Memduh Alperen
Öğrenci
- Katılım
- 8 Kasım 2014
- Mesajlar
- 1
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 0
Şimdi tecrubelerimi 3 Şekilde İncelicez. Birincisi edebi değerler, ikincisi melodi üçüncüsü Zihinden şarkı yapma.
A)Cümle kurmak
Ömcelikle anlattığımın anlaşılır olması için türkçeye uygun olması şart değil zihnin doğru alıcağı şekilde yazmak gerekir.
Şimdi inceleyelim.
Türkçeye uygun değil
Türkçeye Değil uygun
Değil uygun türkçeye
Değil türkçeye uygun
Uygun türkçeye değil
Uygun değil türkçeye
Örneğin yukardaki cümlelerden bazıları türkçeye uygun değildir.
Ancak dikkat etmemiz gereken noktalar vardır bunlardan birisi kelimelerin sıralanışıdır bu sıralanış dile uygun olmalıdır.
okurken dile yatkın olması gerekir sesine uygun olan daha iyi olur. İkincisi Cümlenin varlığıdır her kelimenin bir varlığı
vardır anlamı oldugu gibi Cümlenin varlığı bu kelimelerin sıralanısına göre zihne girer örneğin tükçeye derken önce
türkçeyi alır zihin sonra uygun u alır türkçeye uygun diye girer zihne değil deyince ise öyle olmadığı girer buda düz hesaba
alınca cümleyi varlığıyla şöyle bir kavrama noktası çıkartabilir bize, olmaya uygun tükçeye bu kavramaya bağlıdır.
Üçüncüsü ise karşıdaki kişinin mantığının
nasıl olduğunu düşünerek yapılacak bi iştir ki işin ilmini bilmeden bu iş pek zor karşıdakine hangi mantıkla aktarmak
istiyorsak ona göre yazıcaz karşıdakinin mantığı baştaki kelime ile vurguluyorsa cümleyi beynine ona uygun yazmamız gerekir
burda bizim vurgulamak istediğimiz öncelikle olmayısıysa uygun söyle kurarız cümleyi Değil tükçeye uygun diye tabiki
önce değili söyleriz burada değil bir varlıktır, türkçeye uygun ikinci varlıktır cümle iki varlık üç kelimeden oluşur mantığa
böyle aktarılır tabiki üç varlık olarak da alabilir bunu zihin ancak daha iyi anlatım olması için üç varlık halinde
göndericeksek değil türkçeye uygun demeliyiz çünkü türkçeye uygun devamında gelirse cümle kopuk olur uygun uyumlu olması
anlamında oldugu için sıralanısına göre birleşimi cümlenin varlığının yapısını taşır değil ile bağlayarak varlığ olumsuz
yapıyı veririz türkçeye deriz birleşir ne sorusu çıkar uygun cevabı verilir üç varlıktan oluşur değile odaklanılır bu ise
dördüncü bir noktadır. Odak ise mantıga bağlanır buda mantıktan ayrı gelen duyguları, düşünceleri canlandırır dinleyici
duygularına bağımlı dinler genelde bu açıdan çok önemlidir bazende düşüncelere bağlı buda aynı şekil odak noktasının önemidir
bu ise beşinci bir nokta ortaya çıkarır bir not olarakda sesli okumalarda şarkılarda sesdeki tepki ile kolayca ortaya
koyula bilir odak nokta.
B)Nitelendirme
Ne İle neyi nitelendiriceğine dikkat etmek gerekir önce nitelendiriceğin seçilir.
Örn; İmana gelen bir insanı nitelendiricem iyi bir yanıyla( Bunun İçin kelime seçiyorum)
Sevimli olursun gözlerimde geldiğin imanla. Şimdi ne ile nitelendirceğimi seçicem edebiyatıma göre birbirine uyumlu olmalıdır
(Bunun için olay seçiyorum ) Ateşin dumanı uçar. (Şimdi birleştiriyorum) Sevimli olursun gözlerimde ateşten uçan duman gibi
geldiğin imanla. Böyle yaparsak pek sağlam edebiyat olmaz uyumlu olmadıgı için kelimeler. Sevimli olursun gözlerimde geldiğin
imanla çirkinliğini sökerde ateşten çıkan duman gibi. (Nitelendriceğin ve nitelendirdiğin arasında köprü kelimeler uygun
seçilmelidir. )Biz köprü kelime olarak çirkinliği sökerde dedik ateşin dumandan sökülmesi misali. Diğerinde ise ateşten uçan
duman gibi sevimli olursun gözlerimde denilmiştir dolayısıyle ateş uçup gidir sevimli olmanda böyle uçup gider gibi bir
sonuç çıkabilmekte buda sağlam sözler olmamasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla güzel gözüktüğünden vb gibi sebeplerden bunu
yazamazdım. Burada ne ile neyi nitelendiriceğimize dikkat edicez manalar kasıtlara uygun olmalıdır anlamı taşımalıdır, eksik
veya anlamsız olursa, uyumsuz örneklendirmeler olursa sağlam yapmamış oluruz işimizi.
