Port Sorunu Nasıl Çözülür

KimBuGamzeli

Profesör
Arkadaşlar selamlar. Eski evimde de port sorunum vardı sadece telekoma mail atarak çözmüştüm hatta çözmekle kalmamış 1 hafta boyunca mahallede kazı çalışmaları vs de yapılmıştı ve fiber kablosunu da bağlamışlardı binaya. Benim sayemde :) Şuan yeni eve taşındım yine port sorunu geldi karşıma. 2 ay oldu taşınalı hala bir yol ilerleyemedim. Size adım adım yaptıklarımı yazıyorum yapmam gereken bir şey varsa da lütfen söyleyin bir an önce çözmek istiyorum bu konuyu. Normalde NetSpeed kullanıyorum ama yine önceki gibi Türk Telekoma mail attım 2-3 sefer sonra bir bayan aradı bir tarih verdi ve o tarihe kadar port sorunu düzelecek dedi ve düzelmedi. Nisan ayının ortalarında yine mail attım yine bir bayan aradı ve kendisi de söz verdi 12 mayısta port sorununuz düzelecek hatta daha da erken çözülebilir dedi. Bende bir umut bekliyorum ama yine ilk baştaki gibi olacak gibime geliyor. Daha sonra daha da erken çözülebilir dediği için türk telekoma ulaştım durum ne bilgisini alayım diye bana türk telekoma geçin tarife seçin gibisinden konuştular yahu port yok diyorum hani size geçsem ne olacak diyorum beklersiniz diyorlar dalga geçer gibi bende istemediğimi port beklediğimi söyledim konu öyle kapandı. Daha sonra dayanamadım NetSpeed'e mail attım 10 dk sonra aradılar port olmadığını yardımcı olmalarını söyledim telefonda ki bayan talebinizi hemen ilgili birimlere iletiyorum 1 ila 9 gün içinde tarafınıza ulaşılacak dedi. NetSpeed ile görüştükten sonra biraz daha umutlandım desem yeridir. Sizce başka ne yapabilirim? Ayrıca BTK'ya şikayet dilekçesi oluşturdum ve yine sürekli telekoma mail attım. Ne hikmetse telekom mailden sonra bile aramıyor artık normalde mail attıktan hemen sonra arıyordu şuan aramıyorlar.
 

K!RA

Asistan
Sizin kullanacağınız santral de boşta port yok ise TT başka firma için oraya yeni port açma işlemini çok uzatır. Kendi müşterisi için iki günde yeni port açarlar ama başka firma olunca süre baya uzayabiliyor. Ancak hizmet alacağınız santral den birisi aboneliğini kapatırsa size port açılır kısa vadede tabi buda ne kadarlık bir ihtimal tartışılır.
 

KimBuGamzeli

Profesör
Sizin kullanacağınız santral de boşta port yok ise TT başka firma için oraya yeni port açma işlemini çok uzatır. Kendi müşterisi için iki günde yeni port açarlar ama başka firma olunca süre baya uzayabiliyor. Ancak hizmet alacağınız santral den birisi aboneliğini kapatırsa size port açılır kısa vadede tabi buda ne kadarlık bir ihtimal tartışılır.

Hocam ama eski evdeyken hemen çözmüşlerdi tek fark adres değişikliği yine netspeed kullanıyorum değişen bir şey olmadı. Bir de şunu demek istiyorum konuyla ilgili olabilir. Mesela bu ikinci arayan bayan ile görüştükten sonra ( 12 Mayıs'a Tarih Veren ) ne olduysa hız bilgisi de alamıyorum artık. Mesela daire 5 ve daire 10 işaretleyince 16 Mbps falan çıkıyordu şimdi hem bu dediğim daireler hemde bina geneli bütün dairelere baktığım zaman hız bilgisi çıkmıyor. NetSpeed'de aynı şeyi söyledi hız bilgisi çıkmıyor bunun için de ekiplere iletiyorum dedi. Sizce cidden çalışma mı yapıyorlardır?
 

