Samsung, sararan ekranı değişim için kasada çizik var diye ücret talep etti!

Bu konuyu okuyanlar

radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eylül 2009
Mesajlar
412
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
Arkadaşlar iyi günler. Samsung S3 Mini telefonum masanın üzerinde dururken birden bire ekranı sararmaya başladı.

9LMoON.jpg

qB6Mrd.jpg


Bunun üzerine telefonu, Samsung'un İstanbul Bağcılar'da ki yetkili Teleservice yerine götürdüm. Kaydı alan bayan o olmayan beyni ile direkt "Telefonun ekranı kırılmış" şeklinde saçma sapan bir yorum yaptı. Dedim "Faturayı hemen millete kesmeye alışmışsınız herhalde. Ekranında hiç bir kırık yok. Ayrıca bu tespiti yapmaya çalışmak da sizin işiniz değil. Teknik ekipten bir arkadaş çağırın durumu izah edeyim zira sorun ya görüntü bandında yada grafik işlemcide. Ekranının garanti kapsamında değişmesi gerekiyor" dedim.

Gelen arkadaşta "Bu ekran, gövdeye bağlı olduğu için ekran+gövde değişecek. Ve kasanın etrafında zedelenme var. Samsung, kasanın etrafında zedelenme olduğu için ürünü garanti kapsamına almaz ve değişim için ücret çıkacak" dedi.

Samsung'un böyle saçma sapan bir uygulaması olduğunu ilk defa duydum. Telefonu daha önceden 3,5 kere yere düşürdüğüm için, o dayanıksız ve leğen gibi olan köşeleri zedelendi ise bunun, sararan ekran ile ne alakası var? Zira bu sararma, telefon masanın üzerinde iken kendi kendine ortaya çıktı ve akşama doğru da ekran neredeyse görünmeyecek şekilde sararma şiddetlendi. Kaldı ki telefonu en son düşürdüğüm zaman belki bu sorundan 4,5 gün öncedir. Hatta teknik servisin bir kıllık yapacağını öngörerek telefonun üzerine sardığım notta bu darbelerin, sararan ekran ile alaka kurulmamasını rica etmiştim. Ama ona rağmen beklediğim gibi oldu!

Ve bugün sabah telefonu bıraktığım Teleservice'den bir yetkili arayıp 530TL'ye aldığım telefonun ekranına 250TL fiyat istedi. Ekran ile kasa tek parça olduğu ve kasada da çizikler olduğu için garanti dışıymış.

Samsung'un müşteri hizmetlerini arayıp böyle bir durum olup olmadığını sordum ve aldığım cevap "Kasada çizikler var ise öncelikle bu dış kasa ücrete tabi tutularak değişir. Ardından o mevcut soruna garanti kapsamında bakılır" oldu. Halbuki benim sorunum zaten ekranın kendisinde. Ve kaldı ki zaten ekran ile kasanın bir bütün olduğunu kendileri söylüyor. Ee ben kasayı ücretli bir şekilde değiştirdikten sonra, zaten ekran da değişmiş olmuyor mu Telefonun var olan 1 senelik garantisini bu durumda dahi kullanamayacaksam hangi durumda kullanacağım?

Şimdi bana tüketici hakem heyeti yolu gözüktü zira Samsung'un bu iki yüzlü ve mide bulandırıcı teknik servis tutumu yüzünden çileden çıktım. Telefonu satmaya gelince hiç bir sorun çıkartmayıp iş, bu telefonu garanti kapsamında onarmaya gelince Samsung kadar çirkefleşen başka bir firma daha inanın görmedim. Yazıklar olsun. Hakkımı helal etmiyorum.

