- Katılım
- 25 Kasım 2015
- Mesajlar
- 26
- Reaksiyon puanı
- 15
- Puanları
- 3
Google’un webmaster araçlarından sorumlu analizcisi John Mueller ” Webmasterların sayfalarını geliştirmelerine yardımcı olan arama verileri içine Google Voice sesli arama verilerini ekleyebiliriz.” açıklamasını yaptı.
John, Google Search console geliştirmek istediklerini böylece webmasterların site ziyaretlerinde hangi anahtar kelimelerin kullanılarak sitelerinin ziyaret edildiklerini görebilmeleri için çalıştıklarını söylerken masaüstü ve mobil istatistikleri benzer bir bölümde farklı raporladıklarını vurguladı.
John ayrıca “kurnazlık” diyerek açıklamasına devam etti. Google analytics anahtar kelime verilerini yeterince göstermiyor ancak detaylı veriler konsol üzerinde yansıtıldığını hatırlatarak sesli aramaların nasıl ayrı olarak gösterileceği üzerinde tartıştıklarını söyledi.
Ayrıca Google üzerinde yapılan aramaları değerlendiren John kullanıcıların genellikle cümle ve soru yapısında aramalar yaptığını vurgulayarak arama sonuçları üzerinde geliştirmeler yapacaklarının gündemde olduğunu söyledi. Hedeflerinin webmasterlara ziyaretçilerin servislerine nasıl geldiğini göstererek anahtar kelimeleri doğru kullanmalarına yardımcı olmak istediklerini söyledi.
Sesli aramalar neden önemli ?
Masaüstü kullanıcıların tercih etmediği bir arama yöntemi olarak biliniyor ancak akıllı telefon ve uygulamaların gelişmesiyle mobil aramalar önemli bir oranda sesli komutlara dönmüş durumda geleceğin teknolojileri arasında da yer alan sesli komutlar birkaç yıl içinde ciddi bir değere sahip olacaktır. Google ise en iyi sonuçları sunmak için önceden hazırlık yaparak popülerleşen bu yöntem üzerinde webmastarların kendilerini geliştirmesini istiyor.
Kaynak: seo şefi
John, Google Search console geliştirmek istediklerini böylece webmasterların site ziyaretlerinde hangi anahtar kelimelerin kullanılarak sitelerinin ziyaret edildiklerini görebilmeleri için çalıştıklarını söylerken masaüstü ve mobil istatistikleri benzer bir bölümde farklı raporladıklarını vurguladı.
John ayrıca “kurnazlık” diyerek açıklamasına devam etti. Google analytics anahtar kelime verilerini yeterince göstermiyor ancak detaylı veriler konsol üzerinde yansıtıldığını hatırlatarak sesli aramaların nasıl ayrı olarak gösterileceği üzerinde tartıştıklarını söyledi.
Ayrıca Google üzerinde yapılan aramaları değerlendiren John kullanıcıların genellikle cümle ve soru yapısında aramalar yaptığını vurgulayarak arama sonuçları üzerinde geliştirmeler yapacaklarının gündemde olduğunu söyledi. Hedeflerinin webmasterlara ziyaretçilerin servislerine nasıl geldiğini göstererek anahtar kelimeleri doğru kullanmalarına yardımcı olmak istediklerini söyledi.
Sesli aramalar neden önemli ?
Masaüstü kullanıcıların tercih etmediği bir arama yöntemi olarak biliniyor ancak akıllı telefon ve uygulamaların gelişmesiyle mobil aramalar önemli bir oranda sesli komutlara dönmüş durumda geleceğin teknolojileri arasında da yer alan sesli komutlar birkaç yıl içinde ciddi bir değere sahip olacaktır. Google ise en iyi sonuçları sunmak için önceden hazırlık yaparak popülerleşen bu yöntem üzerinde webmastarların kendilerini geliştirmesini istiyor.
Kaynak: seo şefi