rootworm
Öğrenci
- Katılım
- 4 Temmuz 2018
- Mesajlar
- 10
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 1
- Yaş
- 28
Haziran ayından itibaren PayPal'ın Türkiye pazarındaki yokluğu yurt dışında müşterileri bulunan, yurt dışından ödeme alan, internet üzerinden yurt dışı ile çalışan binlerce KOBİ'yi, ihracatçıyı, freelancer'ı, ithalatçıyı çok zor duruma soktu.Her ne kadar benzer ödeme sistemleri, yerel sistemler denense de yurt dışında ikamet eden müşteriler tanımadıkları, isimlerini dahi bilmedikleri yerel ya da benzer ödeme sistemleri üzerinden kart ya da kişisel bilgi paylaşımını reddediyorlar. Bu durum müşterinin işletmeye karşı güvenini sarsıyor. Ayrıca PayPal'ın müşteriler tarafından çok tercih edilmesinin birkaç sebebi de: - Kullanım alışkanlığı (internet üzerinden yapılan alışverişlerde Dünya'nın neredeyse her yerinde geçerli olan bu ödeme sistemi alıcının sıklıkla ilk tercihi) - Güvenilir olması (kart bilgileri kesinlikle karşı taraf ile paylaşılmıyor, ayrıca PayPal kendi alanında en çok bilinen, kendini kanıtlamış bir marka) - Hızlı olması (Sadece 1 saniyenizi ayırarak ödeme yapıp, alabiliyorsunuz) - Müşterinin kredi kartı yerine öncelik olarak PayPal bakiyesini kullanmak istemesi - Dünya'nın neredeyse her yerinde geçerli olması ve Dünya'nın en büyük ödeme sistemi olması Özellikle yeni büyüyen işletmeler birbirleriyle olan alışverişlerinde öncelikli olarak birikmiş PayPal bakiyelerini kullanarak ödeme yapma eğilimindeler. Denendi onaylandı. Bazıları çözüm bulamadı işletmesini kapattı. Bazısı hala çabalıyor. Yüzlerce, binlerce kişi farklı ödeme sistemleri denedi, müşteri kayıpları yüzde 60,70'lere vardı. Birçoğu internet üzerinden iş yapan şirketlerini sırf PayPal hesabına sahip olabilmek için yurt dışında kaydettirdi. Evrensel pazarda yurt dışı şirketleriyle kesinlikle rekabet edemiyoruz. Gelin bu KOBİ'leri birlikte büyütelim, Türkiye'nin işletmeleri batmasın, göçmesin, ülkeye yurt dışından para girsin, hep beraber kalkınalım. Türk girişimciler ve PayPal kullanan, özellikle PayPal üzerinden yurt dışından ödeme alanlar olarak BDDK'nın bu konuyu en kısa zamanda bir kez daha gözden geçirmesini, eğer mümkünse PayPal ile lisans başvurusu görüşmelerini pozitif bir yaklaşımla hızlandırmasını ve en kısa zamanda PayPal'ın Türkiye'ye dönüşünü istiyoruz.
Son düzenleyen moderatör: