Penetrator God
Doçent
- Katılım
- 14 Ocak 2020
- Mesajlar
- 901
- Çözümler
- 1
- Reaksiyon puanı
- 541
- Puanları
- 93
- Yaş
- 26
Beast, Karpat efsanelerinden ilham alan hikayesi ve gotik tarz görselleriyle dikkat çeken kasvetli bir taktiksel RPG'dir. 25 Ekim 2023'te erken erişime açılmıştır. Oyun, 2019 yılında kurulan Varşova merkezli False Prophet stüdyosu tarafından Unreal Engine 5 ile geliştirilmektedir. Geliştirici ekip ayrıca daha önce Shadow Warrior 3, Sniper: Ghost Warrior Contracts ve The Medium gibi oyunların geliştirilmesinde çalışmış tecrübeli bir ekiptir. Beast şimdilik erken erişimde olmasına rağmen yaklaşık 40 saatlik oyun süresine sahiptir. Oyunun baş karakteri Anton Sabbados, yıllarca öldüğü düşünülen bir savaş gazisi olarak Osmanlı İmparatorluğunun boyunduruğu altında on yıl süren kölelik sonrasında Karpatlardaki vatanına geri döner.
Ancak toprağının artık harap olduğunu, haydutlar tarafından halkının işkence gördüğünü ve bilinmeyen bir kaynaktan gelen ölümcül bir veba salgınıyla herkesin sarsıldığını keşfeder. Çılgın peygamber Kral Lurius ardından ondan vebayla savaşmasını isteyerek Anton'u huzuruna çağırır. Anton, sadık askerler toplar ve toprakları eski ihtişamına kavuşturmak için bir yolculuğa çıkar. Ayrıca yolculuk boyunca karakterimiz içindeki şeytanlarla ve rahatsız edici anılarıyla yüzleşmek zorundadır. Beast, sırasıyla dönüş tabanlı taktik savaşlarda askerlerimize komuta etmemizi sağlar. Birimleri bireysel olarak kontrol eder, onlara hareket etmelerini, nesneleri kullanmalarını bomba veya iksir, yakın veya uzak mesafeden saldırmalarını emrederiz. Ek olarak karakterlerin pasif yetenekleri, savaşın sonucunu etkileyebilir.
Birçok farklı düşmanla, haydutlar, mutantlar ve canavarlar gibi, yüzleşip onları kanlı bir şekilde ortadan kaldırmamız gerekiyor. Son çare olarak, içimizdeki canavar sistemi aracılığıyla dengeyi lehimize çevirebiliriz, baş karakterin içindeki canavar bize oynanışta geçici olarak gerçekten güçlü yeteneklere erişim sağlar, ancak beraberinde takımımızın akıl sağlığını da riske atar. Bu mekanizma savaşın dışında da çalışır, bu da hikaye anlatısında ahlaki ikilemlere yol açar. Ana hikaye şeytani cazibeye boyun eğip eğmediğinize bağlı olarak değişmeye başlar. Geliştiriciler bu erken erişim sürecini ise çok fazla uzatmamaya niyetli olduklarını ve en geç 2024 içerisinde oyunun tam sürümünü yayınlamayı düşündüklerini belirtmektedirler.
Evil West, Polonyalı stüdyo Flying Wild Hog tarafından geliştirilen RPG elementleri içeren bir aksiyon macera oyunudur. Yayımlanması Focus Home Interactive tarafından yapılmıştır.
Evil West, klasik western motiflerinin doğaüstü olaylar ve modern teknolojiyle harmanlandığı Vahşi Batı'nın alternatif bir versiyonunda geçiyor. Tüm Amerika vampir belası tarafından ele geçirilmiştir.
Macera sırasında oyuncu, canavarlarla savaşan bir örgütün üyelerinden birinin rolünü üstlenir. Evil West ana hikayesi Vahşi Batı'da dolaşmak ve vampir ordularıyla savaşmakla ilgilidir.
Bunu yapmak için oyuncu ateşli silahlar, yıldırımla çalışan bir eldiven ve çeşitli aletler kullanır. Ek olarak, zaman içinde daha fazla maceranızı kolaylaştıracak yeni beceriler öğrenilebilir.
Evil West tek başınıza ve iki kişilik online modunda oynamanıza izin vermektedir. Oyunun tek kişilik bölümü ortalama 10 saat sürmektedir.
Warhammer 40,000: Rogue Trader, Games Workshop tarafından yaratılmış popüler bir evrende geçen RPG oyunudur. Pathfinder serisinin geliştiricileri olan Owlcat Games tarafından geliştirilmiştir. 7 Aralık 2023'te yayınlanmıştır.
Oyunda, insanlığın Tanrı İmparatorunun emriyle İmparatorluğun sınırlarını genişletmek için galaksinin uzak bölgelerini dolaşan eski bir uzay makinisti ve kaşif ailesinin torunu olarak oynuyoruz. Ailemize, neredeyse sınırsız özgürlük veren özel bir belge verilmiştir.
Oyuncu uzay gemisiyle seyahat ederek ya ticaret yolumuza yeni dünyalar ekliyor ya da onları değerli kaynaklardan mahrum bırakıyor. Ayrıca Kaos güçleri ve çok sayıda yabancı ırkla karşılaşıyoruz. Bir grup kahramanı kontrol ediyor, istatistiklerini geliştiriyor ve görevleri tamamlıyoruz.
Taktiksel sıra tabanlı savaş oyunun önemli bir parçasıdır. Oyunda ilerlemek için karakterlerin yeteneklerini iyi kullanmalıyız. Hikaye ise doğrusal değil ve oyuncunun kararlarına göre şekilleniyor. Oyun ortalama 100 saate yakın bir oynanış sunuyor.
Risen, Alman stüdyo Piranha Bytes tarafından geliştirilen bir RPG'dir. Stüdyonun ise dördüncü oyunudur ve Gothic serisinin bir parçası olmayan ilk oyundur. 30 Ekim 2009'da yayınlanmıştır. Risen, tropik bir ada olan Faranga'da geçiyor. Kaçak bir yolcu olan ana kahramanımız Sara adında bir kadınla birlikte bir gemi kazasından sonra oraya düşer. Onlardan başka hayatta kalan önemli bir kişi daha vardır o da güçlü Engizisyoncu Mendoza.
