rasimtanu
Öğrenci
- Katılım
- 28 Kasım 2016
- Mesajlar
- 34
- Reaksiyon puanı
- 6
- Puanları
- 8
- Yaş
- 38
Bildiğiniz gibi özellikle kişisel web sitelerinin temel gelir kaynağı Adsense vb reklam scriptlerinden gelen paralar. Ancak geçtiğimiz 2-3 senelik süreçte tarayıcılar için üretilen reklam önleyici eklentileri. web sayfalarının reklam gelirlerini önemli ölçüde düşürdü. Bu eklentinin yazılmasında ve yaygınlaşmasında özellikle video içerikli sitelerin kullandığı aşırı miktarda reklam büyük rol oynadı.
Bir kullanıcı olarak girdiğiniz bir siteden istediğinizi en kısa zamanda almak istersiniz. Bu hakkınız. İçeriğe ulaşacağım diye birbirinin ardı sıra açılan popuplar tarayıcıyı açan büyük Megabaytlı flash reklamlar internet gezintinizi bir işkenceye dönüştürebiliyor. İşte reklam önleyiciler burada imdadınıza yetişiyor. Eklentiyi kurduktan sonra aynı siteye tekrar giriyorsunuz ve rahatça içeriğe ulaşıyorsunuz.
Reklam önleyici eklentisi işgüzar site sahiplerini durduruyor ama peki ya emek veren ve karşılığını almak isteyenler ne olacak? Düşünün bir: Şu ana kadar okul harici öğrendiğiniz bilginin önemli bir bölümünü internetten öğrendiniz. Hele işiniz yazılım ise bu zamanda internetsiz parmağınızı kıpırdatamazsınız. Size en sıkıntıda olduğunuz zaman lazım olan bilgiyi internet siteleri sağladı. Belki de bulduğunuz bir kod ve açıklaması sayesinde işten atılmaktan kurtuldunuz.
Peki bu çok değerli bilgileri sağlayan internet sitesinin yazarı bundan ne kazandı? Yazdığı yazı belki de işinizi kurtardı ama reklam engelleyicisi yüzünden bundan hiçbir fayda sağlayamadı. Bir sonraki yazısını yazması için ona bir sebep verebilir misiniz? Bir süre sonra hay ben böyle işi diyecek ve yayın yapmaktan vazgeçecektir.
Böyle insanların bir özelliği varadır. Çok fazla ticaret bilmezler. Öyle katakulliye kafaları basmadığı için de siteleri genelde pek ziyaretçi almaz. Aldıklarından da fayda göremediklerinden zamanla kaybolurlar. Onlarla birlikte orijinal içerik ve değerli bilgi de kaybolur.
Reklam önleyicilerin 2015 yılında reklam sektörüne verdiği zarar 20 miyar doları geçti. Bu zarar bu sene de artarak devam ediyor. Büyük ölçekli siteler her ne kadar kendi yollarını bulsalar da blogosferi oluşturan geniş küçük siteleri oluşturan büyük bir yazar kitlesi var. bu kitle bu durumdan büyük zarar görüyor. Buna kalıcı bir çözüm bulunması lazım
Bir kullanıcı olarak girdiğiniz bir siteden istediğinizi en kısa zamanda almak istersiniz. Bu hakkınız. İçeriğe ulaşacağım diye birbirinin ardı sıra açılan popuplar tarayıcıyı açan büyük Megabaytlı flash reklamlar internet gezintinizi bir işkenceye dönüştürebiliyor. İşte reklam önleyiciler burada imdadınıza yetişiyor. Eklentiyi kurduktan sonra aynı siteye tekrar giriyorsunuz ve rahatça içeriğe ulaşıyorsunuz.
Reklam önleyici eklentisi işgüzar site sahiplerini durduruyor ama peki ya emek veren ve karşılığını almak isteyenler ne olacak? Düşünün bir: Şu ana kadar okul harici öğrendiğiniz bilginin önemli bir bölümünü internetten öğrendiniz. Hele işiniz yazılım ise bu zamanda internetsiz parmağınızı kıpırdatamazsınız. Size en sıkıntıda olduğunuz zaman lazım olan bilgiyi internet siteleri sağladı. Belki de bulduğunuz bir kod ve açıklaması sayesinde işten atılmaktan kurtuldunuz.
Peki bu çok değerli bilgileri sağlayan internet sitesinin yazarı bundan ne kazandı? Yazdığı yazı belki de işinizi kurtardı ama reklam engelleyicisi yüzünden bundan hiçbir fayda sağlayamadı. Bir sonraki yazısını yazması için ona bir sebep verebilir misiniz? Bir süre sonra hay ben böyle işi diyecek ve yayın yapmaktan vazgeçecektir.
Böyle insanların bir özelliği varadır. Çok fazla ticaret bilmezler. Öyle katakulliye kafaları basmadığı için de siteleri genelde pek ziyaretçi almaz. Aldıklarından da fayda göremediklerinden zamanla kaybolurlar. Onlarla birlikte orijinal içerik ve değerli bilgi de kaybolur.
Reklam önleyicilerin 2015 yılında reklam sektörüne verdiği zarar 20 miyar doları geçti. Bu zarar bu sene de artarak devam ediyor. Büyük ölçekli siteler her ne kadar kendi yollarını bulsalar da blogosferi oluşturan geniş küçük siteleri oluşturan büyük bir yazar kitlesi var. bu kitle bu durumdan büyük zarar görüyor. Buna kalıcı bir çözüm bulunması lazım