Resident Evil 3 Nemesis - Tam Çözüm

Bu konuyu okuyanlar

Deepanti

Öğrenci
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
RESIDENT EVIL 3 : NEMESIS
Iddia ediyorum, bu oyunun buradakinden daha detayli Türkçe çözümü hiçbir yerde yok)
Gelin beraber dalalim olaylara, bakalim neymis, ne degilmis. 28 Eylül, gün isigi... Patlamadan sonra dogru yürüyüp sandigin üzerine tirmanin ve öteki taraftan asagiya inin. Ufak bir sahne girecek araya. Yaratiklarin sehri istila ettigini ve kasabada tekrar bir seylerin yanlis gittigini anliyoruz. Anlamadigimiz sey ise hala nasil hayatta kalabildigimiz. Bu kez kendimizi bir depoda buluyoruz. Oradaki bir sisko ile konusup onu bizimle gelmeye ikna etmeye çalisiyoruz. Konusmamiz bittikten sonra tekrar kontrol elimize geçiyor. Yukaridaki save odasina çikin ve kapinin yaninda, duvarda asili olan anahtari alin. Bu anahtari deponun alt katindaki kilitli kapiyi açmak için kullanin. Depodan çikin. Koridor boyunca devam edin ve kapidan girin. Açik bir yere çikiyorsunuz. Sol tarafinizdaki kapidan girin. Koridor boyunca bir kapi görene kadar ilerleyin. Kapiyi bir zombi kirarak açacak. Tirsmayin. O kapidan girin. Gaz tüpünü ve ölü adamin elindeki pompali tüfegi alin. Yerde yesil herblerin oldugu koridor boyunca devam edin ve sonundaki kapidan girin. Zombilerle dolu bir bölgeye çikacaksiniz. Merdivenleri görene kadar yürüyün. Sandigin üzerine çikin. Duvardaki haritayi almayi unutmayin. Merdivenden çikip yesil herbleri alin. Asagiya inin. Oradan bir kapiya dogru ilerleyin. Içeri girin. Birkaç ufak basamak görene kadar ilerleyin ve oradan asagiya inin. Diger bir kapiyi görene kadar yürüyün ve o kapidan girin. Bara girdiniz. Burada da bir sahne ile karsilasacaksiniz. Brad' a bir zombi saldiracak. Sakin cephane harcamayin. Brad onun üstesinden gelebilecek kadder guvvetlidir. Kapinin yanindaki çakmagi alin ve Gaz tüpü ile birlestirin. Girdiginiz yerden disari çikin. Oradan tekrar koridor boyunca ilerleyin ve basamaklari çikin. Saga dogru ilerleyin. Burada iki yol göreceksiniz. Burada istediginiz yolu siz seçeceksiniz. Her yolun ayri bir sahnesi olacak.
1. Yol
Sagdan gidin ve kapidan girin. Tekrar depoya dönmeye çalisin. Yardim isteyen genç bir kizla karsilasacaksiniz. Yolu takip edin. Deponun disindaki küçük alanda kizin ölmüs oldugunu fark edeceksiniz. Tekrar barin dis kapisinin oldugu yere gidin. 2. Yoldan devam edin.
1. Yolun Sonu.
2. Yol
Soldan gidin ve kapidan girin. Kendinizi zombilerle dolu olan dar bir koridorda buluyorsunuz. Yakit dolu varile uzaktan ates ederek üzerinize dogru gelmekte olan zombileri öldürün. Kapiyi saran halati yakmak için çakmagi kullanin ve kapidan çikin. Çiktiginiz zaman düz gidin, duvardaki kirmizi isigi inceleyin ve kapidan girin (save odasina degil.) Çikinca sola dogru düz ilerleyip Raccoon Police Department binasinin ana kapisina gelin. Içeri girin. Üfek bir sahne var.
1. Kontrol noktasi: (buralarda sizin seçimleriniz etkin rol oynayacak. Oyunun ilerlerinde de bunlarla karsilasacagiz. Birinci seçenek yukaridaki, ikinci seçenek asagidaki yazi demek olacak).
1. Seçenek: Kal ve dövüs. (KN1-1 demek).
2. Seçenek: R.P.D. binasinin içine kaçin. (KN1-2 demek).
KN1-1: bu seçenekte Jill' in kontrolünü alacaksiniz. Içeri kaçmadan önce Brad' in üzerinden cüzdanini alin. Böylelikle onun kisisel S.T.A.R.S. kartini almis olacaksiniz. Bu karti binanin içindeki bilgisayarda kullanin ve sifreyi alin. "Devam" yazan yere atlayin.
KN1-2: Bu seçenekte Jill otomatik olarak R.P.D. binasina girecek. "Devam" a gidin.
Kontrol Noktasinin Sonu
2.Yolun Sonu
Devam