Bu bilinmeyen toprakları araştırdıktan sonra, kahramanımız Faranga'nın bir nedenden ötürü sürekli çevresinde şiddetlenen fırtınalardan kurtulduğunu keşfeder. Dahası değerli hazineleri ve ölümcül canavarları saklayan garip harabelerin kalıntılar ortaya çıkmıştır. Ada sakinlerini ele geçiren altın tutkusu, önemli sosyal değişimlere neden olur. Liman kenti artık vatandaşların ayrılmasını yasaklayan ve yoksul insanların açlıktan ölmesine neden olan Engizisyon tarafından kontrol edilmektedir. Yerel bir diğer lider olan Don Esteban, bazı sadık takipçileriyle birlikte bir bataklıkta kamp kurmuştur.
Adanın içindeki keşfedilebilir alanlar tehlikeli vahşi yaşamın kurtlar, yaban domuzları, deniz akbabaları, stingratlar ve diğer yaratıkların yanı sıra Engizisyon savaşçıları ile doludur. Engizisyon savaşçıları, karşılaştıkları tüm yolcuları yakalayıp volkanik bir manastıra götürmekle görevlidir ve burada tarikatın askerleri olarak zorla askere alınırlar. Kahramanımız istersek gönüllü olarak onların yanında yer alabilir. Böylece onlardan büyü öğrenebilir ya da Don Esteban'a katılıp kasabanın kontrolünü yeniden ele geçirmesine yardımcı olabilir. Verilen karar ne olursa olsun, kahramanın Farange'ın göründüğünden çok daha fazla olan sırlarını keşfetmesi gerekmektedir. Oynanış açısından Risen, Gothic serisinden çok farklı değil. Oyun üçüncü şahıs bakış açısından, kahramanın arkasından gösterilir, yüzü çoğunlukla sadece NPC'lerle yapılan konuşmalar sırasında görünür. Kamera, savaş sırasında serbestçe yakınlaştırılabilir.
Kahramanımız çeşitli silahlar kullanabilir. Kılıçlar, tek elli, iki elli gibi veya baltalar, sırıklı silahlar, mızraklar, asalar vb. Ayrıca yaylar ve tatar yayları da kullanabiliyoruz. Bize bunları nasıl kullanacağımızı öğretebilecek dünyanın dört bir yanına dağılmış eğitmenler var. Onların hizmetleri için altın ve seviye atlayarak kazanılan öğrenme puanları ile ödeme yapılmalıdır. Bu ise düşmanları yenerek ve görevleri tamamlayarak yapılabilir. Aynı şekilde gücümüzü, el becerimizi, bilgeliğimizi ve manamızı artırabilir, ayrıca simya, demircilik, avlanan hayvanları işleme, kilit açma, gizlilik ve yankesicilik gibi yeni beceriler öğrenebiliriz. Bir büyücü olarak oynamak, güçlü büyüler yapmak için mühürleri ve kristalleri nasıl kullanacağımızı ve parşömenler oluşturmayı öğrenmemizi sağlar.
İstatistiklerimiz ne kadar yüksek olursa, o kadar iyi silahlar ve kalkanlar kullanabiliriz. Bu durum miğferler, zırhlar, muskalar veya yüzükler için geçerli değildir. Oyuncu bulduğu her şeyi alabilir, çünkü kahramanın ekipmanının sınırsız bir kapasitesi vardır ve oyunda ağırlık sınırı yoktur. Risen'in üç boyutlu görselleri, tropikal güneş ışığını taklit etmek için yoğun aydınlatma ile vurgulanan nispeten parlak bir renk paletinden yararlanıyor. Oyun sadece tek oyunculu bir hikaye senaryosu sunuyor. Hikaye tamamlandıktan sonra, oyun farklı oyun içi seçimler yapılarak daha yüksek zorluklarda tekrar oynanabilir. Risen ortalama 40 saate yakın bir oynanış sunmaktadır.
Alpha Protocol Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen RPG mekaniklerine sahip bir aksiyon oyunudur ve 27 Mayıs 2010'da çıkış yapmıştır. Alpha Protocol'de istihbarat örgütü için çalışan gizli bir ajan olan Michael Thorton rolünü üstleniyoruz. Ana hedefimiz, Orta Doğu'da sivil bir uçağa yapılan füze saldırısının sorumlularını bulmaktır. Soruşturma devam ederken, ana kahramanımız tüm dünyanın siyasi dengesini tehdit eden bir komploya dair bir ipucuyla karşılaşır. Dahası, Michael teşkilatı ile bağlarını koparmak ve kendi başına çalışmak zorunda kalır. Oyun, derin ve geliştirilmiş görev sistemine sahiptir. Oyun boyunca sık sık zor seçimlerle karşılaşırız ve seçimlerimizin sonuçları da oyunun gidişatını etkilemektedir. Eylemlerimize bağlı olarak, oyun üç farklı şekilde sona erebilir.
NPC'lerle profesyonel, agresif ve nazik olmak üzere üç şekilde diyalog kurabiliyoruz. Oyuncu tarafından benimsenen yaklaşım, NPC'lerin davranışları üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir ve yeni arkadaşlar edinmenize ya da belirli bir organizasyonla ilişkilerinizi tamamen kesmenizle sonuçlanabilir. Michael, araştırması sırasında mevcut beş karakter sınıfından birine bürünebilir ve bir asker veya üst düzey bir teknoloji uzmanı olabilir. Beceri ağacı, her biri on beş beceri olmak üzere dokuz farklı kategoriden oluşturulmuştur.
Beceriler pasif ve aktif olarak ikiye ayrılmıştır. Ek olarak, her başarı, istatistiksel bonuslar ve ek deneyim puanları sunan bir perk ile ödüllendirilir. Oyunun bir diğer önemli yönü de görevler sırasında bulunabilen veya saklanma yerlerinden satın alınabilen zırhlar, silahlar ve aletlerden oluşan ekipmanlardır. Oyuncular gerçek zamanlı aksiyonu üçüncü şahıs bakış açısından göstermektedir. Geliştiriciler bir göreve birden fazla şekilde yaklaşılabilmesini sağlamıştır. Oyuncu "ateşli silahlar" yaklaşımını seçebilir veya sessizce girebilir. Ayrıca oyunda belirtilen metin dizelerini takip etmek ve eşleştirmemiz gereken basit mini oyunlarla zenginleştirilmiştir.