K!RA

Asistan
Hocam ama eski evdeyken hemen çözmüşlerdi tek fark adres değişikliği yine netspeed kullanıyorum değişen bir şey olmadı. Bir de şunu demek istiyorum konuyla ilgili olabilir. Mesela bu ikinci arayan bayan ile görüştükten sonra ( 12 Mayıs'a Tarih Veren ) ne olduysa hız bilgisi de alamıyorum artık. Mesela daire 5 ve daire 10 işaretleyince 16 Mbps falan çıkıyordu şimdi hem bu dediğim daireler hemde bina geneli bütün dairelere baktığım zaman hız bilgisi çıkmıyor. NetSpeed'de aynı şeyi söyledi hız bilgisi çıkmıyor bunun için de ekiplere iletiyorum dedi. Sizce cidden çalışma mı yapıyorlardır?
Hocam dediğim gibi eski eviniz de santral de boşta port vardır TT etiketleme yapıp kuruluma geçmiştir netspeed. Şuan daha farklı yaşadığınız durum alt yapı var adresiniz de fakat sizin daireye açılacak santral de boşta port yok. Hızı görüntüleyememeniz de bu yüzden bence. Santral dediğim de sokakta kaldırımlar da büyük TT kutuları olur beyaz onlar.
 

KimBuGamzeli

Profesör
Hocam dediğim gibi eski eviniz de santral de boşta port vardır TT etiketleme yapıp kuruluma geçmiştir netspeed. Şuan daha farklı yaşadığınız durum alt yapı var adresiniz de fakat sizin daireye açılacak santral de boşta port yok. Hızı görüntüleyememeniz de bu yüzden bence. Santral dediğim de sokakta kaldırımlar da büyük TT kutuları olur beyaz onlar.

Hocam o dediğiniz kutulardan hem mahalle başında hem de mahalle sonunda yani binamızın hemen yanında var binanın yanında ki daha büyük hatta mahalle başında ki binanın yanındakine oranla daha küçük tabi. Ama bakın normalde hız bilgisi çıkıyordu 5 ve 10 numaralı dairelerde ne olduysa o bayan ile konuştuktan sonra oldu şimdi onlarda da hız bilgisi çıkmıyor kaç gündür bakıyorum ayrıca şunu görüyorum sürekli sizce ne olabilir kendi dairemi girince bu ekran çıkıyor sürekli türknet'ten. Başka daire de yok sadece benim dairemi seçince çıkıyor bu olabilir mi acaba sorunun kaynağı?

Ekran Alıntısı.JPG
 

Yasinbedir

Doçent
Arkadaşlar selamlar. Eski evimde de port sorunum vardı sadece telekoma mail atarak çözmüştüm hatta çözmekle kalmamış 1 hafta boyunca mahallede kazı çalışmaları vs de yapılmıştı ve fiber kablosunu da bağlamışlardı binaya. Benim sayemde :) Şuan yeni eve taşındım yine port sorunu geldi karşıma. 2 ay oldu taşınalı hala bir yol ilerleyemedim. Size adım adım yaptıklarımı yazıyorum yapmam gereken bir şey varsa da lütfen söyleyin bir an önce çözmek istiyorum bu konuyu. Normalde NetSpeed kullanıyorum ama yine önceki gibi Türk Telekoma mail attım 2-3 sefer sonra bir bayan aradı bir tarih verdi ve o tarihe kadar port sorunu düzelecek dedi ve düzelmedi. Nisan ayının ortalarında yine mail attım yine bir bayan aradı ve kendisi de söz verdi 12 mayısta port sorununuz düzelecek hatta daha da erken çözülebilir dedi. Bende bir umut bekliyorum ama yine ilk baştaki gibi olacak gibime geliyor. Daha sonra daha da erken çözülebilir dediği için türk telekoma ulaştım durum ne bilgisini alayım diye bana türk telekoma geçin tarife seçin gibisinden konuştular yahu port yok diyorum hani size geçsem ne olacak diyorum beklersiniz diyorlar dalga geçer gibi bende istemediğimi port beklediğimi söyledim konu öyle kapandı. Daha sonra dayanamadım NetSpeed'e mail attım 10 dk sonra aradılar port olmadığını yardımcı olmalarını söyledim telefonda ki bayan talebinizi hemen ilgili birimlere iletiyorum 1 ila 9 gün içinde tarafınıza ulaşılacak dedi. NetSpeed ile görüştükten sonra biraz daha umutlandım desem yeridir. Sizce başka ne yapabilirim? Ayrıca BTK'ya şikayet dilekçesi oluşturdum ve yine sürekli telekoma mail attım. Ne hikmetse telekom mailden sonra bile aramıyor artık normalde mail attıktan hemen sonra arıyordu şuan aramıyorlar.
Samsun'a taşındığımda başımın belası olmuştu bu port olayı , bina zaten 0 dı birde komşu olmayınca Türk telekom bakmaya tenezzül bile etmedi , Gittim superbox aldım biraz tuzlu ama işimi gayet güzel görüyor , onlarlamı uğraşacağım :)
 