Su anda Resident Evil 2' deki polis merkezinin içinde olmalisiniz. Eger birinci yolu seçtiyseniz, kartinizi kullanarak bilgisayardan sifreyi alin. Eger kartiniz yoksa R.P.D. binasinin içinde bulmak zorundasiniz. Bilgisayarin yanindaki ikinci haritayi da almayi unutmayin. Diger kapilar kilitli oldugundan açik olan tek kapiya gidin. Bu kapidan girin. Burada biraz katliam yaratin ve diger kapidan çikin. Üzerinde kirmizi led yanan iki çekmeceyi kontrol edin. Birincisinde bir mavi kristal, ikincisinde de ofis anahtari var. Ancak ikinciyi açabilmek için sifreye ihtiyaciniz olacak. Ikisini de alip diger kapidan çikin. Burada birisi save odasina öteki de Jill' in S.T.A.R.S. kartina çikan iki kapi var. Eger Brad' in kartini almadiysaniz bu karti alip ayni islemleri tekrar yaparak ofis anahtarini elde etmeniz gerekiyor. Merdivenden çikin ve düz devam edin. Kapidan girin. Koridorun ortasindaki kapidan(S.T.A.R.S.) girin. Burada almak istediginiz her seyi alin (lockpick dahil). R.P.D. binasindan disari çikin. Dosdogru giderek daha önce kilitli olan, yanginin yanindaki kapida lockpick' i kullanin ve içeriye girin. Simdi sehrin alisveris merkezindesiniz. Dogru gidin ve diger kapiya girin. Sag tarafinizda itfaiye hortumu var ancak simdilik onu alamiyoruz. Sonra alicazz. Sol taraftaki kapiya girin. Büyükçe bir yere çiktiniz. Dogru ilerleyin ve ilerdeki kapidan girin. Simdi bir otoparktasiniz. Arabaya bagli olan mavi kablolari alin. Devam edip save odasina çikan kapidan girin. Save odasindan çikin ve yolun sonundaki diger kapidan girin. Üçüncü haritayi da duvardan alin. Buradan da çikin ve bir sahne daha... Affetmeyin sakin elemani yoksa o sizi fena tiktiklar söylemis oliym. Sol taraftan ilerleyin çünkü sag taraftaki asansörü çalistirmak için gerekli olan bataryaya sahip degilsiniz. Girdiginiz yerde iki degisik yol var. Sag taraftaki yol sizi direk olarak restorana çikarir. Ama siz burada seçim yapmalisiniz.
1.Yol
Sag tarafa gidin ve restorana girin. Lockpick' i kullanarak restoranin arkasindaki kilitli kabini açin. Oradan demir çubugu alin. Bunu restorandaki kilitli logar kapagini açmak için kullanin. Burada yine bir sahne var. Carlos' la tanisacagiz ve ardindan yine Nemesis...
1.Yol için Kontrol Noktasi
1.Seçenek: Merdivenden asagiya in (KN2.1-1). 2.Seçenek: Nemesis' ten saklan (KN2.1-2).
KN2.1-1: tünele iner inmez kisa bir sahne ile karsilasacaksiniz. Duvardaki delikten disariya çikin(ya da merdiveni kullanarak çikin; bunu yaparsaniz tekrar Nemesis karsinizdaJ ). Yine kisa bir sahne. "Devam" a gidin.
KN2.1-2: Jill ve Carlos Nemesis' ten saklanmaya çalisacaklar. Jill ortaligi biraz dagitmak ister ve o da ne? Booooooooooooooooooooom! Jill dekorasyonu begenmemis ve ortaliga yeni bir sekil vermistir. Nemesis, yeni dekorasyona bayilir ve gerçekten bayilir. Siz de bu sirada isterseniz Nemesis' in üzerini arayabilirsiniz. Ama çabuk ayikacak haberiniz ola. Acele olun yaani biraz. Hemencecik disariya çikin. Kisa bir sahne var. "Devam" a gidin. Unutmayin eger 1.seçenegi seçtiyseniz, yesil kristal, gazete ofisinin ikinci katinda sizi bekliyor olacak.
1.Yol için Kontrol Noktasinin Sonu 1.Yolun Sonu
2.Yol: Soldan gidin. Çoklu yol görene kadar devam edin. Buradan da sola gidin. Kapidan çikin ve saga dogru ilerleyip gazete ofisine(press) girin. Içeriye girdikten sonra merdiveni mesrubat makinesine dogru itin ve üzerine çikin. Ve elektrikleri açin. Asagi inip kepengin yanindaki diger cihazi da açin. Kepenk açilacak. Merdivenlerden çikin ve kapidan girin. Kisa bir sahnede Carlos ile tanisacaksiniz ve ardindan bilin bakalim kim??? Nemooooo!
2.Yol için Kontrol Noktasi 1.Seçenek: Pencereden disari atlayin(KN2.2-1) 2.Seçenek: Nemesis' ten saklanin(KN2.2-2)
KN2.2-1: Siz ve Carlos bir pencereden atlayacaksiniz ve kendinizi bir çöplükte bulacaksiniz. Oradan çikin ve diger sahneyi de izleyin. "Devam" a gidin.
KN2.2-2: Siz ve Carlos Nemesis' ten saklanmaya çalisacaksiniz. Nemesis, pencere istikametinde uçacak. Uçtugu için bayilacak salakJ .Eger ilginizi çekerse ganimetleri toplayiniz. Binadan çikin. Kisa bir sahne girecek. "Devam" a gidin. Eger 2.Yolu seçtiyseniz, yesil kristal, restoranin altindaki tünelde olacak. 2.Yol için Kontrol Noktasi Sonu 2.Yolun Sonu
Devam