Yolculuk boyunca karşımıza çıkan normal birimler ve önemli ölçüde daha dirençli olan patronlar da dahil olmak üzere bir dizi düşmanla yüzleşmek zorundayız. Michael Thorton araştırması sırasında Moskova, Roma ve Taipei'yi ziyaret eder. Mafya villaları, gecekondu mahalleleri, lüks yatlar, askeri havaalanları ve çeşitli sığınaklar gibi yerler içerdiğinden, mekanların çeşitliliği dikkat çekicidir. Görevler günün farklı saatlerinde gerçekleşiyor ve bu da görevi daha kolay ya da daha zor hale getirebiliyor. Alpha Protocol ortalama 15 saat süren bir oynanışa sahiptir.
NPC'lerle profesyonel, agresif ve nazik olmak üzere üç şekilde diyalog kurabiliyoruz. Oyuncu tarafından benimsenen yaklaşım, NPC'lerin davranışları üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir ve yeni arkadaşlar edinmenize ya da belirli bir organizasyonla ilişkilerinizi tamamen kesmenizle sonuçlanabilir. Michael, araştırması sırasında mevcut beş karakter sınıfından birine bürünebilir ve bir asker veya üst düzey bir teknoloji uzmanı olabilir. Beceri ağacı, her biri on beş beceri olmak üzere dokuz farklı kategoriden oluşturulmuştur.
Beceriler pasif ve aktif olarak ikiye ayrılmıştır. Ek olarak, her başarı, istatistiksel bonuslar ve ek deneyim puanları sunan bir perk ile ödüllendirilir. Oyunun bir diğer önemli yönü de görevler sırasında bulunabilen veya saklanma yerlerinden satın alınabilen zırhlar, silahlar ve aletlerden oluşan ekipmanlardır. Oyuncular gerçek zamanlı aksiyonu üçüncü şahıs bakış açısından göstermektedir. Geliştiriciler bir göreve birden fazla şekilde yaklaşılabilmesini sağlamıştır. Oyuncu "ateşli silahlar" yaklaşımını seçebilir veya sessizce girebilir. Ayrıca oyunda belirtilen metin dizelerini takip etmek ve eşleştirmemiz gereken basit mini oyunlarla zenginleştirilmiştir.
Yolculuk boyunca karşımıza çıkan normal birimler ve önemli ölçüde daha dirençli olan patronlar da dahil olmak üzere bir dizi düşmanla yüzleşmek zorundayız. Michael Thorton araştırması sırasında Moskova, Roma ve Taipei'yi ziyaret eder. Mafya villaları, gecekondu mahalleleri, lüks yatlar, askeri havaalanları ve çeşitli sığınaklar gibi yerler içerdiğinden, mekanların çeşitliliği dikkat çekicidir. Görevler günün farklı saatlerinde gerçekleşiyor ve bu da görevi daha kolay ya da daha zor hale getirebiliyor. Alpha Protocol ortalama 15 saat süren bir oynanışa sahiptir.
Dark Envoy, Polonyalı bir stüdyo olan Event Horizon tarafından geliştirilmiş bağımsız bir RPG'dir. Ekip daha önce 2018 yılında Tower of Time oyununun geliştirilmesinden sorumluydu. Geliştiriciler Dark Envoy'u yaparken temel olarak Mass Effect, Divinity, XCOM, Dragon Age'den ilham aldılar. 24 Ekim 2023'te çıkış yapmıştır.
Dark Envoy, büyünün teknolojiyle çatıştığı ve bir insan imparatorluğunun Eski Irkları yavaş yavaş geride bırakmaya başladığı bir fantastik evreninde geçiyor. Baş karakterler Kaela ve Kiros, tehlikeli topraklarda bir yolculuğa çıkmak için ailelerinin zeplinini tamir ederek maceraya atılıyorlar.
Hikaye doğrusal değildir ve birçok yönü seçimlerimize bağlıdır. Hangi karakterlerin kardeşlere katılacağı, kardeşlerin hayatta kalıp kalmayacağı, efsanevi kahramanlar mı yoksa kötü şöhretli kötü adamlar mı olacakları gibi şeyler bizim kararlarımızla şekillenecek.
Dark Envoy yukarıdan aşağıya bakış açısını kullanır, ancak kamera hareket ettirilebilir ve döndürülebilir. Dünya, karargahımız olarak hizmet veren zeplinde seyahat edilebilen bölgelere ayrılmıştır. Oynanacak çok sayıda ana görev, yan görev ve etkinlik var. Oluşturulan zindanlar da dahil olmak üzere ziyaret edilen yerler, zaman içinde veya seçimlerimizin sonucu olarak değişir.
Aktif bir duraklama ile gerçek zamanlı olarak savaşılan çok sayıda düşmanla karşılaşacağız. Başarılı olmak için taktiksel düşünmeli ve parti üyelerimizin yeteneklerini iyi kullanmalıyız. Oyunda ilerlemek karakterlerimizin seviyesini yükseltmemizi sağlar. Kontrol edebileceğimiz on beş sınıf vardır, ancak beceriler farklı beceri ağaçlarına dağılmıştır ve çeşitlilik sağlar.
Dark Envoy, tek başına veya iki oyunculu çevrimiçi olarak oynanabilen hikaye kampanyası etrafında inşa edilmiştir. Oyun ayrıca partimizi diğer oyuncuların partileriyle karşı karşıya getirmemize izin veren ek bir PvP modu da içeriyor. Oyun 30 saate yakın bir oynanış sunuyor ve resmi Türkçe dil desteği bulunuyor.
The Outer Worlds, Obsidian Entertainment stüdyosu tarafından geliştirilen bir aksiyon RPG oyunudur. Geliştirici ekibinden Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords, Fallout: New Vegas veya Pillars of Eternity serisi gibi yapımlarda bulunan kişiler yer almıştır. Oyun Private Division tarafından piyasaya sürüldü ve bu marka altında Take-Two Interactive bağımsız geliştiricilere yardımcı oluyor. Geliştirme sürecinin Fallout serisinin ilk oyunundan geliştiriciler olan Leonard Boyarsky ve Tim Cain tarafından denetlendiğini de belirtmek gerekir.