C- Mananlı kelimelerle anlatımlar.
Mana verdiğin kelimeler mana vereceğin şeye ne kadar uyumlu olursa okadar iyi edebiyat olur. Anlam bulsun boşlukta akıntıya
kapılıp giden derken akıntıta kapılıp gidenler verilen manadır. Zihinde ilerleyen düşüncelere karşı verilmiş olan anlamdır.
Bu ilerleme akıntıya kapılıp gitmeye benzer dolayısıyla iyi bir benzetme yapmış oluruz.Bunun yerine ateşin dumanı dersek
Anlam bulsun boşuktaki ateşin dumanı olur burda ise dikkati düşünceye çekmiş oluruz zihinden akıp gidişine çekmemiz
gerekir oysa düşüncenin burda ateşin dumanını ben düşünceye benzettim görüldüğü gibi anlam farklı bir yöne akıp gidiyo
nitelendirdiğimiz kelimelerin özellikleriyle, bazense ona bağlı olarak ondan önce veya sonra ki kelimeler önemlidir burada
onu nitelendirmek için doğru kelimeyi seçmek gerekir anlatım için doğru kelimeyi seçmek gibi.
D-Anlatıcı değişikliği
Anlatıcı tarafından değişirse satırların okunuş biçmi yani dinlerken bi şarkıcıyı dinler gibi birde kendin söyler misali
anlaşılacak manalar buna bağlı olarak değişim gösterecektir.
Bu Çokça Anlam katabilmede veya farklı renkler verebilmede kullanılabılecek güzel bir tenkniktir.
Örn; Korkmak bir öğüttür öğüt olur dillerimde.
Birincisi; öğüt olan dillerimde korkmak manasında korkmak bir öğüttür kullanılmıştır.
İkincisi; Korkmak gerçek bir öğüttür benimde dillerimde öğüt olur manasında kullanılmıştır.
Burada ne için yazdığın önemli anlam katmada
Yukarıda söyleyici yazıcı olmuştur yazıda sözleri anlatıcı başkası olarak anlatılırsa;
Korkmak bir öğüttür (Dersin) öğüt olur dillerimde (senin) Gibi Bir sonuçla çıkıyo karşımıza.
Burada korkmak bir öğüttür denilse bile bu düşünceyi savunmayan bi yapı ile sözler çıkar karşımıza öyle dersin diye dile
düşe aynı şekil öüt olur dillerimde derken benim değilde senin dillerinde öğüt olandır bu kelime buna yönelik mana, duygu
ifadesi kastedilmiştir.
Not: Ben burda korkmak derken Allah'dan korkmayı kastettim unutmayınki Kuran'ı Kerimde Allah'dan korkun diye buyruluyor bize
E-Konuşma şeklinde yazma, anlıyormuş gibi yazmak
Dinleyiciyle konuşuyo gibi anlatmak bu genellikle kullanılır ancak birde dinleyicinin anlama alanı vardır ikisi birbirinden
ayrıdır. Dinleyicinin zihnini ne kadar iyi tahmin edersek ona bağımlı yazarak okadar iyi yazı yazmış oluruz. diğerinde ise
dinleyiciye ne kadar uygun, nekadar işimize uygun söz yazarsak okadar iyi yazı yazmış oluruz.
Örn;Dinle şimdi başlayacak tadına doyulmaz melodiler evet sabredip göreceksin
Burda dinle şimdi başlıcak derken dinleyiciyle konuşmuş gibi yaptık evet sabredip göreceksin derkende sanki dinleyici sabredip
görücem demiş gibi yaptık onun zihnini bu şekilde tahmin ettik nekadar doğru tahmin edersek okadar sağlam yazı yazmış oluruz.
Anlıyormuş gibi yazmanın önemi ise muhabbet kurmayı sağlar dinleyicide yazılarınıza bağlı duygu düşünceler oluşturur yazılarınızı
sevdirebilirsiniz böylelikle ancak profesyonel degılsenız bu konuda tavsıye etmem baya bilir
F-Yazıyı, Sözü nitelendirmek
Yukarıdaki örnekte dikkati çekmemiz gereken başka bir nokta ise Şimdi başlıcak tadına doyulmaz melodiler olmuştur. Kendisinden
Önce geleni veya bitti tadına doyulmaz melodiler diyerek kendisinden sonra gelen yazıyı nitelendirmektir. nasıl nitelendirdiğin
önemlidir buna göre dinleyicide canlanıcaktır yazılar, sözler.
G-Düşünce Değişikliği
Genellikle toplumsal görüs, alışageldik durum vb durumlardan dolayı anlatacagını yanlış anlatmaktan dolayı olan
proplemlerin çözme kuşatmasıdır.
