Msi Türkiye Yetkili Servisi ServisPoint Rezaleti

Bu konuyu okuyanlar

msk7777

Öğrenci
Katılım
17 Ekim 2017
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
Yaş
29
Herkese merhaba,
Öncelikle forumda tüketici hakları ile ilgili ayrı bir bölüm bulamadığımdan ötürü en uygun bu bölümü gördüm. Eğer yanlış bölüme açtıysam şimdiden özür dilerim.

Tam zaman aralığını hatırlamıyorum. Bundan yaklaşık 4 sene evvel satın aldığım ve yaklaşık 2,5 yıllık kullanımımda bana tek bir mavi ekran dahi vermemiş, gerek yazılımsal gerekse donanımsal olarak en ufak bir sorun çıkartmamış olan MSI GE60 2OE modeli oyun laptopundan çok memnun kaldığımdan ötürü 4 Şubat 2016 taihinde, zamanının amiral gemisi olan MSI GT72S 6QE modeli oyun laptopunu amazon.com üzerinden, Türkiye fiytına göre yaklaşık 2 bin TL daha ucuz olduğu için satın aldım. Makine Türkiye´ye tanıdığım biri aracalığı ile getirildi, kargo kullanılmadı. Kutusunu açtığımda aydınlatması 3 bölümden oluşan klavyenin en sol kısmının çalışmadığını (arızalı) olduğunu gördüm. Çok büyütmedim ve böyle birşeyden ötürü servise yollamaya gerek görmedim ve kullanmaya başladım. Yaklaşık 5 ay sonra LOL oynadığım esnada bilgisayar birden kitlendi ve mavi ekran hatası verdi. Kapatıp tekrar açmaya çalıştığımda her seferinde farkı bir kod ile mavi ekran hatası vermeye devam etti ve bir daha masaüstünü göremedim. Şehir dışında okumama rağmen hemen İstanbula gittim ve makineyi servise götürdüm. Yaklaşık 2 hafta gibi bir süre sonra beni aradılar ve cihazın anakartının ve klavyesinin değiştirildiğini söylediler. Değişim talep ettiğimde ise yurt dışı cihazların Türkiyede değişmlerinin söz konusu olmadığını ve böyle birşeyin mümkün olmadığını, yalnızca 1 yıllık uluslararası garanti kapsamında ücretsiz tamir yapabileceklerini söylediler. Uzatmadım ve cihazı alıp kullanmaya devam ettim. Yine yaklaşık 5-6 ay sonra bilgisayarı bir açtığımda ekranın tam ortasından dikey bir şekilde yeşil piksellerden oluşan bir şerit belirdiğini gördüm. Tekrar servise götürdüm ve bu kez panel değişimi oldu. Panel değiştikten 1-2 ay sonra ekranımın sol kısmında aşağıdan yukarıya doğru hafif bir mavi renk belirdi. Oyun oaynarken çok göze batmadığından ötürü dert edip servise götürmedim. 1 hafta kadar öncede kulaklık jak girişinin yine kendi kendine bozulduğunu ve çalışmadığını farkettim. Ama yine çok lazım olmadığından ötürü dert etmedim. Ancak 13 Ekim cuma günü yine oyun sırasında (PUBG) cihazın ekranı birden karardı. Masaüstünden ses gelmeye devam ediyordu ancak görüntü gelmiyordu. Güç tuşundan kapatıp tekrar açtım ve tekrar oyuna girdim. 2-3 dakika sonra bu kez laptop ekranı masmavi oldu ve o şekilde kaldı. Makineyi tekrar kaptıp açtım ve açtığımda şarj olmadığını farkettim. Cihaz açık olsun olmasın hiç bir durumda şarj olmuyordu. 16 Ekim Pazartesi günü, tekrar onca yol gelip cihazı servise, ServisPoint'e getirdim. Bu bilgisayarı satın aldığımdan beri onca yaşadığım sıkıntıyı orada bulunanlara anlattım ve bu cihazda kronik olarak sıkıntılı olduğunu, yaşanan sorunların hiç birinin benim kullanımımla alakası olmadığını, MSI'ın bana hatalı ve kusurlu bir ürün sattığını, ortada olağanüstü bir durum olduğunu ve sorunumun bir şekilde çözülmesini istediğimi söyledim. Kendileri bana tekrar tekrar aynı prosedürleri okuyup hiç birşey yapamayacaklarını, uluslararası garantim sona erdiği içinde servis ve tamir ücreti alacaklarını söylediler. Ben yine el mahkum cihazı orada bakılması ve tamir edilmesi için bıraktım. O günün akşamında beni arayıp cihazın şarj soketinin bozulduğunu ve 100$+KDV gibi bir ücret karşılığında tamir edilebileceğini söylediler. Kendilerine şarj soketinin kendi kendine nasıl bozulduğunu sorduğumda ise hiç bir açıklama yapamadan bana saçma sapan şeyler anlattılar. Karar vermek için biraz süre istediğimi söyleyip telefonu kapattım.