Oyun 25 Ekim 2019'da çıkış yapmıştır. Ardından 2020 ve 2021 yılları arasında Peril on Gorgon ile Murder on Eridanos adlı iki büyük hikayeli genişleme paketi yayınlanmıştır. Son olarak ise 2023 yılında oyunun Grafiklerinin büyük oranda geliştirilmiş ve konsollarda 4K'ya yükseltişmiş olan Spacer's Choice Edition sürümü yayınlanmıştır. Tabii ki görsel olarak gelişmiş sürümü PC'ye yayınlandığında orijinal oyuna kıyasla sistem gereksinimleri çok büyük oranda artmıştır.
The Outer Worlds retro fütüristik bir evrende geçiyor. Galaksinin eteklerinde bulunan Dünya kolonisi Halcyon'a gönderilen, kış uykusundan uyandırılmış bir uzay gemisi mürettebatından birinin rolünü üstleniyoruz. Kısa süre sonra ortaya çıktığı gibi, kahraman ona karşı yöneltilen bir komplonun iziyle karşılaşır. Koloninin kaderinin nasıl gelişeceği ve kahramanın bunda nasıl bir rol oynayacağı, oyuncunun eylemlerine ve kararlarına, ayrıca oyun dünyasında işleyen karakterler ve gruplarla olan ilişkilerine bağlıdır.
The Outer Worlds'de kahramanın tek başına veya yapay zeka tarafından kontrol edilen yoldaşlarla gerçekleştirebileceği rol yapma görevleri ve yan görevler vardır. Bu karakterler macera sırasında bize katılabilir ve sadece kendi hikayeleri ve motivasyonları ile değil ayrıca ayrı yan görevler onlarla ilişkilendirilmiştir, aynı zamanda bireysel becerilerle de donatılmıştır. Her birini daha iyi tanımak için, zaman zaman diğer mürettebat üyeleriyle tanışabileceğimiz geminize bakmanız gerekebilir.
Hem açık gezegen manzaraları hem de kapalı binaların veya uzay istasyonlarının iç mekanlarını bulabileceğiniz çeşitli yerlerde seyahat ederek, düşman insanlardan savaş robotlarına ve canavarlara kadar çeşitli rakiplerle karşılaşıyoruz. Gerçek zamanlı savaşlarda, kahramanların yetenekleriyle, cephanelik ve silahlarımızı onlara karşı ustaca kullanmayı kısa sürede öğreniyoruz.
Kahraman ilerledikçe, deneyim kazanır ve bir sonraki seviyeye atlar, beceri yelpazesini kademeli olarak genişletir. Yetenekler hem savaş alanında hem de NPC'lerle konuşmalar sırasında yararlı olmaktadır. Türün diğer benzer oyunlara karşı, The Outer Worlds eylemlerimizi takip eder, özellikle iyi olmadığımız bir aktivite bulmaya çalışır. Sonra bize ilgili bir yükseltme sunar ve eğer kabul edersek, karşılığında ekstra bir perk kazanırız.
The Outer Worlds'ün görsel tarafı onu oldukça güzel görünüyor. Özenle tasarlanmış mekânların yanı sıra karakterlerin, düşmanların ve silahların detaylı modelleri de dikkat çekiyor Keşiflerimize iyi atmosferik müzikler eşliğinde gerçekleşiyor. Oyun rtalama 25 saat bir oynanış sunuyor ve seçimlerinize göre değişen 3 farklı sonu bulunuyor.
Tower of time, yok olmanın eşiğinde duran fantastik bir diyarda geçiyor. Uzun zamandır bu dünya yavaş yavaş çürümektedir ve her geçen yıl zeki ırkların nüfusu azalmakta ve toprakları küçülmektedir. Henüz bir çocukken toprağın altına gömülü gizemli bir kule keşfeden bir savaşçı olarak oynuyorsunuz. Artık yetişkin bir adam olan bu savaşçı, kulenin içinin kıyameti önlemek için bir anahtar olabileceğini anlamıştır. Bu nedenle, bir grup toplar ve bu dünyanın son umudu olan bir göreve çıkar.
Oyun 12 Nisan 2018'de çıkmıştır. Oynanış, oyun içi dünyayı keşfetme, görevleri tamamlama, savaşma ve kahramanlarınızın istatistiklerini geliştirmeye dayanıyor. Oyunda, yukarıdan aşağıya bakış açısıyla kontrol ettiğiniz bir maceracı ekibinin komutasını alıyorsunuz. Her karakter dört parametre güç, hız, büyü gücü ve canlılık ile tanımlanır ve yedi sınıftan birini temsil eder.
Savaş gerçek zamanlı olarak gerçekleşir. Oyuncuların savaş kaosunu daha kolay kontrol edebilmeleri için, oyun zamanı kısa süreliğine yavaşlatma seçeneği sunar, bu da çok fazla acele etmeden emir vermenizi sağlar. Bu çok kullanışlıdır, çünkü karakterlerin emrinde çok çeşitli saldırılar ve özel yetenekler vardır ve bunların çoğu çevreyi etkileyebilir.
Sefer sırasında kulenin on üç katını geçmeniz gerekiyor, bu da yaklaşık 20-30 saatlik bir oyun süresi anlamına geliyor. Görevler arasında, güç kazanmak ve malzeme ve ekipman yenilemek için düzenli olarak yerel bir kasabayı ziyaret edersiniz. Kasabadaki bazı binalar yükseltilebilir, bu da yeni teçhizat ve yeteneklerin kilidini açar. Geliştiriciler ayrıca bir işçilik sistemi eklemeyi de unutmamışlar.
Shadows: Awakening de oyuncular, Devourer olarak bilinen iblislerin Penta Nera'nın öldürülen üyelerinin bedenlerinin kontrolünü ele geçirmesinin hemen ardından kaosa sürüklenen Kingdoms of Heresy'nin fantastik dünyasını keşfediyor. Şeytanlar, kurbanlarının astral bedenlerinin yanı sıra kişiliklerini ve anılarını da kontrol altına alabilmekte ve böylece maddi dünyaya erişim sağlayabilmektedir.
