İpucu Redmi Note 10-11 serilerinin rezaletten ibaret olması.

Bu konuyu okuyanlar

Yahya Furkan

Profesör
Katılım
29 Şubat 2020
Mesajlar
1,932
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,445
Puanları
113
Merhabalar. Redmi Note serisinden 7'ye yakın telefon kullandım. Dün kardeşime Redmi Note 10 Pro aldık, evdeki eski Redmi Note 8 Pro ile karşılaştırdık. Redmi Note 8 Pro daha hızlı, seri ve güzeldi. Resmen eski telefonların üzerine daha iyi kamera, ekran koyup satmışlar. Redmi Note 11 Pro da deneyimledim, o Redmi Note 10 Pro'dan daha rezalet. Yazılımsal buglar, çamur gibi çeken kamera, yavaş işlemci. Xiaomi fiyat cazibesini zaten kaybetti. Bu gidişle nereye varacak bilmiyorum. En kral Redmi telefonlar Note 7 ve Note 8 Pro'dur. Bu telefonlardan sonra Redmi bitti bence.

Sizce de öylemi?
 

EFI Shell

shellx64.efi
Yönetici
Moderatör
Katılım
9 Ağustos 2018
Mesajlar
17,680
Çözümler
20
Reaksiyon puanı
17,997
Puanları
113
Yaş
17
Merhabalar. Redmi Note serisinden 7'ye yakın telefon kullandım. Dün kardeşime Redmi Note 10 Pro aldık, evdeki eski Redmi Note 8 Pro ile karşılaştırdık. Redmi Note 8 Pro daha hızlı, seri ve güzeldi. Resmen eski telefonların üzerine daha iyi kamera, ekran koyup satmışlar. Redmi Note 11 Pro da deneyimledim, o Redmi Note 10 Pro'dan daha rezalet. Yazılımsal buglar, çamur gibi çeken kamera, yavaş işlemci. Xiaomi fiyat cazibesini zaten kaybetti. Bu gidişle nereye varacak bilmiyorum. En kral Redmi telefonlar Note 7 ve Note 8 Pro'dur. Bu telefonlardan sonra Redmi bitti bence.

Sizce de öylemi?
SoC kısmına katılmıyorum ama MIUI çöp. Bir Xiaomi alınır alınmaz bootloader açılmalı ve Custom ROM vs kurulmalı.
 

James Howlett

Profesör
Katılım
26 Ekim 2020
Mesajlar
3,327
Reaksiyon puanı
2,574
Puanları
113
Redmi note 10 prodan Samsung s21 fe geçtim kafa rahat tavsiye ederim 👍

Xiaomi bu haliyle sadece 50 yaş üstüne hitap eder kusura bakmasın.

Herhangi bir Samsung s serisi yada iPhone pro max tan başka telefon kullanmam herhalde, ama Samsung candır 😍
 

Yahya Furkan

Profesör
Katılım
29 Şubat 2020
Mesajlar
1,932
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,445
Puanları
113
Note 8 Pro kullanıyorum durum böyle ise o zaman kıymetini bilelim uzun süre kullanmaya çalışalım :)
Benim de önceki telefonumdu (diğer konuda söylediğim gibi).
Redmi Note serisinin en iyi telefonu bence. Şuanki orta segmentlerin çoğuna taş çıkartır.
Eğer annem telefonu çok beğenmeseydi kullanmaya devam ederdim. Ama ben telefonu anneme verip yeni telefona geçmeyi daha uygun gördüm :).
 

Kayn

Profesör
Katılım
10 Ocak 2022
Mesajlar
1,560
Reaksiyon puanı
1,246
Puanları
113
Merhabalar. Redmi Note serisinden 7'ye yakın telefon kullandım. Dün kardeşime Redmi Note 10 Pro aldık, evdeki eski Redmi Note 8 Pro ile karşılaştırdık. Redmi Note 8 Pro daha hızlı, seri ve güzeldi. Resmen eski telefonların üzerine daha iyi kamera, ekran koyup satmışlar. Redmi Note 11 Pro da deneyimledim, o Redmi Note 10 Pro'dan daha rezalet. Yazılımsal buglar, çamur gibi çeken kamera, yavaş işlemci. Xiaomi fiyat cazibesini zaten kaybetti. Bu gidişle nereye varacak bilmiyorum. En kral Redmi telefonlar Note 7 ve Note 8 Pro'dur. Bu telefonlardan sonra Redmi bitti bence.