sikayetvar.com a şimdiden şikayet kaydı da bıraktım

https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/6113476

Çıldırmak üzereyim. Ne demek yahu "Ekran, kasa ile birleşik olduğu ve kasanın da kenarları zedelendiği için ekran değişimi garanti kapsamına alınmaz" ? Sorun ekranda ise sana ne kardeşim kasanın etrafında ki çiziklerden? Madem ekran ile kasayı tek gövdede tasarlıyorsun o halde Samsung, kasayı titanyum yapsaydı da, çizilme sorununu ortadan kaldırıp müşterilerini bu saçma sapan duruma hiç maruz bırakmasaydı. Benim kılıf ile kullanıp kullanmamamdan size ne. Kaldı ki ekran ile kasayı tek parça tasarlamak da Samsung'un sorunu. Bunu bana yansıtamaz. Siz, ekranda ki o sararma sorununun, darbe sonucu olduğunu ispat ederseniz bende tüm sorumluluğu üzerime alırım. Ama sırf kasanın etrafı çizik diye "Kesin telefon düştüğü için ekran sarardı" şeklinde saçma sapan bir varsayım üzerinden faturayı bana kesemezsiniz. Bunların bu iğrenç şirket politikasını önceden bilseydim hiç Samsung aldırır mıyım?

Bu sıfat bile bulamadığım kan emici yaratıklara karşı nasıl bir yol izlemeliyim arkadaşlar? Zira telefonun tam 1 sene daha garantisi var ve bu faturayı bana kesmelerine izin vermeyeceğim. Tüketici hakem heyetine ilk defa başvuracağım. Acaba işleyiş hakkında bilginiz var mı ve sizce muvaffak olur muyum?
 

kadirirdem

Müdavim
Katılım
23 Mayıs 2013
Mesajlar
6,217
Reaksiyon puanı
708
Puanları
113
Arkadaşlar iyi günler. Samsung S3 Mini telefonum masanın üzerinde dururken birden bire ekranı sararmaya başladı.

9LMoON.jpg

qB6Mrd.jpg


Bunun üzerine telefonu, Samsung'un İstanbul Bağcılar'da ki yetkili Teleservice yerine götürdüm. Kaydı alan bayan o olmayan beyni ile direkt "Telefonun ekranı kırılmış" şeklinde saçma sapan bir yorum yaptı. Dedim "Faturayı hemen millete kesmeye alışmışsınız herhalde. Ekranında hiç bir kırık yok. Ayrıca bu tespiti yapmaya çalışmak da sizin işiniz değil. Teknik ekipten bir arkadaş çağırın durumu izah edeyim zira sorun ya görüntü bandında yada grafik işlemcide. Ekranının garanti kapsamında değişmesi gerekiyor" dedim.

Gelen arkadaşta "Bu ekran, gövdeye bağlı olduğu için ekran+gövde değişecek. Ve kasanın etrafında zedelenme var. Samsung, kasanın etrafında zedelenme olduğu için ürünü garanti kapsamına almaz ve değişim için ücret çıkacak" dedi.

Samsung'un böyle saçma sapan bir uygulaması olduğunu ilk defa duydum. Telefonu daha önceden 3,5 kere yere düşürdüğüm için, o dayanıksız ve leğen gibi olan köşeleri zedelendi ise bunun, sararan ekran ile ne alakası var? Zira bu sararma, telefon masanın üzerinde iken kendi kendine ortaya çıktı ve akşama doğru da ekran neredeyse görünmeyecek şekilde sararma şiddetlendi. Kaldı ki telefonu en son düşürdüğüm zaman belki bu sorundan 4,5 gün öncedir. Hatta teknik servisin bir kıllık yapacağını öngörerek telefonun üzerine sardığım notta bu darbelerin, sararan ekran ile alaka kurulmamasını rica etmiştim. Ama ona rağmen beklediğim gibi oldu!

Ve bugün sabah telefonu bıraktığım Teleservice'den bir yetkili arayıp 530TL'ye aldığım telefonun ekranına 250TL fiyat istedi. Ekran ile kasa tek parça olduğu ve kasada da çizikler olduğu için garanti dışıymış.