Oyunun ilk tamamlanmamış hali 2014 yılında farklı bir isimle çıkmıştır. Ardından geliştirici ekibin iflas etmesiyle haklarını başka bir firma satın almıştır. DLC olarak tamamlanması beklenen oyun kendi başına bağımsız bir oyun olarak 31 Ağustos 2018'de çıkış yapmıştır.
Bunun sonucunda güç ve ölümsüzlük için bir savaş başlatarak tüm dünya için bir tehdit oluşturdular. Oyunda merkezi bir karakter olan Yutanlardan biri, akrabalarından farklıdır. Bir değil birçok ruhu tüketebilir, bu nedenle Penta Nera'nın beşinci üyesi tarafından çağrılır. Şu andan itibaren, söz konusu Devourer, kahramanlardan oluşan bir ekip kurmak ve çok geç olmadan tehdidi durdurmakla görevlendirilir. Tabii farklı bir yol izlemeye karar vermezseniz.
Oyuncular aksiyonu yukarıdan aşağıya bakış açısıyla gözlemliyor. Oyun sırasında çeşitli yerleri gezebilir, düşman ordularıyla savaşabilir ve NPC'ler tarafından verilen çok sayıda görevi hem hikaye ile ilgili hem de yan görevler tamamlayabilirsiniz. Games Farm'ın geliştiricileri oyuncuların emrine uzmanlıkları, savaş becerileri ve kişilikleri açısından çeşitlendirilmiş on beş karakter verdi, bu grupta ozanların şarkılarında övülen kahramanların yanı sıra halk tarafından korkulan karanlık kişiler ve canavarlar da yer alıyor.
Yukarıda bahsedilen gruptan üç kahraman seçilebilir, yolculuğunda bir oyuncu herhangi bir anda seçilen karakterler arasında geçiş yapabilir, iblisin benzersiz yetenekleri nedeniyle, seçilen bir kahramana dönüşebilir. Dahası, Devourer rolünü üstlenebilir ve canavarların yaşadığı alternatif boyuta seyahat edebilir. Bu şekilde, bir oyuncu fiziksel bir formda var olmayan rakiplerle yüzleşebilir, onları gizlice geçebilir ve bazı mantıksal bulmacaları çözebilir. Tüm bunlar hikayeyi ilerletmek için yapılması bazı noktalarda gereklidir.
Hikaye ilerledikçe, oyuncu daha güçlü ekipmanlara erişebiliri. Bu, kişinin karakterini hasardan koruyan silahlar ve zırhlar anlamına gelir, tüm öğeler ayrıntılı işçilik sistemi kullanılarak geliştirilebilir. Bir oyuncunun düşmanlarını ortadan kaldırarak ve görevleri tamamlayarak kazandığı deneyim puanları da önemlidir. Kahramanlar seviye atlar ve giderek daha güçlü savaş yeteneklerinin kilidini açar.
Shadows: Awakening iyi 3D görsellere sahiptir. En üst kalitede olmasalar da, en güçlü büyülere eşlik eden özel efektler gibi bazı unsurlar birçok oyuncuyu tatmin edecektir. Dahası, oyunun ses kalitesi övgüyü hak ediyor. Tüm diyaloglarda seslendirme var ve yolculuklarında oyunculara özel bestelenmiş müzikler eşlik ediyor. Oyun ortalama 30 saate yakın bir içerik sunmaktadır.
The Technomancer bir siberpunk temalı aksiyon RPG'sidir ve aynı firmanın elinden çıkan Mars War Logs'un devamı niteliğindedir. Orijinal adıyla da Mars: Paradise Lost olarak bilinen oyun ile Bound by Flame, Of Orcs and Men ve Faery'nin yaratıcısı Spiders stüdyosu tarafından geliştirilmiştir. 28 Haziran 2016'da çıkış yapmıştır.
Hikaye bizi teknolojinin büyü ile kesiştiği ve savaşan grupların en değerli kaynak olan suya erişim için savaştığı önceki yapımdan bilinen siberpunk evrenine geri götürüyor. Technomancerlar muazzam siyasi nüfuza sahip genetiği değiştirilmiş savaşçılardır ve aynı zamanda kadim bilginin koruyucularıdır. Savaşta en son teknolojiyi kaynağı atalarının bilgeliğinde yatan mutasyon yoluyla elde edilen doğaüstü güçle birleştirirler. Tüm bunlar sayesinde onlar toplumun gözünde yarı tanrılar gibi görülürler, ancak mutantlara karşı duyulan yaygın nefret nedeniyle varlıkları bazen beklenmedik olaylara neden olabilir.
Oyuncu, görevi son derece değerli bilgi ve teknolojinin kaynağı oldukları için Dünyadan gelen güçlü eserleri bulmak ve korumak olan genç ve deneyimsiz Technomancerlardan birinin rolünü üstlenir. Oyun, mevcut altı gruptan birinin yanında yer almamızı sağlıyor. Her birinin, oynanışı ve belirli görevleri yerine getirme şeklimizi etkileyen güçlü ve zayıf yönleri vardır. Oyun sırasında yapılan seçimler hikayenin sonunu etkileyecektir.
Oyun mekanikleri ilk oyunda görebildiklerimize çok benziyor. Karakter geliştirme sistemi, ekibimize katılan NPC'ler ve kapsamlı bir üretim sistemi gibi bir dizi tipik RPG unsurunu kullanmaktadır. Ancak oynanış, ilk oyunda özellikle oyunculardan en çok eleştiri alan yönlerde değiştirildi ve geliştirildi. En önemli değişikliklerden biri, çok daha kapsamlı hale gelen ve zenginleştirilen hikaye ile ilgili görevlerin çeşitliliğidir. Oyun ortalama 30 saat bir oynanış sunmaktadır.
Solasta: Crown of the Magister taktiksel bir fantezi RPG oyunudur. Oyun, Dungeon's & Dragons gibi klasik masaüstü rol yapma sistemlerinden esinlenmiştir ve bu mekaniklere dayanmaktadır. Savaş akışı açısından oyun biraz Divinity Original Sin serisini andırıyor. Bağımsız bir stüdyo olan Tactical Adventures tarafından geliştirildi ve bu onların ilk projesiydi. 27 Mayıs 2021'de çıkışını yapmıştır.
