

Şimdi akıllara gelen en önemli soru; bu sefer Need For Speed gerçekten küllerinden tekrar doğabilecek mi?
Eğer bu sefer de hüsran olursa, buyrun cenaze namazına demekten başka seçenek kalmaz sanırım. Şayet birçok kişinin bir facia daha olması durumunda, sıradaki oyunu indireceklerini bile sanmam. Burada ufak bir nüans var; satın alacaklarından zaten hiç bahsetmiyorum bile ama korsanını bile internetten bedavaya indirip denemeye bile üşenecekler demek istiyorum.
Şimdi gelelim oyunun açıklanan özelliklerine;

Oyundaki yollar artık “Free Roam” tarzında olamayacak. Race Driver GRID tarzını andıran renklere ve yol temalaraına sahip olacak oyunda, ünlü yarş pistlerinin yanında kurgu olarak yapılmış Londra pisti ve daha birkaç pist daha olacakmış. Benim favorim Spa, Suzuka ve Shangai pistlerinden yana olur. Oyunun artık pistte geçecek olması size tipik yarış oyunu gibi monoton bir hava içerisinde sokaklarda trafik araçlarını arasında modifiyeli araçlarla makas yapma zevkinden mahrum bırakılacağımızı düşündürebilir ama durum tam olarak öyle değil. Shift’te de modifiye en güzel şekilde yer alacak ve birbirinden şık lisanslı süper otomobillere tampon, body kit, spoiler, jant gibi görsel eklentiler yapabileceğimiz gibi detaylı tuning kısmından da özel süspansiyon, dişli oranları, yüksekliği, toe-in gibi ince ayarlar da yapabileceğiz.

Kazada aracın neresinden darbe aldıysanız sadece orası kısıtlı bir hasar modellemesi görecek ve darbenin geldiği yönün kuvvet etkisini kamera sallantısı ve blur efekleriyle gerçekmiş gibi yaşayacağız.
Oyunda Porsche, Audi, Ford ve Lotus araçlarının son model versiyonlarıyla beraber 70 farklı aracın yer alacağı ve Pagani Zonda’nın bulunacağı ekran görüntülerinden anlaşılıyor. Araç modellemelerinin kusursuz, birebir ve yüksek detaylı yapılacağı da gelen bilgiler arasında.
Bu denli güçlü etkileşim ve grafik detayı tabiki sistem gereksinimlerine yansıyacaktır. Belki de Nvidia’nın Physics desteği daha da ön plana çıkacak fakat bu zamana kadar Need For Speed serilerinin ATI kartlarıyla daha iyi çalıştığını ve ATI’lerin Physics teknolojisine destek vermediğini(en azından hızlandırma sağlayamadığını) düşünürsek, daha çok CPU’ya yüklenecek bir oyunla da karşılaşabiliriz.
Şahsen son 1-2 yılda Race Driver GRID’den aldığım yarış keyfini başka hiçbir oyundan almadığımı rahatlıkla söyleyebilirim. Need For Speed so oyunu Shift ile GRID’e benzetilerek tutması garanti bir iş yapacak gibi gözüküyor. Tabi bunları yapılan açıklamaların tamamen ve düzgün bir şekilde uygulanması durumu için söylüyorum.
Xbox 360, PS3, PSP ve PC platformları için yapılmakta olan oyun 17 Eylül’de piyasaya sürülecek.
Ekran Görüntüleri:










