Oksijen Yetmezliği Testine Giren Pilot

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,329
Reaksiyon puanı
3,156
Puanları
1,358
Pilot basınca bağlı oksijen yetmezliği için teste giriyor.
Sonuçlar ise korkutucu.
Oksijen yetmezliğinde insan uyanık olmasına rağmen bir zombiye dönüşüyor ve beyin en son hatırladığı komutu kendi kendine defalarca robot gibi tekrar ediyor.
Maskeyi tak yoksa öleceksin komutuna rağmen gülümseyerek bakmakla yetiniyor.
Gözleri renkli görme yetisini geçici olarak kaybediyor ve görüş açısı daralıyor ve bulanıklaşıyor.
Yine de deneyimi yaşayanlar bir rüyada gibi mutlu oluyor ve sürecin farkına bile varmıyorlar.
Pilotlara bu eğitimin verilme sebebi ise böyle bir durumun farkına varmalarını ve kendi kendilerine oksijen maskesi takmalarını sağlamak.


2005'te Yunanistan'da meydana gelen kazada pilot ve tüm yolcular uçak henüz havadayken bilinçlerini yitirmişler ve daha sonra uçak dağlık araziye çarpmış ve herkes hayatını kaybetmişti.
 

lotusadana

Doçent
Katılım
9 Mart 2015
Mesajlar
643
Reaksiyon puanı
220
Puanları
43
Pilot basınca bağlı oksijen yetmezliği için teste giriyor.
Sonuçlar ise korkutucu.
Oksijen yetmezliğinde insan uyanık olmasına rağmen bir zombiye dönüşüyor ve beyin en son hatırladığı komutu kendi kendine defalarca robot gibi tekrar ediyor.
Maskeyi tak yoksa öleceksin komutuna rağmen gülümseyerek bakmakla yetiniyor.
Gözleri renkli görme yetisini geçici olarak kaybediyor ve görüş açısı daralıyor ve bulanıklaşıyor.
Yine de deneyimi yaşayanlar bir rüyada gibi mutlu oluyor ve sürecin farkına bile varmıyorlar.
Pilotlara bu eğitimin verilme sebebi ise böyle bir durumun farkına varmalarını ve kendi kendilerine oksijen maskesi takmalarını sağlamak.


2005'te Yunanistan'da meydana gelen kazada pilot ve tüm yolcular uçak henüz havadayken bilinçlerini yitirmişler ve daha sonra uçak dağlık araziye çarpmış ve herkes hayatını kaybetmişti.
Uçaklarda otomatik açılan maskeler kimyasal reaksiyonla oksijen üretir. Maskeyi çekince çalışmaya başlar. Sadece 10-12dk ömrü vardır. Bu sürede pilot uçağı normal basınç irtifasına indirir.
O uçak kazasında basınç ayarlama sistemi test için yer ekibince manual konuma alınmış sonra otomatik konumuna getirilmediği için uçak alçalınca bile basınç ayarlanamadığından oksejenler bitince olmuş. Bu kazadan sonra takeoff checlist'e bu düğmeyi kontrol eklendi. Bence pilotların maskeleri daha uzun süreli olmalı.
 
Üst