Samsung Galaxy A7 2016 Batarya Patlaması!

15.02.2016 tarihinde aldığım Samsung A7 2016 model cihazım düşmesi sonucu ekranı kırılmıştır. Bende yetkili servisi aradım ekran değişimi sonrası içerisindeki bilgileri korunamayabileceğini bildirmeleri üzerine, bende bir tane Samsung cep telefonu satan ve tamiratı yapan bir bayiye cihazı tamiratı için verdim. Tamiratı burada yaptırmamım tek nedeni içerisindeki bilgileri korunacağının garanti edilmesi idi. Ekran değişimini burada yaptırdım gece yarısına kadar telefonu kullandım ve telefonu yatmadan önce orijinal şarj cihazına taktım ve komodinin üzerine bıraktım. Sabah saat 05:00 da telefon büyük bir patlama sesi ve alev alarak patladı. Allah'tan eşim hemen alev alan telefonun üzerine battaniye ve çarşaf attı o esnada bende prizi elektrikten çektim. Hızlı müdahale ile 2 çocuğum eşim ve ben çok büyük bir tehlikeden zarar görmeden olayı atlattık. Cihazı Samsung'a incelemek üzere bıraktım ve bana yetkisiz müdahale ve orijinal olmaya parça kullanımında kaynaklı bir patlama yaşandığını bu patlamadan kaynaklı hiçbir sorumluluk alamayacklarını belirttiler. Ben Samsung yetkililerine şunu sormak istiyorum, şu ana kadar Samsung cep telefonlarının ekran değişimi diğer tamirat işlemlerinin hepsi yetkili servislerinde mi yapılıyor ki de bunu bir gerekçe olarak sunabiliyorsunuz, cep telefonlarınızı bu bayilerde satışının yapılmasında bir sakınca görmüyorsunuz ama tamirat yapılınca mı problem oluşturuyor. Bu servisler bir günde yetkili sevişler de yapılan işlemlerden daha çok tamirat ve değişim yapabiliyorlar. Ekran değişimi sonrası bataryanın patlaması ile ilşkilendirmenin alakasız olduğunu düşünüyorum. Böyle bir mal kaybına neden olabilecek bir durumla karşı karşıya kaldım. Bundan sonra düşen her Samsung cep telefonunun patlama riskinin bulunduğunu düşünüyorum. Gece yarısı orijinal şarj cihazına takılı cep telefonunun bu şekilde insan hayatını tehlikeye atacak şekilde patlamasını kabul etmiyorum. Samsung'un oluşan hasar ve diğer tüm zararlarımı karşılaması için Tüketici Hakem Heyeti ve diğer tüm yasal haklarımı arayacağımı belirtirim.
Not: Görsellerde ki fotolardan birisinde telefon üzerinde su görünmektedir, bu su cep telefonun şarjı prizden çekildikten sonra alevleri söndürmek ve telefonu soğutmak için sonradan dökülmüştür.

DSC_1856.jpg

DSC_1851.jpg
DSC_1846.jpg

DSC_1857.jpg
DSC_1847.jpg

DSC_1860.JPG
 

TheTruthHurts

Profesör
Öncelikle geçmiş olsun hocam.

Bildiğim kadar kullanma kılavuzunda garanti şartları yazıyordu. Ve bildiğim kadar telefonun garantisi 2 yıl. (Yanlışsa beni düzeltin)

Samsung note 7 faciasından sonra sıkı davranıyor. Hatta “whatsapp’tan dolayı ekran yanığı oluştu,garanti dışısınız” gibi şeyler de duymuştum.(gerçek mi yalan mı emin değilim)

Ama şunu da söyleyeyim: telefonu düşürürsen bataryaya zarar vermiş olabilirsin. Veya ekranı değiştiren kişi hata yapmış olabilir.
 

Jubei

Doçent
Pardon ama sanırım ben yanlış anladım, siz telefonun ekran değişimi için Samsung Yetkili Servis yerine sıradan bir Samsung bayi olduğunu iddaa eden yere,telefonun ekran değişimi yaptırdınız ve yetkisiz bu müdahale sonucunda oluşan hasar için Samsung Türkiye,den hasarı karşılamasını istiyorsunuz, doğru mu anladım ?
 