Şimdi bu cihazın yaklaşık 1,5 yıl gibi bir sürede kendi kendine çıkardığı arızaları ve gördüğü tamirleri sıralarsak;
1)Kutusundan klavye aydınlatması bozuk çıktı.
2)Mavi ekran hatası verdi ve anakartı değişti.
3)Ekranda yeşil çizgi çıktı ve panel değişimi oldu.
4)Panel değişiminden çok kısa bir süre sonra panel yine bozuldu ve mavi bir renk ortaya çıktı.
5)Kulaklık jak girişi bozuldu.
6)Şarj soketi bozuldu.
Bu sıraladığım arızaların hiç biri benden veya benim kullanımımdan kaynaklı ortaya çıkmamıştır. Hepsi MSI'ın ürettiği kusurlu ürün yüzünden kendi kendine meydana çıkmıştır.

Bir öğrenci olarak gerek çalışarak, gerek yemeyip içmeyerek dişimden tırnağımdan artırıp, zamanında 2400$ verip satın aldığım bu cihazın bu kadar kısa sürede başıma bu kadar işler açması ve gerek MSI Türkiye'nin gerekse Yetkili Servisi ServisPoint'in yaşadığım bu sorunlar karşısında olaya çözüm odaklı değil, cebine giren paraya bakması durumuna karşılık ben artık ne yapacağımı bilemiyorum. 1,5 yıldır sadece cihazı servise getir-götür için bile harcadığım paralar toplansa 300-400TL eder sanırım. Maddiyatı geçtim ruhen çektiğim sıkıntı anlatılamaz. Şimdi bilsemki bu 100$+KDV ücretini verip bilgisayarı tamir ettirdikten sonra bir daha hiç sorun çıkmadan en azından 1-2 yıl rahat rahat bozulmadan kullanacağım, hiç düşünmem yaptırırım ve kullanırım. Ancak ben biliyorum ki bunu tamir ettirdikten yine birkaç ay sonra yine kendi kendine farklı bir arıza ortaya çıkacak ve ServisPoint benden bir 100$+KDV hatta belki daha bile fazlasını talep ederek bana yine geçici bir çözüm sunacak.

MSI ve MSI'ın Yetkili Servisi ServisPoint beni mağdur etti. Bu durum karşısında ne yapmam gerekiyor, kimi kime şikayet etmem gerekiyor, kimlerle iletişime geçmem gerekiyor, kim benim sorunumu çözer bilmiyorum. Bilen birileri bana yol gösterirse eğer minnettar kalırım.
 

ysroguz

Öğrenci
Katılım
17 Ekim 2017
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
51
anakartı servise gönderdim 5 ay oldu kart ortada yok. ilgilenen yok. şahsen iş yoğunluğundan pek ilgilenemedim ama mahkemeye vermek lazım. ayıptır kardeşim bir anakart 5 aydır serviste. kaç defa aradım. kaç defa kargoya verilmeyi bekliyor dediler. neden bekliyor kardeşim diyorum doğru düzgün cevap yok. servispoint le çalışmak msi ye yakışmıyor. markayı resmen karalıyor bu firma
 

