mustang
Dekan
- Katılım
- 30 Ekim 2008
- Mesajlar
- 8,663
- Reaksiyon puanı
- 34
- Puanları
- 228
Fransız aslanının D segment modeli Peugeot 508, markanın iki güçlü modelinin birden yerini aldı. 407 ve 607 modellerinin üretimden kalkmasıyla üst sınıfta markayı tek başına temsil eden 508, zengin donanımı ve motor seçenekleriyle iyi bir seçenek olmaya çalışıyor. Peugeot 508, ülkemizde en fazla rağbet gören versiyonu 1.6 e-HDi ile bu haftaki test konuğumuz oluyor. Sınıfının en çok satan modeli VW Passata ciddi bir rakip olan Peugeot 508in iyi ve kötü yönlerini ele alıyoruz.
Tasarım
Yazının başında da bahsettiğimiz gibi 508, Peugeotnun iki modelinin yerini aldı ve 407 ile 607 modellerinin arasında boyutlara sahip. Peugeotnun yeni tasarım anlayışını yansıtan ilk model olan 508in izlerini yeni 208de de göreceğiz. Büyük havalandırma ızgarası ve kaslı kaputuyla iyi görünen 508in test aracımızdaki far sistemi de çok teknolojik görünüyor. Virajlarda yön değiştiren farlar, gündüzleri de LED destekleriyle çok çekici duruyorlar. Arka kısımda ise Fransız zarafetini görüyoruz. Şık ve sade tasarlanmış arka bölüm bu sınıfın ağırlığını yansıtıyor. 4792 mm uzunluğundaki Peugeot 508, profilden bakıldığında boyutlarını gizlemek için hiç uğraşmıyor. Kromaj detaylar ve şık alüminyum alaşımlı jantlar 508i her yerde ön plana çıkarıyor. Peugeot 508, yerini aldığı 407 modelinden 10.1 cm, Volkswagen Passattan ise 2,3 cm daha uzun. Peugeotnun amiral gemisi, Renault Latitudedan ise 10.5 cm daha kısa. Peugeot 508 geniş yükleme ağzına sahip bagajıyla 545 litrelik hacim sunuyor. Bagaj kapağının uzaktan kumanda ile el değmeden tamamen açılabiliyor oluşu gayet pratik.
İç mekan
Üst donanım test aracımız çok gösterişli bir iç mekana sahipti. Büyük navigasyon ekranının süslediği orta konsol çok iyi görünüyor. Bu konsol yapısını Passat ile karşılaştırdığınızda Passatın bir gömlek altta kaldığını görüyoruz. Yumuşak yapılı plastik kullanımıyla arttırılan kalite hissi bu sınıf müşterisini rahatlıkla tatmin edecektir. Anahtarsız çalıştırma sistemine sahip araçta motor çalıştırma düğmesi ve elektronik el freni butonu pek alışık olmadığımız şekilde direksiyonun soluna konumlandırılmış. Bol sayıda eşya gözüne sahip 508de arka kapılardaki geniş cepler çok hoşumuza gitti. Zaten 508de ön koltuklarda yolculuk yapanlar ne kadar rahat yolculuk yapıyorsa, arkadaki yolcular da aynı konfora sahipler. Arka koltukta oturanlar için çift bölgeli otomatik klima bu sınıf için lüks sayılabilir. Deri kombinasyonlu koltuklarında elektrikli hareket desteği ve bel bölgesi şişirme avantajı sunması çok güzel ama bu kadar donanıma bir de koltuk ısıtma yakışırdı!
508 yeni direksiyon simidiyle, gelecek Peugeot modellerinin direksiyonları hakkında da ipuçları verdi. Bol düğmeli direksiyona alışmak zaman gerektiriyor ve bazı butonlara istemeden basılabiliyor oluşu ergonomik kusur sayılabilir. Test aracımızdaki en güzel detaylardan biri de renkli Head-up ekranıydı. Hızınız gözünüzü yoldan ayırmadan görmenizi sağlayan sistem aynı zamanda navigasyonla da adapte edilmiş ve yol ayrımlarını renkli olarak gösteriyor.
Motor
1.6 litrelik dizel motorlu versiyon, Peugeot 508lerin en ekonomik olanı. Zaten düşük tüketimli olan HDi, ünite yapılan geliştirmeler ve eklenen Start&Stop sistemi sayesinde tüketimini daha da düşürmüş. 3600 d/dde 112hp güç üreten HDi motor, 1750 d/dde sunabildiği 270 Nm torku sayesinde 508i zorlanmadan taşıyor. Her ne kadar dinamik olarak nitelendirilemeyecek olsa da, bu performans pek çok D segmenti kullanıcısını tatmin edecektir. 6 kademeli Auto6R robotize şanzımanla güç aktarımını yapan 508, bu tip şanzımanların ortak sorunu olan vites geçişlerindeki sarsıntıyı yaşatıyor. Neyse ki sistem çok fazla kararsızlık yaşamıyor ve yokuşlarda kaydırmadan aracı kaldırabiliyor. Otomatik şanzımanın çalışma karakterini öğrendiğiniz zaman sarsıntıları azaltabiliyorsunuz ve vites değişim kulakçıklarını kullanarak konforu arttırabiliyorsunuz. Sıkışık trafikte durmaya yakın 508in start&stop sistemi motoru kapatıyor ve ayağınızı frenden çekmenizle birlikte yıldırım hızıyla tekrar çalıştırıyor. Sistemin son zamanlarda test ettiğimiz araçlar içerisinde en iyilerden biri olduğunu söylemeliyiz. Ekonomi iddiasını testte de kanıtlayan Peugeot 508, ortalama 6.1 lt/100 km yakıt tüketimiyle yüzleri güldürecek bir otomobil.
Konfor ve yol tutuş
Bu segmentin birinci önceliği olan konfor disiplininde üzerine düşen yapan 508, rahat koltukları, sessiz iç mekanı ve iyi çalışan süspansiyon sistemiyle beğenimizi kazandı. 120 km/s sürate kadar sessiz bir şekilde yol alan araç, yoldan gelen darbeleri başarılı şekilde emebiliyor. Arka koltuklarında sunduğu geniş diz mesafesi sayesinde arka koltukta oturanlar için de uzun yolculuklarda sıkıntısız olan araç, donanımlarıyla da konforu arttırıyor. Yolculuk konforunu bozan tek unsur ise otomatik şanzımanın vites geçişleri esnasında yaşattığı yığılmalar.
508in virajlarda verdiği tepkiler de bu sınıf araçtan beklenen dinamikleri sağlıyor. Direksiyon sistemi alıştığımız Peugeot tepkilerinden daha iyi hale getirilmiş ve son derece başarılı. Limitlerini zorladığınızda önden kaymaya başlayan 508, ESP sisteminin hayat kurtarıcı hamleleriyle yolunu bulmakta gecikmiyor. 508in hisli frenleri panik frenlerde aracı güvenlik sınırlarının altında durdurmayı başarıyor.
Güvenlik
Peugeotnun yeni amiral gemisi 508, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak kendini kanıtladı. Önden çarpışma testinde Peugeot 508in kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de Peugeot aynı başarıyı gösterdi. Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan 508un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Peugeot 508 koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.
http://www.arabam.com/Test/Peugeot-508-16-e-HDi-Allure-Auto6R/Detay-295151

Tasarım
Yazının başında da bahsettiğimiz gibi 508, Peugeotnun iki modelinin yerini aldı ve 407 ile 607 modellerinin arasında boyutlara sahip. Peugeotnun yeni tasarım anlayışını yansıtan ilk model olan 508in izlerini yeni 208de de göreceğiz. Büyük havalandırma ızgarası ve kaslı kaputuyla iyi görünen 508in test aracımızdaki far sistemi de çok teknolojik görünüyor. Virajlarda yön değiştiren farlar, gündüzleri de LED destekleriyle çok çekici duruyorlar. Arka kısımda ise Fransız zarafetini görüyoruz. Şık ve sade tasarlanmış arka bölüm bu sınıfın ağırlığını yansıtıyor. 4792 mm uzunluğundaki Peugeot 508, profilden bakıldığında boyutlarını gizlemek için hiç uğraşmıyor. Kromaj detaylar ve şık alüminyum alaşımlı jantlar 508i her yerde ön plana çıkarıyor. Peugeot 508, yerini aldığı 407 modelinden 10.1 cm, Volkswagen Passattan ise 2,3 cm daha uzun. Peugeotnun amiral gemisi, Renault Latitudedan ise 10.5 cm daha kısa. Peugeot 508 geniş yükleme ağzına sahip bagajıyla 545 litrelik hacim sunuyor. Bagaj kapağının uzaktan kumanda ile el değmeden tamamen açılabiliyor oluşu gayet pratik.