Restoranin yanindaki save odasindan pasli krank kolunu alin. Yesil kristali de edinin. Yesil ve mavi kristalleri kilitli olan kapinin yanindaki panelde kullanin. Bu kapidan girin. Yol üzerindeki yesil kapiyi pas geçerek soldan öteki kapiya girin. Yolun sonuna dogru gidin. Yesil herblerin oldugu yere kadar gidip kapidan girin. Sandigin üzerine çikin. Treleybüsün arka kapisindan içeri girin. Diger bir sahne için hazirlikli olun. Nikholai ile de burada tanisiyoruz. Carlos size daha çok nesne tasimanizi saglayacak bir çanta verecek. Koltugun üzerindeki ingiliz anahtarini alin. Ön kapisindan çikin.
Treleybüsü harekete geçirebilmek için dört nesneye ihtiyacimiz olcek. Eger bir tanesini kullanmak için geri dönerseniz Mikail' in kisa bir sahnesini göreceksiniz. Buradan ayrilip benzin istasyonuna gidin. Sonuna kadar gittikten sonra karsimiza yine kapali bir kepenk çikiyor. Pasli krank kolunu kullanarak orayi açip içeriye girin. Içeride eeeeee, saka yaptim. Kepengi açamadiniz. Öyle langir lungur çevirirseniz açilmaz tabi. Neyse, ingiliz anahtarini kullanin bari ayni yerde. Kepenk açilacak. Kapidan içeriye girin. Yürüdügünüz zaman bir sahne ile karsilasacaksiniz. Oradaki bir cihazi kontrol edin ve makine yagini alin. Tabi ki bunun için ufak bir puzzle çözmelisiniz. Oyundaki puzzlelar sürekli degistiginden size tam bir açiklama yapamiyorum. Sadece yanan harfin üzerindeki isigin yanmasini saglayin. Bunu üç kez yamaniz gerekli. Biraz ugrasmaniz gerekecek. Kisa bir sahne girecek yine. Odadan disariya çikin. Ortalik yine uf oldu. Bu alandan çikin. Kristal panelinin bulundugu yöne dogru ilerleyin. Bang! Kapi açilir ve zombiler disari... açilan kapidan içeriye girin ve heykeldeki tastan kitabi alin. Bu kitabi restoranin disindaki kanalda kullanin. Diger tasi alin. Tekrar bahçedeki heykelin yanina gidin. Yeni aldiginiz tasi kullanin. Heykelden bataryayi alin. Üçüncü haritada asansörün bulundugu yere geri gidin. Asansörün yanindaki cihazin üzerinde bataryayi kullanin. Asansörle asagiya inin. Yol boyunca ilerleyip elektrik santraline girin. Burada çok dar bir koridor var. Diger kapidan girin. Içeride iki tane kapali kepenk("15v-25v", "115v-125v") ve bir adet de kilitli kapi göreceksiniz. Kapali kapinin yanindaki cihazi açin. "15v-25v" kepenginin yanindaki cihazi da çalistirin. Kirmizi(yüksek voltaj) ve yesil(düsük voltaj) switchleri kullanarak 15v-25v arasi ve 115v-125v arasi duruma getirmeniz gerekli. "15v-25v"kepengini açmak için yüksek, düsük, düsük, düsük seçin. Digeri için ise düsük, yüksek, düsük, yüksek seçin. "15v-25v" kepenginin ardinda treleybüsü harekete geçirecek olan sigortayi ve digerinin ardinda da bir dolapta silah bulacaksiniz. Önce sigortayi almaya özen gösterin. Disari çikin ve sahne...
3.Kontrol Noktasi
1.Seçenek: Kaç(KN3-1) 2.Seçenek: tellere elehtrik verip zombilerin kafasini patlat wowwwwwwww! Buna bayiliyorum(KN3-2)
KN3-1: Jill, kilitli kapiya dogru kosacak ve kapiyi kirarak oradan çikacak. Kisa bir sahne. "Devam" a gidin.
KN3-2: Jill, elektrigi açar ve zombiler mefta. "Devam" a gidin. 3. Kontrol Noktasinin Sonu
Devam
Buradan ayrilmadan önce sigortayi almis oldugunuzdan emin olun. Asansörle yukari çikin. Ingiliz anahtarinizi da yaniniza alarak itfaiye hortumunun oldugu yere gidin. Ingiliz anahtarini da kullanarak hortumu alin. Kirmizi lambanin oldugu yere gidin ve kirmizi isigin oldugu yere hortumu kullanin. Yangin söndüüüüüü. Dogru yürüyün ve kapidan girin. Koridor boyunca ilerleyin. Kapidan çikar çikmaz önünüzdeki yeni krank kolunu alin. Bu seferki saglamdir merak etmeyin. Dogru giderek dükkana girin. Bir sahneden sonra masadaki kumandayi alin. Ürünün adini bilgisayara sifre olarak girin. Kapiyi açtiniz. Içeriye girip raftaki benzini alin. Orayi terk edin. FMV sahnesi girecek. Oyuna ilk basladiginiz yere geri dönün. Hani o kizini bulmak isteyen çatlak adam vardi ya, hah iste oraya. Gittiniz mi? Oki ozman. Gördügünüz gibi herif aynen nallar fezaya sekilde yatiyor. (Ölü ölmüs yani). Oralari biraz kurcalayin. Sonra dooooru bara. Yok be, içmeye diil, yeni maceramiza cephane hazirlamaya. Barin arka kapisinin oralarda kapali olan bir kepenk vardi. Iste orada yeni krank kolunuzu kullanin ve mermileri alin. Treleybüsün yanina gidin. Yaniniza sigortayi, makine yagini, benzini ve mavi kabloyu almayi sakin unutmayin. Makine yagini ve benzini karistirin. Artik elinizde treleybüsü çalistirmak için üç esya var. Treleybüse gidene kadar da bazi olaylarla karsilasiyorsunuz. Otoparkta yer çatliyor ve bir delige düsüyorsunuz. Ne ballisiniz ki hala kenarina tutunabiliyorsunuz(sizi gidi siziiii...J ). Amaniiiin! O da ne ola kine? Ula kamyonetteki kutular sanki planlanmisçasina üzerinize dogru kayiyor. Abaoow!