Samsung'un müşteri hizmetlerini arayıp böyle bir durum olup olmadığını sordum ve aldığım cevap "Kasada çizikler var ise öncelikle bu dış kasa ücrete tabi tutularak değişir. Ardından o mevcut soruna garanti kapsamında bakılır" oldu. Halbuki benim sorunum zaten ekranın kendisinde. Ve kaldı ki zaten ekran ile kasanın bir bütün olduğunu kendileri söylüyor. Ee ben kasayı ücretli bir şekilde değiştirdikten sonra, zaten ekran da değişmiş olmuyor mu Telefonun var olan 1 senelik garantisini bu durumda dahi kullanamayacaksam hangi durumda kullanacağım?

Şimdi bana tüketici hakem heyeti yolu gözüktü zira Samsung'un bu iki yüzlü ve mide bulandırıcı teknik servis tutumu yüzünden çileden çıktım. Telefonu satmaya gelince hiç bir sorun çıkartmayıp iş, bu telefonu garanti kapsamında onarmaya gelince Samsung kadar çirkefleşen başka bir firma daha inanın görmedim. Yazıklar olsun. Hakkımı helal etmiyorum.

sikayetvar.com a şimdiden şikayet kaydı da bıraktım

https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/6113476

Çıldırmak üzereyim. Ne demek yahu "Ekran, kasa ile birleşik olduğu ve kasanın da kenarları zedelendiği için ekran değişimi garanti kapsamına alınmaz" ? Sorun ekranda ise sana ne kardeşim kasanın etrafında ki çiziklerden? Madem ekran ile kasayı tek gövdede tasarlıyorsun o halde Samsung, kasayı titanyum yapsaydı da, çizilme sorununu ortadan kaldırıp müşterilerini bu saçma sapan duruma hiç maruz bırakmasaydı. Benim kılıf ile kullanıp kullanmamamdan size ne. Kaldı ki ekran ile kasayı tek parça tasarlamak da Samsung'un sorunu. Bunu bana yansıtamaz. Siz, ekranda ki o sararma sorununun, darbe sonucu olduğunu ispat ederseniz bende tüm sorumluluğu üzerime alırım. Ama sırf kasanın etrafı çizik diye "Kesin telefon düştüğü için ekran sarardı" şeklinde saçma sapan bir varsayım üzerinden faturayı bana kesemezsiniz. Bunların bu iğrenç şirket politikasını önceden bilseydim hiç Samsung aldırır mıyım?

Bu sıfat bile bulamadığım kan emici yaratıklara karşı nasıl bir yol izlemeliyim arkadaşlar? Zira telefonun tam 1 sene daha garantisi var ve bu faturayı bana kesmelerine izin vermeyeceğim. Tüketici hakem heyetine ilk defa başvuracağım. Acaba işleyiş hakkında bilginiz var mı ve sizce muvaffak olur muyum?
kardeşim geçmiş olsun ,samsung'a servis konusunda çok şikayet geliyor sonuna kadar git bırakma işin ucunu kardeşim...
 

radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eylül 2009
Mesajlar
412
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
kardeşim geçmiş olsun ,samsung'a servis konusunda çok şikayet geliyor sonuna kadar git bırakma işin ucunu kardeşim...

Desteğin için teşekkür ediyorum dostum. Bugün Bağcılar Kaymakamlığında ki Tüketici Hakem Heyetinden bir arkadaş ile görüştüm. Dava açılabilmesi için ya ilk servis formunun üzerinden 25 gün geçmesi yada 2 tane servis formu olması gerekiyor dedi ilgili arkadaş. 25 gün beklemek yerine, telefonu götürdüğüm Bağcılar'da ki Teleservice'den alıp, Bakırköy'de ki KVK'ya götüreyim yada bana en yakın başka bir Samsung teknik servisine. Onlar da Teleservice ile aynı beyanda bulunup ücret çıkartırlarsa bu fişi de alıp 2 fişle beraber telefonumu, tüketici hakem heyetine götürüp dava sürecini başlatacağım. Ve bu karaktersiz Samsung ile Allah imkan verdikçe sonuna kadar uğraşacağım.

