N11'den Türkiye Garantili Diye Aldığım Telefon da KVK Garantili yazıyor

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
9 Ağustos 2017
Mesajlar
1,278
Reaksiyon puanı
390
Puanları
83
Yaş
28
İyi akşamlar arkadaşlar. N11 de "ceptelefonu.online" adlı kullanıcıdan Xiaomi Türkiye garantili Mİ9T aldım. Ancak kapağında sadece KVK garanti etiketi vardı. Daha sonra kutuyu açtım. Ancak, içinden Xiaomi Türkiye garanti bandrolü çıkmadı. Sadece, üzerinde "garanti süresi 2 yıldır" yazan türkçe kullanım kılavuzu çıktı ve KVK teknik servisin şubeleri gösteren bir kağıt çıktı. Bunu üzerine Genpa'nın sitesine girerek İBAN sorgulama yaptım ve telefonunuz Genpa kayıt dışıdır yazısı çıktı. Daha sonra KVK'nın sitesine girerek İBAN sorgulama yaptım. Ancak, burada da telefonun 1 yıl garantili olduğunu gösteren bir yazı çıktı. Telefonu aldığım satıcı firmasını aradığım zamanda, telefonun hem KVK hemde Genpa garantili olduğunu söylediler. Satıcı, ayrıca Genpa'nın cihazınızı görebilmesi için telefonunu açıp aktivasyon işlemini yapmam gerektiğini söyledi. Telefonu şu an için henüz çalıştırmadım, sadece kutuyu açtım. Şu durumda bu telefonun Xiaomi Türkiye garantili olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
n11 yerine hepsiburada'ya güven bence ve iade et telefonu, uğraşma. çok zorluk çıkartırlar, thh yol görünüyor...
 
Katılım
9 Ağustos 2017
Mesajlar
1,278
Reaksiyon puanı
390
Puanları
83
Yaş
28
n11 yerine hepsiburada'ya güven bence ve iade et telefonu, uğraşma. çok zorluk çıkartırlar, thh yol görünüyor...
Hocam şu an telefonu çalıştırmadığımdan iş oraya kadar uzamaz. Adamlar zaten eğer türkiye garantili değilse geri gönderin demişti. Ancak şu an telefonun türkiye garantili olup olmadığını anlayamadım.
 
Son düzenleme:

Constantin87

Müdavim
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,415
Reaksiyon puanı
1,930
Puanları
113
Hocam şu an telefonu çalıştırmadığımdan iş oraya kadar uzamaz. Adamlar zaten eğer türkiye garantili değilse geri gönderin demişti. Ancak şu an telefonun türkiye garantili olup olmadığını anlayamadım.

Şurdan baktın mı belki işine yarar

 

Dora

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,728
Reaksiyon puanı
9,728
Puanları
113
Yaş
30
Orada sanırım bir kelime oyunu var. KVK garantisi altında olduğu zaman Türkiye garantili olmuş oluyor. Xiaomi Türkiye garantili dememişler. Yinede tüketiciyi kandırma olarak iade hakkınızı deneyebilirsiniz lakin bu süreçte N11 tarafının size pek yardımcı olacağına inanmıyorum.
 
Katılım
9 Ağustos 2017
Mesajlar
1,278
Reaksiyon puanı
390
Puanları
83
Yaş
28
Orada sanırım bir kelime oyunu var. KVK garantisi altında olduğu zaman Türkiye garantili olmuş oluyor. Xiaomi Türkiye garantili dememişler. Yinede tüketiciyi kandırma olarak iade hakkınızı deneyebilirsiniz lakin bu süreçte N11 tarafının size pek yardımcı olacağına inanmıyorum.
Hocam n11 de almadan önce araştırmıştım. İçeriğinde Xiaomi Resmi Distribütör garantili diye belirtimişlerdi. Aşağıdan aldığım yere bakabilirsiniz:
Xiaomi Mi 9t 64gb Dual Sim-siyah-(xiaomi Türkiye Garantili) - n11.com
Mesaj otomatik birleştirildi:

Şurdan baktın mı belki işine yarar

Hocam oraya baktım. Ancak orası galiba uluslararası garantiyi teyit etmek için kullanılıyormuş. Oradan sorgulattığımda bu çıkmıştı:
xiaomi.png
 

Dora

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,728
Reaksiyon puanı
9,728
Puanları
113
Yaş
30
Böyle bir durumda ben olsam önce satıcıya iade talebi iletir ret etmesi halinde satışın linki ve bütün ekran görüntülerini alarak soluğu hakem heyetinde alırdım.
 