Örn baba parası yemekten bahsedicez bu toplmsal düşünceye göre kötü birşeydir biz ise bunun iyi yanından bahsedicez.
Baba oğluna para verir ve oğlunun iyi bir şekilde geçimini yapmasını sağlar bu bir iyliktir olayı iylik açısından işlersek
iyi yanı ortaya çıkar ve toplumsal düşünceyi devirir buda aslında edebiyatın toplumsal düşünce üzerindeki gücünü gösterir
iyi bir edebiyatla toplumsal düşünceyi devirip yeni düşünce getire biliriz.
Örn; İhtiyaçlarımı karşılayan baba parası olmasaydı napardım bir teşekkür borcum olsun içten.
Dersek Toplumdaki kötü düşünceyi kırmış oluruz sonuçta ne duruma bağlı olduguna göre kötü veya iyidir ancak bu herzaman
arastırılamaz üstü kapalı birşekilde karsılasıldıgındada kötü anlasılabilir alışageldik durum oldugundan.
bizim yazılarımızda ise daima köküne gidemiceğimizden daima nedenini açamıcagımızdan bu tür kelimelerle desteklemek
isimize yarıcaktır doğru kelimelerle en sanatsal şekilde işlemek yaptıgımız işi sağlamlaştırır.
H-Sözleri kuşatma , genişletme
Sözleri kuşatma genişletme alanı vardır. Örneğin korkmak bir öğüttürü kuşatıcaz.
Kuran'ı Kerimde bellidir orası gerçektir iman ediyorsan bu böyledir öğüttür korkmak.
Bu anlatılan şeyi sağlamlaştırmak için yapılır
Not: Ben burda korkmak derken Allah'dan korkmayı kastettim unutmayınki Kuran'ı Kerimde Allah'dan korkun diye buyruluyor bize
I-Yazılarda Sözlerde Değişiklik
Anlatım akıbiyetinin değişerek sürmesidir. Örneğin anlatım yapılıyor ortak olarak anlatım olması sürüyor ancak farklı
tanımlar ile tamamıyle başkalaşmadan.
Örneğin;
Seyrettikce Gönül yuvamda muhabbetine daldıran (A)
Uykusundan uyandıgımda uykulu gözlerle kendisini arattıran (A)
Aynı bakışlarla aynı uykulara heycanlandıran (A)
Bir daha olsun diye anlaşılmaz kavuslardan kaçındıran (A)
Bir masal olsun gözlerimde seyrine daldıran (B)
(A) lar İstektir (B) ise Öyle olsun demiştir akıbiyet değişmiştir birbirinden kopmadan güzel duygular canlandırıcak olması
profesyonellik alanıdır nekadar iyi yapılırsa okadar iyi edebiyat olur ortak olan hepsinin masalı istemesidir
İ-Tekrar
Ayrı bir anlatım şekli ise ayrı kelimelerle aynı şeyi tekrarlayarak anlatmak.
Örneğin seviyorum seniyi tekrarlayarak farklı kelimelerle anlatıcaz
Seviyorum seni, fırtınam çarpar seni, sarılırım sana. Burada fıtınanın çarpması ve sarılmak sevmeye benzetilmiiştir
nekadar iyi benzetmeler yaparsak okadar iyi edebiyat olur bu anlatımla hem farklı renk veririz anlatmak istediğimiz şeye
hemde anlatıcagımızı sağlamlaştırırız.
J-Yazıların akıbiyetinde yazıyı bir yerden alıp tekrarlayarak bir yere döndermeye denir genellikle kelimelerin birşeye
bağlanmadan gelmesiyle bir anlatıma bağlanarak kurulur. Yalnız gizli kalır sarkıların anlamını yazıp yapacaksanız sarkı sözlerini
ortaya cıkar sonradan ben öyle yappmayı planladıgım için kullanıcagım bi taktik siz kullanmaya bilirsiniz
Örneğin;
Bir masal olsun gözlerimde seyrine daldıran
Seyrettikce Gönül yuvamda muhabbetine daldıran
Uykusundan uyandıgımda uykulu gözlerle kendisini arattıran
Aynı bakışlarla aynı uykulara heycanlandıran
Birdaha olsun diye anlaşılmaz kavuslardan kacındıran
burada hepsi bir masal olsuna döner aynı yere dönmesi böyledir anlasılır bi sekilde istenmistir ancak farklı yönlerle dönüşüde
vardır
K- İkileme ile yazmak
Örneğin; Vardır vardır istediklerim. vardırlar arasında bir köprü olur dimleyicide yeni duygular, düşünceler vb canlanır doğru
yerde kullanmak, en güçlü anlatım alanında kullanmak yani anlatımı istediğimiz zihniyeti oluşturacak alanda kullanmak
edebiyatınızın üstünlüğüdür. İşi sağlam yapmak önemli bir noktadır.