4.Kontrol Noktasi
1. Seçenek: Hemen delikten çik(KN4-1). 2. Seçenek: Asagiya atla(KN4-2)
KN4-1: Jill, hizlica disari çikar ve kutulardan kurtulmayi basarir. "Devam" a gidin.
KN4-2: Jill kendisini asagiya birakir. Bakiniz nasil da ahu gibi süzülüyor... delikten düz devam edin. Merdiveni kullanin. Otoparktan bir önceki yerden çikacaksiniz. Tekrar otoparka dönün. "Devam" a gidin. 4:Kontrol Noktasinin Sonu.
Devam
Treleybüse dogru gitmeye devam edin. Yolda tekrar Nemesis ile karsilasacaksiniz. Ondan uzak durun ve bölgeyi terk edin. Bir deprem daha olacak. Ama bu kez delikten kurtulamayacaksiniz. Asagida bir düsman sizi uyandiracak. Onu öldürmek için yirtinmayin hiç. Sadece iki anahtari bulup çalistirin. Böylece merdiven mekanizmasi çalisacak. Merdiveni indirin ve yukariya çikin. Oh be; sonunda treleybüse gelebildik. Içine girin. Benzini, sigortayi ve mavi kabloyu kullanin. Carlos' un içeri gelip size mermi verdigini gösteren kisa bir sahne olacak. Öteki kismina geçin ve tekrar sahneyi seyredin. Artik yola koyuldunuz. Bir ses duydunuz. Arka kisma gidin ve tekrar ön tarafa gidin. Treleybüsün frenler de nanay olunca otomatig olaragtan resimdeki saat kulesinin oraya giriyoruz.
5. Kontrol Noktasi:
1. Seçenek: Disari atlayin (KN5-1). 2. Seçenek: Durdurmaya çalisin (KN5-2)
KN5-1: Jill bir yatak odasinda uyanir. O arada neler oldugunu kimsecikler bilmemektedir. Acaba Nemesis ona bir pislik yapmis midir? Bunu asla ögrenemeyecegiz arkadaslar. Yatak odasindan disari çikip tekrar içeriye girin. Biraz bakinin ve duvardan bir sey düsecek. Kabinin içinde küçük bir anahtar olacak. Alin onu. Save odasina dönün ve save odasindan çikin. Simdi çalisma odasindasiniz. Carlos yine kendini gösterecek ve size cephane verecek. Burada hiçbir seyin önemi yok fakat yesil kapiyi aklinizda tutun. Diger kapidan çikin. Ana hole geldiniz. Isterseniz cesetten silahi alin. Masanin üzerindeki dördüncü haritayi alin. Merdivenlerin yaninda iki müzik kutusu olacak. Birisi saginda, öteki ise solunda. Bunlarla yapacak hiçbir seyiniz yok. Bosuna kurcalamayin. Isterseniz merkez kapisini açin. Soldaki, yemek odasina açilan kapidan girin. Buradan da çikarak piyano odasina varacaksiniz. Burada da önemli bir seyler yok. Ibadet yerine benzeyen kapidan girin(save odasi). Bu odadaki ladder key' i alin. Ana hole geri dönün. "Devam" a gidin.
KN5-2: Treleybüsü parçaladiniz iste. Begendiniz mi yaptiginizi? Hi? Cik cik cik. Jill ayaga kalkar. Biraz yürüyüp saat kulesinin o heybetli görüntüsü ile karsilasin. Hafiften tirsin. Ana kapi içeriden kilitli oldugu için piyano odasina girin. Save odasina girin ve kabinden küçük anahtari alin. Simdi ana hole gidin ve dördüncü haritayi ve eger istiyorsaniz ölü adamin biraktigi silahi alin. Simdi dogru çalisma odasina gidin ve yatak odasina girin. Biraz kipirdasin ve duvardaki tablonun düsmesini bekleyin. Buradan Ladder anahtarini alin ve ana hole geri dönün. "Devam" a gidin. 5. Kontrol Noktasinin Sonu
Devam
Merdivenlerden yukari çikin. Biraz sizi ugrastiracaklar. Koridorun sonundaki kapidan girin ve saat kulesinin balkonuna çikin. Orada bir anahtar var. Su an için isimize yaramiyor. Anahtari kullanin ve merdivenin inmesini saglayin. Yukari tirmanin. Burasi saatin mekanik odasi. Sol taraftaki müziksel aleti inceleyin. Çalan müzigi dinleyin ve buna göre bulmacayi çözün. Müzik bulmacasi, A' dan F' ye kadar alti parçaya bölünmüs durumda. her bölüm için uygun melodiyi seçmeniz gerekli. Bu bulmacanin da tam bir çözümünü vermemiz mümkün degil. Bulmacayi çözdügünüz zaman içinde bir anahtar çikacak. Onu alin ve küçük anahtarla birlestirin. Raftaki gümüs disliyi alin. tekrar çalisma odasina geri dönün. Yesil kapiyi açmak için birlestirdiginiz anahtari kullanin. Koridor boyunca ilerleyip öteki kapidan girin. Içeride üç tane heykel var. Üçü de farkli renklerde taslar tutuyor(altin, gümüs bronz). Bu taslari alin ve duvardaki tablolarda kullanin. Soldan saga geçmisin, simdinin ve gelecegin tanriçasi... Geçmisin tanriçasina herhangi bir tasi yerlestirmek saati geri götürür. Digerleri ise ileri. Her tasin da degisik etkileri vardir. Mesela, altin renkli tasi geçmis tanriçasina yerlestirirsek(?!?) zamani iki saat geriye alir. Ama gelecegin tanriçasina yerlestirilirse dört saat ileriye alir. Bu bulmacanin da tam bir çözümü yok. Ugrasarak saati 12:00:00' a getirmeniz gerekli. Iyi sanslar demekten baska bir sey yapamayacagim. Çözdügünüz zaman, saat açilacak ve altin disli ortaya çikacak. Elinizdeki iki disliyi birlestirin. Tekrar saat mekanik odasina dönün. Odanin arkasindaki cihazda disliyi kullanin. Saat çalisti. Nemesis ile dövüsmeye hazir olun ve asagiya inin. Sahne. Nemesis ile dövüsün. Laf aramizda oturakli sikilmis on tane ice rounds ile ölüyor denyo. Fakat Jill' i virüsle enfekte olmaktan kurtaramiyoruz.