Oyun tipik bir fantezi evreninde geçiyor. Binlerce yıl önce, Manacalon'un elf imparatorluğu, dünyayı tanınmayacak şekilde değiştiren gizemli bir tufan tarafından yok edildi. Söylentilere göre bunun arkasında kötü bir tanrı vardı. Cesur kahramanlardan oluşan ekibimize, güçlü eserler aramak için düzenli olarak elf imparatorluğunun kalıntılarına giren keşif gezilerinden birinin kayboluşunu araştırma görevi verilir.
Solasta: Crown of the Magister, aksiyonun izometrik bir perspektiften gözlemliyoruz. Oyun sırasında dört kahramandan oluşan bir takımı kontrol ediyoruz. Oyuna ekibimizi oluşturarak başlıyoruz. Karakter yaratma ekranı birkaç farklı ırka örneğin insanlar, elfler, cüceler, hobbitler ve karakter sınıflarına savaşçı, hırsız, din adamı ve büyücü erişim sunar. Her birinin farklı özel yetenekleri vardır. Ayrıca kişiliği özelleştirme ve istatistikleri belirleme fırsatımız var.
Tactical Adventures stüdyosunun geliştiricileri, haritaların oynanış özgürlüğüne ve üç boyutluluğuyla çok uğraşmışlar. Oyun sırasında neredeyse her yere tırmanabilir ve uçabiliriz, bu da genellikle düşmanlara karşı avantaj elde etmemize yardımcı olur. Savaş sıra tabanlı bir sistemde oynanır ve başarı, bireysel karakterlerin yeteneklerinin uygun şekilde kullanılmasına bağlıdır. Çevreyi kullanmakta mümkündür. Örneğin sütunları veya duvar parçalarını yıkmak veya köprüleri yıkmak gibi ve benzeri etkileşimler yapabiliyoruz.
Işıklandırma ve karakterlerin boyutu gibi diğer faktörler de rol oynar. Işığı bir silah olarak kullanabiliriz, ancak bunu yaparken kahramanlarımızın konumunu da ortaya çıkarırız ve onları saldırıya karşı savunmasız bırakırız. Oyun ayrıca keşfetmek için küçük kahramanlar kullanmanıza da izin veriyor. Başkalarının ulaşamadığı yerlere ulaşabiliyorlar, bu çok yararlı olabilir, ancak aynı zamanda yalnız kalacak bir karakteri ölüme karşı savunmasız da bırakabilir. Solasta: Crown of the Magister oldukça fena olmayan 3 boyutlu bir grafik tasarımına sahip. Hem karakterlerin hem de mekanların tasarımları fantastik dünyayı iyi yansıtıyor. Oyun ortalama DLC paketleriyle beraber 50 saat bir oynanış sunmaktadır.
Wasteland 2, ilk olarak 1988 yılında piyasaya sürülen ve kıyamet sonrası RPG'lerin anası olarak adlandırılan RPG oyununun devamı niteliğindedir. InXile Entertainment, Kickstarter aracılığıyla gerekli parayı topladıktan sonra oyunu geliştirdi. Orijinal oyunun ve The Bard's Tale'in yaratıcısı Brian Fargo geliştirme sürecinin başına getirildi. 19 Eylül 2014'te çıkış yapmıştır.
Devam oyunu, ilk oyundaki olaylardan on beş yıl sonra geçiyor. Oyuncu bir kez daha, nükleer savaşın insanlığı yok olmanın eşiğine getirmesinin ardından ABD ordusunun hayatta kalan tek temsilcileri olan Çöl Korucularının bir üyesi rolünü üstleniyor. Geliştiriciler, tamamen oyuncuya bağlı olan ve kıyamet sonrası çorak topraklardaki yolculuk sırasında oyuncunun yaptığı seçimlerin sonuçlarını yansıtan bir karakter geliştirme sistemi üzerinde çalıştılar. Görevler, oyuncunun geliştirdiği becerilere bağlı olarak çeşitli şekillerde gerçekleştirilebilir. Dahası, oyun sadece karakterleri değil, aynı zamanda silahları ve hatta arayüzü de kişiselleştirmeye izin veriyor.
Wasteland 2, oyunculara çok klasik bir RPG oynanışı sunuyor. Savaş sıra tabanlıdır, perspektif izometriktir ve çorak arazi acımasız ve affetmezdir. Buna ek olarak, oyun eskil Wasteland oyunundan çok sayıda referans içeriyor. Wasteland 2'deki diyalog sistemi, NPC'lerle etkileşime girerken konuşma sırasında liste seçildiğinde bir sonraki diyalog konularına götüren ve daha sonra kütüphaneye giriş sağlayan yeni öğeleri gösterecek şekilde genişler. Geliştiriciler oyuncuların isteğini yerine getirerek her bir anahtar kelimenin tam bir cümleye dönüşmesini sağladı. Bu şekilde, oyuncular tarafından kontrol edilen karakterler sadece anahtar kelimeleri değil, tam cümleleri konuşur ve tam bir cevap alırlar.
Anahtar kelimeler iki kategoriye ayrılıyor: yerel ve bölgesel. Yerel olanlar sadece belirli bir konuşmayla ilgiliyken, bölgesel olanlar birçok karakter için önemlidir ve bilgileri yeni diyalog seçenekleri açar. Oyuncular kendi anahtar kelime önerilerini konsola girebilir ve bazı benzersiz diyalog seçeneklerini keşfedebilirler. Ancak bu sadece ilginç bir eklentidir ve olay örgüsünün gidişatını belirleyen bir şey değildir. Anahtar kelime kütüphanesi ayrıca çevreyle etkileşim yoluyla yeni öğelerle doldurulur. Bu, oyundaki arazi, bina ve nesnelerin incelenmesiyle ilgili uygun becerilerin kullanılmasının, daha sonra NPC'lerle konuşmalar sırasında kullanılabilecek yeni anahtar kelimeler keşfetmenizi sağladığı anlamına gelir.
