Office 2007de belgelerinize şifre koymak istermisiniz?

gokhans19

Profesör
Office belgelerinize şifre koyarak şifreyi bilmeyenlerin belgenin içeriğini görememesini sağlamak istiyorsanız aşağıdakileri uygulayın:

NOT:Sadece office 2007 içindir..

1-İsteğe bağlı olarak bir office belgesi açın.(Ben wordu açıyorum ama tüm belgelerde işlem aynıdır..)
2-Sol üstteki office logosuna tıklayın(yuvarlak logo)
3-Fare imlecini hazırla yazısının üzerine getirin.
4-Sağda açılacak menüden belgeyi şifrele yi seçin.
5-Açılan küçük pencereye şifreyi girin tamam deyin şifreyi onaylamanız istenecek, o ekranada aynı şifreyi yazıp tamam deyin.
6-Belgeyi kapatırken kaydedilsinmi sorusuna evet deyin (hayır derseniz şifre işlemi kaydedilmez)

İşte bu kadar artık worde excele vs. kolayca şifre koyup belgeyi güvenli hale getirebilirsiniz.Ama unutmayınki şifre bilinmese bile belge silinebilir..

Peki şifreyi kaldırmak için ne yapacaksınız oda çok kolay:

1-Belgeyi açın parola ekranı gelecek oraya şifrenizi yazıp belgenin görüntülenmesini sağlayın.
2-Sol üstteki office logosuna tıklayın(yuvarlak logo)
3-Fare imlecini hazırla yazısının üzerine getirin.
4-Sağda açılacak menüden belgeyi şifrele yi seçin.
5-Açılan küçük pencerede şifrenizi noktalı olarak göreceksiniz.Bu noktaları silerek şifre bölümünün boş olmasını sağlayın ve tamam deyin.
6-Belgeyi kapatırken yine kaydedilsinmi sorusuna evet deyin.Belgeyi yeniden açtığınızda göreceksinizki belge artık sizden şifre istemeden direk görüntülenecek..

Kendi emeklerimle yazdım alıntı değil..
gökhan...

Yazının orjinali: http://geccetr.blogspot.com/2007/07/office-2007de-belgelerinize-ifre-koymak.html
 

souris46

Profesör
ben bu özelliği hiç sevmedim eski office uygulamalarında mesela excel 2003 de dosyayı kilitliyordunuz fakat insanlara yollayıp açmalarına izin verebiliyordunuz yani dosya açılıyor ama değiştirilemiyordu.şimdikinde ise açmak için şifre istiyor mecburen şifreyi vermek gerekiyor o yüzden sevemedim pek
 
Üst