Melodi
Ustalığınız melodiler üzerindeyse ve melodiye bağlı yazıcaksanız melodiyi renklendiricek kelimeler ve ses tonuyla yazmanız
gerekir melodiler bir hikayeyi anlatır gibi olursa iyi olur ancak yazılar üstünden yazıpicaksanız melodileri ki böylesi
anlamlarını yitirmemek acısından daha iyi olur böylelikle dinleyiciye istediklerinizi daha iyi katabilirsiniz anlam üzerinden,
sözler üzerinden dinleyen dinleyiciye böylesi daha sağlam olur ancak herzaman böyle olmaz melodi üzerindende dinlenir sarkılar
ozamanda ses önemlidir melodiye akıp giden bir ses gerekir ancak bu herzaman kullanılması gereken bi taktiktir melodiye akıp giden ses
evet melodiler
üzerinde dinleniyorsa daha önemlidir. Yazılar üzerinden dinleniyorsa önce yazılar sesinizde nasıl canlancagını test edin
sesinizi en güzel tonlamaya alın anlatıcaklarınızın iyi anlasılması için odak noktaları sesinizdeki ünlemlerle seçin
şarkıyı ritmik bi sekilde söyleyin bu ritme uygun bass tiss leri ayarlayın sesinizi ortaya koycak onu gizlemicek looplar
yapmanızı tavsiye ederim ayrıca ritmik yerine bir hikayeyi anlatan ses de seçebilirsiniz
sesiniz kaybolur giderse melodiden dinlenililir ve sesiniz akısı kalır sadece anlamlar anlasılmaz
yazı bosa yazılmıs gibi kalır yazıdan öte gelen duygular dusunceler ortaya cıkmaz loop bir hikayeyi anlatıyo gibi olmalıdır
tarzınıza en uygun hikaye anlatısını seçin loopların ve uygun seslerle yapınki daha iyi olsun bi gitar yerine saz tabiki
çok şeyi değiştirir.Melodiler üzerine yazıyorsanızda ses tonunuzu loop a uygun ritmik bi sekilde yapabilirsiniz bass tiss
uyum sağlamıyorsa. Yanlız bu pek saglam olmaz dıye tahmın edıyorum sız yazınızı yazın sonra melodıyı yapın benden tavsıye.
Bence bass tiss sesinizdeki ritme uygun olduktan sonra gerideki yeserticeğiniz duygular loop a bağlıdır genelde
Zihinde Şarkıları ilerletmek.
Genellikle benim kulak yada dil ile yaptıgım birseydir ancak bütün bedenle ve ruhlada yapıla bilir sahip oldugun herşeylede
yapılır sanırım.
Kulak ile yaparken anlatıcıyı dinliyormuş gibi zihninize sokarsınız dil ile yaparken kendiniz anlatıyormuş gibi yaparsınız
bu dil ve kulak zihindekidir. Burada önemli olan sizin sizninize katmanızdır oldugu gibi girmesine izin vermemenizdir.
Bir kelime bircok yerde anlamda kullanılabilir ve cümle içinde bir cok değişik anlama gelen cümle cıkarta bilir zihninize
istediğiniz anlamda böylece sokabilirsiniz. Bu şarkıyı sizin yapmanız demektir bi anlamda. Şimdi nasıl bir çok anlama gelıyo
nasıl yapabilirizin örneklemesını yapıcam.
Bir masal olsun gözlerimde seyrine daldıran
1-Bir bi oluşumdur birtaneyi anlatır masal olsun ikinci olsumdur bir tane masal olsun gözlerimdeyi anlatır seyrine daldıran
üçüncü olusumdur seyrine daldıgım bir masal olsun ancak birtane olsun gibi bi olusum la girer zihne
2-Bir, Birdiri anlatır, masal olsun gözlerimde seyrine daldıran ise dediğim açısından söylenilmiştir yani bir defa
Seyrine daldıran masal olsun gözlerimde demiş gibi ilerletilir zihinde
3-Bir masal olsun gözlerimde derken bir masal istemistir. Gözlerinde seyrine daldıran ise bir masal olsun gözlerimde nin seyrine
daldırandır Yani Seyrine daldırıyosun beni yada seyrine daldır beni bir masal olsun gözlerimde kelimesini anlatan bir masal
olsun gözlerimdedir.
Evet örnekler çogaltıla bilir bir çok anlamda kullanıp zihninize farklı açılardan sokabilirsiniz Böylelikle istediğinizi zihninize
sokabilirsiniz
Melodilerde kelimelerden ayrı bir şekilde kullanıla bilir ayrıca, sadece anlam ifade etmek değil duyguları ifade
etmekte
vardır istediğinizide ifade edebilirsiniz bu ilimle yapıcagınız sarkılar içinde kendinizi geliştire bilirsiniz ve
yazılarınızı verdiğiniz
anlamları takip ederek yazabilirsiniz. Şarkı Sözü Yazmak, Melodi ve zihinden şarkı yapmak
A)Cümle kurmak
Ömcelikle anlattığımın anlaşılır olması için türkçeye uygun olması şart değil zihnin doğru alıcağı şekilde yazmak gerekir.
