Moderatöre Bildirmek

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Bilindiği üzere aykırı gördüğümüz mesajları moderatöre bildir butonuna basarak şikayetimizi belirtiyoruz. Bu SDN nin sevdiğim bir özelliği.
Ancak benim bir önerim var.
Şikayet ediyoruz ancak bir işlem yapıldı mı, işlem yapılmadıysa neden yapılmadı bunları bilmiyoruz.
Bence biz o butonu kullandıktan sonra, ilgili moderatör de şikayet üzerine bize de bir cevap vermeli ki ne olup ne bittiğini bilelim
Şikayetimiz reddedildiyse sebebini bilmek bizim hakkımız bence.
 

WebNick

Profesör
Katılım
18 Mart 2012
Mesajlar
2,991
Reaksiyon puanı
12
Puanları
0
Bilindiği üzere aykırı gördüğümüz mesajları moderatöre bildir butonuna basarak şikayetimizi belirtiyoruz. Bu SDN nin sevdiğim bir özelliği.
Ancak benim bir önerim var.
Şikayet ediyoruz ancak bir işlem yapıldı mı, işlem yapılmadıysa neden yapılmadı bunları bilmiyoruz.
Bence biz o butonu kullandıktan sonra, ilgili moderatör de şikayet üzerine bize de bir cevap vermeli ki ne olup ne bittiğini bilelim
Şikayetimiz reddedildiyse sebebini bilmek bizim hakkımız bence.

Çok doğru söylüyorsun. Ama bu dediklerinin yapılabilmesi için günde moderatörlere gelen şikayet sayısı ile mod oranını kıyaslamak lazım. Yani 1000 şikayet mesajı geliyor ama 10 tane mod varsa. bir mod 100 şikayetle ilgilenir. Eee bide bunların geri bildirimi haliyle modlara yük olur.

Fakat bu oran kabul edilebilir bir seviyede ise bende senin düşüncenle aynı fikirdeyim. Bir geri bildirim hakikaten çok güzel olur.
 

SwateR

Müdavim
Müdavim
Katılım
19 Nisan 2009
Mesajlar
10,200
Reaksiyon puanı
662
Puanları
3,293
Buna benzer bir konu açılmıştı yanlış hatırlamıyorsam.

REDFOKS yanıtlamıştı galiba, "Günde yüzlerce şikayet mesajı geliyor. Her birine geri bildirim yaparsak işin içinden çıkamayız" diye :wink:
 

thruthreign

Guru
Emektar
Müdavim
Katılım
3 Aralık 2006
Mesajlar
23,089
Reaksiyon puanı
159
Puanları
7,243
Yaş
42
Bence de iyi bir fikir.
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Tamam yüzlerce şikayet mesajı geliyor ve bu şikayetler doğrultusunda gereken yapılıyor.
Moderatörler gerekeni yaparken ne kadar süre harcıyorsa buna ek olarak birkaç kelimeyle açıklama yazmaları çok uzun sürmez diye tahmin ediyorum ben.
En azından rütbeye göre bir sistem kurulabilir yüksek rütbeli kişilerin şikayetleri ön plana çıkabilir.
 

arsenik

Müdavim
Müdavim
Katılım
8 Ağustos 2009
Mesajlar
11,355
Reaksiyon puanı
242
Puanları
243
Vbulletin kullanılan forumlarda zaten bu özellik mevcut ama sdn yetkilileri kullanıcılara açmamış sanırım.Normalde rapor ettiğimiz mesajlara kim bakmış görebiliyoruz.Bende bu özelliğin açılması taraftarıyım.En azından cevap yazılmasa bile bizim rapor ettiğimiz mesajı hangi moderatörün okuduğunu bilmemiz hakkımız.
 

deatmania

Rektör
Katılım
30 Ekim 2009
Mesajlar
12,997
Reaksiyon puanı
62
Puanları
228
Arkadaşlar onlar da insan.SDN forumunu günde 100 bin kişi takip ediyor.Forumda genellikle 100 ile 1000 kişi arası üye oluyor.

Moderatörler sizin şikayetlerinize cevap vermek ile uğraşırlarsa işleri var demektir.Bilgisayar başından hiç kalkmamaları gerekir.

Ama böyle bir şey olsa tabi ki güzel olur.Fikire karşı değilim fakat uygulanması çok güç.
 

