Haber Ocak Ayında Global Uygulamalar丨Canva ChatGPT’nin yükselişini kullanıyor; Z jenerasyonu flört uygulaması Hinge büyük kar elde etmekte.

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
26
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
1677329523544.png

SocialPeta, Uygulama İzleme ve diğer modüllerinin yardımıyla, Ocak 2023'te reklam, gelir ve indirme açısından en başarılı olan en iyi 20 global mobil uygulamayı (oyun dışı) sıraladı. Bu şekilde, küresel mobil pazarın değişen trendlerini anlamaya çalışan mobil uygulama endüstrisi profesyonellerine yardımcı olmayı umuyor.

Ocak ayındaki küresel mobil uygulamaların genel performansına bakacak olursak:

● Flört uygulaması Hinge, Z jenerasyonunun ilgisini çeken gelişmiş özellikler piyasaya sürdü ve gelirlerinde büyük bir artış sağladı;

● Hindistanlı sosyal ticaret uygulaması Meesho, "hayallerin gerçekleşmesi" temasına sahip bir dizi televizyon reklamı başlattı, başlatılması duygusallık açısından iyi bir hamle oldu;

● Alipay, Bahar Festivali tatili sırasında turizm patlaması sayesinde sürekli bir indirme artışı gördü;

● Çok yönlü çevrimdışı navigasyon uygulaması HERE WeGo, reklam listesinde göründü.


Reklama Göre En İyi 20 Uygulama

1677329558369.png

Ocak ayında reklam listesinde yeni olan uygulamalara bakalım.

Navigasyon uygulaması [HERE WeGo], Ocak ayında iOS'ta yaklaşık %29'luk bir artışla reklamlarda bir yükseliş yaşadı. Uygulama, otobüs ücretlerini, park mevcudiyetini, yürüme ve bisiklet yollarındaki eğimleri gösteren özellikleriyle en popüler çevrimdışı harita uygulamalarından biri olarak kabul ediliyor. SocialPeta - Reklam Analizi'ne göre, [HERE WeGo]'nun Ocak ayında yayınlanan reklamlar şu şekildeydi:

Reklamı, dünya genelinde 20'den fazla ülkeyi kapsıyor ve en yüksek paya (%12) sahip olan Amerika Birleşik Devletleri'ni Vietnam (%6) takip ediyor;

● Son 30 günde ve ayrıca son bir yılda yalnızca eğlence medyasında reklam yayınlandı. Navigasyon uygulamalarının eğlence medyasında daha yüksek bir reklam dönüşüm oranı elde etmesi aşikar bir özelliktir;

● Reklamların çoğu, "çevrimdışı ücretsiz" olduğunu vurguladı ve farklı ülkelerde yayınlanan reklamlar için farklı diller sunuldu;

Tüm reklamların %95'i görüntü reklamlarından oluşuyordu. Etkili olan reklamlardan biri, gerçek bir sürüş görüntüsü ile bir harita rotası görüntüsünün karşılaştırılmasıydı ve bu, uygulamanın doğru ve hassas navigasyon sağladığını ima ediyordu.

1677329581330.png

Kripto para borsası uygulaması olan [Crypto], Ocak ayında Android reklamlarında %933'lük bir artış kaydetti. Google Play'de genellikle bu olay, oldukça cazip bir temada, Crypto'da %4,5'a kadar kazanç elde edebileceğiniz şeklinde sunulmuştur. SocialPeta - Reklam Analizi'ne göre, [Crypto]'nun Ocak ayında yayınladığı reklamlar şu şekildeydi:

Tüm reklamların %86'sı Amerika Birleşik Devletleri'nde yayınlandı, kalan yüzdeden bazıları Kanada, Birleşik Arap Emirlikleri ve Fransa'da yayınlandı;

● Seçtiği reklam medyaları çoğunlukla spor, masaüstü ve fotoğrafçılık medyalarıydı ve sırasıyla %23, %19 ve %16 oranında idi;

● Reklamların çoğunluğu Html formatındaydı ve toplamın %99'unu kapsamaktaydı;

● Yeni yayınlanan reklamların çoğu, uygulamada düşük miktarda para ile işlem yapmanın ne kadar kolay olduğunu vurgulayan bazı sözcükler içeren telefon ekran görüntüleri idi.


1677329630305.png

Betway Sports isimli spor bahis uygulaması, Ocak ayında Android platformunda reklamlarında %445'lik bir artış kaydetti. SocialPeta – Reklam Analizi raporuna göre, Betway Sports Ocak ayında reklamlarını aşağıdaki şekilde yayınlamıştır:

● Reklamlarının %98'ini ABD pazarında hedeflemiş ve geri kalanını Kanada'da yayınlamıştır.

● Reklam medyası tercihleri arasında simülasyon ve masaüstü medyalar öne çıkmış ve sırasıyla %22 ve %19 paya sahip olmuştur. Ancak tüm medya türleri arasında önemli bir farklılık bulunmamaktadır. Muhtemelen henüz reklam medyası seçimini netleştirmemiştir.