Şimdi inceleyelim.
Türkçeye uygun değil
Türkçeye Değil uygun
Değil uygun türkçeye
Değil türkçeye uygun
Uygun türkçeye değil
Uygun değil türkçeye
Örneğin yukardaki cümlelerden bazıları türkçeye uygun değildir.
Ancak dikkat etmemiz gereken noktalar vardır bunlardan birisi kelimelerin sıralanışıdır bu sıralanış dile uygun olmalıdır.
okurken dile yatkın olması gerekir sesine uygun olan daha iyi olur. İkincisi Cümlenin varlığıdır her kelimenin bir varlığı
vardır anlamı oldugu gibi Cümlenin varlığı bu kelimelerin sıralanısına göre zihne girer örneğin tükçeye derken önce
türkçeyi alır zihin sonra uygun u alır türkçeye uygun diye girer zihne değil deyince ise öyle olmadığı girer buda düz hesaba
alınca cümleyi varlığıyla şöyle bir kavrama noktası çıkartabilir bize, olmaya uygun tükçeye bu kavramaya bağlıdır.
Üçüncüsü ise karşıdaki kişinin mantığının
nasıl olduğunu düşünerek yapılacak bi iştir ki işin ilmini bilmeden bu iş pek zor karşıdakine hangi mantıkla aktarmak
istiyorsak ona göre yazıcaz karşıdakinin mantığı baştaki kelime ile vurguluyorsa cümleyi beynine ona uygun yazmamız gerekir
burda bizim vurgulamak istediğimiz öncelikle olmayısıysa uygun söyle kurarız cümleyi Değil tükçeye uygun diye tabiki
önce değili söyleriz burada değil bir varlıktır, türkçeye uygun ikinci varlıktır cümle iki varlık üç kelimeden oluşur mantığa
böyle aktarılır tabiki üç varlık olarak da alabilir bunu zihin ancak daha iyi anlatım olması için üç varlık halinde
göndericeksek değil türkçeye uygun demeliyiz çünkü türkçeye uygun devamında gelirse cümle kopuk olur uygun uyumlu olması
anlamında oldugu için sıralanısına göre birleşimi cümlenin varlığının yapısını taşır değil ile bağlayarak varlığ olumsuz
yapıyı veririz türkçeye deriz birleşir ne sorusu çıkar uygun cevabı verilir üç varlıktan oluşur değile odaklanılır bu ise
dördüncü bir noktadır. Odak ise mantıga bağlanır buda mantıktan ayrı gelen duyguları, düşünceleri canlandırır dinleyici
duygularına bağımlı dinler genelde bu açıdan çok önemlidir bazende düşüncelere bağlı buda aynı şekil odak noktasının önemidir
bu ise beşinci bir nokta ortaya çıkarır bir not olarakda sesli okumalarda şarkılarda sesdeki tepki ile kolayca ortaya
koyula bilir odak nokta.
B)Nitelendirme
Ne İle neyi nitelendiriceğine dikkat etmek gerekir önce nitelendiriceğin seçilir.
Örn; İmana gelen bir insanı nitelendiricem iyi bir yanıyla( Bunun İçin kelime seçiyorum)
Sevimli olursun gözlerimde geldiğin imanla. Şimdi ne ile nitelendirceğimi seçicem edebiyatıma göre birbirine uyumlu olmalıdır
(Bunun için olay seçiyorum ) Ateşin dumanı uçar. (Şimdi birleştiriyorum) Sevimli olursun gözlerimde ateşten uçan duman gibi
geldiğin imanla. Böyle yaparsak pek sağlam edebiyat olmaz uyumlu olmadıgı için kelimeler. Sevimli olursun gözlerimde geldiğin
imanla çirkinliğini sökerde ateşten çıkan duman gibi. (Nitelendriceğin ve nitelendirdiğin arasında köprü kelimeler uygun
seçilmelidir. )Biz köprü kelime olarak çirkinliği sökerde dedik ateşin dumandan sökülmesi misali. Diğerinde ise ateşten uçan
duman gibi sevimli olursun gözlerimde denilmiştir dolayısıyle ateş uçup gidir sevimli olmanda böyle uçup gider gibi bir
sonuç çıkabilmekte buda sağlam sözler olmamasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla güzel gözüktüğünden vb gibi sebeplerden bunu
yazamazdım. Burada ne ile neyi nitelendiriceğimize dikkat edicez manalar kasıtlara uygun olmalıdır anlamı taşımalıdır, eksik
veya anlamsız olursa, uyumsuz örneklendirmeler olursa sağlam yapmamış oluruz işimizi.