Kurşun Kalem

Profesör
Katılım
7 Ocak 2011
Mesajlar
2,601
Reaksiyon puanı
58
Puanları
228
Moderatör olma ihtimalim var, böyle angarya işler çıkarmayın başıma len :D
 

michuozawa

Guru
Emektar
Müdavim
Katılım
6 Ağustos 2008
Mesajlar
20,603
Reaksiyon puanı
493
Puanları
7,263
yapılsa iyi olur ancak çok uğraş verici olduğundan yapılacağını sanmıyorum . :)
 

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,637
Reaksiyon puanı
101
Puanları
228
REDFOKS'un dediği doğru "Günde yüzlerce şikayet mesajı geliyor. Her birine geri bildirim yaparsak işin içinden çıkamayız". Ama bu dediğiniz şey bir script ile yapılabiliyorsa yani size sorunun çözdüğünü bildirebilecek bir sistem varsa uygulanabilir. Fakat sonrasında da bu bildirimleri almak istemeyen falan çıkacaktır, o da ayrı bir mesele olur.
 

deatmania

Rektör
Katılım
30 Ekim 2009
Mesajlar
12,997
Reaksiyon puanı
62
Puanları
228
REDFOKS'un dediği doğru "Günde yüzlerce şikayet mesajı geliyor. Her birine geri bildirim yaparsak işin içinden çıkamayız". Ama bu dediğiniz şey bir script ile yapılabiliyorsa yani size sorunun çözdüğünü bildirebilecek bir sistem varsa uygulanabilir. Fakat sonrasında da bu bildirimleri almak istemeyen falan çıkacaktır, o da ayrı bir mesele olur.

Bildirimleri almak veya almamak gibi bir tercih sunulabilir.

Özel mesaj da olduğu gibi mesela.
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Şikayet eden insanın bildirim almak istemeyeceğini düşünmüyorum.
sonuçta o durumdan şikayetçi oluyor ve bir geri bildirim almak isteyecektir.
istemeyen adam şikayet etmez bence
 

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,637
Reaksiyon puanı
101
Puanları
228
Alıp almama seçimi yapılabilir tabi. Ama böyle bir sistemin hazırı var mıdır ya da hazırlanabilir mi bilemiyorum. Bir de bunun foruma etkisi ne olur acaba, sonra forum yavaşlamasın :)
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Olabilir ama böyle bir sistemin hazırı var mıdır ya da hazırlanabilir mi bilemiyorum. Bir de bunun foruma etkisi ne olur acaba, sonra forum yavaşlamasın :)

bir bildirim scripti ile yavaşlayacagını sanmıyorum. tabi bunu yapanlar daha iyi bilir
 

Pupilla

Dekan
Katılım
17 Haziran 2009
Mesajlar
8,724
Reaksiyon puanı
139
Puanları
243
otomatik bir sistem varsa bilmiyorum. ama onun haricinde ayrıyeten modların geri dönüş için uğraşması çok zor.

hepimizin forum harici bir hayatı var :) günlük uğraştığımız şikayetlerin, banladığımız reklamcı ve illegalcilerin zaten haddi hesabı yok :)

zaten şikayet edilen her şeyle mutlaka ilgileniyor. atlanılan hiçbi şey kalmıyor :)
 

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,637
Reaksiyon puanı
101
Puanları
228
Aynen biz zaten hangi şikayetlerin çözüldüğünü görebiliyoruz bu sayede atlanılan bir şikayet kalmıyor.
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
moderatörler çözülen şikayetleri görebiliyorsa bence şikayet eden kişi de şikayeti çözülünce bir bildirim alabilir otomatik olarak
 

Mert Ahmet

Müdavim
Müdavim
Katılım
16 Mayıs 2010
Mesajlar
5,706
Reaksiyon puanı
41
Puanları
1,228
Otomatik birşey olabilri. Eğer moderatör arkadaş şikayeti görüp gerekli işlemi yapmışsa bize bire bildirim gelebilir şikayetiniz alındı diye.
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Bunun yapılmasını ben ciddi ciddi istiyorum çünkü şikayet ederken denize şişeyle mektup yollar gibi hissediyorum ne olduğu belli değil
 

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,637
Reaksiyon puanı
101
Puanları
228
Aslında şöyle de yapılabilir. Anladığım kadarıyla zaten üyeler olarak her şikayet edilen mesaj için geri bildirim beklemiyorsunuz ama arada bir kaç önemli durum için bildirim istiyorsunuz, yanlış mı düşünüyorum? Eğer durum bu ise mesajı rapor ederken altına "Sorun çözüldüğünde beni de bilgilendirin" şeklinde not düşerseniz, sorun çözüldüğünde ilgili moderatör size özel mesaj ile geri dönüş yapar zaten.
 

N3CAT1

Dekan
Emektar
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
6,608
Reaksiyon puanı
144
Puanları
243
Düşünce güzel ama moderatörlere ekstra iş yükü getirir.
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Aslında şöyle de yapılabilir. Anladığım kadarıyla zaten üyeler olarak her şikayet edilen mesaj için geri bildirim beklemiyorsunuz ama arada bir kaç önemli durum için bildirim istiyorsunuz, yanlış mı düşünüyorum? Eğer durum bu ise mesajı rapor ederken altına "Sorun çözüldüğünde beni de bilgilendirin" şeklinde not düşerseniz, sorun çözüldüğünde ilgili moderatör size özel mesaj ile geri dönüş yapar zaten.


evet bu da mantıklı bir yöntem
 

by efsane

Rektör
Emektar
Katılım
10 Aralık 2008
Mesajlar
14,680
Reaksiyon puanı
2,135
Puanları
293
Aslında şöyle de yapılabilir. Anladığım kadarıyla zaten üyeler olarak her şikayet edilen mesaj için geri bildirim beklemiyorsunuz ama arada bir kaç önemli durum için bildirim istiyorsunuz, yanlış mı düşünüyorum? Eğer durum bu ise mesajı rapor ederken altına "Sorun çözüldüğünde beni de bilgilendirin" şeklinde not düşerseniz, sorun çözüldüğünde ilgili moderatör size özel mesaj ile geri dönüş yapar zaten.