Çıkmalar dahi 100-150TL. S3 Min'nin 2. eli 150TL'ye satılıyor zaten. Yazık günah. Ben sırf annem kullansın diye yaptırıp ona verecektim zira geçen hafta zaten kendime yeni bir telefon aldım. Kadının da hevesine kursağında bıraktı karaktersiz herifler.

şikayetvar.com'da ki şikayetime de Samsung tarafından verilen şu klişe mesaja bakar mısınız. Zira Samsung'un hiç bir servisi, bu mesajda ki üslubu gibi konuşmuyor. Gayet çirkefler! Dalga geçer gibi şuna bak yahu insanı iyice çileden çıkartıyorlar.

PM80Z5.jpg
 

radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eylül 2009
Mesajlar
412
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
Evet arkadaşlar, bugün Samsung'u, bana yaşattığı bu mağduriyetten ötürü Tüketici Hakem Heyetine verdim. 3 aya sonuçlanacakmış. Karar benim aleyhime çıkarsa bile en azından ben elimden geleni yaptım ve Samsung'a karşı pes etmeden savaştım derim de gam yemem. THH'ye yazdığım dilekçe neredeyse bir ültimatom mahiyetinde. Zira Samsung, tek akıllının kendisi olduğunu sanıyor. El mi yaman bey mi göreceğiz. Dilekçe aynen aşağıda ki şekilde. Zamanı olan varsa okuyup Samsung'un kendini nasıl savunacağı ve THH'nin de ne yönde karar vereceği ile ilgili yorumunu esirgemesin lütfen.


İyi günler.

3521180........ IMEI nolu, 11.06.2015 tarihinde İstanbul'daki ....... İletişim'den ....... adına 530 TL'ye aldığım S3 mini telefonumda, masanın üzerinde iken bir anda ekran sararma sorunu ortaya çıktı. Ardından geçen birkaç saat sonra ise bu sararma, şiddetle ekranın diğer bölgelerine yayıldı. En sonunda ise ekran tamamen görünmez bir hal aldı. Bunun üzerine telefonu 03.08.2016 tarihinde ilk olarak İstanbul Bağcılar'daki Samsung'un anlaşmalı olduğu Teleservice yetkili servisine götürüp bıraktım. Bu yerden 04.08.2016 tarihinde bana dönüş yapılıp "Telefonun ekranı ile kasası tek parçadır o yüzden sadece ekranı değiştiremeyiz ve dış kasanın etrafında da çizikler mevcut olduğundan cihaz garanti dışıdır. Komple kasa değişiminin 250 TL onarım ücreti vardır" şeklinde akla mantığa sığmayan bir cevap verdiler.

Bunun üzerine belki Teleservice bir yanlışlık yapmıştır düşüncesi ile 05.08.2016 tarihinde, Samsung'un başka bir anlaşmalı teknik servisi olan Mecidiyeköy’deki Rebel Elektronik yetkili servisine telefonu götürdüğümde, onlar da bir süre sonra ilk servis ile aynı açıklamayı yapıp kasayı komple değiştirmek sureti ile ekran onarım bedeli için bu sefer 280TL değişim ücreti talep ettiler.