TheTruthHurts

Profesör
Pardon ama sanırım ben yanlış anladım, siz telefonun ekran değişimi için Samsung Yetkili Servis yerine sıradan bir Samsung bayi olduğunu iddaa eden yere,telefonun ekran değişimi yaptırdınız ve yetkisiz bu müdahale sonucunda oluşan hasar için Samsung Türkiye,den hasarı karşılamasını istiyorsunuz, doğru mu anladım ?
Ben de öyle anladım. Yanlışımız varsa birisi düzelsin :)

Fakat yazımda neden yetkili servise gitmediğini yazmadım çünkü hala anlam veremiyorum o kısımda...belki çok acele mi etti?
 
Ben yetkili servise gitmedim demedim, yetkili servise gittim ama onlar telefonun içerisindeki bilgileri, dosyaları ve fotografları kurtaramayacakalarını söylediler, telefonun içerisinde benim için önemli bilgiler olduğu için daha önce tanıdığım dışarıda iş yapan ama malzemeleri orjinal tedarikçiden alan bu kişiye yaptırdım ve telefon içerisindeki tüm dosya bilgileri yedekleyerek aldım. Bende büyük bir firmanın satış sonrası hizmetlerinde çalışıyorum birazda olsun bu konulardan anlıyorum. Bana siz şunu demek istiyorsunuz yetkili servis bu işi yapsaydı bu başınıza gelmezdi. Ben yetkili servislerde çalışan insanların ne kadar işlerine hakim olduklarını ne kadar eğitim aldıklarını az çok biliyorum ve yetkili servislerin ellerinde kalifiye kendini yetiştirmiş kaç eleman tutabildiklerini de az çok biliyorum. Bu konularda yakın bir arkadaşım bu firmanın yetkili servisinde ve bu konuyu açtım ekran değişimi ile batarya patlamasının hiçbir şekilde bağlantılı olmadığını, düşmenin bunda etken olabileçeğini söyledi bende bu ifadelere katılıyorum. katılmadığım nokta şu 3-5 bin civarında para verip aldığınız ama herhangi bir nedenle bir kere düşen telefonunuz bu şekilde patlasa ve bu da hayati tehlike oluştursa ne düşünürsünüz. Bende diyorum ki düşen her cep telefonu patlayabilir alev alabilir diye kullanım kitaplarına yazsınlar bende hiçbirşey talep etmeyeyim, sizlerin kullandığınız herhanği bir cihazınız düşmedi mi veya düştü diye telefon mu değiştirdiniz.
 

Jubei

Doçent
Ben yetkili servise gitmedim demedim, yetkili servise gittim ama onlar telefonun içerisindeki bilgileri, dosyaları ve fotografları kurtaramayacakalarını söylediler, telefonun içerisinde benim için önemli bilgiler olduğu için daha önce tanıdığım dışarıda iş yapan ama malzemeleri orjinal tedarikçiden alan bu kişiye yaptırdım ve telefon içerisindeki tüm dosya bilgileri yedekleyerek aldım. Bende büyük bir firmanın satış sonrası hizmetlerinde çalışıyorum birazda olsun bu konulardan anlıyorum. Bana siz şunu demek istiyorsunuz yetkili servis bu işi yapsaydı bu başınıza gelmezdi. Ben yetkili servislerde çalışan insanların ne kadar işlerine hakim olduklarını ne kadar eğitim aldıklarını az çok biliyorum ve yetkili servislerin ellerinde kalifiye kendini yetiştirmiş kaç eleman tutabildiklerini de az çok biliyorum. Bu konularda yakın bir arkadaşım bu firmanın yetkili servisinde ve bu konuyu açtım ekran değişimi ile batarya patlamasının hiçbir şekilde bağlantılı olmadığını, düşmenin bunda etken olabileçeğini söyledi bende bu ifadelere katılıyorum. katılmadığım nokta şu 3-5 bin civarında para verip aldığınız ama herhangi bir nedenle bir kere düşen telefonunuz bu şekilde patlasa ve bu da hayati tehlike oluştursa ne düşünürsünüz. Bende diyorum ki düşen her cep telefonu patlayabilir alev alabilir diye kullanım kitaplarına yazsınlar bende hiçbirşey talep etmeyeyim, sizlerin kullandığınız herhanği bir cihazınız düşmedi mi veya düştü diye telefon mu değiştirdiniz.
Şenol bey lütfen yanlış anlayamayın ancak, madem ekranı kırılan telefonu servis harici bir yere verirken yedek alabiliyordunuz da, servise vermek yerine neden servis harici bir yere verdiniz bunu anlamakta güçlük çekiyorum.
Şunu demek istiyorum, siz telefonu ilk baştan servise verseydiniz ve servis ekran değişimi sonrasında bu olay yaşansaydı, emin olun hakkınızı fazlası ile geri alırdınız, ancak şu durumda Samsung Türkiye,den bir hak talep edebileceğinizi sanmıyorum. ?
 