Katılım
9 Ağustos 2017
Mesajlar
1,278
Reaksiyon puanı
390
Puanları
83
Yaş
28
Böyle bir durumda ben olsam önce satıcıya iade talebi iletir ret etmesi halinde satışın linki ve bütün ekran görüntülerini alarak soluğu hakem heyetinde alırdım.
Hocam ben satıcı ile iletişime geçtiğimde eğer cihazı çalıştırmazsanız 14 gün içinde bize gönderebilirsiniz dedi. Cihazı zaten hiç açmadım. O yüzden ciddi bir sıkınt ıçıkacağını zannetmiyorum. Yani inşallah çıkmaz.
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Hocam ben satıcı ile iletişime geçtiğimde eğer cihazı çalıştırmazsanız 14 gün içinde bize gönderebilirsiniz dedi. Cihazı zaten hiç açmadım. O yüzden ciddi bir sıkınt ıçıkacağını zannetmiyorum. Yani inşallah çıkmaz.
YALAN VE YANLIŞ BİLGİ VERMİŞLER, İNANMA..! Açıp babalar gibi kullansan da bi şey olmaz yalnız sim kartı takıp takmaman konusunda tartışma olur. Başka türlü cep telefonunun fonksiyonlarının çalışıp çalışmadığına veya eksik var mı yok mu diye bakıp bakmamana kimse bi şey diyemez. Simkart olayı ise önceden tartışmalı idi ama onda bile iade bence söz konusu olur.


Aşağıda tüm istisna halleri yazıyor, cep telefonu kullanıldığında iade edilemez denen bir hüküm var mı? :)

HANGİ SÖZLEŞMELERDE CAYMA HAKKI KULLANILAMAZ? CAYMA HAKKININ İSTİSNALARI NELERDİR?
Bu sorunun cevabı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin 15. Maddesinde açık bir şekilde belirtiliyor. Buna göre;

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

Örneğin ziynet altın, gümüş ve benzeri

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

Örneğin isminiz yazılı bir bileklik

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

Örneğin çabuk bozulabilecek bir gıda ürünü

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

Yukarıda bahsedilen durumlarda tüketici sebepsiz malın tesliminden itibaren 14 gün içerisinde kullanabileceği cayma hakkını kullanamaz ve malı sebepsiz yere iade edemez.

Bu bahsedilen istisnaları satıcılar Mesafeli Satış sözleşmelerinde ve Ön Bilgilendirme Forumlarında detaylıca müşteriye sunmaları gerekmektedir. Bu bakımdan yukarıda bahsedilen yönetmelikte sayılan cayma hakkı kullanımı istisnaları bu şekilde tüketiciye bildirilmiş ise hukuken geçerlidir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Laptopu açtık, kullandık hatta windows bile yükledik ama beğenmedik kalitesinden dolayı...

Hiç bir gerekçe göstermeden iade etme hakkımız vardır ve iademiz de kabul oldu thh kararı sonrası. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ağustos 2017
Mesajlar
1,278
Reaksiyon puanı
390
Puanları
83
Yaş
28
YALAN VE YANLIŞ BİLGİ VERMİŞLER, İNANMA..! Açıp babalar gibi kullansan da bi şey olmaz yalnız sim kartı takıp takmaman konusunda tartışma olur. Başka türlü cep telefonunun fonksiyonlarının çalışıp çalışmadığına veya eksik var mı yok mu diye bakıp bakmamana kimse bi şey diyemez. Simkart olayı ise önceden tartışmalı idi ama onda bile iade bence söz konusu olur.


Aşağıda tüm istisna halleri yazıyor, cep telefonu kullanıldığında iade edilemez denen bir hüküm var mı? :)

HANGİ SÖZLEŞMELERDE CAYMA HAKKI KULLANILAMAZ? CAYMA HAKKININ İSTİSNALARI NELERDİR?
Bu sorunun cevabı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin 15. Maddesinde açık bir şekilde belirtiliyor. Buna göre;

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

Örneğin ziynet altın, gümüş ve benzeri

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

Örneğin isminiz yazılı bir bileklik

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

Örneğin çabuk bozulabilecek bir gıda ürünü

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

Yukarıda bahsedilen durumlarda tüketici sebepsiz malın tesliminden itibaren 14 gün içerisinde kullanabileceği cayma hakkını kullanamaz ve malı sebepsiz yere iade edemez.

Bu bahsedilen istisnaları satıcılar Mesafeli Satış sözleşmelerinde ve Ön Bilgilendirme Forumlarında detaylıca müşteriye sunmaları gerekmektedir. Bu bakımdan yukarıda bahsedilen yönetmelikte sayılan cayma hakkı kullanımı istisnaları bu şekilde tüketiciye bildirilmiş ise hukuken geçerlidir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Laptopu açtık, kullandık hatta windows bile yükledik ama beğenmedik kalitesinden dolayı...

Hiç bir gerekçe göstermeden iade etme hakkımız vardır ve iademiz de kabul oldu thh kararı sonrası. :)
Hocam zaten sadece n11 in sitesinde bu saçma sapan madde yazıyor. Neymiş efendim telefonun içine sim kart takmayacakmışız yok telefonu kullanmayacakmışız vs vs. Diğer sitelerde böyle saçma sapan maddeler yok.

