Haber Nisan Ayı Global Mobil Oyunlar Listesi

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
26
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Nisan Ayı Global Mobil Oyunlar Listesi | Popüler Reklamlar ile NFT Oyunları Zirvede, Listenin Birincisi ise Karınca Simülasyonu Oldu


Özet: Nisan ayında global ve ABD’de gelir,indirme ve reklama göre en iyi 10 oyunun raporunu size sunmaktayız.


SocialPeta’nın veri analizlerine göre indirme, gelir ve reklam bakımından hem global hem de ABD’de Nisan 2022’de en iyi 10 uygulamaya girecek mobil oyunların listesini hazırlamış olup, sektörde çalışan ve değişen trendleri takip etmek isteyen kişilere yardımcı olacağını ümit etmekteyiz.


Nisan ayı global mobil oyunların genel performans analizi:


Genshin Impact gelir artışı gözlemlemiş, Fate/Grand Order etkinlik güncellemeleri sayesinde gelirlerinde zirveye ulaşmış, Fill The Fridge! yüksek indirme sayısını korumuştur. Reklam açısından ise listenin tepelerine yeniden NFT oyunları yükselmiş, Güneydoğu Asya kısmında yeni fenomenler ortaya çıkmış, ABD’de Two Dots bulmaca kategorisinde reklam açısından birincilik yakalamıştır.


Gelire göre ilk 10 oyun:


gelir.png


Genshin Impact’in gelirleri globalde gerilemeyi durdurmayı başarmış, hatta artışa geçmiştir. Nisan ayında 66.5 milyon dolar gelir elde etmiş, önceki ayına göre %7 artış göstermiştir. Fakat SocialPeta’ya göre gelirler geç gelen güncellemeden dolayı mayıs ayında düşüşe geçecektir.


Roblox ise mart ayından beri gelir düşüşü yaşamaya devam etmekte olup, iOS ve Android’te daha alt sıralara yerleşmiştir. Nisan ayında App Store’da geçen aya göre %21.2 bir düşüş ile 70.5 milyon dolar gelir elde etmiş, gelire göre en iyi oyunlar listesinden 2022 yılında ilk defa ayrılmıştır.


Nisan ayında bir çok oyun yaptığı etkinlikler sayesinde gelir artışı yakalamıştır. Buna en iyi örnek Aniplex’in oyunu olan Fate/Grand Order olmuş, geçen aya kıyasla Google Play’de %156 artış yakalamıştır.


Gelir artışı nisan ayında sıklıkla yapılan güncellemeler sayesinde yakalanmış, 7 Nisanda "Hunting Quests Part X" etkinliğinin yıllık tekrarı, 21 Nisanda "Grain Rain Pre-release Campaign" ve 26 Nisanda "Shine! Holy Grail Concert!! Crane's Idol Returning a Favor" etkinlikleri gerçekleşmiştir. Tekrar etkinliğinden sonraki gün, Fate/Grand Order 2021 Eylülden beri olan en yüksek gelirini elde etmiştir.

İndirmeye Göre En İyi 10 Oyun:


indirme.png

Global indirme sayılarına bakıldığında listenin hem iOS hem de Android’te birincisi yine Subway Surfers olmuştur. Nisan ayında oyun App Store’da geçen ayına göre %17 bir artış ile 5.5 milyon indirme, Google Play’de geçen ayına göre %20.6 bir artış ile 18.7 milyon indirme elde etmiştir.


Rollic Games tarafından yayınlanan Fill The Fridge!, App Store listesinde geçen ayına kıyasla %17.1 bir düşüş yaşasa da 3.4 milyon indirme ile listede ikinciliğini korumuştur. İndirme sayısının dalgalanmasının sebebi oyunun değişen reklam stratejisi ile alakalı olduğunu düşünmekteyiz, bu konu hakkında raporun son kısmı olan ABD’nin en iyi oyunları listesinde bahsedeceğiz. Fill The Fridge!, oldukça kolay bir oynanışa sahip olup belirli eşyaları buzdolabına yerleştirmeyi amaçlayan bir oyundur. Oldukça rahatlatıcı olsa da bazen ‘’sinir bozucu’’ da olabilir. Oyun çıkışında oldukça fazla reklam verilmiş ve indirme sayılarının yüksekliği de bununla doğru orantılı olmuştur.


App Store tarafındaki indirmeler Google Play’deki dalgalanmalara kıyasla daha stabil olmuştur. En yüksek büyüme Miniclip’in bir simülasyon oyunu olan Carrom Pool’da görülmüştür. Oyun geçen ayına kıyasla %25.6 büyüme göstererek 1.08 milyon indirme elde etmiştir. En fazla azalış ise Homa Games’in arcade oyunu olan Merge Master’da görülmüştür. Oyun, önceki ayına göre %51.4 azalma gösterip 1.2 milyon indirme elde etmiştir.


Reklama Göre En İyi 10 Oyun:


reklam.png

Nisan ayı reklam verilerine bakacak olursak, Eskyfun tarafından yayınlanan karınca temalı SLG oyunu AntWars, iOS reklam listesinde ilk sırayı elde etmeyi başarmıştır. Oyun, reklamlarını Çin’in Hong Kong, Makao, Tayvan bölgelerinde yoğunlaştırmıştır. 25 Nisandaki resmi çıkışından bu yana Çin’in Tayvan bölgesi App Store’unda 4 gün boyunca arka arkaya ücretsiz oyunlar listesinde birinci olmuştur.


Yeni çıkmış olan Ragnarok Labyrinth NFT, mart ayında Trivia Blitz’in listeye girmesinden sonra listeye girebilen ikinci NFT oyunu olmuştur. Yeni bir NFT oyunu olmasının yanı sıra, oyunun başka bir sürü kategorisi de bulunmaktadır. Oyunun şirketi aynı zamanda Ragnarok Online isimli rol yapma – blockchain oyununu da yapmış ve reklamlarını Güneydoğu Asya üzerinde yoğunlaştırmıştır. Oldukça fazla reklam yapılması ve birden fazla kategoriyi barındırması oyunun hızlıca dikkat çekmesini sağlamıştır.


SocialPeta’ya göre, NFT oyunları oldukça agresif bir şekilde reklama başlamakta olup, mobil oyun sektöründe yeni bir kapı aralayabilecek pozisyondadır.


ABD’de Reklama Göre En İyi 10 Oyun:



abd.png

Son olarak ABD’nin nisan ayı verilerine bakacak olursak, SONOW’un gündelik oyunu olan Car Fix Tycoon Android ABD pazarında birinci olmuş, Two Dots ve diğer birkaç bulmaca oyunu da reklam çalışmalarını arttırmıştır.


Matchingham Games’in eşleştirme oyunu Braindom iOS ve Android toplamında 5700 tekil reklam yayınlamış, iOS kısmında 1100 reklam verilmiş olup geçen aya göre %36.1 artış göstermiş, Android kısmında 4600 reklam verilmiş olup geçen aya göre %57.5 artış göstermiştir.


Fill The Fridge! erken dönemindeki büyük reklam kampanyasına son vermeye başlamış, iOS ve Android platformunda ayrı ayrı 3500 tekil reklam olacak şekilde stratejisini değiştirmiştir. Bunun sonucunda Android’te geçen aya kıyasla %1.4’lük bir azalma olmuştur. Reklam stratejisinin değişmesi indirme sayılarını da azaltmıştır.


Nisan 2022 App Store ve Google Play’deki global oyun gelir miktarı ve indirmeler ve mobil oyunların ABD pazarındaki reklam stratejileri hakkındaki raporumuza burada son veriyoruz, iyi okumalar!
 
Üst