Birkaç gün önce fragmanını izlediğimiz -ve hatta ezberlediğimiz- Modern Warfare 2 (MW2) ile ilgili yeni bilgilerle karşınızdayız. Nefes almayı unutmayın çünkü oyun hakkında elimize ulaşan haberler, dudaklarınızı uçuklatabilir. 13 milyonluk satış rakamını aşan Call of Duty 4: Modern Warfare’ın devamı niteliğindeki MW2’nin, piyasanın beklentilerini karşılamasının ne denli zor olduğunu belirten Infinity Ward Başkanı Jason West; yeni oyunun yapımında, ilk oyunu oynayan oyuncuların hislerinin ve yorumlarının katkısının üst düzeyde olduğunu belirtirken sözlerine şunları da ekliyor: ”MW2’nin, eski oyuna sadece yeni içerik eklenmiş hali olduğunu belirtmek büyük haksızlık olacaktır.”
Story ve Special Forces olmak üzere iki farklı modun yer alacağı MW2’de, Special Forces modunun diğerine göre çok daha zor olacağı sanılıyor. Hikayeye ilk oyunun bıraktığı yerden devam eden MW2, Rusya’da başlıyor, politik istikrarsızlığı ve radikal milliyetçi akımdan doğan tehlikeleri konu alıyor. İlk oyunda Sergeant Price ve onun -bizim de dahil olduğumuz- bölüğünün kahramanlıklarına rağmen Rusya’daki durumda bir gelişme olmaz. Price tarafından alt edilen Zakhaev’in eski ortağı Makarov’un, Rusya’da bir güç santralini eline geçirmesi üzerine tehlike sinyallerini önceden fark eden “uluslararası güçler”, Makarov’un icabına bakması için dünyanın en seçkin askerlerinden oluşan Task Force 141’i Rusya’ya gönderir. Tam anlamıyla anlaşılamayan bu yeni tehdidin ve TT141’in edindiği görevin, dağda geçen bu bölümde yavaş yavaş ortaya çıkacağı belirtiliyor. Görevlerin ilk oyuna göre daha esnek olacağı MW2’nin birden fazla sona sahip olacağı ve dolayısıyla oyun içinde alınan kararların o anki görevi ve oyunun sonunu dinamik olarak etkileyecek olması da güzel bir ayrıntı. İlk oyunda en çok eleştirilen iki özelliğin, yani bitmek bilmeyen düşman akınları ve kısa oyun süresi hakkında West’in yorumu şu şekilde: ”İlk oyunun oynanış süresinden ve kendini tekrar etmeyişinden dolayı gayet memnunum ancak düşman sayısına olan eleştiriyi göz ardı etmediğimizi söyleyebilirim. Oyunun daha uzun olmasını istemeleri ise bence oyunun başarılı olduğu anlamına geliyor.”
Infinity Ward, yapım aşaması sürecinde oldukça fazla sayıda ve ilgi çeken senaryo üretildiğini ve incelendiğini ancak herhangi bir sebepten oyuna uygun olmayanların elendiğini, geriye kalan senaryodan ise oyuncuların oldukça fazla keyif alacağını iddia ediyor. (Firmanın geçmişine bakınca bu iddianın boşa çıkmayacağını tahmin etmek güç değil. - Şefik)
Special Forces modunda kaç adet bölüm olacağını söylemek için daha çok erken olduğunu belirten West, sözlerine şöyle devam ediyor: ”Merak etmeyin, bu mod MW2’nin çok önemli bir bölümünü oluşturacak.” Kapıları patlatarak açmakta kullanabileceğimiz patlayıcılardan (Breaching Charge), kurşun geçirmez şeffaf kalkanlara (Riot Shield) kadar bol sayıda ekipmanın bulunacağı Special Forces modunu co-op olarak oynamanın, hikaye modunu co-op olarak oynamaya nazaran çok daha uygun olduğunu belirten West, şunu da vurgulamadan geçmiyor: ”Co-op üzerine pek çok deneme yaptık ancak bu türün hikaye moduna uymadığını rahatlıkla söyleyebilirim.“ Özellikle iki oyuncu için tasarlanan co-op modlarına özel olarak hazırlanan haritalarda, ikinci bir ”zekanın” oyuna dahil olmadığı zaman, bölümü bitirebilmenin hiçbir imkanı olmadığı belirtiliyor. İki kişilik bu bölümlerde, ortağınız ile yapabileceğiniz taktiklerinse çeşitlilik gösterebileceği, uyumun sağlanması neticesinde de bu çeşitliliğin ancak hayal gücü ile sınırlanabileceği iddia ediliyor. Co-op oynanışın oldukça rahat olacağı belirtilen MW2’de, HUD üstündeki küçük bir ok ve küçük haritamız sayesinde ortağımızın bulunduğu yerden her an haberdar olurken, vurulan oyuncunun, bir yandan kan kaybederken diğer oyuncu tarafından daha kolay ve güvenli bir biçimde iyileştirilebileceği bildiriliyor.