Jubei bey,
Yanlış anlamıyorum, telefonumun ekranı kırılınca telefonumdan yedek alamadım bende yetkili servise gidince içerindeki bilğileri alın ve tamiratı burada yaptırayım dedim onlarda ekran değişimi veya başka bir tamirat yapılınca telefondaki bilgilere erişimi garanti edemedikleri için yetkili olmayan bir yerde yaptırmak zorunda kaldım, bu tamiratı yapan kişide samsung da çalışmış bu işleri yapmış birisi, oluşan bu durumdan tamamen bataryadan kaynaklı oduğunu söylüyorlar, Samsungun yaklaşımı yetkisiz müdahale diyorlar, ben onlara ekranı dışarıdan yaptırdım demesem Samsung bunu zaten anlamayacaktı, çünkü telefona takılan ekran ve yapılan işçilikte bir problem olmadığını düşünüyorum. Benim görüşüm bu kadar hayati tehlike oluşturan batarya problemini ertelemek ve üstünü kapatmaya çalışmaları canımı sıkıyor, ben ilk telefon görüşmemde ve diğer tüm aşamalarda yaşananları açık dille ifade etmeme rağmen hiçbir sorumluluk almadan telefonu uzman kişiler İstanbulda inceledi deyip yalan söylemleri çünkü yetkili servisle konuyu görüştüm telefonun hiç servis dışına çıkmadığını söylediler, telefonun içini açmadan bana teslim ettiler, herhanği bir inceleme yapmadan yetkisiz müdahale diyerek konuyu kapatmaları canımı sıkıyor.
 

Enes HCKYL

Doçent
Pardon ama sanırım ben yanlış anladım, siz telefonun ekran değişimi için Samsung Yetkili Servis yerine sıradan bir Samsung bayi olduğunu iddaa eden yere,telefonun ekran değişimi yaptırdınız ve yetkisiz bu müdahale sonucunda oluşan hasar için Samsung Türkiye,den hasarı karşılamasını istiyorsunuz, doğru mu anladım ?
Bende aynı şeyi anladim :D
 
Evet öyle diyorum, adamlar telefonun içerisindeki bilgilerin silineceğini söylediler bende dışardan samsung da yetişmiş yetkin birisine değişim yaptırdım ve ekran değişimi sonrası batarya kaynaklı telefon patlıyor, değişim yapan kişi bataryaya nasıl bir müdahalede bulunmuş olabilir ki. Telefon yere düşünce niye patlıyor yarın sizin başınıza aynısı mı gelecek sorusunun cevabının verilmesini istiyorum, A7 cihazlarında batarya şişmeleri olduğuna dair bir sürü şikayet var, yarın bu bataryalar patlarsa, bu kullanıcılar benim kadar şanslı olmayabilirler. En azından buna yönelik bir çalışmna yapmaları lazım diye düşünüyorum.
 

Leand

Dekan
Sen zaten kendi ihtiyaçların doğrultusunda kendi isteğinle bilerek cihazı garanti dışı bırakan eylemde bulunmuşsun hocam daha sonra yapılan işlemdeki kullanılan parça da yetkili servise ait değil ne olacak ki başka yani... hatanın 100/90'da değil 100/100 sende :( .
 
Üst