Öğretmen olma yolu sil baştan değişiyor

Öğretmen olma yolu sil baştan değişiyor




40 bin atama için gün sayan Millî Eğitim Bakanlığı, öğretmen olma kıstaslarını da sil baştan yeniliyor.

Yeni eğitim döneminde 40 bin öğretmen alımı için düğmeye basan Milli Eğitim Bakanlığı bir yandan da 'eğitimci ordusu'nun revizyonuna odaklandı. Bakanlık, bir süredir üzerinde çalıştığı “Öğretmen Strateji Belgesi”ne son şeklini verdi. Önümüzdeki günlerde kamuoyuna açıklanacak belgeye göre, öğretmen yetiştirmede önemli değişikliklere gidilecek. Üniversite adaylarından yıllarını eğitime harcamış öğretmenlere kadar her aşamada düzenleme yapılacak.


İşte Milli Eğitim'in yeni yol haritası:

>
Öğretmenlik programlarını tercih eden başarılı öğrencilere burs ve yurtlarda barınma garantisi verilecek.

>
Öğretmen yetiştirme programlarından diğer alanlardaki programlara geçiş kolaylaştırılacak.

>
”Pedagojik formasyon” yeni bir sistemle elden geçirilecek.

>
Başarılı yönetici ve öğretmenlere, standartları MEB tarafından tanımlanan “mentörlük eğitimi ve sertifikası” verilecek. Fakülte-okul işbirliği süreci yeniden yapılandırılacak.

>
Branşlara göre öğretmen ihtiyacı projeksiyonu çıkarılacak ve kontanjanlar kamuoyu ile paylaşılacak. Böylece adaylar devletin o bölümdeki ihtiyacını görerek tercihte bulunacak.

>
İstihdam imkanı daralan veya kaldırılan branşlardaki mevcut öğretmenler, acil ihtiyaç duyulan alanlara yönlendirilecek.

>
KPSS/10 (eğitim) sınavı, öğretmen yeterliliklerine göre ayrıntılandırarak yeniden tasarlanacak.

>
Özel öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışanların, bu hizmetlerinin resmi okullara atandıklarında kıdemlerinden sayılması için düzenleme yapılacak.

>
Öğretmenlerin zorunlu hizmet bölgelerini tercih etmesi için özendirici tedbirler devreye sokulacak.

>
Eşit işe eşit ücret gelecek.

>
Aynı okulda kesintisiz uzun süre görev yapmış öğretmenlere, mesleki deneyimlerini taşıyabilmeleri ve geliştirebilmeleri için okul ve kurum değişikliği yapmak üzere bir model oluşturulacak.

>
Her öğretmenin yıllık olarak katılacağı mesleki gelişim eğitimleri yeniden düzenlenecek. Mevcut kariyer sistemi yerine süreç-beceri odaklı sistem yapılandırılacak.


KaynaK
 

TEGİN

Profesör
Atanamayan öğretmenler atanacak mı sen onu söyle ? Yoksa atanamayanların canı mı çıksın; yoksa ''atanamıyorlarsa başka işler mi yapsınlar''.
 
Atanamayan öğretmenler atanacak mı sen onu söyle ? Yoksa atanamayanların canı mı çıksın; yoksa ''atanamıyorlarsa başka işler mi yapsınlar''.


TEGİN, atanamayan derken, öğretmenlik sınavını kazanıp atanmayı hak etmiş kişiler mi bunlar?
eğer öyleyse haklısın, bu insanları öğretmen olarak istihdam edip sonra kapı önünde bekletmenin alemi yok elbette.
 

acabuco4

Profesör
Şu an cidden öğretmenlik yapma hevesi taşıyan binlerce öğretmen açıkta bekliyor, lakin amacı yattığı yerden para kazanmak olan binlerce öğretmen adayıda var bekleyenler arasında. Ve maalesef bu yüzeysel puanlama sistemleriyle kimin eğitime katkı sağlayıp sağlamayacağı belli değil. Lise ve orta okullardaki ciddiyetsizliği çözmek adına katı adımlar atılması şart.

Gerçekten bir şey öğretmek isteyen öğretmenler bile şu an pes etmiş durumda statüko yüzünden, okullar çok laçka bir hale büründü son yıllarda.

Belli bir yaşı geçmiş öğretmenlerin emekli edilip, yerine açıkta bekleyen öğretmenlerin atamasının yapılıp, sınıfların kamera sistemiyle izlenmesi yöntemine gidilmesi gibi adımlar atılmalı. Reform şart eğitim ve öğretim alanına.

Ailesinin eğitim seviyesi yüksek gençler bir şekilde özelden okuyorlar, maddi imkanı daha düşükler ise öğretilmiş öğelerin kurbanı olup doğuştan gelen pes etme içgüdüsü ile hareket edip hayata küsüyorlar, böyle öğrencilerin tespit edilip psikolojik destek alarak bir takım şeyleri değiştirmeye heveslendirilmesi lazım. Bu konuda okulların rehberlikleri çok yetersiz.

Bunları yazarken biraz düşündüm ülkemizde böyle adımları atmak için çok zamana ihtiyaç var, gerçekten çağa ayak uydurmamız için çoktan çok fazla çalışmamız gerekiyor.
 
Üst