Infinity Ward, Special Forces co-op görevlerini arkadaşlarımızla online olarak nasıl oynayabileceğimiz ve indirilebilir içeriğin neler olabileceği hakkında ise tartışmaktan kaçınıyor. PC sürümüne co-op sisteminin nasıl adapte edileceğini düşünmeden edemiyoruz. Belli bir süre sonra sıkıcı hale gelebileceği aşikar olan co-op görevlerine, aylık olarak belli meblağlar karşılığında yenilerini ekleyip ekleyemeyeceğimizi merak etmeden de duramıyoruz.
Buda ekran görüntüleri.
KAYNAK
YouTube - Call of Duty 6 - Secrets Unveiled! New perks, locations, Easter eggs..
Story ve Special Forces olmak üzere iki farklı modun yer alacağı MW2’de, Special Forces modunun diğerine göre çok daha zor olacağı sanılıyor. Hikayeye ilk oyunun bıraktığı yerden devam eden MW2, Rusya’da başlıyor, politik istikrarsızlığı ve radikal milliyetçi akımdan doğan tehlikeleri konu alıyor. İlk oyunda Sergeant Price ve onun -bizim de dahil olduğumuz- bölüğünün kahramanlıklarına rağmen Rusya’daki durumda bir gelişme olmaz. Price tarafından alt edilen Zakhaev’in eski ortağı Makarov’un, Rusya’da bir güç santralini eline geçirmesi üzerine tehlike sinyallerini önceden fark eden “uluslararası güçler”, Makarov’un icabına bakması için dünyanın en seçkin askerlerinden oluşan Task Force 141’i Rusya’ya gönderir. Tam anlamıyla anlaşılamayan bu yeni tehdidin ve TT141’in edindiği görevin, dağda geçen bu bölümde yavaş yavaş ortaya çıkacağı belirtiliyor. Görevlerin ilk oyuna göre daha esnek olacağı MW2’nin birden fazla sona sahip olacağı ve dolayısıyla oyun içinde alınan kararların o anki görevi ve oyunun sonunu dinamik olarak etkileyecek olması da güzel bir ayrıntı. İlk oyunda en çok eleştirilen iki özelliğin, yani bitmek bilmeyen düşman akınları ve kısa oyun süresi hakkında West’in yorumu şu şekilde: ”İlk oyunun oynanış süresinden ve kendini tekrar etmeyişinden dolayı gayet memnunum ancak düşman sayısına olan eleştiriyi göz ardı etmediğimizi söyleyebilirim. Oyunun daha uzun olmasını istemeleri ise bence oyunun başarılı olduğu anlamına geliyor.”

Infinity Ward, yapım aşaması sürecinde oldukça fazla sayıda ve ilgi çeken senaryo üretildiğini ve incelendiğini ancak herhangi bir sebepten oyuna uygun olmayanların elendiğini, geriye kalan senaryodan ise oyuncuların oldukça fazla keyif alacağını iddia ediyor. (Firmanın geçmişine bakınca bu iddianın boşa çıkmayacağını tahmin etmek güç değil. - Şefik)
Special Forces modunda kaç adet bölüm olacağını söylemek için daha çok erken olduğunu belirten West, sözlerine şöyle devam ediyor: ”Merak etmeyin, bu mod MW2’nin çok önemli bir bölümünü oluşturacak.” Kapıları patlatarak açmakta kullanabileceğimiz patlayıcılardan (Breaching Charge), kurşun geçirmez şeffaf kalkanlara (Riot Shield) kadar bol sayıda ekipmanın bulunacağı Special Forces modunu co-op olarak oynamanın, hikaye modunu co-op olarak oynamaya nazaran çok daha uygun olduğunu belirten West, şunu da vurgulamadan geçmiyor: ”Co-op üzerine pek çok deneme yaptık ancak bu türün hikaye moduna uymadığını rahatlıkla söyleyebilirim.“ Özellikle iki oyuncu için tasarlanan co-op modlarına özel olarak hazırlanan haritalarda, ikinci bir ”zekanın” oyuna dahil olmadığı zaman, bölümü bitirebilmenin hiçbir imkanı olmadığı belirtiliyor. İki kişilik bu bölümlerde, ortağınız ile yapabileceğiniz taktiklerinse çeşitlilik gösterebileceği, uyumun sağlanması neticesinde de bu çeşitliliğin ancak hayal gücü ile sınırlanabileceği iddia ediliyor. Co-op oynanışın oldukça rahat olacağı belirtilen MW2’de, HUD üstündeki küçük bir ok ve küçük haritamız sayesinde ortağımızın bulunduğu yerden her an haberdar olurken, vurulan oyuncunun, bir yandan kan kaybederken diğer oyuncu tarafından daha kolay ve güvenli bir biçimde iyileştirilebileceği bildiriliyor.
Infinity Ward, Special Forces co-op görevlerini arkadaşlarımızla online olarak nasıl oynayabileceğimiz ve indirilebilir içeriğin neler olabileceği hakkında ise tartışmaktan kaçınıyor. PC sürümüne co-op sisteminin nasıl adapte edileceğini düşünmeden edemiyoruz. Belli bir süre sonra sıkıcı hale gelebileceği aşikar olan co-op görevlerine, aylık olarak belli meblağlar karşılığında yenilerini ekleyip ekleyemeyeceğimizi merak etmeden de duramıyoruz.
Buda ekran görüntüleri.
KAYNAK
YouTube - Call of Duty 6 - Secrets Unveiled! New perks, locations, Easter eggs..