1.Ekim, gecesi... Nemesis' i öldürdükten sonra kendimizi save odasinda buluyoruz. Jill' e panzehir bulmak için Carlos' u kontrol ediyoruz. Saat bilmecesinin oldugu odaya gidin. Arka taraftaki çani itekleyerek kapinin önünü açin. Kapidan girin. Sola dogru giderek hastaneye girin. Içeride, Resident Evil 1' den tanidigimiz bir arkidis olucek. Merhaba deyin ona da. Saginizdaki save odasina girin. Diger taraftan çikin. Içeriden besinci haritayi ve teybi alin. asansörde teybi kullanin.
1.Yol: Dördüncü kata çikin. Düz gidin ve Data odasina girin. Kisa sahneden sonra Data odasinin arkasinda ward key' i bulun. Disari çikin ve sagdaki yolu izleyerek birinci ward odasina girin. Bu odada cesetten sifreyi alin ve çekmecelerin durumunu ve yerini kontrol edin. Ikinci ward odasina girin. Simdi, çekmeceyi birinci odadakinin tam arkasina itin. Eger bunu basarirsaniz tablo düsecek. Aaaaaaaa, kasaaaaaa! Sifreyi girin ve mavi ilaci alin. Buradan 2.Yola geçin. 1.Yolun Sonu
2.Yol: Asansörle B1 e gidin. Yürüyüp kapidan girin. Diger tarafindan çikin. Su anda laboratuardasiniz. Raftan bir zerzevat alin ve büyük tüplerin yanindaki makinede kullanin. Sonra diger makineyi kapatin. Sonra öteki makinedeki bilmeceyi çözün. Makinedeki iki seviyenin birbirine esit olmasini saglamak için ugrasmalisiniz. Buradan kirmizi ilaci da edinin. 1.Yolu tamamlayin. Her ikisini de tamamladiginiz zaman "Devam" a gidin. 2. Yolun sonu
Devam
Iki ilaci da birlestirin. Yedi saniye içinde hastaneden disariya çikin. Simdi saat kulesine geri dönün. Yolda hala karsiniza bikmaz usanmaz düsmanlar çikiyor. Inatla Jill' in yanina gidiyoruz. Sahneden sonra tekrar Jill' in kontrolü elimize geçiyor. Silahinizi hazirlayin. Özellikle de lockpick' i almayi unutmayin. Buradan disari çikin. Nemesis ile fazla dalasmayin. Yemek odasindan kaçin. Hastanenin yoluna kadar kosun. Ortadaki kapiyi lockpick' i kullanarak açin. Bu kapidan girin(save odasi). Duvardan parkin anahtarini alin. Silahinizi doldurun. Disariya çikip parkin kapisina gelin. Anahtarinizi kullanarak parka girin. Merdivenlerden asagiya inin. Köprüden geçip kapidan içeri girin. Dogru gidip ölü adamdan anahtari alin. Tekrar parka girdiginiz yere dönün. Bu kez diger taraftaki kapidan girin. Altinci haritayi da panodan alin. Suyu kontrol eden makineyi bulun. Suya inip bilmeceyi çözeceginiz sekli görün isterseniz. Görün görün. Çözdügünüz zaman sular bosalacak. Merdivenlerden asagiya inin. Yol boyunca yürüyüp merdivenden çikin. Mezarliga geldiniz üheeee. Ölü adamdan aldigimiz anahtari kullanan kapidan girin. Odada, çakmaginizi hazirlayin ve raftaki metal boruyu alin. Sömineyi yakin. Sonra metal boruyu kullanin. Içeriye girin. Strateji odasindan anahtari alin. buradan çikin ve tekrar Nickolai ile karsilasacaksiniz. Simdi yaniniza bütün herbleri ve aid sprayleri alin; silahlarinizi doldurun. Odadan disari çikip devam edin. Sahne girecek. Treleybüsü harekete geçirmeden önce karsilastiginiz düsman degil mi bu? Bu kez fisini kesin. Bunu öldürmek oldukça zor. Ama grenade launcher ile acid rounds' u kullanirsaniz basarabilirsiniz. Bir sahne gösterilene kadar etrafta dolasin. Isterseniz sirf sulu yerdeki sokak lambalarini vurarak da onu haklayabilirsiniz. Lambalar suya düser ve yaratigi elektrik çarpar. Öldürdükten sonra tekrar parka gidin ve anahtarinizla kapali kapiyi açin. Kapidan girin ve köprüden geçin. Tekrar Nemesis gözükecek...
Hadi bakalim
...köprüden geçin ve Nemesis ile yüzlesin.
6. Kontrol Noktasi:
1.Seçenek: Nemesis' i köprüden asagiya atar(KN6-1). 2. Seçenek: köprüden asagiya atlar(KN6-2).
KN 6-1: Jill, Nemesis' i köprüden asagiya atacak ve tam karsisindaki kapiya girecek. Buradan düz gidin ve kapidan girin. Simdilik sadece bir kapi açik. 1.Yol' a devam edin(asagida). !!!1. Yola Geri Dönüs!!! : Kilitli kapida çok amaçli anahtari kullanin. Içeriye girin. Yedinci haritayi alin. Konsolun yanindaki system anahtarini alin. Dogru gidin ve asansörle asagi inin. Yol üstündeki yaratiklara dikkat edin. Havuzlu odadan çikin. Tünelin sonuna kadar gidin. Save odasina girin. 2. Yol' a geçin ve sonra "Devam " a gidin.