NPC tepkileri çok sayıda faktöre bağlıdır. Bunlar arasında ekip üyeleri, belirli bir noktaya kadar verilen kararlar, daha önce kullanılan anahtar kelimeler, oyuncunun NPC'nin sorularına verdiği yanıtlar ve karakterlerin sahip olduğu beceri ve nitelikler yer alır. Wasteland 2, diyalogları çok çeşitli olası sonuçlarını sunar. Bir anahtar kelime belirli bir tepki. Konuşma sırasında anahtar kelimelerin kullanım sırasının bile gidişatları üzerinde büyük bir etkisi vardır. Wasteland 2'de, silahların etkinliğini belirleyen şey belirli bir silah türünü kullanma becerisidir. Elbette, tüm silah sınıflarının artıları ve eksileri vardır. Oyun ayrıca sınıf ayrımlarını pekiştiren silahlar da sunuyor. Bu melez silahlar Wasteland 2'de oldukça fazladır. Wasteland 2 ortalama 60 saat bir oynanış sunmaktadır.
Kral Arthur: Knight's Tale strateji mekanikleri içeren taktiksel bir RPG'dir. Oyun, The Incredible Adventures of Van Helsing serisi ve Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr gibi yapımların arkasında bulunan Macar stüdyo NeocoreGames tarafından geliştirilmiştir. Oyun, 2009 yılında piyasaya sürülen King Arthur serisinin bir başka oyunudur.
Knight's Tale'in kahramanı Mordred'dir. Kahraman Kral Arthur'u öldürmeyi başardı, ancak kendisi de ölümcül bir darbe aldı. Gölün Hanımı, çektiği acının onu tanınmayacak kadar değiştireceğini tahmin etmeden hükümdarı mistik Avalon'a getirmiş. Kral, ardından Avalon'u kâbuslar ülkesi haline getiren karanlık bir ordunun başına geçmiştir. Gölün Hanımı'nın Mordred'i de hayata döndürmekten ve Arthur'u sonsuza dek durdurma görevini ona vermekten başka çaresi yoktur. Hem başkahramanın hem de tüm Avalon'un kaderi oyun sırasında verdiğimiz kararlara bağlıdır.
Kral Arthur'da: Knight's Tale'de savaş izometrik görünümden gösterilir. Oyunun hikayeyi ilerleten görevler ve geniş dünya haritasından seçtiğimiz çok sayıda yan görev oluşturuyor. Bu görevler bizi sık ormanlar, bozkırlar veya karanlık tüneller gibi çeşitli yerlere götürüyor. Buralardan geçerken sık sık düşmanlarımızla savaşmak zorunda kalıyoruz; elliden fazla normal düşmanın yanı sıra on tane çok daha güçlü patronda ayrıca bulunmaktadır. Onlarla savaşlar sıra tabanlı mod ile gerçekleşiyor ve bu savaşlar sırasında ekibimizin üyelerini uygun şekilde yerleştirerek ve yeteneklerini ustalıkla dengeleyerek taktiksel hareket etmemiz gerekiyor.
İlerledikçe, Mordred'e diğer kahramanlar katılıyor, otuzdan fazla var ve her biri farklı özelliklere sahipler. İlginç bir şekilde, onları hem kendi görevlerimize alabiliyor hem de onlara ayrı görevler verebiliyoruz. Burada dikkatli olmalıyız, çünkü savaş alanında ölümleri kalıcıdır ve yaralarının tedavisi son derece zaman alıcı bir süreçtir. Ayrıca savaşçılar sık sık birbirleriyle çatışmaya giriyor ve bizim hareketlerimizi de yakından izliyorlar, böylece onlarla ters düşersek takımımızdan ayrılabilir ve hatta bize karşı dönebilirler.
Buna ek olarak, oynarken komuta merkezimiz olan Camelot Kalesini geliştirmek zorundayız içinde inşa edilen yapılar bize çeşitli iyileştirmelere erişim sağlıyor. Buna ek olarak, sık sık büyük öneme sahip kararlar alıyoruz. insanlara yardım etmeye veya ihtiyaçlarını görmezden gelerek sert bir el ile yönetmeye karar vermek bize bağlı. Ana hikayeyi tamamladıktan sonra, becerilerimizi test etmek için özel görevlere katılabiliriz. Bu çeşitli görevler güçlü patronlarla savaşları içerir. Tamamlanmaları karşılığında değerli ödüllere erişebiliyoruz. Oyun ortalama 50 saat bir oynanış sunmaktadır.
Alaloth: Champions of The Four Kingdoms, Baldur's Gate ve Pillars of Eternity gibi klasiklerden ilham alan el becerisi odaklı bir RPG oyundur. Bir fantastik dünya da geçen oyun, derin bir anlatı ile hızlı tempolu bir aksiyon sunuyor. Alaloth, panteonuna sırt çevirip ölümlü diyarlara gelen karanlık bir tanrıdır. Orada, insanların, orkların, elflerin ve cücelerin dört büyük krallığının kesiştiği Fırtınalar Vadisinde hapsedilmiştir. Vadinin kalbinden tüm krallıklara kötülük yayıyor ve bu dünyayı evi olarak gören herkes için her türlü umut ışığını söndürmeye kararlı.
Fırtınalar, canavarlar, salgın hastalıklar, çekişmeler ve büyük ejderhalar diyarı kuşatır. Alaloth'u hapishanesinde yenmek güç ve cesaret gerektirecektir. Alaloth'un dünyası dört geniş bölgeden oluşur. Kuzeybatıda Altınorman Ormanı ve tanrıların sırlarını güvende tutan elflerin bulunduğu Larastir Cumhuriyeti yer alır. Kuzeydoğuda Kemot'un Dişleri adlı dağlar yer alır ve bu büyük kayalık bölgede yaşayan cücelere ev sahipliği yapar: Karak-Hohn. Güneybatıda, orkların hüküm sürdüğü çorak toprakları, Baga'nın Issızlığı'nı keşfedeceksiniz. Güneydoğuda insanlar, şehirlerin, tüccarların ve refah içinde büyümenin olduğu büyük bir körfez bölgesiyle medeniyeti altın çağına taşıdı: Kutsanmış Edherest Krallığı hüküm sürmektedir.