Reklamlarda en sık kullanılan üç kelime "betway", "download" ve "today" olmuştur ve reklamları marka tanıtımına odaklanmıştır.

Neredeyse tüm reklamlar HTML formatındadır. Belli bir kalıba uygun olarak tasarlanmıştır ve farklı spor etkinliklerinde yarışmacıların birleşimlerini ve ilham verici kelimeleri kullanarak kullanıcıları çekmeyi hedeflemiştir.

1677329660090.png



Gelire Göre En İyi 20 Uygulama

1677329697505.png

● Ocak ayında App Store'da gelir artışı gösteren uygulamalar:

Match Group'un arkadaşlık uygulaması [Hinge], gelir açısından ilk 20 sıralamasında yeni bir uygulama olmuştur. Aylık abonelik ücreti 50-60 USD olan yeni abonelik hizmeti sayesinde aktif kullanıcıların şansını artıran [Hinge], Ocak ayında %44,7'lik bir gelir artışı elde etmiştir. Match'in sözcüsü "Hızla büyüyen Z jenerasyonu kullanıcılarına oynamak karlı bir yatırımdır" demiştir.


1677329849865.png


Online tasarım uygulaması olan [Canva], Ocak ayının ortasında kullanıcıların 120 USD'ye kadar tasarruf etmelerini sağlayan özel bir teklif tanıttı. Bu kampanya, gelir açısından %25,3'lük bir artışa neden oldu. Ayrıca, ChatGPT dünya çapında büyük bir popülerlik kazanırken, Canva ve OpenAI (ChatGPT'nin sahibi şirket) GPT-3 destekli bir AI metin oluşturma aracı olan Magic Write'ı piyasaya sürdüler.

1677329870195.png

Magic Write kullanılarak hazırlanmış bir arayüz​

Google Play'de Ocak ayında önemli gelir artışı gösteren uygulamalar:

Dil öğrenme uygulaması olan [Duolingo], Ocak ayında birçok kurs için promosyon kodları sundu. Bu kodlar, İspanyolca kurslarında %20 indirim, Korece kurslarda %10 indirim ve diğer bazı kurslarda %40'a kadar indirim içeriyordu. "Küçük karlar ama hızlı geri elde edişler" stratejisi, Ocak ayında %62,9'luk bir gelir artışına neden oldu.

Amazon'un çevrimiçi sesli kitap uygulaması olan [Audible], Ocak ayında %21'lik bir gelir artışı elde etti. Uygulama, özel sesli yapım projeleri oluşturmak için yüksek profilli Hollywood ünlüleri Brad Pitt, Dede Gardner ve Jeremy Kleiner’in dahil olduğu Plan B Entertainment ile anlaşma imzaladı.

İndirmeye Göre En İyi 20 Uygulama

1677329930258.png

Uygulama Mağazası'nda indirme oranı fazlaca artan uygulamalar:

[Messenger], CEO'su Mark Zuckerberg tarafından bir blog yazısıyla duyurulan birçok yeni özellik kazandı. Sohbet temaları, özel sohbet emojileri ve tepkileri, grup profil fotoğrafları, link önizlemeleri ve aktif durum gibi yeni özellikler, indirme oranlarında %50.8'lik bir artışa neden oldu.

Bahar Festivali tatili sırasında artan turizm etkisiyle [Alipay], Ocak ayında indirme oranlarında %37.2'lik bir artış gerçekleştirdi. Verilere göre, 21-26 Ocak tarihleri arasındaki yurt dışı işlemlerinde %150 YoY artış gözlemlendi ve Tayland, Malezya, Singapur ve Filipinler en yüksek sınır ötesi işlem hacmini oluşturdu.


● Google Play'de indirme oranı artan uygulamalar:

Hindistan'ın sosyal ticaret uygulaması [Meesho], Ocak ayında büyük ölçekli bir hissiyat pazarlama kampanyası düzenledi. Kampanya kapsamında bir dizi film yayınlandı. Kampanya teması "Her şeyi satın alabilir ve Meesho'da birçok şey yapabilirsiniz" olarak belirlendi ve insanların Meesho aracılığıyla hayallerini gerçekleştirebileceğini göstermek tasarlandı. Kampanya oldukça etkili oldu ve indirme oranlarında %77.4'lük bir artış getirdi.
Ocak 2021'de piyasaya sürülen online video indirme uygulaması [All Video Downloader], 2022'deki 14 en iyi ücretsiz YouTube video indirici arasındaydı. Ocak ayında indirme oranlarında %152'lik bir artışla, uygulama indirme sıralamasında ilk kez ilk 20’deki yerini aldı.


App Store ve Google Play'de küresel uygulamaların (oyun dışı) reklam ve gelirleri ile küresel uygulamaların (oyun dışı) indirme oranları hakkında bilgilerin yer aldığı Ocak 2023 raporumuzun sonuna gelmiş bulunmaktayız. Okuduğunuz için teşekkür ederiz.​
 
Üst