KimBuGamzeli

Profesör
Samsun'a taşındığımda başımın belası olmuştu bu port olayı , bina zaten 0 dı birde komşu olmayınca Türk telekom bakmaya tenezzül bile etmedi , Gittim superbox aldım biraz tuzlu ama işimi gayet güzel görüyor , onlarlamı uğraşacağım :)

Aman hocam superbox'a o kadar para veremem. Zaten 56 TL ödüyorum 16 Mbps'ye o bile fazla geliyor bana gerek yok kalsın superbox onların olsun.
 

Yasinbedir

Doçent
Aman hocam superbox'a o kadar para veremem. Zaten 56 TL ödüyorum 16 Mbps'ye o bile fazla geliyor bana gerek yok kalsın superbox onların olsun.
Dediğim gibi epey tuzlu ama ne yapacaksın hocam işim gereği yemeksiz susuz yaparım ama internetsiz asla :) Hele şu korona günlerinde çok büyük nimet..
 

KimBuGamzeli

Profesör
Bana boş port yok demişlerdi. Boş olunca sizi ararız demişlerdi. Extranet - İnternetsiz Ev Kalmasın Bende bu siteden kontrol etmiştim. Port var yazıyordu aradım port var geçebilirsiniz dediler. Bu siteden arada bir kontrol et ister.

Verdiğiniz siteyi de kullanıyorum hocam hatta şimdi yine yaptım bu ekran çıkıyor. Ne hikmetse daire 5 ve 10 da VDSL alabilirsin diyordu şimdi onlarda da aynı ekran çıkıyor anlamadım ben bu işi.

Ekran Alıntısı123.JPG

Mesaj otomatik birleştirildi:

Hocam en kötü telefondan HOTSPOT yapmayı dene. Gerçi operatörler sağolsun mobil tarifeler bu aralar ateş pahası.. Allah yardımcın olsun valla umarım sorunun çözülür :)

Eşimin hattında beleş 15 GB vardı onunla giriyorum bende daha 1 GB kullanmışım sadece forumda takılıyorum :)
Mesaj otomatik birleştirildi:

Arkadaşlar kendi dairemi seçince bu çıkıyor.

Ekran Alıntısı.JPG


Hız bilgisi çıkan 16 Mbps gördüğüm komşularımızın dairesini seçince de ( Daire 5 -10 ) bu yazı çıkıyor;

''Adresinizin bağlı bulunduğu santralde çalışma olduğu için abonelik işlemlerinize devam edemiyoruz. İlerleyen günlerde tekrar deneyebilirsiniz.''

Ne yapmam gerekiyor? Cidden telekom çalışma mı yapıyor acaba?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yardımcı olacak yada bilgisi olan var mı acaba?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Son dakika sorgulama sonuçları


Oris Telekom Sorgulaması : Şuan da santral bilgisine ulaşılamıyor. Mevcut Altyapı : Bakır

Extranet Sorgulaması : Sorgu yapılan BBK için altyapı bilgisi bulanamadı.

Türknet Sorgulaması : Bizim kayıtlarımıza göre bize verdiğiniz adreste başka bir TürkNet Özgür iletişim paketi daha kullanılıyor.

Millenicom Sorgulaması : Alt Yapı Bulamadık
 
Son düzenleme:
Üst