Bu arada KVK ile Evofone'a baktım. Evofone da pek masum değilmiş. Ne yapsam bilemedim. Kimse işini hakkıyla yapmıyor diye tüketici bu hallere düşüyor.
Evofone - Şikayetvar
Xiaomi Kvk Şikayetleri - Şikayetvar
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Hocam zaten sadece n11 in sitesinde bu saçma sapan madde yazıyor. Neymiş efendim telefonun içine sim kart takmayacakmışız yok telefonu kullanmayacakmışız vs vs. Diğer sitelerde böyle saçma sapan maddeler yok.

Bu arada KVK ile Evofone'a baktım. Evofone da pek masum değilmiş. Ne yapsam bilemedim. Kimse işini hakkıyla yapmıyor diye tüketici bu hallere düşüyor.
Evofone - Şikayetvar
Xiaomi Kvk Şikayetleri - Şikayetvar
Sıkıntı yok ÇÖZÜM var :D Ayrıntısıyla anlat, sorularına cevap iste...

Mesaj otomatik birleştirildi:

Sakın thh'ye gidip oradaki memurlara güvenip bilgi isteme :D Hepsi değil ama bazıları bilip bilmeden yanlış bilgi verebiliyor, bu danışma hattındakiler ise uzman sayılırlar.

Bu arada KvK için ben kötü konuşmayayım çünkü işim düştüğünde sorunsuzca halletmişlerdi, bi olumsuzluk yaşatmamışlardı.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ağustos 2017
Mesajlar
1,278
Reaksiyon puanı
390
Puanları
83
Yaş
28
Hocam ben KVK'yı aradım ve aldığım telefonun iki yıl KVK garanti kapsamında olduğunu söylediler. Tabi Evofone ile Genpa'yı da aradım onlar da bizim garanti kapsamında değil dediler.
 

Görkem Say

Müdavim
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
25,734
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
24,982
Puanları
113
KVK resmi olarak Xiaomi garantisi değil. Evofone ile Genpa yürütüyor bu işi diye biliyorum. Xiaomi modellerinde 3 seçenek oluyor genelde. TR garantili, KVK garantili birde ithalatçı garantili. Bence ürünü iade et Evofone garantili al.
 
Katılım
9 Ağustos 2017
Mesajlar
1,278
Reaksiyon puanı
390
Puanları
83
Yaş
28
KVK resmi olarak Xiaomi garantisi değil. Evofone ile Genpa yürütüyor bu işi diye biliyorum. Xiaomi modellerinde 3 seçenek oluyor genelde. TR garantili, KVK garantili birde ithalatçı garantili. Bence ürünü iade et Evofone garantili al.
Yani Evofone KVK dan daha iyi diyorsunuz.
 

Görkem Say

Müdavim
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
25,734
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
24,982
Puanları
113
Yani Evofone KVK dan daha iyi diyorsunuz.
Evofone ile Xiaomi doğrudan anlaşmalı. Resmi servis Evofone. KVK kendi ayrıyetten getirtip kendi garantisiyle sunabiliyor. O da ithalatçı oluyor ama sonuçta normal ithalatçıdan biraz daha güvenli olduğu için KVK garantili diye satılıyor.
 
Katılım
9 Ağustos 2017
Mesajlar
1,278
Reaksiyon puanı
390
Puanları
83
Yaş
28
Evofone ile Xiaomi doğrudan anlaşmalı. Resmi servis Evofone. KVK kendi ayrıyetten getirtip kendi garantisiyle sunabiliyor. O da ithalatçı oluyor ama sonuçta normal ithalatçıdan biraz daha güvenli olduğu için KVK garantili diye satılıyor.
Yani KVK da telefonları Xiaomi den alıyor. Ancak Evofone dan farkı Xiaomi ile anlaşmalı değil ve garanti koşullarını kendisi belirliyor.
 
Katılım
9 Ağustos 2017
Mesajlar
1,278
Reaksiyon puanı
390
Puanları
83
Yaş
28
Aynen benim bildiğim öyle. Kendisi direkt Çin'den getiriyor-getirtiyor telefonları ve garantisini kendi sağlıyor.
Hocam kendi tahminime göre konuşuyorum. O halde servis garantisi dışında görünürde pek bi fark yok sanki. Sonuçta Evofone da Genpa ne derse ona göre hareket eder.
 

Görkem Say

Müdavim
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
25,734
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
24,982
Puanları
113
Hocam kendi tahminime göre konuşuyorum. O halde servis garantisi dışında görünürde pek bi fark yok sanki. Sonuçta Evofone da Genpa ne derse ona göre hareket eder.
Resmi garantide herhangi bir haksızlık durumunda Xiaomi Global ile iletişim kurabilirsin öyle bir avantajın var.
 
Üst