Bağımsız stüdyo Gamera Interactive Unit 4 ve Midnight Caravan'ın geliştiricileri oyunun geliştirilmesinden ve yayınlanmasından sorumludur. Senaryo, tanınmış geliştirici Chris Avellone tarafından yazıldı. Chris Avellone ayrıca Fallout: New Vegas, Planescape: Torment veya Knights of the Old Republic II - The Sith Lords oyunlarının geliştirilmesinde yer almıştır. Oyun dünyasında, birkaç düzine farklı klan ve soylu ev güç ve nüfuz için rekabet ediyor. Oyuncu bunlardan birinin temsilcisi rolünü üstlenir. Görevler sırasında verilen kararlar ana olay örgüsünü etkiler ve oyuna adını veren dört krallığın kaderini de değiştirir.
Oynanış klasik, izometrik RPG'lerin belirli yönlerini almış. Karmaşık olay örgüsü ve karakterleri olan yoldaşlar ile gerçek zamanlı zorlu Dark Souls serisine benzeyen bir savaş sistemiyle ve büyük ölçüde rastgele oluşturulan karmaşık bir fantezi dünyasıyla ile birleştiriyor. Oyun dört ırktan birini seçme imkanı sunuyor: İnsanlar, elfler, cüceler veya orklar. Oyun boyunca karakterimizi ayrı yollar, sınıflar ve beceriler kullanarak geliştiriyoruz. Ayrıca yeni ekipmanlar edinme fırsatımız da var diğer şeylerin yanı sıra, uygulanan işçilik sistemi sayesinde oyun sırasında, bazı durumlarda yeni görevlerin kilidini açmaya yol açan bireysel gruplarla ilişkimizi şekillendiren seçimler de yapıyoruz. Geliştiriciler ayrıca oyunun bazı yönlerini şekillendirmemizi sağlayan bir editör hazırlayıp eklediler.
Alaloth: Champions of the Four Kingdoms tek başınıza veya başkalarıyla birlikte oynanabilir. Ana mod, üç oyuncuya kadar yerel olarak veya İnternet üzerinden oynanabilen hikaye senaryosudur. Oyun sırasında hem arkadaşlarınızı destekleyebilir hem de onlarla rekabet edebiliriz. Alaloth: Champions of the Four Kingdoms, Baldur's Gate ve Pillars of Eternity gibi diğer birçok izometrik RPG'yi andıran iyi üç boyutlu görseller sunuyor, ancak kesinlikle en iyilerin biraz gerisinde kalıyor yani örneğin Pillars of Eternity II: Deadfire veya Divinity: Original Sin 2. Oyunun tasarımları her şeye rağmen oldukça gerçekçi ve atmosferini iyi yansıtan bastırılmış bir sanatsal stil ile karakterize edilmiş. Oyun ortalama 20 saat bir oynanış sunmaktadır.
Tyranny, RPG türünde uzmanlaşmış Obsidian stüdyosu tarafından geliştirilmiştir. 10 Kasım 2016'da çıkış yapmıştır. Geliştiriciler daha önce Pillars of Eternity, Neverwinter Nights 2 ve Fallout: New Vegas gibi oyunları yaratmıştı. Hikaye Tiers adında acımasız bir fantezi dünyasında geçiyor. Uzun zaman önce, Kyros olarak bilinen karanlık bir yaratık ölümlülerin ordularını yendi, kahramanları öldürdü ve bir tiran olarak tüm dünyanın kontrolünü ele geçirdi. Kötülüğün zaferi mutlak ve nihai idi yani oyuncuların yaptığı hiçbir şey bunu değiştiremez. Oyunun ana kahramanı, durumdan yararlanan biridir. Oyuncu, Kyros'un ordusunda bir subay rolünü üstlenir, sıradan halk için bir yargıç ve jüri olarak hizmet eder ve tiranın iradesinin karşı konulmadan devam etmesini sağlar.
Ancak bu, oyuncunun masumları öldürmekten zevk alan bir psikopat rolünü üstlenmeye zorlandığı anlamına gelmez. Böyle bir karakter gelişmesi mümkündür, ancak kişi Kyros'un ondan beklediği itaati sağlayabilir ve aynı zamanda bir zalim olmayabilir. Buna ek olarak, kahramanın sosyal merdivendeki yüksek konumu, küçük kararların bile dünyanın durumunu büyük ölçüde etkilemesini sağlar. Oyuncu, oyun dünyasının ve binlerce sakininin geleceğini şekillendirebilir.
Tyranny karakter yaratma ile başlar. Oyuncu sadece kahramanın özelliklerini değil, aynı zamanda iyilik güçlerinin yenilgisiyle sonuçlanan savaşın gidişatını da seçer. Bu kararlar, kampanya sırasında krallığın durumu üzerinde büyük bir etkiye sahip olacak yani örneğin dünyaya verilen zararın ne kadar büyük olduğu ve çeşitli kuruluşlar arasındaki güç dengesinin nasıl göründüğü gibi şeyleri daha başlangıçta seçebilirsiniz.
Oyun sırasında oyuncu çoğunlukla dünyayı keşfeder, görevleri tamamlar ve savaşır. Savaş gerçek zamanlı olarak gerçekleşir ve aktif bir duraklatma da içerir. Macera sırasında oyuncuya birçok yoldaş katılacaktır. Bu yoldaşlarla olan ilişkiler sadece oyunun hikayesini değil, aynı zamanda savaşı da etkileyecektir. Kombo mekaniği, oyuncunun birden fazla karakteri ilgilendiren saldırı kombinasyonları oluşturmasına izin verir. Parti üyeleriyle ilişkiler ne kadar iyi olursa, savaşta o kadar güçlü olurlar.
Diğer tüm iyi RPG'lerde olduğu gibi, Tyranny de bir karakter ilerleme sistemi sunuyor. The Elder Scrolls serisinde yer alana benzer beceriler oyunda kullanılarak geliştirilir. Kazanılan deneyim puanları yeni seviyeler kazanmak için kullanılır, böylece karakterin temel istatistikleri artar. Oyun ek paketleriyle beraber ortalama 30 saat bir oynanış sunmaktadır. Ek olarak oyun bittikten sonra var olan kaydınızı yeni bir oyuna aktararak o seviyeden oyuna başlayabilirsiniz.
Öneri - RPG Oyun Serisi Öneri Listesi
forum.shiftdelete.net
Son düzenleme: