Para İadesi Edilen Ürünün Fiyatının Yükselmiş Olması

Bu konuyu okuyanlar

ozantabas

Doçent
Katılım
12 Şubat 2013
Mesajlar
789
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Herkese selamlar.
1 sene önce Media Markt'dan aldığım JBL Endurance sprint kulaklığımın kablosundaki bir hata sebebiyle geçen hafta servise verdim. Yaklaşık 1 hafta sonra ürünün servisten çıktığını, gelip alabileceğimi söyleyen bir mail geldi ve bugün ürünümü almaya gittim.
JBL'in distribütör firması ürünün para iadesine karar vermiş. İlk başta sevindirici olsa da sıkıntı şu ki ürünü ben geçen sene 280 liraya almışken şu an aynı ürün 330 lira. Para iadesi alıp sonra kasaya elimde aynı ürünle gidip hiç yoktan 50 lira ödemek istemiyorum.
Para iadesi yerine ürünün değişimini istediğimi söyledim ancak Media Markt'taki çalışan, distribütör firmanın (sanırım Aztek) para iadesi kabul ettiği için ürünü aynısıyla değişim yapamayacağını sadece parayı geri iade edebileceklerini söyledi. Benim merak ettiğim şey şu: Ben ürünü mediamark'tan almıştım yani muhattabım MediaMarkt. Bugün de müşteri hizmetleri bana kendilerinde stokta kulaklıkları olduğu halde para iadesi yapacaklarını, aynı ürünle değişimin mümkün olmayacağını söylediler. Bu konu hakkındaki yasal haklarımı çok merak ediyorum zira 280 lira para iadesi alıp sonra reyondan tıpkısının aynısı ürüne kasada 330 lira vermek bana enayi gibi hissettiriyor.
 

Dora

Dekan
Cezalı
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,728
Reaksiyon puanı
9,728
Puanları
113
Yaş
30
Ayıplı üründe satıcı firma (burada satıcı son muhatabınız distribütör) iade veya değişim hakkında kararı verebilir. Cayma hakkı süresinde karar size ait olmakta. İade bedeli güncel fiyat değil fatura bedelidir. Tam tersi ürün şu an 200 lira olsaydı size yine 280 lira iade edilecekti.
 

ozantabas

Doçent
Katılım
12 Şubat 2013
Mesajlar
789
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Ayıplı üründe satıcı firma (burada satıcı son muhatabınız distribütör) iade veya değişim hakkında kararı verebilir. Cayma hakkı süresinde karar size ait olmakta. İade bedeli güncel fiyat değil fatura bedelidir. Tam tersi ürün şu an 200 lira olsaydı size yine 280 lira iade edilecekti.
Yani Mediamarkt elinde aynı üründen bulundurmasına rağmen değişim yapmıyorum para iadeni al deme hakkına sahip mi? Ya da bu karar MediaMarkt'ın elinde değil de distribütör firmanın elinde olan bir şey mi?
 

Dora

Dekan
Cezalı
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,728
Reaksiyon puanı
9,728
Puanları
113
Yaş
30
Mm bir aracı. Telefon bozulunca mm mı tamir hizmetini veriyor yoksa markaya mı yolluyorsun? Senin aldığın kulaklık için mm sana para iadesini yaptı, şimdi aldığı fiyattan distribütör firmaya iade faturası kesecek ve ürünü verecek.
 

ozantabas

Doçent
Katılım
12 Şubat 2013
Mesajlar
789
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Mm bir aracı. Telefon bozulunca mm mı tamir hizmetini veriyor yoksa markaya mı yolluyorsun? Senin aldığın kulaklık için mm sana para iadesini yaptı, şimdi aldığı fiyattan distribütör firmaya iade faturası kesecek ve ürünü verecek.
Tamir hizmetini marka veriyor ancak yasal olarak muhattabım mm oluyor. Yani garanti hizmetinde bir sorun çıkarsa hakem heyetinde muhattabım olarak mm'yi gösterebiliyorum. O yüzden bu soruları soruyorum zaten
 

detanaoq

Asistan
Katılım
24 Haziran 2019
Mesajlar
246
Reaksiyon puanı
71
Puanları
28
Yaş
43
fatura bedeli iade edilir yeni fiyat değil boşuna uğraşma...
 

ozantabas

Doçent
Katılım
12 Şubat 2013
Mesajlar
789
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
fatura bedeli iade edilir yeni fiyat değil boşuna uğraşma...
Yeni fiyatın iade edilmesini istemiyorum zaten. Mağazanın elinde aynı üründen onlarca olmasına rağmen bana para iadesi yapmaları değişim yapmamalarını soruyorum
 

detanaoq

Asistan
Katılım
24 Haziran 2019
Mesajlar
246
Reaksiyon puanı
71
Puanları
28
Yaş
43
Yeni fiyatın iade edilmesini istemiyorum zaten. Mağazanın elinde aynı üründen onlarca olmasına rağmen bana para iadesi yapmaları değişim yapmamalarını soruyorum
değişimistemediğinden direkt para iadesi yapmışlardır...
 

Constantin87

Profesör
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,421
Reaksiyon puanı
1,933
Puanları
113
Herkese selamlar.
1 sene önce Media Markt'dan aldığım JBL Endurance sprint kulaklığımın kablosundaki bir hata sebebiyle geçen hafta servise verdim. Yaklaşık 1 hafta sonra ürünün servisten çıktığını, gelip alabileceğimi söyleyen bir mail geldi ve bugün ürünümü almaya gittim.
JBL'in distribütör firması ürünün para iadesine karar vermiş. İlk başta sevindirici olsa da sıkıntı şu ki ürünü ben geçen sene 280 liraya almışken şu an aynı ürün 330 lira. Para iadesi alıp sonra kasaya elimde aynı ürünle gidip hiç yoktan 50 lira ödemek istemiyorum.
Para iadesi yerine ürünün değişimini istediğimi söyledim ancak Media Markt'taki çalışan, distribütör firmanın (sanırım Aztek) para iadesi kabul ettiği için ürünü aynısıyla değişim yapamayacağını sadece parayı geri iade edebileceklerini söyledi. Benim merak ettiğim şey şu: Ben ürünü mediamark'tan almıştım yani muhattabım MediaMarkt. Bugün de müşteri hizmetleri bana kendilerinde stokta kulaklıkları olduğu halde para iadesi yapacaklarını, aynı ürünle değişimin mümkün olmayacağını söylediler. Bu konu hakkındaki yasal haklarımı çok merak ediyorum zira 280 lira para iadesi alıp sonra reyondan tıpkısının aynısı ürüne kasada 330 lira vermek bana enayi gibi hissettiriyor.

Fatura bedelini iade ederek yasal yükümlülüklerini yerine getirmişler kendini enayi gibi hissetmemek için thh başvuru yapman rahatlaman açısından faydası olur.
 
Üst