Sizce de öylemi?
11t den öncesi fiyasko
 

Emirhan Sonmez

Doçent
Katılım
3 Ağustos 2022
Mesajlar
970
Reaksiyon puanı
404
Puanları
63
Merhabalar. Redmi Note serisinden 7'ye yakın telefon kullandım. Dün kardeşime Redmi Note 10 Pro aldık, evdeki eski Redmi Note 8 Pro ile karşılaştırdık. Redmi Note 8 Pro daha hızlı, seri ve güzeldi. Resmen eski telefonların üzerine daha iyi kamera, ekran koyup satmışlar. Redmi Note 11 Pro da deneyimledim, o Redmi Note 10 Pro'dan daha rezalet. Yazılımsal buglar, çamur gibi çeken kamera, yavaş işlemci. Xiaomi fiyat cazibesini zaten kaybetti. Bu gidişle nereye varacak bilmiyorum. En kral Redmi telefonlar Note 7 ve Note 8 Pro'dur. Bu telefonlardan sonra Redmi bitti bence.

Sizce de öylemi?
Dedigin dogru bu ama genel olarak bir sorun telefon kıyaslması yaptıgında bile note 10 pro ile note 8 pro arasında note 8pronun puanı daha yuksek
 

_Zaur_

Rektör
Katılım
17 Kasım 2017
Mesajlar
12,908
Reaksiyon puanı
21,435
Puanları
113
Yaş
29
Karşınıza çıkarsa bir ZTE alın derim. Bütçenizin yeteceği kadar tabii ki.

Deneyim olsun. Ben o telefonun kaliteli olduğu kanısındayım.
 

Python 3.10.5

Öğrenci
Katılım
6 Ağustos 2022
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
14
Benim de katıldığım önermedir. Özellikle 11 serisinde 12 nm işlemci var. Bu devirde 12 nm işlemci mi kaldı. Samsung aynı fiyat bandında 5-6nm işlemci satıyor. Xiaomi resmen saçmaladı.
 

Hamza Sağlam

Doçent
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
788
Reaksiyon puanı
550
Puanları
93
Yaş
16
Ben ne olursa olsun Xiaomi çöpünü önermiyorum. Arayüzü çöp, kalitesi düşük. Hatta şu POCO serisine bir iki model dışında direk hiç bulaşılmamalı.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Karşınıza çıkarsa bir ZTE alın derim. Bütçenizin yeteceği kadar tabii ki.

Deneyim olsun. Ben o telefonun kaliteli olduğu kanısındayım.

ZTE markası evet kaliteli ama yurtdışı hep. Pasaporta kayıt olayı ayrı bir dert, IMEI attırma olayı apayrı bir dert...
 

BehzatAmirim

Dekan
Katılım
5 Ocak 2019
Mesajlar
8,828
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
7,008
Puanları
113
RN11 serisi ile akalası olmayacak ama zamanında RN8 Pro kullanıcısıydım. Aşırı ısınma sorunları ile karşılaştığım için memnun kalamadım.
MediaTek G serisi zaten ısınan bir seri.Ve 8 Pro aşırı ısınan bir cihaz değil.Zamanına göre çok iyiydi.Ki hâla fiyatına göre ikinci de alınacak cihaz.
 

Webhead

Dekan
Katılım
4 Şubat 2014
Mesajlar
7,044
Reaksiyon puanı
3,854
Puanları
113
Yaş
25
Merhabalar. Redmi Note serisinden 7'ye yakın telefon kullandım. Dün kardeşime Redmi Note 10 Pro aldık, evdeki eski Redmi Note 8 Pro ile karşılaştırdık. Redmi Note 8 Pro daha hızlı, seri ve güzeldi. Resmen eski telefonların üzerine daha iyi kamera, ekran koyup satmışlar. Redmi Note 11 Pro da deneyimledim, o Redmi Note 10 Pro'dan daha rezalet. Yazılımsal buglar, çamur gibi çeken kamera, yavaş işlemci. Xiaomi fiyat cazibesini zaten kaybetti. Bu gidişle nereye varacak bilmiyorum. En kral Redmi telefonlar Note 7 ve Note 8 Pro'dur. Bu telefonlardan sonra Redmi bitti bence.

Sizce de öylemi?
Xiaomi 2019'dan sonra bozdu bence hocam hatta diğer Çinli markalar Oppo, OnePlus, Realme, Vivo gibi markalar artık ilgi çekmiyor Samsung kendini çok geliştirdi özellikle One UI arayüzü benim favorim oldu MIUI artık çok dandik geliyor Color OS zaten hiç ısınamadım Realme UI eh işte Oxygen OS ise Color OS makyajlanmış hali olmuş gerçi Çin pazarında Color OS yüklü globalde ise makyajlanmış hali var bu arada Xiaomi tarafında Redmi'yi hiçbir zaman sevmedim Note 8 Pro güzel telefondu gerçi ama yeni modelleri alınmaya değer değil en basitinden Redmi Note 11 Pro fiyatı 12 bine alacağıma üzerine 14 bin daha koyar İPhone 12 Pro veya 13 alırım
XIAOMI IS DEAD
Mesaj otomatik birleştirildi:

Merhabalar. Redmi Note serisinden 7'ye yakın telefon kullandım. Dün kardeşime Redmi Note 10 Pro aldık, evdeki eski Redmi Note 8 Pro ile karşılaştırdık. Redmi Note 8 Pro daha hızlı, seri ve güzeldi. Resmen eski telefonların üzerine daha iyi kamera, ekran koyup satmışlar. Redmi Note 11 Pro da deneyimledim, o Redmi Note 10 Pro'dan daha rezalet. Yazılımsal buglar, çamur gibi çeken kamera, yavaş işlemci. Xiaomi fiyat cazibesini zaten kaybetti. Bu gidişle nereye varacak bilmiyorum. En kral Redmi telefonlar Note 7 ve Note 8 Pro'dur. Bu telefonlardan sonra Redmi bitti bence.

Sizce de öylemi?
Bu konuda hemfikiriz hocam Xiaomi telefon ve tablet tarafında artık cazip gelmiyor f/p tarafını da kaybetti
Xiaomi'nin sadece airfryer, robot süpürge, Mi Band akıllı bileklikleri alınmaya değer ama telefon ve tablet için aynısını söyleyemem beni bilirsiniz ben İPhone'cuyum 2019'dan beri Mİ9T kullanıyorum işimi görüyor ama bu telefon benim ilk ve son Xiaomi cihazım olacak güncelleme konusunda rezil bir firma benim telefon MIUI 13 alabilecek bir donanıma sahip halen 12.1.5 sürümünde kaldı yani resmen pabucu dama atıldı ben 1 senedir İPhone kullanmayı ne kadar çok özlediğimi fark ettim inşallah bu özlem en kısa zamanda bir son bulur hocam
Mesaj otomatik birleştirildi:

Evet hocam. Ben özellikle Oppo'nun izlediği yolu saçma buluyorum. Fazla fiyat, kötü donanım çoğu telefonu.
SD720G'li modeller için 6-7 bin tl istiyor şuanda fiyatlar ne durumda Allah bilir bu arada Oppo Android dünyasının İPhone'u gibi geliyor bana tasarım güzel ama koyduğu donanıma istediği fiyat çok uçuk hadi Find X serisi pahalı ona lafım yok ama Reno serisi hiç parasını hak etmiyor be hocam bence Oppo Reno 3 Pro'dan sonra Reno serisinde saçmalamaya başladı siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ?
 
