emelden
Müdavim
- Katılım
- 30 Ocak 2007
- Mesajlar
- 5,260
- Reaksiyon puanı
- 8
- Puanları
- 0
Reklamlar... Basılı yayında, televizyonda, internette, sokakta her zaman ve her yerde bir şekilde hayatımızdadır.
Her ne kadar reklamların gereksizliği, insanların ihtiyaçlarının ötesinde mal ve hizmet almaya teşvik ettirdiği iddia edilse de, var olmayan ihtiyaçlar yaratmaz, aksine tüketiciyi bilinçlendirir, görmediği bir takım şeyleri fark etmesini sağlar. Geçen günlerde bununla ilgili okuduğum bir hikaye vardı:
Ingiltere'de Brooklyn köprüsünde bir bahar günü kör bir adam dilencilik yapiyormuş. Dizlerinin üzerindeki tabelada ise büyük harflerle DOĞUŞTAN KÖR yazılı imiş.
Köprüden geçen bir çok insan bu acıklı manzaraya rağmen dilenciye para vermeden köprüden geçip giderken bir reklamcı durumu görmüş. Dilencinin dizleri üzerindeki DOĞUŞTAN KÖR yazılı tabelayı eline almış, arkasını çevirip bir şeyler yazdıktan sonra tekrar dilencinin dizelerine bırakmış.
Ve ne olduysa o yazıdan sonra olmuş... Köprüden geçen ve tabeladaki yeni yazıyı okuyan herkes dilencinin önündeki şapkaya para atmaya başlamış.
Reklamcının yazdığı o tek cümle dilencinin şapkasının para ile dolup taşmasını sağlamış. Ne mi yazmış reklamcı tabelaya:
"GÜZEL BİR BAHAR GÜNÜ; AMA BEN BAHARI GÖREMİYORUM.."
Bana göre reklamda ne amaçlanıyorsa, bu en iyi şekilde anlatılmalıdır. Reklamı verirken ulaşmak istediğiniz hedef kitle çok önemlidir. Her firmanın reklama ihtiyacı vardır. Tüketime yönelik, kampanyalı reklamlardan ziyade imaj reklamları çok önemlidir. Reklama dair hiç bir şey hatırda kalmasa da firma isminiz ve logonuz tabir-i caizse insanların beynine  kazınacaktır ve bunu başarabilirseniz bir marka olabilirsiniz. Herkes bilir, coca cola’nın  reklama ihtiyacı yok ama dünya çapında yoğun olarak reklam çalışmalarını sürdürüyor. Gelişen teknoloji ile birlikte sürekli kendinizi yenilemeniz ve müşterilerinizin ihtiyaçlarına cevap verebilmek için farklı olmanız gerekmektedir. Firmalar açısından bakınca durum böyle iken tüketiciler de ise; reklamların olmadığını var sayalım, yeniliklerden ve kampanyalardan haberdar olamaz, karşılaştırma yapamazdık.
Yüzyıllardır reklam ve reklamcılık büyük tartışmalara neden olsa da rekabet ortamının olması, daha iyi hizmetler almak ve ülkemizin ekonomik yönde gelişmesi için reklamlar önemlidir.
EMEL
Her ne kadar reklamların gereksizliği, insanların ihtiyaçlarının ötesinde mal ve hizmet almaya teşvik ettirdiği iddia edilse de, var olmayan ihtiyaçlar yaratmaz, aksine tüketiciyi bilinçlendirir, görmediği bir takım şeyleri fark etmesini sağlar. Geçen günlerde bununla ilgili okuduğum bir hikaye vardı:
Ingiltere'de Brooklyn köprüsünde bir bahar günü kör bir adam dilencilik yapiyormuş. Dizlerinin üzerindeki tabelada ise büyük harflerle DOĞUŞTAN KÖR yazılı imiş.
Köprüden geçen bir çok insan bu acıklı manzaraya rağmen dilenciye para vermeden köprüden geçip giderken bir reklamcı durumu görmüş. Dilencinin dizleri üzerindeki DOĞUŞTAN KÖR yazılı tabelayı eline almış, arkasını çevirip bir şeyler yazdıktan sonra tekrar dilencinin dizelerine bırakmış.
Ve ne olduysa o yazıdan sonra olmuş... Köprüden geçen ve tabeladaki yeni yazıyı okuyan herkes dilencinin önündeki şapkaya para atmaya başlamış.
Reklamcının yazdığı o tek cümle dilencinin şapkasının para ile dolup taşmasını sağlamış. Ne mi yazmış reklamcı tabelaya:
"GÜZEL BİR BAHAR GÜNÜ; AMA BEN BAHARI GÖREMİYORUM.."
Bana göre reklamda ne amaçlanıyorsa, bu en iyi şekilde anlatılmalıdır. Reklamı verirken ulaşmak istediğiniz hedef kitle çok önemlidir. Her firmanın reklama ihtiyacı vardır. Tüketime yönelik, kampanyalı reklamlardan ziyade imaj reklamları çok önemlidir. Reklama dair hiç bir şey hatırda kalmasa da firma isminiz ve logonuz tabir-i caizse insanların beynine  kazınacaktır ve bunu başarabilirseniz bir marka olabilirsiniz. Herkes bilir, coca cola’nın  reklama ihtiyacı yok ama dünya çapında yoğun olarak reklam çalışmalarını sürdürüyor. Gelişen teknoloji ile birlikte sürekli kendinizi yenilemeniz ve müşterilerinizin ihtiyaçlarına cevap verebilmek için farklı olmanız gerekmektedir. Firmalar açısından bakınca durum böyle iken tüketiciler de ise; reklamların olmadığını var sayalım, yeniliklerden ve kampanyalardan haberdar olamaz, karşılaştırma yapamazdık.
Yüzyıllardır reklam ve reklamcılık büyük tartışmalara neden olsa da rekabet ortamının olması, daha iyi hizmetler almak ve ülkemizin ekonomik yönde gelişmesi için reklamlar önemlidir.
EMEL