msk7777

Öğrenci
Katılım
17 Ekim 2017
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
Yaş
29
anakartı servise gönderdim 5 ay oldu kart ortada yok. ilgilenen yok. şahsen iş yoğunluğundan pek ilgilenemedim ama mahkemeye vermek lazım. ayıptır kardeşim bir anakart 5 aydır serviste. kaç defa aradım. kaç defa kargoya verilmeyi bekliyor dediler. neden bekliyor kardeşim diyorum doğru düzgün cevap yok. servispoint le çalışmak msi ye yakışmıyor. markayı resmen karalıyor bu firma
Ilk olarak evet çok haklısınız mahkemeye vermek lazım. İnternette şöyle kısa bir araştırma yapıldığı zaman MSI'ın yetkili servis hizmetinden ve ServisPointten sikayetci olan o kadar çok insan var ki. Ama cogunlukla herkes susuyor sineye çekiyor. Halbuki herkes mahkemeye veremese bile bir şekilde internetten sağdan soldan sesini duyursa belkide herşey daha farklı olur. Bende forumlarda konu açarak bir şekilde sesimi duyurmaya ve hakkımı aramaya çalışıyorum.

2. söylediğinizde de çok haklısınız. Benim amacımda marka karalamak değil MSI'in burada yaptigi yanlışi duzeltmesi icin bir soruna dikkat cekmek. Bana denk gelen kusurlu ürüne karşılık ServisPoint şimdiye kadar düzgün bir hizmet verseydi belkide şimdiye hiç bir sorunum kalmayacaktı. Bencede yetkili servisini degistirmesi lazim artık MSI'in.
 

utkuversus

Rektör
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,634
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,186
Puanları
113
Yaş
20
Bir msi fanboyu olarak msi nin servis anlayisini hep elestirmisimdir. Iyi yerleride var kotu yerleride.
 

msk7777

Öğrenci
Katılım
17 Ekim 2017
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
Yaş
29
Bir msi fanboyu olarak msi nin servis anlayisini hep elestirmisimdir. Iyi yerleride var kotu yerleride.

Cevremde bilgisayar alacak olan herkes bana danisir, bende hep msi markali urunleri onerirdim. Onlarca kisi benim onerilerim ile MSİ markali urunleri satin almistir. Ancak butun bu yasadiklarimdan sonra artık MSİ benim icin bitmistir.
 

utkuversus

Rektör
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,634
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,186
Puanları
113
Yaş
20
Cevremde bilgisayar alacak olan herkes bana danisir, bende hep msi markali urunleri onerirdim. Onlarca kisi benim onerilerim ile MSİ markali urunleri satin almistir. Ancak butun bu yasadiklarimdan sonra artık MSİ benim icin bitmistir.
Eger sen yurtdisindan aldigin bir urun icin kendonde msi yi bitiriyorsan birdaha dusun derim. Ben asusu urunlerimin cogu arozalandiktan sonra biraktim. Sen 1 urun ustelik yurtdisindan aldigin belkide teshir urunu icin msi yi birakiyorsan birakma derim :)
 

msk7777

Öğrenci
Katılım
17 Ekim 2017
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
Yaş
29
Eger sen yurtdisindan aldigin bir urun icin kendonde msi yi bitiriyorsan birdaha dusun derim. Ben asusu urunlerimin cogu arozalandiktan sonra biraktim. Sen 1 urun ustelik yurtdisindan aldigin belkide teshir urunu icin msi yi birakiyorsan birakma derim :)
Hocam postumun tamamını okudunuz mu bilmiyorum. Ürünü amazondan aldığımı belirttim. Ayrıca amerikadan aldım. Orada Türkiyede'ki gibi teşhir vermek insanları dolandırmak gibi bir durum söz konusu değil ki burada Amazon'dan bahsediyoruz dünyanın en büyük online shopping sitesi denebilir. Ek olarak cihazın kutusunu ilk ben açtım cihazın sıfır olup olmayacağını anlayabilecek tecrübeye çok şükür sahibim. Msi'in ürettiği bu ürün maalesef kusurlu. 1 üründen bahsediyorsunuz ancak tekrar postumun tamamını okuyup okumadığınızı sormak istiyorum çünkü olay 1 ürün deyip geçilebilecek kadar küçük bir olay değil, MSI'in bana kusurlu ürün satması ve gerek kendisi gerekse yetkili servisi olarak bu ürününün arkasında durmaması. 1,5 yılda bir ürün kendi kendine bu kadar çok arıza çıkartıyorsa ben orada MSI'in kalitesini ve verdigi hizmeti sorgularım kusura bakmayın ben artık bu markaya güvenipte herhangi bir ürününü alamam.
 

utkuversus

Rektör
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,634
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,186
Puanları
113
Yaş
20
Hocam postumun tamamını okudunuz mu bilmiyorum. Ürünü amazondan aldığımı belirttim. Ayrıca amerikadan aldım. Orada Türkiyede'ki gibi teşhir vermek insanları dolandırmak gibi bir durum söz konusu değil ki burada Amazon'dan bahsediyoruz dünyanın en büyük online shopping sitesi denebilir. Ek olarak cihazın kutusunu ilk ben açtım cihazın sıfır olup olmayacağını anlayabilecek tecrübeye çok şükür sahibim. Msi'in ürettiği bu ürün maalesef kusurlu. 1 üründen bahsediyorsunuz ancak tekrar postumun tamamını okuyup okumadığınızı sormak istiyorum çünkü olay 1 ürün deyip geçilebilecek kadar küçük bir olay değil, MSI'in bana kusurlu ürün satması ve gerek kendisi gerekse yetkili servisi olarak bu ürününün arkasında durmaması. 1,5 yılda bir ürün kendi kendine bu kadar çok arıza çıkartıyorsa ben orada MSI'in kalitesini ve verdigi hizmeti sorgularım kusura bakmayın ben artık bu markaya güvenipte herhangi bir ürününü alamam.
Hocam postumun tamamını okudunuz mu bilmiyorum. Ürünü amazondan aldığımı belirttim. Ayrıca amerikadan aldım. Orada Türkiyede'ki gibi teşhir vermek insanları dolandırmak gibi bir durum söz konusu değil ki burada Amazon'dan bahsediyoruz dünyanın en büyük online shopping sitesi denebilir. Ek olarak cihazın kutusunu ilk ben açtım cihazın sıfır olup olmayacağını anlayabilecek tecrübeye çok şükür sahibim. Msi'in ürettiği bu ürün maalesef kusurlu. 1 üründen bahsediyorsunuz ancak tekrar postumun tamamını okuyup okumadığınızı sormak istiyorum çünkü olay 1 ürün deyip geçilebilecek kadar küçük bir olay değil, MSI'in bana kusurlu ürün satması ve gerek kendisi gerekse yetkili servisi olarak bu ürününün arkasında durmaması. 1,5 yılda bir ürün kendi kendine bu kadar çok arıza çıkartıyorsa ben orada MSI'in kalitesini ve verdigi hizmeti sorgularım kusura bakmayın ben artık bu markaya güvenipte herhangi bir ürününü alamam.
Urunun sifir olmasi zor anlasilir bir durum. Asus r9 390 1 sene icerisinde arizalandi. Kutuyu kurcalarken icinden msi cdsi cikti. oysaki kutu 0 di. Bu ekran kartinin daha once kullanildigina isaret. Yani demek istedigim urunun 0 oldugunu anlamak icin bakmak yetmiyor.
 

msk7777

Öğrenci
Katılım
17 Ekim 2017
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
Yaş
29
Urunun sifir olmasi zor anlasilir bir durum. Asus r9 390 1 sene icerisinde arizalandi. Kutuyu kurcalarken icinden msi cdsi cikti. oysaki kutu 0 di. Bu ekran kartinin daha once kullanildigina isaret. Yani demek istedigim urunun 0 oldugunu anlamak icin bakmak yetmiyor.