Samsung'un 444 77 11 numaralı merkez telefonundan ve sitelerinde ki e-posta adreslerinden kendilerine ulaşıp bu mağduriyetimi bildirdiğimde ise Samsung'da, bu iki servisin sözünü aynen tasdik ederek "Şirket prosedürü olarak biz, bu gibi sorunlarda önce dış kasa etrafında ki çizikleri ücret dahilinde gideririz ondan sonra müşterinin şikayetine bakarız" şeklinde mantık dışı bir açıklama yaptılar. Anlamadığım nokta, kasanın etrafında çizikler olmasa, Samsung benim telefonumdan sökeceği o kasayı başka bir telefona mı takacak? Takmayacağına göre kasayı geri dönüşüme gönderecek. Hal böyle iken, kasanın etrafında çizik olmamasını istemelerindeki mantığı anlamakta güçlük çekiyorum zira bu kararlarının, bu gibi telefon arızalarında faturayı müşteriye kesmekten başka bir işe yaramadığı kanısındayım. O halde Samsung, tüm telefonlarını çizilmeye dayanıklı titanyum malzemeden tasarlayıp müşterilerinin telefonlarını, bu gibi çizilme sorunlarına karşı korumak sureti ile mağduriyete mahal vermeseydi yada çizilmez bir dış malzeme kullansaydı! Yani kasa ile ekranı yekpare (tek parça) tasarlamak, biz müşterilerin sorunu mu yoksa Samsung'un sorunu mu? Samsung için üretimde ekonomiklik ve kolaylık açısından bir avantaj olan "Yekpare (Tek parça) Kasa" tasarımı, neden bu gibi arıza onarım durumlarında biz müşteriler için bir mağduriyet kaynağı oluyor? Ben Samsung'dan, kasanın yanında ki çiziklerin giderilmesini istemiyorum ki, durduk yere ortaya çıkan ekranımda ki o sararma sorununun giderilmesini istiyorum. Onlar da bana "Ekran ile kasa tek parçadır ve önce ücret dahilinde dış kasayı değiştirip ardından ekranda ki soruna bakacağız" diyor. Peki mantıken düşünürsek, onların beyanatına göre kasa ile ekran tek parça ise o halde ben kasayı ücret dahilinde değiştirdiğimde zaten ekranda değişmiş olup, sararan ekran sorunum da kendiliğinden çözülmüş olmayacak mı? Yani zaten bu noktada, Samsung'un garanti kapsamında çözeceği bir sorunum da kalmayacak. Bu durumda, telefonumda devam eden 1 senelik garantiyi kullanmış olmuyorum ki ben. Telefonun garantisi devam etmesine rağmen, ücret dahilinde Samsung'a ekranı onartmış oluyorum! Bu sorunu, sıradan bir telefoncuya da götürsem bu şekilde ücret dahilinde hallederdi zaten. Samsung'un ve garantisinin farkı nerede kaldı?

Samsung'un böyle bir tavır takınacağını bilseydim hiç bu telefonu alır mıydım? Samsung, telefonlarını satarken, teknik servislik bir durumda bu şekilde bir prosedürünün olduğunu açık açık hiç bir yerde belirtmemektedir. Zira böyle bir uygulamalarının olduğunu bilseydim Samsung'dan telefon alır mıydım? O halde ben, bu durumda paramı çöpe atmaktan başka bir şey yapmadım. Kaldı ki Samsung, ekranda ki o sararma sorununun, kasanın etrafında ki o 3,5 çizik ile alakalı olduğunu ispat ederse tüm sorumluluğu kabul ederim ama ispat edemezse kesinlikle bu yanlış tutumundan vazgeçmeli ve telefonumu garanti dahilinde onarmalıdır. Samsung'un, sanki ekrandaki sararma sorunu, düşme sonucu oluşan kasadaki o çiziklerdenmiş gibi peşin hüküm verip, müşteriyi suçlu çıkartmaya çalışmaları etik bir davranış değildir. Zira telefonun ekranı üzerinde tek bir çizik dahi yoktur. Tek bir sıvı teması dahi yoktur. Ve ben telefonu o garanti dışı bırakmak için bahane gösterdikleri, kasanın etrafında ki çizikler ile bugüne kadar gayet stabil bir şekilde kullanıyordum. O çiziklerin telefona, görsellik dışında, çalışması yönünde hiç bir sıkıntı vermediği ortadadır. Buda ekran sararma sorununun, kasanın etrafında ki çizikler ile hiç bir alakası olmadığının ispatıdır. O halde kasa ile ekranın tek parça tasarlanmasından mütevellit, sararan ekran sorununun çözülmesi için kasanın komple değişmesi gerekiyor ise bunu Samsung'un yapması gerekiyor zira kasa ile ekranı tek parça tasarlamak onların sorunu, biz müşterilerin değil.

