Otomobil vergilerinde yeni dönem!

Bu konuyu okuyanlar

-MuzaffeR-

Superlative Сasual Dating - Real Women
Katılım
26 Şubat 2012
Mesajlar
809
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Otomotivdeki vergi sistemi, AB’ye uyumlu hale getiriliyor

726620_detay.jpg



Yeni sistemde, çarpıklık giderilerek yaşlı otonun vergisi artırılırken, çevreci araçların vergisi düşürülecek. Vatan'ın haberine göre, teşviklerle ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bakan Yıldız, “Çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi kirletenden daha çok vergi alınacağı yeni bir sistem geliyor” dedi.

Enerji Bakanı Taner Yıldız’dan halen faaliyette olan 16 milyonluk araç piyasasına kritik bir vergi uyarısı geldi. Bakan Yıldız, çevre dostu araçtan az, çevreyi daha çok kirletenden daha fazla vergi alınacağı bir sistem kurgulandığını söyledi. Bunu Şubat ayında yayınlanan Enerji Verimliği Strateji Belgesi’nde de bir politika kararı olarak ortaya koyduklarını vurgulayan Bakan Yıldız, bu önlemin belgede öngörülen süre içinde hayata geçirileceğini belirtti.

Enerji Bakanı Yıldız, bu uyarıyı dün katıldığı Limak Enerji ve Kalkınma Bankası enerji verimliliği kredi anlaşması töreninde yaptı. Yıldız, enerji verimliliği konusuna büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda Şubat ayında Enerji Verimliliği Strateji Belgesi’ni yayımladıklarını vurgulayarak, “16 milyon aracın harcadığı petrol türevi enerji sektöründe kullanılan petrol türevinden daha fazla. Strateji Belgesi’yle çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi çok kirletenden daha çok vergi alınacağı bir sistem kurgulanıyor. Bu konuda hükümette tüm bakanlıklarla birlikte ortak bir dil kurduk” diye konuştu.

Bakan Yıldız’ın dikkat çektiği 2012-2023 yıllarını kapsayan Enerji Verimliliği Strateji Belgesi atılacak adımı şöyle anlatıyor: “Emisyon seviyesi düşük çevre dostu (yürürlükteki tip onayı mevzuatına uygun) küçük motor hacimli, yakıt pilli veya elektrikli hibrit araçların özendirilmesi ve ekonomik ömrünü doldurmuş araçların kademeli olarak trafikten çekilmesi. Mevzuat revizyonu ile Bakanlık ve Maliye Bakanlığı işbirliği ile yapılacak düzenleyici etki analizi sonuçlarına bağlı olarak ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kriterler çerçevesinde, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye ülkelerdeki uygulamalar dikkate alınarak, taşıt araçlarında çevreci vergileme rejimine geçilmesine yönelik çalışmalar yapılacak. Maliye Bakanlığı’nın sorumluluğunda yürüyecek bu eylemle ilgili Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı koordinasyonuyla yürütülecek.”

24 AY İÇİNDE DEVREDE

Belgede eylemin tamamlanma süresi 24 ay olarak belirlendi. Bu konuda belgede, “İlgili kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı hazırlıkları ve mevcut kanunlar çerçevesinde yapılabilecek ikincil mevzuat düzenlemeleri için belgenin yayım tarihinden itibaren 24 ay içinde yapılacaktır” ifadeleri yer aldı.

Söz konusu kararın içeriğiyle ilgili bakanlık yetkilileri şu bilgileri verdi:

“Uygulamanın 2 yönü olacak. İlk yönü, ekonomik ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bu kapsamda sahiplerine bu araçları trafikten çekmeleri ve yerine yeni otomobil olmaları halinde vergi teşviği sağlanacak. İkinci yönü ise Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin sil baştan düzenlenmesi olacak. Buna göre halen yeni araçtan daha yüksek, eski araçtan daha düşük vergi alan sistem, tersine çevrilerek, eski araç kullananlara daha yüksek, yeni araç kullananlara daha düşük MTV uygulanacak. Böylece MTV oranları, şimdiki gibi eski araçlardan yeni araçlara doğru artarak değil, azalarak gidecek.

DİZELİN VERGİSİ ARTACAK

Araçlarda dizel-benzinli ayrımı da yapılacak. Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı. Bu yasal düzenlemelerin tamamı 2014 Şubat ayına kadar tamamlanmış olacak.

TÜRKİYE'DE SİLİNDİR VE YAŞA, AB'DE ZARARLI GAZA GÖRE VERGİ

Türkiye'de mevcut sistemde motorlu taşıtların vergilemesinde, araçların silindir hacmi ve yaş esas alınıyor. Silindir hacmi arttıkça araçların vergi miktarı artıyor, yaş arttıkça da vergi miktarı azalıyor.
Avrupa Birliği'nde ise çevreye duyarlı bir vergileme sistemi uygulanıyor. 27 AB üyesi ülkeden 17'si binek otolarda kısmen ya da yakıt tüketimine göre vergi uyguluyor. Vergilendirmede araçların emisyon salınımı dikkate alınıyor. Bir başka deyişle çevreye verilen zarara göre, otomobilin vergisi yükseliyor. Elektrikli araçlar için de vergi teşvikleri sağlanıyor.

1 YAŞINDAKİ OTOMOBİLİN MTV'Sİ 16 YAŞINDAKİNİN TAM 11 KATI

726620_2f7cf62ff18c60944b2b923ea6941d2a.jpg


Kaynak
 

v0ld3m0rt1s

Asistan
Katılım
17 Nisan 2011
Mesajlar
451
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Çok geç kalınmış bir uygulama. 1 yıl içinde devreye sokabilseler çok daha iyi olurdu...
 

mustang

Müdavim
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
8,663
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
Mantıklı olanda bu.Bir dünya para ver yeni araba al,vay senmisin alan diye en yüksek vergiyide sen öde işdeğil,
Dizel az yaktığından tercih sebebi ama çevreye zararı çok.
Lpg yi bunun için devlet desteklemeli.
En temiz yakıt şu anda.
 

221BSHERLOCK

Müdavim
Katılım
23 Kasım 2010
Mesajlar
6,781
Reaksiyon puanı
23
Puanları
38
Avrupa'da duyarlı bazı hükümetler lpg yi teşvik ediyor. Doğaya verdiği zarar nedereyse '0' olduğu için. Özellikle belediyelerin toplu taşıma araçları lpgli. Dizel araçlarda ise vergilendirmeyi silindir hacmine göre değil yine doğaya verdiği zarar oranında vergilendiriyor yani emisyon oranına göre. Dolayısıyla yaşlı araçlar daha çok vergi ödüyor. Böylece doğamız az da olsa korunuyor.
 

-MuzaffeR-

Superlative Сasual Dating - Real Women
Katılım
26 Şubat 2012
Mesajlar
809
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
uygulamanın doğruluğu ortada. ancak 2007 model arabamın vergisi şu an için 335 tl. yeni düzenleme ile azalacak gibi dursada dizel olması bu yükü daha da artıracağa benziyor.
 

grkn-g

Doçent
Katılım
30 Kasım 2011
Mesajlar
883
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
vergi koymak için herşeyi yapıyorlar vergi koymak için harcadıkları vakitle iş yapsalar ülkemiz zaten uçar gider
 

mustang

Müdavim
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
8,663
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
vergi koymak için herşeyi yapıyorlar vergi koymak için harcadıkları vakitle iş yapsalar ülkemiz zaten uçar gider
Yukarıda yazılanlardan bu sonucumu çıkardınız?
Bu güne kadar geç kalınmış bir uygulama yapılacak,siz vergi koymaktan bahsediyorsunuz.
 

mustang

Müdavim
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
8,663
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
Olayı siyasete çekmeyelim.
Geleceğimiz açısından bakalım olaya.
 

grkn-g

Doçent
Katılım
30 Kasım 2011
Mesajlar
883
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
siyasete çekmiyorum sadece bu uygulama insanlarımıza yarardan çok ekstra vergi yükü getirmekten başka birşey olmayacağını söylüyorum
 

Lhuki

Asistan
Katılım
7 Ekim 2010
Mesajlar
312
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
herkezde yeni araba alcak para yok sonuçta ayağımızı yerden kessin hesabı araba al ona da vergi itelesinler
 

Elbruz46

Müdavim
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Vergi oranlarını görmeden yorum yapmak doğru olmaz.

Düşük gelirli insanların sahip olduğu 7-10 yaş üzeri araçların vergileri artar ise bu adaletsizlik olur.
 

cywarrior

Öğrenci
Katılım
16 Kasım 2011
Mesajlar
68
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
İlerde pisman olmayin. devlet isine gelmeyen cikari olmayan ise kalkismaz. 1verir 3 alir o2yi kaybeedecegini bilse bile.
 

XtreMe55

Öğrenci
Katılım
23 Mart 2012
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Araçlardaki ÖTV olduğu sürece, MTV'nin azalmasının aman aman bi katkısı olmaz bence..
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
30000 tl lik arabaya 30000 tl den fazla ötv+kdv istiyorlar. Böyle adaletsizlik avrupa birliğinde var mı acaba.
 
Üst