Bende sizin dediginiz gibi absurt bir olay olmadi. Ayrica yine belirtmek istiyorum Amazonda ve Amerikada insan haklarina çok deger veriliyor bilen bilir. Yani Amazon'un bu sekilde bir sahtekarlik yapmasi mumkun değil :)
 

utkuversus

Rektör
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,634
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,186
Puanları
113
Yaş
20
Bende sizin dediginiz gibi absurt bir olay olmadi. Ayrica yine belirtmek istiyorum Amazonda ve Amerikada insan haklarina çok deger veriliyor bilen bilir. Yani Amazon'un bu sekilde bir sahtekarlik yapmasi mumkun değil :)
Iyide amazon amerikan degil alman sirketi :) . Ayrica amazonda birsuru sahtekar satici var. Bu yuzden gearbest, bangood gibi siteler var. Onlarda cok tekiz degil ama amazon daha beter durumda suan. Amazon satar gibi gozukur ama amazon degildir sahtekar birisidir. Bu sekilde cok vaka oldu. Tamam urununuz sifirdir. Yurtdisindan aldiginiz icin degisim olamiyormus iste. Uluslararssi garanti kapsaminda ellerinden geleni yapmislar ben bunu gordum. Ama servsin buradaki hatasi bir sorunu halledip digerini halledemememeleri. Markayi lekeliyor bu durum. Msi elin taaaa tayvanindan yonetliyor. Turkiyedeki yonetim ise tayvandan kontrol ediliyor. Dolayisiyla oradan buradaki servislerin durumunu bilmek olanaksiz. Gecmisibe bakarlar en fazla oda servis sirketi ne gonderdiyse. :)
 

msk7777

Öğrenci
Katılım
17 Ekim 2017
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
Yaş
29
Ben mi yanlış biliyorum acaba diye google'a amazon yazdigim zaman bu sonuca ulastim. Hangimiz yanlış biliyor acaba? Amazon'un gayet Amerika'da Amerika dogumlu bir Amerikali tarsfindan kuruldugu yaziyor. Almanya yada Alman kelimeleri ile Amazonun bir arada gectigi bi satir goremedim. Siz bulursaniz eger burada bizimle paylasirsaniz sevinirim.

Ayrica MSI Tayvandan yonetiliyor olabilir ancak ben postumda Tayvandaki yonetimi değil Turkiye'deki yonetimini ve servisini elestiriyorum. Turkiye'de yasiyorsam Turkiyedeki hizmetine bakarim ben bu sirketin Tayvan'da, Amerikada, Almanya'da yaptigi isler verdigi hizmetler beni ilgilendirmez. Internette yapilacak kucuk bir arastirma ile tuketicilerin MSI'in yetkili servisi olan ServisPoint'ten ne kadar sikayetci oldugu anlasilabilir. Ayrica eger MSI bana sattigi gibi kusurlu urun yapip satiyorsa eger prosedurlerini degistirip ya uluslararasi garanti suresini uzatmali, ya yurt disi yurt ici farketmeksizin degisim imkani vermeli yada kendine duzgun bir yetkili servisi bulup tuketicilerin sorunlarini kokunden cozmeli.

Edit: amazonda bir suru satici ve sahtekar dugundan bahsetmissiniz. Bir sure amerikada yasama imkanim oldu ve amazon uzerinden bircok alisverisim oldu. Kimisi direk amazonun kendinden, kimisi ise farkli saticilardan oldu. Hiç birinde en ufak bir sorun yasamadim bunuda belirtmek isterim.
 

Ekli dosyalar

  • image.jpeg
    image.jpeg
    70.4 KB · Görüntüleme: 830

Ahmethz

Rektör
Emektar
Katılım
7 Eylül 2006
Mesajlar
12,440
Reaksiyon puanı
398
Puanları
83
ürünün bariz kusurlu çıkmış şansına. ama bir çok markanın teknik servisi berbat maalesef. sana hak verdim ancak bu durumu bir de açıklayıp msi merkeze mail atar mısın belki ilgilenirler?
 

msk7777

Öğrenci
Katılım
17 Ekim 2017
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
Yaş
29
ürünün bariz kusurlu çıkmış şansına. ama bir çok markanın teknik servisi berbat maalesef. sana hak verdim ancak bu durumu bir de açıklayıp msi merkeze mail atar mısın belki ilgilenirler?