Şirketlerin bu gibi etiklikten uzak davranışlarının üzerine gidilip yetkili yasal mercilere, haklı bir gerekçe ile mağduriyet dile getirilmeden, ne yazık ki bu şirketler tarafından sorunlar çözüme kavuşturulmuyor. Ve bu noktada yüce Türk adaletine güvenim sonsuzdur. Cihazı satmaya gelince allayıp pullayıp satan ama iş satış sonrası teknik desteğe gelince, sorunları müşteriye yıkmaya çalışırcasına bir tutum içerisine giren bu gibi şirketleri esefle kınıyorum. Samsung'dan, telefonun parasını değil, sadece garanti dahilinde onarılmasını istiyorum. Ama Samsung, Tüketici Hakem Heyetinin, benim lehime vereceği karardan sonra bile ürünü garanti dahilinde onarmayı reddeder ise o halde parasının iadesini talep ediyorum.

Samsung'un teknik servisleri olan Teleservice ve Rebel Elektronik'in, telefonumda ki sararan ekranı değişim için, "Dış kasada çizik var" diyerek garanti dışı işlem yapmak sureti ile tarafıma çıkarttıkları ücretlerin servis fişlerini, Tüketici Hakem Heyetine ek dosya olarak iletiyorum.

Tüketici Hakem Heyeti olarak yaşadığım bu mağduriyeti tek çözecek merci sizsiniz. Zira siz de Samsung'un, müşteriyi mağdur eder cinsten bu tutumuna, onların lehinde karar verir iseniz, bizi bu şirketlerin mağduriyet oluşturan tutumlarına karşı koruyacak başka bir yasal merci kalmayacak. Bu noktada yüce Türk adaletine güvenim sonsuzdur. Gereğinin yapılmasını siz değerli Tüketici Hakem Heyetinden arz eder, iyi günler dilerim.
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Sizi yemeye çalışmışlar. Teleserviceye filan değil direk Samsung servisine git. O çakal firmalar garanti dahilinde yaptırıp sizden garanti dışı diye aldıkları pafayi direk cebe indirecekler. Samsung'un kendi servislerine gitmeni öneriyorum. Kvk başarı telpa bunlara gitme.
 

radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eylül 2009
Mesajlar
412
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
Sizi yemeye çalışmışlar. Teleserviceye filan değil direk Samsung servisine git. O çakal firmalar garanti dahilinde yaptırıp sizden garanti dışı diye aldıkları pafayi direk cebe indirecekler. Samsung'un kendi servislerine gitmeni öneriyorum. Kvk başarı telpa bunlara gitme.

Teleservice ve Rebel Elektronik de Samsung'un yetkili servisleri hocam. Zaten Samsung'u aradığımda onlar da bu iki teknik servisin, benim sorunum ile ilgili verdiği kararı onadı. Yani bu sorun o servislerin sorunu değil, bizzat Samsung'un şirket prosedürü imiş. O halde bu hukuksuz prosedürü tükürüp atacağım dedim ve bu yönde ilk adımımı THH'ye şikayet etmek sureti ile attım. Telefon, bir ömür köşede bozuk bekleyeceğine, 3 ay boyunca "Belki davayı kazanırım" umudu ile THH'de beklesin. En azından denedim derim de gam yemem. Artık iş Türk adaletinde.
 
M

Murat Burç

SDN Okuru
Yüce Türk adaletine güveniyorum hocam. Benim gücüm bu gibi şirketlere yetmese de THH'nin yetecek inşallah.
Yalnız şunu söylemeliyim Samsung Trden çok bu sorunlar o genpamıdır nedir saçma sapan yerlerde oluyor zamanında s5620 monte telefonum vardı ahizezi mi ne bozulmuştu 10 güne ya tamir ettiler ya değişim yaptılar
 
Üst