Abi sen yoğunluğu gören birisin, bunu nasıl teklif ediyosun? :D

Dostlar, forum sandığınız kadar kolay yönetilmiyor. 50'ye yakın moderatörümüz var ve sürekli ekibimizi genişletiyoruz. İsteyen birine özel mesaj iletene kadar zaten 3-4 tane daha şikayeti hallederiz. Eğer silinecek bir mesaj ise, zaten en geç 30 dakika sonra konuyu halletmiş oluruz biz.

İki tarafın da memnun kalacağı yöntemi söyliyim ben. Siz şikayet ettiniz, üzerinden bir saat civarı geçti ve konuya işlem yapılmadı. O zaman bana mesaj atın söz ne işlem yapıldığını, eğer işlem yapılmadıysa neden yapılmadığını açıklıycam :)

Anlaşıyor muyuz beyler?
 

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,637
Reaksiyon puanı
101
Puanları
228
Yoğunluğu biliyorum tabi ama üyelerin isteklerine de kulak vermemiz gerektiği için çözümler üretmeye çalışıyorum :) Dediklerinde haklısın, raporlanan mesajlar istisnai durumlar haricinde çok kısa bir sürede çözümleniyor zaten.

Gayet güzel bir öneri sunmuşsun, 1-2 saat içinde çözülmeyen bir sorunu başta by efsane olmak üzere süper moderatör arkadaşlara bildirirseniz gerekli açıklamayı alırsınız :)
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Abi sen yoğunluğu gören birisin, bunu nasıl teklif ediyosun? :D

Dostlar, forum sandığınız kadar kolay yönetilmiyor. 50'ye yakın moderatörümüz var ve sürekli ekibimizi genişletiyoruz. İsteyen birine özel mesaj iletene kadar zaten 3-4 tane daha şikayeti hallederiz. Eğer silinecek bir mesaj ise, zaten en geç 30 dakika sonra konuyu halletmiş oluruz biz.

İki tarafın da memnun kalacağı yöntemi söyliyim ben. Siz şikayet ettiniz, üzerinden bir saat civarı geçti ve konuya işlem yapılmadı. O zaman bana mesaj atın söz ne işlem yapıldığını, eğer işlem yapılmadıysa neden yapılmadığını açıklıycam :)

Anlaşıyor muyuz beyler?
Anlaştık :D
 

deatmania

Rektör
Katılım
30 Ekim 2009
Mesajlar
12,997
Reaksiyon puanı
62
Puanları
228
Abi sen yoğunluğu gören birisin, bunu nasıl teklif ediyosun? :D

Dostlar, forum sandığınız kadar kolay yönetilmiyor. 50'ye yakın moderatörümüz var ve sürekli ekibimizi genişletiyoruz. İsteyen birine özel mesaj iletene kadar zaten 3-4 tane daha şikayeti hallederiz. Eğer silinecek bir mesaj ise, zaten en geç 30 dakika sonra konuyu halletmiş oluruz biz.

İki tarafın da memnun kalacağı yöntemi söyliyim ben. Siz şikayet ettiniz, üzerinden bir saat civarı geçti ve konuya işlem yapılmadı. O zaman bana mesaj atın söz ne işlem yapıldığını, eğer işlem yapılmadıysa neden yapılmadığını açıklıycam :)

Anlaşıyor muyuz beyler?

Açıklamazsan adam değilsin :D :D (şaka şaka)
 

Mai Nai

Guru
Emektar
Katılım
23 Ağustos 2008
Mesajlar
21,627
Reaksiyon puanı
157
Puanları
243
Mesaj ile alakalı bir durum varsa şikayet eden arkadaş mesaj düzenlenince bu durumu görüyor.
Eğer geri dönülecek bir durum varsa geri dönüp bilgilendiriyoruz.
Yok eğer geri dönülmediyse tekrar raporlayıp not düşün arkadaşlar.
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
228
Otomatik bir sistem getirilebilir. Örneğin moderatör konuyu sildiğinde konu silindi diye geri bildirim gelebilir. Aynı alıntı ve beğen gibi.
 

cashpoint

Asistan
Katılım
30 Eylül 2011
Mesajlar
291
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Tamam yüzlerce şikayet mesajı geliyor ve bu şikayetler doğrultusunda gereken yapılıyor.
Moderatörler gerekeni yaparken ne kadar süre harcıyorsa buna ek olarak birkaç kelimeyle açıklama yazmaları çok uzun sürmez diye tahmin ediyorum ben.
En azından rütbeye göre bir sistem kurulabilir yüksek rütbeli kişilerin şikayetleri ön plana çıkabilir.

Niye rütbeye göre diğerleri ... mi ?
 
Üst