Son düzenleme:

Yahya Furkan

Profesör
Katılım
29 Şubat 2020
Mesajlar
1,932
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,445
Puanları
113
Xiaomi 2019'dan sonra bozdu bence hocam hatta diğer Çinli markalar Oppo, OnePlus, Realme, Vivo gibi markalar artık ilgi çekmiyor Samsung kendini çok geliştirdi özellikle One UI arayüzü benim favorim oldu MIUI artık çok dandik geliyor Color OS zaten hiç ısınamadım Realme UI eh işte Oxygen OS ise Color OS makyajlanmış hali olmuş gerçi Çin pazarında Color OS yüklü globalde ise makyajlanmış hali var bu arada Xiaomi tarafında Redmi'yi hiçbir zaman sevmedim Note 8 Pro güzel telefondu gerçi ama yeni modelleri alınmaya değer değil en basitinden Redmi Note 11 Pro fiyatı 12 bine alacağıma üzerine 14 bin daha koyar İPhone 12 Pro veya 13 alırım
XIAOMI IS DEAD
Mesaj otomatik birleştirildi:


Bu konuda hemfikiriz hocam Xiaomi telefon ve tablet tarafında artık cazip gelmiyor f/p tarafını da kaybetti
Xiaomi'nin sadece airfryer, robot süpürge, Mi Band akıllı bileklikleri alınmaya değer ama telefon ve tablet için aynısını söyleyemem beni bilirsiniz ben İPhone'cuyum 2019'dan beri Mİ9T kullanıyorum işimi görüyor ama bu telefon benim ilk ve son Xiaomi cihazım olacak güncelleme konusunda rezil bir firma benim telefon MIUI 13 alabilecek bir donanıma sahip halen 12.1.5 sürümünde kaldı yani resmen pabucu dama atıldı ben 1 senedir İPhone kullanmayı ne kadar çok özlediğimi fark ettim inşallah bu özlem en kısa zamanda bir son bulur hocam
Mesaj otomatik birleştirildi:


SD720G'li modeller için 6-7 bin tl istiyor şuanda fiyatlar ne durumda Allah bilir bu arada Oppo Android dünyasının İPhone'u gibi geliyor bana tasarım güzel ama koyduğu donanıma istediği fiyat çok uçuk hadi Find X serisi pahalı ona lafım yok ama Reno serisi hiç parasını hak etmiyor be hocam bence Oppo Reno 3 Pro'dan sonra Reno serisinde saçmalamaya başladı siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ?
Düşünceleriniz için sağolun hocam.
Ben Color OS'u da beğenmiyorum, Oppo'nun en iyi dönemi bence 18-19 dönemi, Reno 10x Zoom, Rx17 serisi harikaydı. Onlardan sonra aşırı saçmaladı Oppo. Fiyat politikası da dahil, beş para etmez bir firmaya dönüştü. Kötü donanım, çok fiyat.
 

Webhead

Dekan
Katılım
4 Şubat 2014
Mesajlar
7,044
Reaksiyon puanı
3,854
Puanları
113
Yaş
25
Düşünceleriniz için sağolun hocam.
Ben Color OS'u da beğenmiyorum, Oppo'nun en iyi dönemi bence 18-19 dönemi, Reno 10x Zoom, Rx17 serisi harikaydı. Onlardan sonra aşırı saçmaladı Oppo. Fiyat politikası da dahil, beş para etmez bir firmaya dönüştü. Kötü donanım, çok fiyat.
Sadece Oppo değil bütün Çinli markalar 2019'dan sonra saçmalamaya başladı OnePlus 9 serisinden sonra saçmaladı Huawei ise ambargo yüzünden rakiplerinin gerisinde kaldı ama son zamanlarda güzel cihazlar çıkardı Harmony OS işletim sistemi ile Android'e rakip olmaya başladı bile
Mesaj otomatik birleştirildi:

Düşünceleriniz için sağolun hocam.
Ben Color OS'u da beğenmiyorum, Oppo'nun en iyi dönemi bence 18-19 dönemi, Reno 10x Zoom, Rx17 serisi harikaydı. Onlardan sonra aşırı saçmaladı Oppo. Fiyat politikası da dahil, beş para etmez bir firmaya dönüştü. Kötü donanım, çok fiyat.
Rica ederim hocam
Dediğim gibi ben İPhone'cuyum ama Android alacak olsaydım kesinlikle Samsung S21 veya S22+ alırdım ben Xiaomi, Oppo, OnePlus'tan ziyade Huawei'nin yapacaklarını merak ediyorum çünkü Harmony OS gerçekten umut vaat ediyor ve Apple gibi bir ekosistem oluşturmuş
Siz Harmony OS hakkında ne düşünüyorsunuz hocam ?
 