C- Mananlı kelimelerle anlatımlar.
Mana verdiğin kelimeler mana vereceğin şeye ne kadar uyumlu olursa okadar iyi edebiyat olur. Anlam bulsun boşlukta akıntıya
kapılıp giden derken akıntıta kapılıp gidenler verilen manadır. Zihinde ilerleyen düşüncelere karşı verilmiş olan anlamdır.
Bu ilerleme akıntıya kapılıp gitmeye benzer dolayısıyla iyi bir benzetme yapmış oluruz.Bunun yerine ateşin dumanı dersek
Anlam bulsun boşuktaki ateşin dumanı olur burda ise dikkati düşünceye çekmiş oluruz zihinden akıp gidişine çekmemiz
gerekir oysa düşüncenin burda ateşin dumanını ben düşünceye benzettim görüldüğü gibi anlam farklı bir yöne akıp gidiyo
nitelendirdiğimiz kelimelerin özellikleriyle, bazense ona bağlı olarak ondan önce veya sonra ki kelimeler önemlidir burada
onu nitelendirmek için doğru kelimeyi seçmek gerekir anlatım için doğru kelimeyi seçmek gibi.
D-Anlatıcı değişikliği
Anlatıcı tarafından değişirse satırların okunuş biçmi yani dinlerken bi şarkıcıyı dinler gibi birde kendin söyler misali
anlaşılacak manalar buna bağlı olarak değişim gösterecektir.
Bu Çokça Anlam katabilmede veya farklı renkler verebilmede kullanılabılecek güzel bir tenkniktir.
Örn; Korkmak bir öğüttür öğüt olur dillerimde.
Birincisi; öğüt olan dillerimde korkmak manasında korkmak bir öğüttür kullanılmıştır.
İkincisi; Korkmak gerçek bir öğüttür benimde dillerimde öğüt olur manasında kullanılmıştır.
Burada ne için yazdığın önemli anlam katmada
Yukarıda söyleyici yazıcı olmuştur yazıda sözleri anlatıcı başkası olarak anlatılırsa;
Korkmak bir öğüttür (Dersin) öğüt olur dillerimde (senin) Gibi Bir sonuçla çıkıyo karşımıza.
Burada korkmak bir öğüttür denilse bile bu düşünceyi savunmayan bi yapı ile sözler çıkar karşımıza öyle dersin diye dile
düşe aynı şekil öüt olur dillerimde derken benim değilde senin dillerinde öğüt olandır bu kelime buna yönelik mana, duygu
ifadesi kastedilmiştir.
Not: Ben burda korkmak derken Allah'dan korkmayı kastettim unutmayınki Kuran'ı Kerimde Allah'dan korkun diye buyruluyor bize
E-Konuşma şeklinde yazma, anlıyormuş gibi yazmak
Dinleyiciyle konuşuyo gibi anlatmak bu genellikle kullanılır ancak birde dinleyicinin anlama alanı vardır ikisi birbirinden
ayrıdır. Dinleyicinin zihnini ne kadar iyi tahmin edersek ona bağımlı yazarak okadar iyi yazı yazmış oluruz. diğerinde ise
dinleyiciye ne kadar uygun, nekadar işimize uygun söz yazarsak okadar iyi yazı yazmış oluruz.
Örn;Dinle şimdi başlayacak tadına doyulmaz melodiler evet sabredip göreceksin
Burda dinle şimdi başlıcak derken dinleyiciyle konuşmuş gibi yaptık evet sabredip göreceksin derkende sanki dinleyici sabredip
görücem demiş gibi yaptık onun zihnini bu şekilde tahmin ettik nekadar doğru tahmin edersek okadar sağlam yazı yazmış oluruz.
Anlıyormuş gibi yazmanın önemi ise muhabbet kurmayı sağlar dinleyicide yazılarınıza bağlı duygu düşünceler oluşturur yazılarınızı
sevdirebilirsiniz böylelikle ancak profesyonel degılsenız bu konuda tavsıye etmem baya bilir
F-Yazıyı, Sözü nitelendirmek
Yukarıdaki örnekte dikkati çekmemiz gereken başka bir nokta ise Şimdi başlıcak tadına doyulmaz melodiler olmuştur. Kendisinden
Önce geleni veya bitti tadına doyulmaz melodiler diyerek kendisinden sonra gelen yazıyı nitelendirmektir. nasıl nitelendirdiğin
önemlidir buna göre dinleyicide canlanıcaktır yazılar, sözler.
G-Düşünce Değişikliği
Genellikle toplumsal görüs, alışageldik durum vb durumlardan dolayı anlatacagını yanlış anlatmaktan dolayı olan
proplemlerin çözme kuşatmasıdır.
Örn baba parası yemekten bahsedicez bu toplmsal düşünceye göre kötü birşeydir biz ise bunun iyi yanından bahsedicez.