KN 6-2: Jill, köprüden asagiya atlayacak ve irmaktan çikacak. Bir merdivenden çikin. Bir tünele geleceksiniz. Tirmanip dogru gidin ve save odasina girin. 2. Yol' a devam edin(asagida). !!!2. Yola Geri Dönüs!!! Düz gidin ve yedinci haritayi alin. Kapidan çikin. 1. Yolu tamamlayin ve "Devam" a gidin. Burada eger hiçbir seçenegi kullanmazsaniz, Nemesis Jill' e saldirir ve köprüden asagi atar. 6.Kontrol Noktasinin Sonu
1. Yol: Save odasina girdiniz. Kabinden çok amaçli anahtari alin. Devam edip buhar odasina girin. En sondaki makineye ulasabilmek için bazi dügmeleri açip kapatmaniz gerekli. Aslinda çok basit. Sadece biraz denemeniz gerekli. Makinenin yanina gittiginizde birseyleri açacaksiniz. Simdi buralardan çikip 1.Yola dönüs' e gidin. 1. Yol' un Sonu
2. Yol: Save odasindan mavi isiklarin yanindaki nesneyi alin. Su test odasina gidin. Kontrol odasinin arkasindaki makineyi kontrol edin. Mavi isiklarin oradan aldiginiz nesneyi makinede kullanin. Tekrar bir bulmaca ile karsi karsiyayiz. Ekranin üstünde bir örnek göreceksiniz. Üç ayri parçasi var. Bunlar üst üste geldigi zaman üstteki örnek ile ayni olmak zorunda. Biraz ugrasmaniz gerekecek. Daha önce de söyledigim gibi verebilecegimiz kesin bir çözümü yok. Deneyerek bulmalisiniz. Biraz sinir edici oldugunu ben de kabul ediyorum. Çözdügünüz zaman birseyleri kapatmis olacaksiniz. Simdi buradan çikin ve havuzun oldugu yere gidin. Asansörü kullanarak yukariya çikin. 2. Yol dönüsüne gidin. 2. Yolun Sonu.
"Devam"
Eger biraz ekstra cephane almak ilginizi çekerse, su test odasina gidin ve çok amaçli anahtarinizi makinelerden birinde kullanin. Tekrar anahtarinizi kontrol edin.
Sistem diskini yaniniza almayi unutmayin. Asansörün yanindaki tamamen açilmis olan kapidan girin. Duvardaki cihazda sistem disketini kullanin. Nemesis' le karsilasmaya hazir olun. Nemesis' i öldürdügünüz zaman bir cesetten Umbrella Cardkey düsecek. Onu alin, kilitli kapinin yanindaki cihazda kullanin. Kapidan disari çikin ve sahneyi seyredin. Sehri havaya uçuracak olan misilin hazir oldugunu duyacaksiniz. Eger ekstra cephane isterseniz buhar odasina dönüp asansörde Umbrella Cardkey' i kullanin. Asansörden asagi inin. Ne bulursaniz toplayin. Kontrol ettiginiz anahtari oradaki kasada kullanin ve M66 4' lü roket atari alin. Baba bir alet yani! Ikinci kattaki save odasina gidin. Disindaki kepenkte Umbrella Cradkey' i kullanin. Simdi dogru gidip haberlesme odasina girin. Eger köprüde 2. Yol' u seçtiyseniz burada 1. Yol' u seçeceksiniz. Eger 1. Yolu seçtiyseniz burada 2. Yolu kullanacaksiniz.
1.Yol: Haberlesme odasina girmenizden hemen sonra Carlos sizi arayacak. "Devam " a gidin.
2.Yol: Jill radarin basina geçtigi anda bir demo girecek. Nicholai ile konusucaksiniz.
2.Yol için 7.Konrtol Noktasi:
1.Seçenek: Nicholai ile konus(KN7-1). 2.Seçenek: Nicholai ile kavga edin(KN7-2).
KN7-1: Nicholai kaçar. Ardindan Carlos görünür(esas oglan). Haberlesme cihazinin yanindaki merdivenden asagi inmeye çalisin. Kisa bir sahne girecek. Eger oyunun sonunu degistirecek baska bir sahne ilginizi çekerse, çikisi kullanarak odadan çikin(merdiveni degil), çikin ve tekrar haberlesme odasina girin. Eger böyle yapmazsaniz "Devam" a gidin.
KN7-2: Jill' in kontrolünü alacaksiniz. Nicholai' i öldürün. "Devam" a gidin. 2.Seçenek için 7. Kontrol Noktasinin Sonu
Devam
Haberlesme odasindaki merdivenden asagiya inin. Simdi tüm hazirliklarinizi yapin çünkü harbi boss' la karsilasacaksiniz. Özellikle herbleri almanizi tavsiye ederim. Yerde zombilerin yattigi yerin sonuna gidin ve kapidan çikin. Yol boyunca ilerleyip kapidan girin. Odada "eski" bir arkadasinizi göreceksiniz. Trenin yaninda ölüdür. Makineyi çalistirin. Herseyi kontrol edecek ve batarya olmadigini haber verecek. Sonra birinci pili yerine itin. Nemesis son kez görünecek. Sonra 2 ve 3 numarali bataryalari da yerlerine itin. Makine sarj olacak ve ates edecek. Nemesis' i atesin önüne getirmeye çalisin. Belli bir süre sonra ölecektir. Orayi terkedin. Kisa bir sahne girecek.
8.Kontrol Noktasi:
1.Seçenek: Öldür!(KN8-1). 2.Seçenek: Terket(KN8-2).
KN8-1: Jill, Nemesis' i öldürür. Odayi terkedip "Devam" a gidin.
KN8-2: Jill, otomatik olarak odayi terk eder. "Devam" a gidin. Eger hiç bir sey seçmezseniz, Nemo son nefesiyle saldirir ve nallari diker(ölür yani). 8.Kontrol Noktasinin Sonu
Devam

Asansörü çalistirip asagiya inin. Ileri giderek oyunun sonunu getirmis olmanin o mükemmel hazziyla tanisin. Oyunun sonlarinin farkli olabildigini unutmayin. Fakat fazla bir sey de ummayin. Duydugum kadariyla hemen hemen ayni imis fakat bazilarinin sonunda ekstralar varmismis. Aman da aman. Bi deneyinmis. Hanimis benim Nemesis' im hi?Abidibidi!(Arada bir olur bana böyle)
The Mercenaries Game
Resident Evil 3 Nemesis oyununun sonunu öyle veya böyle getirmeniz, The Mercenaries Game' i açmaniz için yeterli olacaktir. Bu oyunda Umbrella Co.' in parali askerlerini yönlendiriyorsunuz. Amaciniz, treleybüsün içinden baslayip, normal oyunun ilk basladigi yer olan depoya ulasmak. Bunu yaparken de sinirli sayida techizat ve süre kullanacaksiniz. Sonuçta basariniza göre bir miktar para( Amerikan Dolari seklinde - $) kazaniyorsunuz. Bu oyun için de ayrintili bir tam çözüm vermek isterdim ama ne yazikki bu sefer net yapmaniz gereken bir sey yok. Tek amaç tek parça halinde ve mümkün oldugu kadar çok zaman kazanarak hedefe ulasmaniz. Fakat yine de size bu konuda yardimci olmak istedim ve oturup size bir Guide(kilavuz) yazdim. Böylelikle daha az zorlanmis olursunuz. Oyuna baslamadan önce karakterinizi seçmelisiniz. Biraz yardimci olmak gerekirse;
Carlos: %100 kursunla dolu makineli tüfek, 15 mermisiyle beraber Desert Eagle, 105 adet Desert Eagle mermisi ve üç adet kombine herb(kombine=kirmizi+yesil+mavi=%100 iyilestirme ve zehirden kurtulma)
Mikhail: Sekiz roketiyle beraber Rocket Launcher, yedi mermisiyle beraber pompali tüfek, 28 adet pompali mermisi, yedi mermili Magnum, 24 adet Magnum mermisi ve bir kombine herb,
Nicholai: 15 mermisiyle beraber bir tabanca, biçak, mavi herb ve ilk yardim sprayleri.
Oyunu bir kere bitirmeniz için en kolay yolu size söyleyecegim. Sonra nasil olsa siz kolaylikla daha yüksek dereceleri yapabilirsiniz. Simdilik hiç sivil kurtarmamis olacaksiniz ve dogru hedefe giden yolda olacaksiniz. Mesela Mikhail ile oynayin. Treleybüste uyaniyorsunuz. Disariya çikin. Kosma tusunu çok fazla kullanmalisiniz. Engelden sonra üç zombi var. Pompali ile vurun. Yere düsmeleri yeterli, öldürmek için ugrasmayin. Bu arada pompali silah ile tek kursunla bazen üç - dört kisiyi bile vurabildiginizi ve ayni anda vurulan düsmandan daha fazla zaman kazandiginizi unutmayin. Bu yüzden de Magnum' u sadece tekli nesne ve zombileri vurmak için kullanin. Kapidan çikin. Simdi önünüzde iki ayakta zombi var. Sonra bir tane yerde var, dikkat edin. Son olarak iki tane daha ayakta ve kapidan çikin. Burada dogru karsiya kosun ve sakin kargalara yakalanmayin. Çok hizli olmalisiniz. Kapidan çikin. Simdi karsinizdaki tek zombiyi R1 i kullanarak öldürün. Biraz ilerleyip R2' ye basarak nisan alin ve bekleyin. Bütün zombiler karsinizdaki varilin yaninda iken tetigi çekin ve 70 - 80 saniye kadar kazanin. Karakterinize göre sagdan gidip kapidan çikin. Sol taraftaki kalabaliga birkaç el ates edip zaman kazanin. Karsinizdaki kapidan çikin. Düz koridoru kosun, köpeklere yakalanmayin ve saga dönerek kapidan girin. Burada kimse yok; kosun ve gördügünüz ilk kapidan girin. Burada Nemesis' e dikkat edin ve haritayi da kullanarak hedefinize dogru ilerlemeyi sürdürün. Disariya çiktiginizda üç yaratik göreceksiniz. Magnum ile avlamanizi tavsiye ederim. Oradan da çikin. Burada yerdekileri pompali ile avlayin. Çikin. Otoparkta da hemen yaninizdaki iki tipi öldürün(R1 ile). Sonra biraz ilerleyip R2 ile varile ates edin. Üçü ölür, üçü kalir. Onlari da avlayip çikin. Bos bir alanda kosun. Bazen burada Nemesis gelir. Eger roket atar ile öldürürseniz +120 saniyeniz olur. Çikin burada da. Burada da üç zombi bir de Nemesis var. Karar sizin. Sagdaki kapidan çikin. Burada üç yaratik var. Dalasmayin ve dogru kosarak oradan çikin. Burasi da kuslu. Kosup karsi kapidan girin(Polis merkezine degil ha). Burada da bir varil var, isterseniz kullanip zaman kazanin. Yok düz ilerlerseniz 5 zombiyi vurup çikin. Buradan da kosarak çikin çünkü üç tane it var. Bos bir koridor var ama kosarak çikmazsaniz iki Nemesis birden geliyor. Amman dikkat. Sonraki ekranda bisi yok, karsiki kapidan girin. Burada yedi - seikz kadar zombi var; dogru ilerleyip çikin. Üç yaratikla karsilasin ve hala yasiyorsaniz öldürüp çikin. Bir kuslu bölgeyi daha atlatip çikin. Sonunda depoya ulastiniz. Burada da yedi - sekiz zombi var. Bunlari va vurup yukaridaki save odasina çikin. Iste bittiiiiii....
The Mercenaries: Operation Mad Jackal, yüksek derece yapmak isteyenler için pek de kolay bir oyun degil. Eger sadece hedefe varmayi amaçlarsaniz pek zor sayilmaz ama sonucunda bir "D" ye razi olmalisiniz. "A" derecesi yapabilmek, sizin ne kadar çok düsman öldürdügünüze ve ne kadar çok insan kurtardiginiza bagli.