Son düzenleme:

Yahya Furkan

Profesör
Katılım
29 Şubat 2020
Mesajlar
1,932
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,445
Puanları
113
Sadece Oppo değil bütün Çinli markalar 2019'dan sonra saçmalamaya başladı OnePlus 9 serisinden sonra saçmaladı Huawei ise ambargo yüzünden rakiplerinin gerisinde kaldı ama son zamanlarda güzel cihazlar çıkardı Harmony OS işletim sistemi ile Android'e rakip olmaya başladı bile
Mesaj otomatik birleştirildi:


Rica ederim hocam
Dediğim gibi ben İPhone'cuyum ama Android alacak olsaydım kesinlikle Samsung S21 veya S22+ alırdım ben Xiaomi, Oppo, OnePlus'tan ziyade Huawei'nin yapacaklarını merak ediyorum çünkü Harmony OS gerçekten umut vaat ediyor ve Apple gibi bir ekosistem oluşturmuş
Siz Harmony OS hakkında ne düşünüyorsunuz hocam ?
Pek bir bilgi sahibi değilim ancak tutmaz bence hocam. Sizve tutar mı? Android'den vazgeçemeyecek kimse.
 

berat güven

Doçent
Katılım
16 Ocak 2020
Mesajlar
880
Reaksiyon puanı
373
Puanları
63
Yaş
27
Ben ne olursa olsun Xiaomi çöpünü önermiyorum. Arayüzü çöp, kalitesi düşük. Hatta şu POCO serisine bir iki model dışında direk hiç bulaşılmamalı.
Mesaj otomatik birleştirildi:



ZTE markası evet kaliteli ama yurtdışı hep. Pasaporta kayıt olayı ayrı bir dert, IMEI attırma olayı apayrı bir dert...
bu konuda poco x3 pro ve f3 e laf ettirmeme ikisinide kullnadım aşırı iyi cihazlar
 

Yahya Furkan

Profesör
Katılım
29 Şubat 2020
Mesajlar
1,932
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,445
Puanları
113
X3 serisi en berbat serilerden. Çöp kalitesi berbat bir 120 Hz IPS ekranı ısınma sorunu ve şarj entegresi sorunu. Gülünç…
Herkesin cihazdan beklentisi farklı. Sırf oyun oynayan kişiler için bazı nadir yaşanan kronik sorunları dışında X3 serisi biçilmiş kaftan.
 

Webhead

Dekan
Katılım
4 Şubat 2014
Mesajlar
7,044
Reaksiyon puanı
3,854
Puanları
113
Yaş
25
Pek bir bilgi sahibi değilim ancak tutmaz bence hocam. Sizve tutar mı? Android'den vazgeçemeyecek kimse.
hocam Harmony OS daha taze bir işletim sistemi birkaç yıl sonra yabancı Youtube kanallarında IOS vs Android vs Harmony OS videoları göreceğimizden eminim
 

Kayn

Profesör
Katılım
10 Ocak 2022
Mesajlar
1,560
Reaksiyon puanı
1,246
Puanları
113
X3 serisi en berbat serilerden. Çöp kalitesi berbat bir 120 Hz IPS ekranı ısınma sorunu ve şarj entegresi sorunu. Gülünç…
Ben X3 Pro kullanırken kasayı aşağı doğru tuttuğumda ve düşük parlaklıkta ekran göz kırpıyordu, malzeme kalitesi zaten berbat.. Isındığından dolayı G778'li A73 bile daha stabil performans veriyor. O cihazın gerçekten berbat olduğunu anlamak için deneyimlemek gerekir, sanırım sizde kullanmıştınız.
 

Yalnız Kedi

Profesör
Katılım
25 Mart 2019
Mesajlar
4,333
Reaksiyon puanı
7,273
Puanları
113
Yaş
18
X3 serisi en berbat serilerden. Çöp kalitesi berbat bir 120 Hz IPS ekranı ısınma sorunu ve şarj entegresi sorunu. Gülünç…
Şarj entegresi sorunu dediğin PMIC sorunu Mart, Nisan 2021 üretimi X3 Pro'larda çok yaygın. Özellikle Hint sürümleri (bhima vs.) çok sıkıntılı. PMIC buga girerse elinde kalabilir cihaz. Bir de PMIC'nin olduğu yer de oldukça absürt, tam SoC'nin arkasında falan. Babamın kullandığı (Nisan 2021 üretimi) X3 Pro'da Allah'tan PMIC buga girmedi ama babama özellikle dikkatli olması konusunda ısrarla uyardım. Bazı tanıdıklarımın tanıdıkları şu PMIC sorununu yaşadılar. Ekran sorunu şöyle, iki farklı IPS (Huaxing ve Tianma) panel kullanılyor X3 serisinde. Birisi kronik sorunlu.