Baba oğluna para verir ve oğlunun iyi bir şekilde geçimini yapmasını sağlar bu bir iyliktir olayı iylik açısından işlersek
iyi yanı ortaya çıkar ve toplumsal düşünceyi devirir buda aslında edebiyatın toplumsal düşünce üzerindeki gücünü gösterir
iyi bir edebiyatla toplumsal düşünceyi devirip yeni düşünce getire biliriz.
Örn; İhtiyaçlarımı karşılayan baba parası olmasaydı napardım bir teşekkür borcum olsun içten.
Dersek Toplumdaki kötü düşünceyi kırmış oluruz sonuçta ne duruma bağlı olduguna göre kötü veya iyidir ancak bu herzaman
arastırılamaz üstü kapalı birşekilde karsılasıldıgındada kötü anlasılabilir alışageldik durum oldugundan.
bizim yazılarımızda ise daima köküne gidemiceğimizden daima nedenini açamıcagımızdan bu tür kelimelerle desteklemek
isimize yarıcaktır doğru kelimelerle en sanatsal şekilde işlemek yaptıgımız işi sağlamlaştırır.
H-Sözleri kuşatma , genişletme
Sözleri kuşatma genişletme alanı vardır. Örneğin korkmak bir öğüttürü kuşatıcaz.
Kuran'ı Kerimde bellidir orası gerçektir iman ediyorsan bu böyledir öğüttür korkmak.
Bu anlatılan şeyi sağlamlaştırmak için yapılır
Not: Ben burda korkmak derken Allah'dan korkmayı kastettim unutmayınki Kuran'ı Kerimde Allah'dan korkun diye buyruluyor bize
I-Yazılarda Sözlerde Değişiklik
Anlatım akıbiyetinin değişerek sürmesidir. Örneğin anlatım yapılıyor ortak olarak anlatım olması sürüyor ancak farklı
tanımlar ile tamamıyle başkalaşmadan.
Örneğin;
Seyrettikce Gönül yuvamda muhabbetine daldıran (A)
Uykusundan uyandıgımda uykulu gözlerle kendisini arattıran (A)
Aynı bakışlarla aynı uykulara heycanlandıran (A)
Bir daha olsun diye anlaşılmaz kavuslardan kaçındıran (A)
Bir masal olsun gözlerimde seyrine daldıran (B)
(A) lar İstektir (B) ise Öyle olsun demiştir akıbiyet değişmiştir birbirinden kopmadan güzel duygular canlandırıcak olması
profesyonellik alanıdır nekadar iyi yapılırsa okadar iyi edebiyat olur ortak olan hepsinin masalı istemesidir
İ-Tekrar
Ayrı bir anlatım şekli ise ayrı kelimelerle aynı şeyi tekrarlayarak anlatmak.
Örneğin seviyorum seniyi tekrarlayarak farklı kelimelerle anlatıcaz
Seviyorum seni, fırtınam çarpar seni, sarılırım sana. Burada fıtınanın çarpması ve sarılmak sevmeye benzetilmiiştir
nekadar iyi benzetmeler yaparsak okadar iyi edebiyat olur bu anlatımla hem farklı renk veririz anlatmak istediğimiz şeye
hemde anlatıcagımızı sağlamlaştırırız.
J-Yazıların akıbiyetinde yazıyı bir yerden alıp tekrarlayarak bir yere döndermeye denir genellikle kelimelerin birşeye
bağlanmadan gelmesiyle bir anlatıma bağlanarak kurulur. Yalnız gizli kalır sarkıların anlamını yazıp yapacaksanız sarkı sözlerini
ortaya cıkar sonradan ben öyle yappmayı planladıgım için kullanıcagım bi taktik siz kullanmaya bilirsiniz
Örneğin;
Bir masal olsun gözlerimde seyrine daldıran
Seyrettikce Gönül yuvamda muhabbetine daldıran
Uykusundan uyandıgımda uykulu gözlerle kendisini arattıran
Aynı bakışlarla aynı uykulara heycanlandıran
Birdaha olsun diye anlaşılmaz kavuslardan kacındıran
burada hepsi bir masal olsuna döner aynı yere dönmesi böyledir anlasılır bi sekilde istenmistir ancak farklı yönlerle dönüşüde
vardır
K- İkileme ile yazmak
Örneğin; Vardır vardır istediklerim. vardırlar arasında bir köprü olur dimleyicide yeni duygular, düşünceler vb canlanır doğru
yerde kullanmak, en güçlü anlatım alanında kullanmak yani anlatımı istediğimiz zihniyeti oluşturacak alanda kullanmak
edebiyatınızın üstünlüğüdür. İşi sağlam yapmak önemli bir noktadır.
