Mısır'ın vazgeçilmezi hala Tofaş Şahin

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mustang
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mustang

Dekan
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
8,662
Reaksiyon puanı
34
Puanları
228
Kuş serisi arabaları olarak bilinen Doğan ve Şahin, Mısır yollarının vazgeçilmez otomobilleri olmaya devam ediyor.
Türk otomobil üreticisi Tofaş tarafından Fiat lisansı ile Türkiye'de üretilen ve kuş serisi arabaları olarak bilinen Doğan ve Şahin, Mısır yollarının vazgeçilmez otomobilleri olmaya devam ediyor.


Tofaş ve Mısır devlet şirketi Nasr Araba Fabrikası işbirliğiyle Mısır'da 1991 ile 2009 yılları arasında montajı yapılan Doğan ve Şahin, Mısır'ın zorlu yol koşullarında varlığını başarı ile sürdürüyor.

Mısır'da Şahin genellikle taksi olarak, Doğan ise özel kullanım için tercih edilirken, Mısır ordusu dahil birçok kamu kurum ve kuruluşlarında Tofaş amblemli Doğan marka otomobilleri, makam aracı olarak görmek mümkün.

Türkiye üretimi 2003 yılında sona eren kuş serisi Doğan ve Şahin, Mısır'da 2009 yılına kadar piyasaya sürüldü.

Yüzde 96'sı çöller ile kaplı olan ve bozuk yol koşullarının her yerde kendini gösterdiği Mısır'da, halk ve taksi şoförleri, bu pratik, dayanıklı ve yakıt tasarrufu sağlayan Türk otomobillerini tutmaya devam ediyor.

Satışlardaki azalma nedeniyle 2009 yılında Doğan ve Şahin'in Mısır'daki montajına son verildi, fakat Doğan ve Şahin'in ikinci eli ülkede halen değerli.

Mısır montajlı 2005 model bir Doğan, araba pazarlarında 40 bin pounda (10 bin Türk Lirası) rahatlıkla alıcı bulabiliyor.

Mısırlı taksicilerin gönlünde taht kuran Şahin'in ülkedeki takma adı "Saruh" yani "Füze". Mısırlı taksiciler Şahin'i pratik, parçası ucuz ve dayanıklı olduğu için tercih ettiklerini söylüyorlar.

Kahireli taksi şoförü Muhammed Ala, Şahin'in pratik kullanımı ve yedek parça bolluğundan dolayı tercih edildiğini ifade ederken, Hasan El Arabi isimli başka bir taksi şoförü, "Şahin tam Mısır şartlarının arabası. İstediğin cadde ve sokağa girebilirsin, altı yüksek ve dayanıklı" diye konuştu.

Şoförlerin Şahin'de en beğendikleri özellik ise araca her türlü aksesuarın kolaylıkla takılabilmesi.

Otomobil üreticisi bir firmada genel müdür olan İhab Muhammed, Doğan ile Şahin'in yeni teknoloji kullanması halinde Mısır'da tekrar satışa sunulabileceğine inanıyor ve Nasr Araba Fabrikası'nın Lada üretiminin devam ettiriyor olmasını buna örnek gösteriyor.

Doğan ve Şahin'in, Mısır'a ilk geldiğinde üst gelir düzeyine sahip insanlar tarafından da tercih edildiğini ifade eden Muhammed, "Bu araçları halen seven bir kitle var. Genellikle taksiciler Şahin'den vazgeçmek istemiyorlar. Bu arabaların ülkemizde tutulmasının sebebi, parçasının servis hizmeti olmadan takılabilmesi ve bakkalda dahi yedek parçasının bulunmasıdır" diye konuştu.

Mısır'da başladığı Kuzey Afrika macerasına Etiyopya'da devam eden Şahin, 2010 yılına kadar bu ülkede Hollanda Otomobil Şirketi DOCC tarafından DOCC adı altına satışa sunuldu. Şahin'in Türkiye'de başlayan üretim tarihi, Etiyopya'da son buldu.

sahin.jpg

sahin1.jpg

sahin2.jpg

sahin3.jpg



kaynak

 

theley

Asistan
Katılım
2 Aralık 2012
Mesajlar
371
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Türkiyedekilerden daha iyi :D
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,675
Reaksiyon puanı
26
Puanları
228
Yedek parça ve aksesuardan kazanıyor.
 

kosasker

Profesör
Katılım
24 Aralık 2008
Mesajlar
3,195
Reaksiyon puanı
49
Puanları
228
Bu otomobil üreticilerini anlamıyorum. Konuyu açayım.
Motorlu taşıtlar yokken tek tercih at, eşşek veya yakın yüzyılda tren kullanmak idi.
Örneğin Anadol' u ele alalım. Bu arabayı zamanında yapmışsın. Yine üret sat ne var yani. At'ın yeni üretimi oluyor mu :D Tren de yeni model çıkıyor mu arkadaş?
Madem çıkardın bir model, üzerinde üretime devam et. İlla pahalı araba mı alacağız yani?

Yapmışsın zamanında anadol'u, devrim' i, al motorunu, geliştir, koy başka bir kasaya, üret.

Bizimkiler ayak sürtüyor aga. Milleti ne kadar düdüklesen kârdır hesabıyla çalışıyorlar! Bizim iş adamlarından hiç bir şey olmaz!!! İşe yarayan adamı da yaşatmamak için ellerinden geleni yaparlar.

Elektrikli araba yapılsa Türkiye'de, motor sorunu olur mu sizce? Niye yapmıyorlar?
Yaa....
Elektrikli araç dönüşümü yapan şirketler çıktı 2 sene evvel, niye mantar gibi bitti ve kapandılar bir anda..?

Şahin, doğan, kartal üretimine devam edilse idi, Türkiyenin bundan zararı mı olacakdı? Bir yandan sinirleniyor, diğer yandan üzülüyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst