Online alışverişte simülasyon farkı

Bu konuyu okuyanlar

heygidin

Müdavim
Katılım
7 Aralık 2007
Mesajlar
1,103
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
Kendinizi bomboş bir alışveriş merkezinde alış veriş yaparken hayal edin. Tertemiz dükkanlar, boş otoparklar, sıraya girmenize gerek bırakmayan kasalar... Bu alış veriş merkezinde sizden başka kimse yok. Çünkü bu devasa alışveriş merkezi size özel!

lectrotown1.jpg

uygulamalar grafiksel olarak sınıfta kalsa da fikir gelecek vaadediyor

Online alışverişe farklı bir boyut getiren online alışveriş sitelerinden bahsediyorum. Kullandığı 3D grafiklerle sanal bir gerçeklik yaratan; online alışveriş deneyimlerimizi gerçek hayattaki alış veriş deneyimlerimize yaklaştırarak daha çok ürün satmayı ve müşterilerin site üzerinde daha çok vakit geçirmesini amaçlayan bu siteler giderek yaygınlaşıyor.

Örneğin [glow=red,2,300]Kinset[/glow] ve [glow=red,2,300]The Mall Plus[/glow] müşterilerine sanal bir alışveriş merkezi sunarak online alışverişin rengini değiştiren sitelerden sadece ikisi. Bu alışveriş merkezlerinde pardon sitelerde dükkanların vitrinlerine bakabiliyor isterseniz dükkanın içine giriyor ve raflardaki ürünlere göz atarak beğendiğiniz ya da almak istediğiniz ürünleri alışveriş arabanıza atabiliyorsunuz.

Bir süredir bu tür alışveriş siteleri ile ilgilenen perakende satış uzmanı Susan Aldrich bu tür sanal alışveriş merkezlerinin satışları arttırdığını söylüyor. Ürün yerleşimi ve üç boyutlu olarak taklit edilen dükkanların müşteriler tarafından gerçek olarak algılanmasının müşterilerin neredeyse gerçek bir alışveriş merkezinde gösterdikleri davranışların aynısını gösterdiklerini belirtiyor.

[glow=red,2,300]TheMall.tv[/glow] kurucusu ve CEO'su Ishmael Bahadur ise insanların sıradan online alışveriş sitelerinde basit bir hediye için bile olsa arama sonuçları arasında kaybolduklarını ve bu nedenle görsel simülasyona dayanan sitelerin kullanıcı müşterilere büyük bir kolaylık sağladığını söylüyor. Bahadur, gerçek alışveriş merkezlerinin aksine bu tür alışveriş sitelerinde tüm favori dükkanların bir arada bulunabilmesinin bu alışveriş sitelerinin bir diğer artısı olarak görüyor.

Kaynak
 
Üst