Melodi
Ustalığınız melodiler üzerindeyse ve melodiye bağlı yazıcaksanız melodiyi renklendiricek kelimeler ve ses tonuyla yazmanız
gerekir melodiler bir hikayeyi anlatır gibi olursa iyi olur ancak yazılar üstünden yazıpicaksanız melodileri ki böylesi
anlamlarını yitirmemek acısından daha iyi olur böylelikle dinleyiciye istediklerinizi daha iyi katabilirsiniz anlam üzerinden,
sözler üzerinden dinleyen dinleyiciye böylesi daha sağlam olur ancak herzaman böyle olmaz melodi üzerindende dinlenir sarkılar
ozamanda ses önemlidir melodiye akıp giden bir ses gerekir ancak bu herzaman kullanılması gereken bi taktiktir melodiye akıp giden ses
evet melodiler
üzerinde dinleniyorsa daha önemlidir. Yazılar üzerinden dinleniyorsa önce yazılar sesinizde nasıl canlancagını test edin
sesinizi en güzel tonlamaya alın anlatıcaklarınızın iyi anlasılması için odak noktaları sesinizdeki ünlemlerle seçin
şarkıyı ritmik bi sekilde söyleyin bu ritme uygun bass tiss leri ayarlayın sesinizi ortaya koycak onu gizlemicek looplar
yapmanızı tavsiye ederim ayrıca ritmik yerine bir hikayeyi anlatan ses de seçebilirsiniz
sesiniz kaybolur giderse melodiden dinlenililir ve sesiniz akısı kalır sadece anlamlar anlasılmaz
yazı bosa yazılmıs gibi kalır yazıdan öte gelen duygular dusunceler ortaya cıkmaz loop bir hikayeyi anlatıyo gibi olmalıdır
tarzınıza en uygun hikaye anlatısını seçin loopların ve uygun seslerle yapınki daha iyi olsun bi gitar yerine saz tabiki
çok şeyi değiştirir.Melodiler üzerine yazıyorsanızda ses tonunuzu loop a uygun ritmik bi sekilde yapabilirsiniz bass tiss
uyum sağlamıyorsa. Yanlız bu pek saglam olmaz dıye tahmın edıyorum sız yazınızı yazın sonra melodıyı yapın benden tavsıye.
Bence bass tiss sesinizdeki ritme uygun olduktan sonra gerideki yeserticeğiniz duygular loop a bağlıdır genelde
Zihinde Şarkıları ilerletmek.
Genellikle benim kulak yada dil ile yaptıgım birseydir ancak bütün bedenle ve ruhlada yapıla bilir sahip oldugun herşeylede
yapılır sanırım.
Kulak ile yaparken anlatıcıyı dinliyormuş gibi zihninize sokarsınız dil ile yaparken kendiniz anlatıyormuş gibi yaparsınız
bu dil ve kulak zihindekidir. Burada önemli olan sizin sizninize katmanızdır oldugu gibi girmesine izin vermemenizdir.
Bir kelime bircok yerde anlamda kullanılabilir ve cümle içinde bir cok değişik anlama gelen cümle cıkarta bilir zihninize
istediğiniz anlamda böylece sokabilirsiniz. Bu şarkıyı sizin yapmanız demektir bi anlamda. Şimdi nasıl bir çok anlama gelıyo
nasıl yapabilirizin örneklemesını yapıcam.
Bir masal olsun gözlerimde seyrine daldıran
1-Bir bi oluşumdur birtaneyi anlatır masal olsun ikinci olsumdur bir tane masal olsun gözlerimdeyi anlatır seyrine daldıran
üçüncü olusumdur seyrine daldıgım bir masal olsun ancak birtane olsun gibi bi olusum la girer zihne
2-Bir, Birdiri anlatır, masal olsun gözlerimde seyrine daldıran ise dediğim açısından söylenilmiştir yani bir defa
Seyrine daldıran masal olsun gözlerimde demiş gibi ilerletilir zihinde
3-Bir masal olsun gözlerimde derken bir masal istemistir. Gözlerinde seyrine daldıran ise bir masal olsun gözlerimde nin seyrine
daldırandır Yani Seyrine daldırıyosun beni yada seyrine daldır beni bir masal olsun gözlerimde kelimesini anlatan bir masal
olsun gözlerimdedir.
Evet örnekler çogaltıla bilir bir çok anlamda kullanıp zihninize farklı açılardan sokabilirsiniz Böylelikle istediğinizi zihninize
sokabilirsiniz
Melodilerde kelimelerden ayrı bir şekilde kullanıla bilir ayrıca, sadece anlam ifade etmek değil duyguları ifade
etmekte
vardır istediğinizide ifade edebilirsiniz bu ilimle yapıcagınız sarkılar içinde kendinizi geliştire bilirsiniz ve
yazılarınızı verdiğiniz
anlamları takip ederek yazabilirsiniz. Şarkı Sözü Yazmak, Melodi ve zihinden şarkı yapmak