Postumda bu konuda internet uzerinden yaptigim arastirmalara deginmek istemedim konuyu dahada uzatip siz okuyanlari sikmamak icin. Ancak şimdi soylemek isterim ki; internet uzerinde gerek global olarak gerekse yerel anlamda MSI ile ilgili kiminle iletisime gecebilirim diye çok arastirdim. Turkiyede hangi siteye girersem gireyim sonu hep ServisPoint'in telefon numarasina ve e-mail adresine cikiyor. Ne yazik ki gercekten yetkili olan, benim sorunumu kokten cozebecek birilerine rastlayamadim. Eger sizin bildiginiz bir iletisim kanali var ise benimle paylasabilir misiniz?
 

utkuversus

Rektör
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,634
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,186
Puanları
113
Yaş
20
Ben mi yanlış biliyorum acaba diye google'a amazon yazdigim zaman bu sonuca ulastim. Hangimiz yanlış biliyor acaba? Amazon'un gayet Amerika'da Amerika dogumlu bir Amerikali tarsfindan kuruldugu yaziyor. Almanya yada Alman kelimeleri ile Amazonun bir arada gectigi bi satir goremedim. Siz bulursaniz eger burada bizimle paylasirsaniz sevinirim.

Ayrica MSI Tayvandan yonetiliyor olabilir ancak ben postumda Tayvandaki yonetimi değil Turkiye'deki yonetimini ve servisini elestiriyorum. Turkiye'de yasiyorsam Turkiyedeki hizmetine bakarim ben bu sirketin Tayvan'da, Amerikada, Almanya'da yaptigi isler verdigi hizmetler beni ilgilendirmez. Internette yapilacak kucuk bir arastirma ile tuketicilerin MSI'in yetkili servisi olan ServisPoint'ten ne kadar sikayetci oldugu anlasilabilir. Ayrica eger MSI bana sattigi gibi kusurlu urun yapip satiyorsa eger prosedurlerini degistirip ya uluslararasi garanti suresini uzatmali, ya yurt disi yurt ici farketmeksizin degisim imkani vermeli yada kendine duzgun bir yetkili servisi bulup tuketicilerin sorunlarini kokunden cozmeli.

Edit: amazonda bir suru satici ve sahtekar dugundan bahsetmissiniz. Bir sure amerikada yasama imkanim oldu ve amazon uzerinden bircok alisverisim oldu. Kimisi direk amazonun kendinden, kimisi ise farkli saticilardan oldu. Hiç birinde en ufak bir sorun yasamadim bunuda belirtmek isterim.
Ben mi yanlış biliyorum acaba diye google'a amazon yazdigim zaman bu sonuca ulastim. Hangimiz yanlış biliyor acaba? Amazon'un gayet Amerika'da Amerika dogumlu bir Amerikali tarsfindan kuruldugu yaziyor. Almanya yada Alman kelimeleri ile Amazonun bir arada gectigi bi satir goremedim. Siz bulursaniz eger burada bizimle paylasirsaniz sevinirim.

Ayrica MSI Tayvandan yonetiliyor olabilir ancak ben postumda Tayvandaki yonetimi değil Turkiye'deki yonetimini ve servisini elestiriyorum. Turkiye'de yasiyorsam Turkiyedeki hizmetine bakarim ben bu sirketin Tayvan'da, Amerikada, Almanya'da yaptigi isler verdigi hizmetler beni ilgilendirmez. Internette yapilacak kucuk bir arastirma ile tuketicilerin MSI'in yetkili servisi olan ServisPoint'ten ne kadar sikayetci oldugu anlasilabilir. Ayrica eger MSI bana sattigi gibi kusurlu urun yapip satiyorsa eger prosedurlerini degistirip ya uluslararasi garanti suresini uzatmali, ya yurt disi yurt ici farketmeksizin degisim imkani vermeli yada kendine duzgun bir yetkili servisi bulup tuketicilerin sorunlarini kokunden cozmeli.

Edit: amazonda bir suru satici ve sahtekar dugundan bahsetmissiniz. Bir sure amerikada yasama imkanim oldu ve amazon uzerinden bircok alisverisim oldu. Kimisi direk amazonun kendinden, kimisi ise farkli saticilardan oldu. Hiç birinde en ufak bir sorun yasamadim bunuda belirtmek isterim.
Ozaman vikipedoada sorun var demektir. Ben alman sitesi diye okudumda.
 
Üst