Otoban sahtekarlarına hız limiti!

-MuzaffeR-

Adult games: dating for spicy meetups
Cezalı
Katılım
26 Şubat 2012
Mesajlar
809
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Konum
Usa
Bakanlık 'takografı boz, gaza bas' devrini bitiriyor

728797_detay.jpg



TIR, kamyon ve otobüs gibi karayolu taşımacılığı yapan araçlarda kullanılan takograf cihazlarında hilelere yönelik ''sıkı denetim'' geldi.

15 Mart 2012 tarihinde hayata geçirilen Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliği'ne göre, araçlarda hız ve şoförün çalışma saatlerini kaydeden cihazlara yönelik sıkı bir denetim süreci başlıyor. Takograf cihazlarının kalibrasyonunu yaptırmayanlara Ölçüler ve Ayar Kanunu kapsamında yaklaşık 1.300 lira idari para cezası verilecek.

Uzmanlara göre, mekanik takografların içinde hız ayarını gösteren iğnelere lastik takmak, bantlamak ya da sigara izmariti koymak gibi hilelere sıkça başvuruluyor. Gelişmiş bir teknolojiye sahip olan ve tüm bilgileri 24 saat hafızasında tutabilen elektronik takograflarda hile yapmak ise teknik bilgi istiyor.

Sürücüler de, bu durumda teknik bilgisi yüksek olan birinden para karşılığında yardım alıyor. Elektronik takograflarda en çok başvurulan hilenin, kilometre telinden aldığı mekanik hareketi elektronik bir sinyale dönüştürerek takografın hız bilgisini algılamasını sağlayan sensöre hızı düşürücü cihazlar takmak olduğu belirtiliyor. Sensör ile takograf arasındaki kablolara bağlanan bu cihaz takografa giden sinyali ya düşük gösteriyor ya da sabitliyor. Cihaz sayesinde 120 kilometreyle giden aracın hızı 88 kilometre görülüyor.

BAKANLIKTAN, "AĞIR KUSUR" SAYILMASI İSTEĞİ...


Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı'na yazı yazarak, takograf cihazının kalibrasyonunun yapılmamasının araç muayenelerinde ''ağır kusur'' sayılmasını istedi. Kalibrasyon yapılmayan cihazların bulunduğu araçlar muayeneden geçemeyecek, dolayısıyla trafiğe çıkamayacak. Bakanlık yeni döneme geçişle ilgili, 44 ilde 96 adet takograf servisine yetki verdi, 792 kişiyi de eğitimden geçirdi.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, takograf cihazlarının kalibrasyon ve damgalama işlemlerine sıkı bir denetim ve düzenleme getirdiklerini bildirdi.

Ergün, şu anki uygulamada sadece araç muayene istasyonlarında yapılan takograf cihazı kontrollerinin yeterli olmadığına işaret ederek, ''Yürürlüğe giren yönetmeliklere paralel yapılacak diğer düzenlemelerle birlikte araç muayenelerinde takograf cihazlarının kalibresinin yapılmamış olması 'ağır kusur' sayılacak ve böylece araç sahipleri iki yılda bir yetkilendirilmiş servislere giderek takograf cihazlarının kalibresini yaptırmak zorunda kalacak'' dedi.

Bunun için Ulaştırma Bakanlığı'na bir yazı yazdıklarını bildiren Ergün, ''Yani iki yılda bir Bakanlığımızca yetki verilen takograf servislerinde periyodik muayeneden geçmeyen takograf cihazlarına sahip araçlar muayeneden de geçemeyecek ve dolayısıyla araç trafiğe çıkamayacak'' diye konuştu.

''GÜVENLİK TEDBİRLERİNİN ALINMASI SAĞLANACAK"


Bakan Ergün, takograf cihazları ile ilgili servis hizmetlerinin yetkisiz kişiler tarafından verilmesini önlemek ve bu hizmeti verecek servisleri ve bu servislerde çalışacak teknik personeli yetkilendirmek için hazırlanan ''Takograf Cihazları Servis Hizmetleri Hakkında Yönetmelik'i de hayata geçirdiklerini ifade etti.

Takograf servis hizmetlerinin yeterli eğitime, bilgiye, sorumluluğa ve bilince sahip kişiler tarafından, yine yeterli fiziki yapıya ve donanıma sahip yerlerde verilmesinin sağlanmasını amaçladıklarını ifade eden Ergün, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Şu an itibariyle çeşitli illerde bu kriterleri sağlamış olan 44 ilde 96 adet takograf servisi yetkilendirilmiştir. 'Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliği' ile şu an kullanımda olan yaklaşık 900 bin adet takograf cihazının periyodik olarak muayene edilerek damgalanması, usulsüz durumların tespit edilerek ilgili mercilere bildirilmesi ve gerekli cezai işlemlerin uygulanması sağlanacaktır.

Bu çerçevede, servislerde yapılacak kontrollerle hileye açık ve güvensiz olarak kullanılan takograf cihazlarıyla ilgili gerekli güvenlik tedbirlerinin alınması sağlanacaktır. Bu yönetmeliklerin uygulanması ile ülkemizde şu an kullanılan takograf cihazları ile ilgili yapılacak işlemlerin tümü, sadece Bakanlığımızca yetki verilen servisler ve kişiler tarafından yapılabilecektir.

''YÖNETMELİK HAKKINDA...


Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın yetkilendirilen servis personelinin (servis sorumlusu ve teknik personel) eğitimlerinin ilgili yönetmeliğin 10 uncu maddesi hükümlerine göre güncel tutulması ayrıca servis kriterlerini belirleyen yönetmeliğin geçici 2'nci maddesine göre bu personelin idari eğitime katılımı zorunlu hale getirildi.

Bu yükümlülüğü yerine getirmeyen servis personelinin belgeleri bahsi geçen yönetmelik gereği askıya alınacak, uygunsuzluk iki eğitim dönemi boyunca giderilmez ise belgeler iptal edilecek. Bu çerçevede bugüne kadar belgelendirilen takograf servislerinde çalışan personel ile başvuru yapmayı planlayan servislerde çalışacak personel, geçtiğimiz günlerde Antalya'da 4 günlük eğitime tabi tutuldu.

1.250 ADET EĞİTİM BELGESİ DÜZENLENDİ


Bu çerçevede idari ve teknik eğitime katılan toplam 792 kişinin eğitimi tamamlandı ve 1.250 adet eğitim belgesi düzenlenerek katılımcılara teslim edildi. Eğitimlerin idari kısmı Metroloji ve Standardizasyon Genel Müdürlüğü Takograf Cihazları Şubesinden 6 personel tarafından, teknik eğitim kısmı ise takograf sektöründen eğitime destek veren 12 eğitimci tarafından verildi.

Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliğinin 15 Mart 2012 tarihinde yürürlüğe girmesinin ardından, bu tarihten sonraki ilk araç muayenesinden önce takograf cihazlarının bu Yönetmelik hükümlerine göre muayene ve damgalama işlemlerinin yapılmış olması zorunlu hale geldi. 15 Mart 2012 tarihinden itibaren muayene ve damgalama işlemlerini yaptırmayanlara ''damgasız ölçü aleti'' kullanmaktan dolayı 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu kapsamında gerekli yasal işlemler uygulanacak.

kaynak : http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/728797-otoban-sahtekarlarina-hiz-limiti
 

mustang

Dekan
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
8,662
Reaksiyon puanı
34
Puanları
228
Bir gün Bolu dağında otobanda giderken,kamyonun biri ben 110 ile giderken beni geçmişti,ozaman şaşırmıştım bu hızı nasıl yapıyorlar diye.
Demekki bu tip hilleler ile takoları iptal ediyorlarmış.
 

Edirneli

Profesör
Katılım
20 Mart 2011
Mesajlar
2,745
Reaksiyon puanı
15
Puanları
218
Yine bir kolayını bulurlar bakanlık daha önce neredeydi? birilerini yine zengin edecekler tabi herşey göz boyama birilerinin cepleri hep dolacak olan vatandaşa olacak.
 

-MuzaffeR-

Adult games: dating for spicy meetups
Cezalı
Katılım
26 Şubat 2012
Mesajlar
809
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Konum
Usa
Bir gün Bolu dağında otobanda giderken,kamyonun biri ben 110 ile giderken beni geçmişti,ozaman şaşırmıştım bu hızı nasıl yapıyorlar diye.
Demekki bu tip hilleler ile takoları iptal ediyorlarmış.
orta halli arabaların ankara- bolu arası mesefesi yaklaşık 2 saati bulabirken ben bir sefer mecburiyetten kamyonda(yüklü) seyahat etmiştim ve 2 saatte girmiştik.
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,938
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
Yine bir kolayını bulurlar bakanlık daha önce neredeydi? birilerini yine zengin edecekler tabi herşey göz boyama birilerinin cepleri hep dolacak olan vatandaşa olacak.

Vatandaş sahtekarlık yapacak! Devlet, bunlar bir yolunu bulur, biz bu işe göz yumalım mı diyecek! Bu nasıl bir mantık?
 

Edirneli

Profesör
Katılım
20 Mart 2011
Mesajlar
2,745
Reaksiyon puanı
15
Puanları
218
Vatandaş sahtekarlık yapacak! Devlet, bunlar bir yolunu bulur, biz bu işe göz yumalım mı diyecek! Bu nasıl bir mantık?

Senelerdir yapılıyor arkadaş yeni birşey değil anlatmak istediğim daha önce yapmaları gerekiyordu şimdi neden? binlerce insan öldü bindiğiniz otobüslerin yüzde yetmişi on numara yağ kullanıyor yakıt için en basiti nerde denetim
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,938
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
Senelerdir yapılıyor arkadaş yeni birşey değil anlatmak istediğim daha önce yapmaları gerekiyordu şimdi neden? binlerce insan öldü bindiğiniz otobüslerin yüzde yetmişi on numara yağ kullanıyor yakıt için en basiti nerde denetim

Şimdi neden mi?

Yani geçmişte yapılmadı diye şimdi de yapılmasın! Hangi zaman uygundur sizin için?
 

Edirneli

Profesör
Katılım
20 Mart 2011
Mesajlar
2,745
Reaksiyon puanı
15
Puanları
218
Sen nerde yaşıyosun anlamadım avrupadanmı takip ediyorsun türkiye'yi
 

kowalskii

Profesör
Katılım
31 Ekim 2010
Mesajlar
3,056
Reaksiyon puanı
24
Puanları
218
Koltuğun altına bir tuş koyduruyorlar.. Açık konumda cihaz normal standart değerlerde çalışıyo... Kapalı konumda ise yeni bi yazılım yüklenmiş gibi standart değerleri minimum 20 KM/Saat arttırıyo. Yani 100 KM/H ile gitmesine rağmen Takograf Cihazında 80 KM/H yazıyo... Eğer kablo ve tuş iyi gizlenirse, cihazı çıkartmadan (sökmeden) anlamak imkansız !

Buna çözüm bulsunlar da göreyim :D
 
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
7,841
Reaksiyon puanı
31
Puanları
228
Koltuğun altına bir tuş koyduruyorlar.. Açık konumda cihaz normal standart değerlerde çalışıyo... Kapalı konumda ise yeni bi yazılım yüklenmiş gibi standart değerleri minimum 20 KM/Saat arttırıyo. Yani 100 KM/H ile gitmesine rağmen Takograf Cihazında 80 KM/H yazıyo... Eğer kablo ve tuş iyi gizlenirse, cihazı çıkartmadan (sökmeden) anlamak imkansız !

Buna çözüm bulsunlar da göreyim :D
Devlet iyiki göz yummuyormuş yani:D:D
 
Üst