Reklamlar zerine...

Bu konuyu okuyanlar

emelden

Müdavim
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
5,260
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Reklamlar... Basılı yayında, televizyonda, internette, sokakta her zaman ve her yerde bir şekilde hayatımızdadır.

Her ne kadar reklamların gereksizliği, insanların ihtiyaçlarının ötesinde mal ve hizmet almaya teşvik ettirdiği iddia edilse de, var olmayan ihtiyaçlar yaratmaz, aksine tüketiciyi bilinçlendirir, görmediği bir takım şeyleri fark etmesini sağlar. Geçen günlerde bununla ilgili okuduğum bir hikaye vardı:

Ingiltere'de Brooklyn köprüsünde bir bahar günü kör bir adam dilencilik yapiyormuş. Dizlerinin üzerindeki tabelada ise büyük harflerle DOĞUŞTAN KÖR yazılı imiş.

Köprüden geçen bir çok insan bu acıklı manzaraya rağmen dilenciye para vermeden köprüden geçip giderken bir reklamcı durumu görmüş. Dilencinin dizleri üzerindeki DOĞUŞTAN KÖR yazılı tabelayı eline almış, arkasını çevirip bir şeyler yazdıktan sonra tekrar dilencinin dizelerine bırakmış.

Ve ne olduysa o yazıdan sonra olmuş... Köprüden geçen ve tabeladaki yeni yazıyı okuyan herkes dilencinin önündeki şapkaya para atmaya başlamış.

Reklamcının yazdığı o tek cümle dilencinin şapkasının para ile dolup taşmasını sağlamış. Ne mi yazmış reklamcı tabelaya:


"GÜZEL BİR BAHAR GÜNÜ; AMA BEN BAHARI GÖREMİYORUM.."


Bana göre reklamda ne amaçlanıyorsa, bu en iyi şekilde anlatılmalıdır. Reklamı verirken ulaşmak istediğiniz hedef kitle çok önemlidir. Her firmanın reklama ihtiyacı vardır. Tüketime yönelik, kampanyalı reklamlardan ziyade imaj reklamları çok önemlidir. Reklama dair hiç bir şey hatırda kalmasa da firma isminiz ve logonuz tabir-i caizse insanların beynine  kazınacaktır ve bunu başarabilirseniz bir marka olabilirsiniz. Herkes bilir, coca cola’nın  reklama ihtiyacı yok ama dünya çapında yoğun olarak reklam çalışmalarını sürdürüyor. Gelişen teknoloji ile birlikte sürekli kendinizi yenilemeniz ve müşterilerinizin ihtiyaçlarına cevap verebilmek için farklı olmanız gerekmektedir. Firmalar açısından bakınca durum böyle iken tüketiciler de ise; reklamların olmadığını var sayalım, yeniliklerden ve kampanyalardan haberdar olamaz, karşılaştırma yapamazdık.

Yüzyıllardır reklam ve reklamcılık büyük tartışmalara neden olsa da rekabet ortamının olması, daha iyi hizmetler almak ve ülkemizin ekonomik yönde gelişmesi için reklamlar önemlidir.

EMEL



 

*SiRiNe*

Müdavim
Katılım
22 Kasım 2007
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Tamamen doğru yerde doğru kelimenin söylenmesi eğer bunu başarır ve insanların dikkatini çekebilirseniz pazarlamış olduğunuz ürün çok kaliteli olmasada hedeflenen talep miktarına ulaşa bilirsiniz ...

Fakat reklamınızı iyi yapamazsanız ürünün kaliteliliği pek de bir anlam ifade etmez sizi hedeflerinize ulaştırmaz.

Güzel yazmışsın emelim eline sağlık... Vermiş olduğun kısa alındıda durumu gayet iyi anlatmış. :)
 

too_late

Müdavim
Katılım
2 Mart 2007
Mesajlar
2,494
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
Ünüversite yıllarında ( O dönem ne kadar karşı çıkılsa bile önüne geçilemez bir sorundu malesef ) sokak aralarında korsan kitap satan sahte esnaflar vardı bağlı bulunduğumuz ilde. Öğrenci milletini bilirsiniz kaliteden önce ucuz olması en önemli ilkedir :)

Sokağın başına henüz gelmişken kocaman bir tabela dikkatimi çekti. Üzerinde bölüm hocamızın kendine ait çalışmalarının olduğu dosyanın tezgahta bulunduğu yazıyodu. Neredeyse koşar adım gittim yanına. İmkansız bu! Yasal olmadığı bir yana cilt haline getirilmiş bir kitap değil okulun ve dahası eğimenin ders notlarının çalışmalarının olduğu bir klasör :S

Bu nasıl olur dedim. Dedi ki "Yok ablam genelde bu sokağa senin gibi öğrenci arkadaşlar uğrar bu tabelayı astıktan sonra satışlarım arttı!"

Reklamın iyisi kötüsü olmuyormuş demek ki :)

Sonramı...

Yasaklandı ve kaldırıldı bu tarz tezgahlar :)


Ellerine sağlık ememlim ;) Nerelere gittim yaaa :)
 

patrick

Müdavim
Emektar
Katılım
20 Eylül 2006
Mesajlar
2,369
Reaksiyon puanı
19
Puanları
0
o yüzden görsellik önemli 1. sırada geliyor, daha sonra kalitesi, kullanılabilirliği, işlevi vs... yazında da belirttiğin gibi coco cola... dev bir firma olmasına rağmen bütçesinin büyük bir kısmını reklam çalışmalarına harcıyor. bu da bize reklamın "olmazsa olmaz" gerçekliiğini gün yüzüne çıkarıyor.

eline, bilgine sağlık emelcim ;)
 

emelden

Müdavim
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
5,260
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Teşekkürler arkadaşlar. :)

Reklamların önemli olduğunu bilelim ki tepkili olmayalım. İnternet sayfalarında zırt bırt olmadık yerlerden çıkıyor, en sevdiğim dizi bölünüyor, dergiler sırf reklam... biliyorum bazen can sıkıcı ama patrick'inde dediği gibi reklam ''olmasa olmaz!''

 

cacar

Müdavim
Katılım
24 Mart 2006
Mesajlar
1,607
Reaksiyon puanı
13
Puanları
38
Son zamanlarda reklam pazarı sponsorluklarla daha güzel bir rekabet kazandı. Hem reklamveren yapılan işi destekliyor, hemde o işi destekleyenlerin seçiminide kazanmış oluyor.

Reklamcılık güzel iş, yaratıcı olmak, insanların dikkatini çekmek, gerçekten gözleme dayalı hazırlanması zor bir süreç.

Birde insanların reklam kokan hareketleri var, o hiç hoş değil :) Kendi reklamlarına ihtiyaç duyarlar :) Onlardan uzaklaşmak lazım.

Güzel bir yazı olmuş emelden :)
 
Üst