Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Tofaş tarafından Fiat lisansı ile Türkiye'de üretilen ve kuş serisi arabaları olarak bilinen Doğan ve Şahin, Mısır yollarının vazgeçilmez otomobilleri olmaya devam ediyor.
Dogru bide ankara var + bide bmw e30 pij kasa dedikleri var. Ankara drag yarışları Vs. daha onların saltanatı bitmez hele bmw hiç bitmez borbet jantlar felan yanlıs hatırlamıyosam hey gidi günler. pk vardı kırmızı dogan bi ara.
Valla Şahinede binenede lafım yok ama şu kendini driftçi sanan tipler yokmu. Facede sürekli durum paylaşanlar hani. Ne bilim işte yanlıyoruz caddelerde vs vs. Yanlamak dedikleride 0 çizmek diye tabir edilen olay gerçi bunlar 0 da çizemiyor garip kuruşuk şekiller çiziyor. Şahin ile diğer arabaları kıyaslamalar filan. Tamam birader arabanı seviyorsun biniyorsunda ama 1 Lira, 1 Liradır onu 100 lira gibi göstersen ne fayda....
Trafikte en çok bu arabalardan ve içindekilerden çekinirim.
Yayları keserler,geniş lastik takarlar,bide xenon taktımmı tamam, yolların kralı bunlardır kendilerine göre.
Çoğuda gazlıdır bunların,yanından bir geçerler ortalık Tüpraş gibi kokar.Ha patladı patlayacak yani o derece.
Bir dönemin efsane araba markalarından olan ve piyasada kuş serisi olarak tanınan Tofaşın Doğan ve Şahinleri Mısırın vazgeçilmezi oldu. Taksicilerin ilk tercihleri arasında yer alan şahin markalı arabalar olurken, Doğanları Mısırda makam aracı olarak görmek mümkün.
Türk otomobil üreticisi Tofaşın bir dönem Fiat lisansı ile ürettiği kuş serisi otomobiller, Mısır yollarını arşınlamaya devam ediyor. Tofaş, Mısırın Nasr markası ile birlikte 2009 yılına kadar Şahin ve Doğan üretimine devam etmişti. 18 yıl boyunca Mısırda da üretilen bu iki aracı ülkenin tüm yollarında görebilmek mümkün.
Yüzde 96sı çöl ile kaplı olan Mısırın hava koşullarına ve bozuk yollarına dayanıklı olan Türk otomobilleri, özellikle taksi şöförleri tarafından şahin markalı araçlar ediliyor. Taksiciler bu araçları hem altının yüksek olması hem de yakıtının tasarruflu olması sebebi ile tercih ediyor. Taksiciler arasında bu aracın bir lakabı bile var Saruh yani füze.
Halk ise özel kullanımda genellikle Doğanı tercih ediyor. Halkın ve Taksicilerin kullanımının yanı sıra özellikle Doğan markalı araçları ülkede makam aracı olarak da görmek mümkün. Mısır montajlı 2005 model bir Doğan, araba pazarlarında 40 bin Mısır pounduna (10 bin Türk Lirası) rahatlıkla alıcı bulabiliyor.
Mısır'da başladığı Kuzey Afrika macerasına Etiyopya'da devam eden Şahin, 2010 yılına kadar bu ülkede Hollanda Otomobil Şirketi DOCC tarafından DOCC adı altına satışa sunuldu. Şahin'in Türkiye'de başlayan üretim tarihi, Etiyopya'da son buldu.
Haklısınız bu araçlar tabut ama bunları güvenli hale getirseler klima, abs, ars, airbag vb. sistemleri koysalar bence yine yıllarca yolların ayrılmaz bir parçası olur.
Malumunuz bu aralar yerli otomobil sesleri yükselmeye başladı. Her ne kadar Fıat lisanslı olsa da modernize edilip tüm hakları alınırsa çok hoş yerli olur. Tabi sadece benim düşüncem.
yapılan araştırmada tofaş arabalarıyla 60 gibi düşük bi hızla kaza yapıldıgında araç tenekeden ibaret oldugu için insanın sinir sistemi cöküyormuş artık nekadar güvenli bir araçtır gerisini siz düşünün