem müzik terapisi ile sigaradan kurtulabilirsiniz.
 

SDN Son Haberler

Son mesajlar

Üst