Oyunda daha basarili olabilmek için arkadaslarinizinda(Mikhail, Carlos ve Nicholai) içinde bulundugu sivilleri kurtarmaniz gerekli. Tabi ki yaratiklari öldürmek de size büyük bir kazanç saglar. Nemesis' i yol üstünde öldürmeye çalisin ancak bu Carlos veya Nicholai ile pek de mümkün gibi gözükmüyor. Belki Carlos yeterli olabilir ancak bu kez de oyunu bitirebilecek kadar cephanesi kalmiyor. Zorluk derecesi, hemen hemen Resident Evil 2' deki "The 'To-Fu' Survivor" ile ayni. Sivilleri kurtarmaniz için bir zaman kisitlamasi içindesiniz. Örnek olarak Brad' i kurtarabilmek için, tünele belli bir zaman içerisinde gitmelisiniz. Eger bunu basaramazsaniz Brad orada ölüyor! Aslinda insanlari kurtarmanin zamanla degilde, daha çok sizin yaptiginiz islerle ilgili oldugunu buldum ve bunu gururla söylüyorum arkadaslar. Brad' i kurtarmak için 00:50:00' in altinda tünele gitmeniz degil, oraya giderken ne kadar zaman harcadiginiz önemli mesela. Yani sivilleri kurtarmak için belli bir zaman yooook. Peki ne yapmak lazim? Walla bence elinizden geleni yapin. Mesela asagidaki yazdiklarima bakin. Neymis? Kurtarilacak siviller ve yerleri di mi? Hiiiiii, hadi buldunuz yine isin kolayini, sizi gidi siziiii;
Sisko Adam: Benzin istasyonunda(Gas station)
Genç kiz: Gazete binasinda; hani üstünde "PRESS" yazan yer varya, hah iste orasi(Newspaper office)
Brad: Restoranin altindaki tünelde
Marvin: Yeraltindaki elektrik santralinde
????: Dükkanda
????: Barda
olmak üzere toplam alti sivil kurtariyorsunuz. Soru isaretleri ise sizin seçtiginiz karaktere göre degisiyor. Bunlar, Carlos, Mikhail veya Nicholai olabilir. Örnek olarak eger siz Mikhail' i seçtiyseniz, besinci Nicholai ve altinci da Carlos olacaktir. Bunlari kurtarmak direk olarak kazandiginiz paraya ve yaptiginiz dereceye etki edecektir. Her sivili kurtardiginizda kursun veya ilk yardim sprayleri kazanacaksiniz. Eger tüm sivilleri kurtarip oyunu tamamlarsaniz ödülünüz 1000$ daha fazla olacaktir. Ille de "A" derecesi mi yapmak istiyorsunuz? O zaman tüm sivilleri kurtarin ve hedefe 01:30:00 dan daha çabuk ulasin. Oyunda bir de "S" derecesi var. Bunu elde edebilmeniz için tüm sivilleri kurtarmis olmali ve çok daha fazla düsman(yapabildiginiz kadar fazla) vurmali ve oyunu tamamlamalisiniz.
Oyunu tamamlarken yapabileceginiz dereceler ise söyle:
"S" derecesi: 270 veya üstü puan almalisiniz.
"A" derecesi: 260 - 230 arasi puan almalisiniz.
"B" derecesi: 220 - 180 arasi puan almalisiniz.
"C" derecesi: 170 - 120 arasi puan almalisiniz.
"D" derecesi: 110 - 50 arasi puan almalisiniz.
"E" derecesi: 50 den asagi puan almalisiniz.
Alacaginiz bu toplam puanlar esas olarak üç kategoriye dayanmaktadir. Mavi - yesil - kirmizi herbler, ilk yardim sprayleri ve oyunun tamamlamak için geçen süre. Her kategorinin toplam 100 puani vardir ve bunlar toplanarak esas puan hesaplanir.
Iyilestiren Herbler
Herblerin iyilestirme miktari alinan puan
1500 veya daha az 100
90
1900 80
2100 70
2300 60
2500 50
2700 40
2900 30
3100 20
3300 10
3300 den daha fazla 0
Ilk yardim sprayleri
Kullanilma miktari alinan puan
100
90
80
70
4 - 5 60
6 - 8 50
9 - 12 40
13 - 17 30
18 - 23 20
24 - 30 10
31 ve daha fazlasi 0
Zaman Limiti
Harcanan zaman alinan puan
2:29:59 veya daha az 100
2:30:00 - 2:39:59 arasi 90
2:40:00 - 2:59:59 arasi 80
3:00:00 - 3:29:59 arasi 70
3:30:00 - 4:09:59 arasi 60
4:10:00 - 4:59:59 arasi 50
5:00:00 - 5:59:59 arasi 40
6:00:00 - 7:09:59 arasi 30
7:10:00 - 8:29:59 arasi 20
8:30:00 - 9:59:59 arasi 10
10:00:00 ve daha fazlasi 0
__________________
 

Nemesis

Dekan
Katılım
31 Ekim 2007
Mesajlar
7,764
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
Yaş
35
Arkadasım kaynak verip yazı tipinide düzeltirsen olur bu iş ;)
 

Rapchy

Rektör
Emektar
Katılım
3 Ağustos 2008
Mesajlar
10,758
Reaksiyon puanı
112
Puanları
63
Evet şu kalın altı çizili ve italik yazı tipini değiştirsen hem kurallara uyucaksın hem okuması daha kolay olucak ve tabi kaynak
 

salih_5555

Öğrenci
Katılım
7 Nisan 2010
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Teşekkürler paylaşım için.Süperrr olmuş.Ama Ben oyunu bitirdim ama The Mercenaries Game açılmadı ne yapabilirim?
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
save indir :) olmadıysa o da olmadı oyunda problem olmalı:huh:
 

muratal

Doçent
Katılım
16 Ekim 2012
Mesajlar
996
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
PC'de tekrardan bitirmek lazım bu oyunu bence. :)
 

Son mesajlar

Üst