İç mekan
Üst donanım test aracımız çok gösterişli bir iç mekana sahipti. Büyük navigasyon ekranının süslediği orta konsol çok iyi görünüyor. Bu konsol yapısını Passat ile karşılaştırdığınızda Passatın bir gömlek altta kaldığını görüyoruz. Yumuşak yapılı plastik kullanımıyla arttırılan kalite hissi bu sınıf müşterisini rahatlıkla tatmin edecektir. Anahtarsız çalıştırma sistemine sahip araçta motor çalıştırma düğmesi ve elektronik el freni butonu pek alışık olmadığımız şekilde direksiyonun soluna konumlandırılmış. Bol sayıda eşya gözüne sahip 508de arka kapılardaki geniş cepler çok hoşumuza gitti. Zaten 508de ön koltuklarda yolculuk yapanlar ne kadar rahat yolculuk yapıyorsa, arkadaki yolcular da aynı konfora sahipler. Arka koltukta oturanlar için çift bölgeli otomatik klima bu sınıf için lüks sayılabilir. Deri kombinasyonlu koltuklarında elektrikli hareket desteği ve bel bölgesi şişirme avantajı sunması çok güzel ama bu kadar donanıma bir de koltuk ısıtma yakışırdı!
508 yeni direksiyon simidiyle, gelecek Peugeot modellerinin direksiyonları hakkında da ipuçları verdi. Bol düğmeli direksiyona alışmak zaman gerektiriyor ve bazı butonlara istemeden basılabiliyor oluşu ergonomik kusur sayılabilir. Test aracımızdaki en güzel detaylardan biri de renkli Head-up ekranıydı. Hızınız gözünüzü yoldan ayırmadan görmenizi sağlayan sistem aynı zamanda navigasyonla da adapte edilmiş ve yol ayrımlarını renkli olarak gösteriyor.






Motor
1.6 litrelik dizel motorlu versiyon, Peugeot 508lerin en ekonomik olanı. Zaten düşük tüketimli olan HDi, ünite yapılan geliştirmeler ve eklenen Start&Stop sistemi sayesinde tüketimini daha da düşürmüş. 3600 d/dde 112hp güç üreten HDi motor, 1750 d/dde sunabildiği 270 Nm torku sayesinde 508i zorlanmadan taşıyor. Her ne kadar dinamik olarak nitelendirilemeyecek olsa da, bu performans pek çok D segmenti kullanıcısını tatmin edecektir. 6 kademeli Auto6R robotize şanzımanla güç aktarımını yapan 508, bu tip şanzımanların ortak sorunu olan vites geçişlerindeki sarsıntıyı yaşatıyor. Neyse ki sistem çok fazla kararsızlık yaşamıyor ve yokuşlarda kaydırmadan aracı kaldırabiliyor. Otomatik şanzımanın çalışma karakterini öğrendiğiniz zaman sarsıntıları azaltabiliyorsunuz ve vites değişim kulakçıklarını kullanarak konforu arttırabiliyorsunuz. Sıkışık trafikte durmaya yakın 508in start&stop sistemi motoru kapatıyor ve ayağınızı frenden çekmenizle birlikte yıldırım hızıyla tekrar çalıştırıyor. Sistemin son zamanlarda test ettiğimiz araçlar içerisinde en iyilerden biri olduğunu söylemeliyiz. Ekonomi iddiasını testte de kanıtlayan Peugeot 508, ortalama 6.1 lt/100 km yakıt tüketimiyle yüzleri güldürecek bir otomobil.
Konfor ve yol tutuş
Bu segmentin birinci önceliği olan konfor disiplininde üzerine düşen yapan 508, rahat koltukları, sessiz iç mekanı ve iyi çalışan süspansiyon sistemiyle beğenimizi kazandı. 120 km/s sürate kadar sessiz bir şekilde yol alan araç, yoldan gelen darbeleri başarılı şekilde emebiliyor. Arka koltuklarında sunduğu geniş diz mesafesi sayesinde arka koltukta oturanlar için de uzun yolculuklarda sıkıntısız olan araç, donanımlarıyla da konforu arttırıyor. Yolculuk konforunu bozan tek unsur ise otomatik şanzımanın vites geçişleri esnasında yaşattığı yığılmalar.
508in virajlarda verdiği tepkiler de bu sınıf araçtan beklenen dinamikleri sağlıyor. Direksiyon sistemi alıştığımız Peugeot tepkilerinden daha iyi hale getirilmiş ve son derece başarılı. Limitlerini zorladığınızda önden kaymaya başlayan 508, ESP sisteminin hayat kurtarıcı hamleleriyle yolunu bulmakta gecikmiyor. 508in hisli frenleri panik frenlerde aracı güvenlik sınırlarının altında durdurmayı başarıyor.
Güvenlik
Peugeotnun yeni amiral gemisi 508, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak kendini kanıtladı. Önden çarpışma testinde Peugeot 508in kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de Peugeot aynı başarıyı gösterdi. Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan 508un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Peugeot 508 koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.



http://www.arabam.com/Test/Peugeot-508-16-e-HDi-Allure-Auto6R/Detay-295151