Yani cihazı yüke sokacaksan arkasına fan bağlaman şart ya da hiç olmazsa kılıfsız kullanacaksın.

Herkesin cihazdan beklentisi farklı. Sırf oyun oynayan kişiler için bazı nadir yaşanan kronik sorunları dışında X3 serisi biçilmiş kaftan.
Zamanında kullanan birisi olarak söylüyorum. X3 Pro oyun için gayet iyi olsa da bile şarj entegresi buga girdi mi elinde kalabilir cihaz. Bu yüzden kesinlikle şarjda iken oyun oynamamalısın o telefonla.

Ben X3 Pro kullanırken kasayı aşağı doğru tuttuğumda ve düşük parlaklıkta ekran göz kırpıyordu, malzeme kalitesi zaten berbat.. Isındığından dolayı G778'li A73 bile daha stabil performans veriyor. O cihazın gerçekten berbat olduğunu anlamak için deneyimlemek gerekir, sanırım sizde kullanmıştınız.
Yanlış şekilde yüke sokarsan PMIC buga girebilir. En son Angry Birds 2 gibi oyun açtığımda cihaz ocak gibi ısınıyordu. Şu anda S20 FE kullanıyorum, genel anlamda daha memnunum.
 

Webhead

Dekan
Katılım
4 Şubat 2014
Mesajlar
7,044
Reaksiyon puanı
3,854
Puanları
113
Yaş
25
Şarj entegresi sorunu dediğin PMIC sorunu Mart, Nisan 2021 üretimi X3 Pro'larda çok yaygın. Özellikle Hint sürümleri (bhima vs.) çok sıkıntılı. PMIC buga girerse elinde kalabilir cihaz. Bir de PMIC'nin olduğu yer de oldukça absürt, tam SoC'nin arkasında falan. Babamın kullandığı (Nisan 2021 üretimi) X3 Pro'da Allah'tan PMIC buga girmedi ama babama özellikle dikkatli olması konusunda ısrarla uyardım. Bazı tanıdıklarımın tanıdıkları şu PMIC sorununu yaşadılar. Ekran sorunu şöyle, iki farklı IPS (Huaxing ve Tianma) panel kullanılyor X3 serisinde. Birisi kronik sorunlu.



Yani cihazı yüke sokacaksan arkasına fan bağlaman şart ya da hiç olmazsa kılıfsız kullanacaksın.


Zamanında kullanan birisi olarak söylüyorum. X3 Pro oyun için gayet iyi olsa da bile şarj entegresi buga girdi mi elinde kalabilir cihaz. Bu yüzden kesinlikle şarjda iken oyun oynamamalısın o telefonla.


Yanlış şekilde yüke sokarsan PMIC buga girebilir. En son Angry Birds 2 gibi oyun açtığımda cihaz ocak gibi ısınıyordu. Şu anda S20 FE kullanıyorum, genel anlamda daha memnunum.
S20 FE fıstık gibi telefon çevreme önerdiğim telefonlardan biridir
 

Utku92

Profesör
Katılım
30 Haziran 2012
Mesajlar
4,507
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,841
Puanları
113
Yaş
30
Samsung harici telefonlar neden alınır çünkü performans iyiyse kamerası iyiyse tercih sebebi olur çünkü ucuza bulunabiliyor. Mi 10t pro aldım 5500 e snapdragon 865 var çok memnunum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

SoC kısmına katılmıyorum ama MIUI çöp. Bir Xiaomi alınır alınmaz bootloader açılmalı ve Custom ROM vs kurulmalı.
Onda da kamera modları yok 108 mp gibi.
 

Son mesajlar

Üst